Laura in the USA - update 22-07

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Re: Laura in the USA - update 08-03 / 13-03 / 24-03 / 08&

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:14

ben het wel met marianne eens moet ik zeggen Haha!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:25

Waterkippie schreef:
ben het wel met marianne eens moet ik zeggen Haha!

Ja ik ook...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:01

Vooruit.... Knipoog

Zie tot mijn schande dat ik een update ben vergeten... afijn, hebben jullie er meteen twee Haha!

Hola,
Alles goed daar?
Hier prima. Het zonnetje is alleen weg nu, er zijn me toch een donkere wolken nu! Ik denk dat het gaat stormen vanavond. Lijkt wel mijn humeur, dat weer.... gniffel...
Ik heb net mijn Access Database presentatie gedaan. Was weer heerlijk knullig allemaal. Rolleyes
Er wordt je dinsdagmiddag verteld dat je woensdagmiddag de staff moet laten zien hoe je bouwsel werkt. Dus wat doe je; je maakt een keurige handleiding. Je zit alleen niet aangesloten op de kleurenprinter. Om 10 uur besluit je de handleiding te gaan printen, om 1 uur is de staffmeeting. Je stuurt je handleiding naar Bronwen (die wel aan de kleurenprinter zit) Die ziet dat er een aantal puntjes in je index Tahoma 10 zijn in plaats van Arial 9 (HET ZIJN PUNTJES MENSEN. Gestoord Waar maak je je druk om.) dus die moet dat allemaal handmatig wijzigen. Om 12 uur is ze ermee klaar. Blijkt vervolgens dat de kleurenprinter twintig minuten doet over het printen van 1 handleiding. Lips are sealed Dus moet het document naar Carla gestuurd worden die Adobe heeft, om het over te zetten in .pdf file zodat de printer sneller print. Maar voordat dat kan, vind Bronwen dat het wereldbolletje op de voorpagina een beetje ' wazig' is. Gestoord Dus moet Carla met Photoshop een betere wereldbol invoegen. Dat lukt niet, want photoshop is een veel te groot programma voor de pc die Carla heeft, dus dat ding crasht. Afijn, om vijf voor 1 heeft ze het wereldbolletje eindelijk in fatsoenlijk formaat geconverteerd. Snapt ze niet hoe ze het in Word moet plakken ( Stoom uit je oren give me the goddamn mouse!) Om 10 over 1 komt Bronwen even melden dat de staffmeeting al 10 minuten bezig is en iedereen op mij wacht Koe (Bedankt, dat weet ik. Als die GVDde puntjes en wereldbolletjes geen punt geweest waren was ik al eeuwen klaar geweest!) Afijn, om kwart over 1 ben ik klaar. Kom de staffmeeting binnen, doet de beamer het niet (ja hallo, dat zouden jullie regelen voor me? Koe ) Vervolgens kan ik niet op het netwerk vanuit de conference room (hoe handig Gestoord ) Afijn, na die technische difficulties lukt het en laat ik de database zien. Die gebouwd is naar hetgeen ze mij verteld hebben - zo wilden ze het. Nu is het ineens 'ja maar dat is niet handig!' (had ik al wel verwacht... Nerd ) En kunnen we dit niet automatiseren? En kan daar geen code achter? Hallo - ik ben systeembeheer niet! Blond Ik heb inmiddels al door dat het feitelijke systeembeheer hier ongeveer 0,0 afweet van Access dus dat schiet ook lekker op. Afijn, eind van het verhaal is (zoals ik ook wel weer verwacht had) dat de halve zaak weer door elkaar gegooid moet worden. 'You know what? Let's try to change this and we will get back together in a month' Dromen

Ehhhh, niet dus. Nieuwe instelling: Alleen hetgeen wat IK ZEG kan ik veranderen ('I'll look into that' staat tegenwoordig niet meer in mijn woordenboek. Haha! 'Not Possible.' is daarvoor in de plaats gekomen ) en ik ga geen geweldige leuke gekleurde optionele code-knopjes bouwen (handig voor de user, scheelt 1 click, ah joh kost mij maar 3 maanden tijd)
Ben Access een beetje zat nu. Een beetje boel eigenlijk. Dus heb voor morgen maar een vergadering gescheduled met mijn supervisor, dit is natuurlijk leuk en aardig dat ik mezelf gratis als systeembeheer aanbied, maar ben een beetje van mijn vakgebied verwijderd (al geloof ik dat ik zo aan de slag zou kunnen hier als systeembeheerder... Nagelbijten / Gniffelen ) en de laatste keer dat ik keek was ik nog steeds op (onbetaalde stage) die MIJ iets zou moeten leren (oke, met 'hoe om te gaan met achtergestelde bedrijven' kom ik nu al een end.. maargoed)

Afijn. Genoeg gemekkerd. Stoom afgeblazen. Nu even vertellen over mijn leuke weekend. Haha!
Nadat Bob Sting had afgeblazen (Grmbl de grmbl) had ik alsnog een erg druk weekend. Vrijdagavond bbq van Asian Affairs, die hadden een mongolische delegatie. Ieder moest iets meenemen uit zijn land, dus ik had gevulde speculaas gemaakt. Vingers aflikken Bob belde nog of ik uit eten wilde, maar helaas, bbq! Vrijdagavond met een stel vrienden naar een optreden van eoa Latino band geweest in The Music Cafe. Erg leuk, iedereen aan het salsadansen; Hyper! ik ook natuurlijk! I looove salsa! Zaterdag belde Bob weer of ik uit eten wilde, maar toen had ik weer een bbq; dit keer van al mijn collega's. Weer moest iedereen iets meebrengen, dus ik een nieuwe gevulde speculaas gemaakt en een stamppot (je moet iets NLs verzinnen...) Daarna naar de Wine and Cheese Party van Alberto; erg gezellig (en de wijn viel nog te drinken ook) Ik had natuurlijk een mooie Gouda kaas meegenomen Vork

Zondag had ik de moviepremiere van The Game of Their Lives. Cheese! Zie: www.gameoftheirlivesmovie.com. Cheese! De regiseur (man die Hoosiers en Rudy gemaakt heeft) gaf commentaar. Ook erg grappig; stond ik in de rij popcorn te halen, even met iemand te praten, zit je vervolgens in de zaal de film te kijken, blijkt die persoon hoofdrolspeler te zijn *grinnik*. Bloos Alle acteurs zaten in de zaal (en ik ben de nieuwste fan van Gerard Butler. OMG! Wat een ENORM lekker ding Wow! ) dus dat was erg smakelijk. Ik had nog overwogen Kevin in te ruilen voor een van die heren Nagelbijten / Gniffelen (ik had Kevin meegenomen als mijn date) maar dat vond ik ook weer zo wat Als ik alleen was geweest had ik definitely uitgezocht waar de afterparty was! *LOL* Afijn, de film was waargebeurd dus de personen waar het over ging zaten ook in de zaal (inmiddels 80 jaar oud) dat was wel indrukwekkend.

Nouja, na de film was het nog super weer (graadje of 30) dus zijn Kevin en ik naar downtown St. Louis gereden om daar een hapje te eten in het historische gedeelte. Lekker op het terras gezeten. En langs dat terras kwamen telkens van die enorm leuke witte koetsjes (die ik de vorige keer ook al gezien had - toen nog tegen Bronwen gezegd dat ik dat zooooo leuk zou vinden samen met een vent te doen Lovers ) Afijn, Kevin (die weer hoffelijk alles betaald en geregeld had) dus ook zo'n koetsje geregeld (schattig he Lovers ) Fotoos staan online (heb een MSN space nu. http://spaces.msn.com/members/lauraintheusa geloof ik)
Toen terug naar huis (3 uur rijden. zucht) dus ben ik maar lekker gaan slapen. Werd wel enigszins ruig gewekt toen we moesten stoppen voor highway patrol; die ons van de weg haalde voor alcoholcontrole (staat er zo'n enorme sherrif naast je raampje ineens. Goedemorgen Clown ) Afijn, dat was ook prima dus konden we weer doorrijden. Maandag gelukkig vrij (even uitslapen) en nu weer aan het werk. Maar het is al woensdag dus dat wil zeggen bijna donderdag en dat is bijna vrijdag. Dan ga ik met Bob uit eten (eindelijk.. haha)

Nou, ik ga even afronden hier, en dat ga ik eens bedenken wat ik ga koken vanavond. Spaghetti ofzo? En een wijntje opentrekken (heb de lekkere wijn van de winery en glazen van Kevin gekregen. Mjam )
Knuff
Laura
Laatst bijgewerkt door Laura op 28-04-05 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura

Re: Laura in the USA - update 28-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:06

Hi guys!

Even een updateje van een erg happy-Laura. Party!! Kreeg net namelijk een maailtje van vaders waarin stond dat ik een bonus van (verdorie, kan geen euroteken vinden op dit toetsenbord!) 500 euro krijg van mijn vorige werkgever! Wow! Whoohooooo... shoppen! Wow! Zit al te brainstormen of ik er Manolo Blahniks van zal kopen, Pling of kleinere dingetjes, of het zal sparen (ehhh) Afijn, helemaal leuk. Al was het 50 euri geweest, het gaat vnl om het idee (maar zo zijn de Manolo's wel meer binnen handbereik - Knipoog grinnik) Dus Bob belde net hoe het was, en toen had ik tenminste iets leuks te vertellen. Waarop hij een kwartier later terugbelde om te zeggen dat hij vond dat het een feestje waardig was dus ik heb weer een date (weeeer Rolleyes eentje... haha)

Mijn weekend hing namelijk aan elkaar van dates - vrijdagavond met Bob wat wezen drinken; vervolgens zouden we een hapje eten maar waren we zo de tijd vergeten, dus kwamen we pas om 10u bij het restaurant aan. Toen vond hij dat we dat even beter over moesten doen, Clown dus zijn we zaterdag weer wat wezen drinken en zijn we weer uit eten geweest. Dit keer bij de Mexicaan. Vervolgens was het slecht weer en kwam het gesprek op zijn jacuzzi; Cool dus zijn we maar naar zijn huis gegaan en in de jacuzzi gedoken. Ik was me net te buiten gegaan bij de Victoria's Secret (wauw - Love that store Lovers ) dus had in elk geval een fatsoenlijke surrogaat-bikini. Hihi. En hij had nog champagne ook, dus dat was champagne, volle maan en een jacuzzi. OK dan! Van dat laatste ben ik trouwens niet meer zo onder de indruk want ik heb net (heel decadent) bedacht dat ik al twee heren heb gedate met een jacuzzi... Nagelbijten / Gniffelen al moet ik zeggen dat de sterrenhemel van Missouri een beter uitzicht is dan een plafond... grinnik... Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed, dat was erg gezellig, maar wel een aparte ervaring. Word ik 's ochtends wakker, loop de huiskamer in (hij heeft potverdorie een huis met 8 kamers ofzo, zelfs een pool-tafel-kamer - maar geen fatsoenlijke douche!?!) zit hij aan het bureau managementrapporten na te kijken, met een CD van Beethoven aan (reality check - wat doe ik hier? Bloos! ) Ik had al verteld dat hij professor is he? Nouja, vrijdagavond heb ik een paar van zijn oudcollega's ontmoet (allemaal gepensioneerde mannetjes Koe ) en een van zijn studenten (die ongeveer twee keer zo oud is als ik Bloos ) erg apart. Volgende mooie actie: Mijn shirtje was nog nat van de Jacuzzi, dus hij had wel een T-shirt voor me. Krijg ik een shirt met opdruk van het National Rifle Association.... Bloos! Bloos! ieeeee! So not me! Vervolgens heeft hij me naar huis gebracht in de Porsche: Niet geheel naar mijn wens - het was koud dus de top zat er nog op; ik droeg een lelijk vaal shirt van de NRA die niet bij mijn broek en schoenen paste >;) en mijn haar was niet uit de war te krijgen; waarom hebben mannen nou geen conditioner thuis verdorie Boos! ; Plus dat mijn kin totaal ontveld was (in aanraking gekomen met mannelijke baardgroei Bloos ) Dus er zit niks anders op dan dat ritje nog eens over te doen. Porsche-style dressed. Pling
En vanwege mijn kin kon ik vervolgens Kevin afbellen (ik bedoel, als ie enig idee heeft hoe die kin komt is het natuurlijk ook zo banketstaaf. Gestoord En ik kon zo gauw niet echt een excuus bedenken ) Aldus mijn weekend. Haha!

Ohja; Ik heb met Bob afgesproken dat we een weekendje naar Chicago gaan. Niet de musical - maar de stad. Ben ik daar in elk geval ook geweest Cool

Goed; aanstaande zaterdag is het natuurlijk koninginnedag; en ik heb een uitnodiging binnen:
The Consul of The Netherlands
and Mrs. Richard W. Lodge
and the Netherlands Society of Saint Louis
request the pleasure of your company at a reception
on the occasion of the Official Birthday of
H.M. Queen Beatrix
on Saturday, April 30th, from 8.00 to 10.00 p.m.
in "The Feasting Fox" restaurant, 4200 South Grand,
Saint Louis, Missouri

Is dat niet lachen? Ga ik bij de ambassade koninginnedag vieren... grinnik. Heb vervolgens een lift geregeld bij een Nederlandse jongen uit Columbia (Bob wilde ook wel mee, maar die mag even op een laag pitje nu. Niet meteen O-D-en, Bob.. ) Christopher. En drie keer raden waar Christopher vandaan komt? Je raad het nooit..... mijn woonplaats. Koe Serieus. Je komt ook nooit van ze af...!*grin*

Vrijdagavond ga ik met hem en zijn vriendin eten, en dan zaterdag naar St Louis, en kan ik bij haar ouders blijven logeren. Die hebben een dierentuin, dus dat zal ook wel een aparte ervaring worden. Koe

Nou, hoop dat jullie weekends ook leuk waren; volgens mij is het nu in NL beter weer dan hier - huil. Stomme Tornados enzo... Ach, verder heb ik niks te klagen....

Spreek jullie gauw weer!
Knuf van Laura

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:21

en maar wat fotootjes:

Afbeelding
De koetsjes
Afbeelding
Ik in koets
Afbeelding
'Ons paard' Pickles

Afbeelding De W&Cheese party

Afbeelding Nog eentje met de Latino heren

Afbeelding De acteurs bij de moviepremiere

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:46

Geweldig weer Haha!
Jij maakt wat mee zeg!! (Wel jammer dat je Bob zo sneaky van die foto hebt afgeknipt Clown)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 23:12

Dat is Bob niet, dat is Kevin *LOL*

(en leg dat maar eens uit aan Bob als je hem je camera laat zien: kijk - een nieuwe digi - en je je vervolgens bedenkt dat die foto's van Kevin er nog op staan... grinnik.... gelukkig zetten hij hem niet aan Bloos!)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:49

geweldig verhaal Laura Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:30

Echt geweldig, ik had dit topic nogal gemist en heb nu de hele dag zitten lezen, héérlijk, heb onwijs gelachen!
Blijf vooral méér posten Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:32

Hi guys....
How's Holland?
Hier alles prima. Bijna weekend...! Ik heb morgen lekker vrij namelijk!
Heb een paar vrij hectische dagen gehad. Weer een paar keer uit eten geweest met Bob en Kevin (as usual - grin) en vorig weekend koninginnedag gevierd in St. Louis met Christopher en Meredith. Ik heb mijn best gedaan niet hardop in een deuk te liggen.. Alles was netjes in het Oranje versierd (logisch). Oranjebitter, haring, bitterballen als traktaties. Een schilderij van de koningin aan de muur, met daarnaast een Nederlandse en Amerikaanse vlag en eronder een bos tulpen. Vervolgens werd er een toespraak gehouden door de Nederlandse Consul. Toen werd het volkslied gezongen. Iedereen staan, papiertjes uitgedeeld, muziek aan.... hand op het hart en de eerste drie coupletten van het Wilhelmus uit volle borst (en ik maar proberen serieus te blijven) Daarna werd met champagne geproost op ' The president of the United States!' (prut... ehhh... toast ik echt op Bush? ) Vervolgens een toast op ' Hare Majesteit Koningin Beatrix, Wilhelmina (en nog 5 namen).. etc etc etc.' LANG LEVE DE KONINGIN! HOERA, HOERA, HOERA!

Mooiste grap was dat de helft van de genodigden rond de 70 was en al jaaaren niet meer in NL geweest was. De andere helft was niet eens in NL geboren, maar had NLse ouders (en voelde zich blijbaar nog erg verbonden met de afkomst )

Ik heb me geweldig vermaakt. Zo zie je, ook Nederlanders hangen ineens heel anders aan hun tradities als ze in het buitenland zijn. Ik heb nog nooit zo officieel koninginnedag gevierd...

Ook mooi was dat Christopher een slaapplaats voor mij had geregeld bij een Nederlandse man. Dat vertelde die in de auto: Ja, ik heb iemand gevonden, eoa weird guy belde... Dus ik zeg al; ook mooi - dump je me zomaar bij een ' weird guy'?! Kom ik daar aan bij het restaurant, is het al meteen: Oh, you're miss Zijlstra? We have a gentleman waiting for you! Die Gentleman bleek een jaar of 70 te zijn. Afijn, erg interessante verhalen gehoord over al zijn zakenreizen, en hoe hij nu nog werkte (hij had ik Rusland, Brazilie, Congo en weetikwaar gewerkt. Oh en ook in Ede... ) want hij had eigenlijk geld genoeg om rond te reizen maarja hij was maar alleen en dat vond hij ook niks... hihi...
Dus 's ochtends had ie mooi een ontbijtje voor me gemaakt met echte Pickwick thee, Brinta en melk.... op zijn Nederlands

Verder is het op het werk vrij druk. Ik ben dinsdag naar Kansas City geweest op bezoek bij een Foreign Trade Zone. Dat is een stuk land waar je goederen kan bewaren maar geen duties hoeft te betalen - internationaal grondgebied dus. In Kasas City is dat ondergronds... een enorm ondergronds grottencomplex waarin allerlei stukjes gebouw gemaakt zijn en dat wordt verhuurd aan bedrijven. Een complex joh... ik geloof wel een stuk of 1000 voetbalvelden... Voordeel is ook dat de temperatuur en humidity daar constant is - er worden dus bijvoorbeeld ook oude disney-tapes bewaard; het kost nl veel minder om de temperatuur daar te regelen om iets te conserveren. Erg interessant. Minder was de rit er naar toe; Yan Li, onze chinees, reed het busje. En Angie - onze stresskip - zat ernaast. Bij elke auto die voor ons piepte trok Yan aan het stuur en begon ANgie te gillen, serieus, wel een keer of drie. Toen waren ze de weg kwijt, schreeuwde de ene links, de ander rechts, Bronwen Noord en Mark Zuid... Yan in de stress, Angie neuriet fur Elise (??!!) en toen waren we 45 minuten te laat. Iedereen over de zeik, maar het eerste dat ANgie zegt is 'Well, Yan, I think you did an EXCELLENT job!' Niet waar man - houd toch eens op met dat kontenlikken telkens! Echt, dat is een Amerikaans aspect wara ik maar niet aan kan wennen (behalve als ze het tegen mij hebben, want ik ben gewoon goed

Gisteren was de 4th Annual Hispanic Day at the Capitol, en aangezien wij in The Governors Commission on Hispanic Affairs zitten waren wij daar ook bij. Dus de Governor ontmoet (eerlijk waar, de man is 32! How on earth...) en een hele dag geluisterd naar alle hispanic issues in de state of Missouri. (en zowaar iemand die aan mij vroeg which part of Missouri I was from. Denk dat mijn Nlse accent langzaamaan over gaat in een Missouriaans..) Best indrukwekkend weer, al die politiek (vooral de enorme hoeveelheid beveiliging die om de governor heen stond)

Vandaag een vergadering met Management Informations Systems, ze hebben (haleluja) ze eindelijk zover dat ze inzien dat er met International niet langer te sollen valt en dat wij een database nodig hebben. Nu hebben ze die van miju die kant op gestuurd en het verzoek gedaan er een intranet-based database van te maken. Dat betekent dus dat er nu een mannetje aan de hand van mijn ontwerp een nieuwe database gaat maken maar dan in XTML (*huil* - van al mijn werk wordt alleen de opzet gebruikt) maargoed - op zich een prima vooruitgang (en de meneer programmeur complimenteerde me zowaar met mijn bouwwerk) Een kleine maar: in het projectplan hadden ze de rapportfunctie (waar het eigenlijk allemaal om draait) maar even weggelaten. Dus wij weer naar de manager - ben benieuwd hoe het resultaat eruit gaat zien.

Ohja, ik had jullie een mailtje geforward met de contactinfo van mijn aanbidder Mike he Ik heb vandaag met zijn vieren gelunched. Best gezellig hoor, maar verder... Krijg vervolgens geforward mailtje van Neil aan Bronwen dat het leuk was en dat Mike wel wat met me wil afspreken. How does Laura feel. Dus Bronwen stuurt me: Hey, looks like we're back in hoghschool again; how do you feel Laura? ... zucht... dus ik stuur terug: Right now? Laughing my ass off. Come on, he's old enough to email me himself... Ik bedoel, hoe oud ben je nou? En ik heb het echt te druk voor office-matchmaking...

Speaking of which, ben van de week weer wezen eten met Bob, maar die moet ik echt snel een halt toe roepen, naast ons tripje naar Chicago (waar hij me gisteren vier! keer over belde...) heeft hij me uitgenodigd voor memorial weekend in zijn huisje aan het meer in Oklahoma... heel leuk, zag mezelf al waterskieen enzo - waarna vervolgens volgde: 'Then you can meet my sister! I've told her all about you!' Ehhhh.... ' And her friends, we'll get you a nice bikini and I can show you off' Ehhhhh..... ..... Easy Bob... Die belt me nu dus echt elke dag een paar keer... yikes! Verder is hij al Nederlandse zinnetjes aan het leren en had hij als ' cadeautje voor me' een uitdraai gemaakt van allemaal NLse recepten.... ai. Dus ik ga morgen bij hem eten (spareribs op de barbeque... mag hij bakken en ga ik lekker de jacuzzi in...) maar dan zal ik wel even niet zo subtiel vertellen dat het in NL een BIG DEAL is to meet the family... en dat we even moeten zorgen dat we op dezelfde wavelength zitten voordat ik ergens met hem naartoe ga (lees: dat hij weet that we're just having fun and in August it'll be bye bye Bob) Zucht. Murpheys law ofzo - als jij er verder geen toekomst in ziet staan zij ineens te springen en andersom is het nou nooit zo....

Dat van die bikini sloeg overigens op mijn geweldige afgetrainde lijf na volgende maand... ik heb me ingeschreven bij WIlsons voor het 30 day extreme makeover program (www.wilsonstotalfitness.com) Nee, geen operaties of enge dingen; maar een personal trainer voor een maand, 4x pw een uur plus uitgebreid bijhouden van alles wat je je maar kan bedenken. Ik ben heel benieuwd.... morgen heb ik mijn eerste assesment. Hoop dat ik er een beetje fit vanaf kom.

Nou, vandaag is het naast bevrijdingsdag eoa mexicaans feest dus vanavond ga ik met de meiden stappen (eindelijk - ben de afgelopen tijd alleen maar met kerels weggeweest, dat wordt ook zo saai na verloop van tijd) speaking of bevrijdingsdag en dodenherdenking, ik zat gisteren MTV te kijken waarop een docu was over WOII en daar hielden ze surveys over hoeveel jongeren afwisten van WOII. Vroegen ze aan een meisje: ' Do you know what the Holocaust is?' zegt ze: Yes, that's a pjewish party before christmas where they get together and ligth candles..' eeeeehhhhh.... nee man, geen chanoeka.... 't is toch erg... Ik hoop dat bevrijdingsdag in NL een beetje leuk was. Ze hadden hier wel een memorial service at Jefferson Veteran Monument, maar ik had niet zo'n behoefte daar naartoe te gaan.

Nou, ik ga eens even mijn auto ophalen - ik heb Bronwens auto de komende twee weken!!! en me dan omkleden voor het feestje vanavond. Gelukkig is het weer een graad of 25. Jeuj!

Mensen, dikke knuf van mij en ik update jullie snel weer. OHja; vergeet niet mijn foto's te bekijken op http://spaces.msn.nl/members/lauraintheusa !

Liefs, Laura

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:33

Hoihoi…
How Y’all doin’? … (op z’n Missouri’s.. Knipoog )
Hier is alles goed. Heb een enorm lange dag gehad vandaag…. Ik moest om 5u opstaan om om 6u te carpoolen met collega’s – en wat is dat toch altijd met vroeg naar bed gaan en niet kunnen slapen. Murphy’s Law? Lig ik er om 9u in, hebben de buren een feestje (Turn the Bass down!! Frusty ) daarna slaap ik bíjna, klopt mijn nieuwe roommate aan om zich voor te stellen. (How are you? Rolleyes ‘Well I’ve been better and normally I’m not this grumpy. See you in the morning. Bye.’) Vervolgens gaat er een autoalarm ongeveer elke 5 sec af. Hoe krijg je Laura gek? Gestoord Arrrgh. Afijn. Toch nog op tijd wakker geworden, en in de auto nog maar wat geslapen.

Het was namelijk World Trade Day in St. Louis en daar waren wij als vertegenwoordigers van the State Government. Compleet met Governor en al - waar ik nog gezellig mee heb staan keuvelen. Aardige man, jammer van het Republikeinse. Sigaar Mijn nekharen gaan sowiezo al overeind staan bij het word “Missourrah’, zo noem je missourI als je conservatief republikeins bent. Rolleyes En dat is meneer de Governor – ondanks zijn jonge 35 jaren. Het is trouwens ook geen beste speaker; mijn collega Alice grapte al dat het net een jongetje was dat voor de klas wat voor moet dragen en zo snel mogelijk weer weg wil zijn. (Hon, you’ve lost me on the first sentence. What was that?) Gelukkig waren er wel wat betere speakers, de CEO van Boeing, de Secretary of Commerce, etc. Erg interessant. Ja Ik weet dus nu alles van de Internationale strategie van Boeing en hoe de USA trade wil bevorderen. Vervolgens waren er aparte sessies per werelddeel; waarbij ik ben wezen kijken bij Europa natuurlijk. Dat ging om Centraal Europa, en er waren voordrachten van de Ambassadeur van Hongarije, de burgemeester van Sczczin (Polen) en de CFO van Bank of Austria. Wat wel grappig was, dat de eerste twee heren allebei vonden dat hun land ‘Gateway to Europe’ was (jaja – Polen? Grinnik Nagelbijten / Gniffelen ) Als er iemand nog geïnteresseerd is in projectontwikkeling in Polen of export naar een van bovengenoemde landen, ik weet er nu alles van. Pling En ook van China trouwens, ook nog een sessie voor gevolgd. Wij hadden als State of Missouri een mooie ‘booth’ dus ik mocht ‘boothbitch’ spelen – volgens Yan trok ik meer mensen aan dan hij dus mocht ik ze te woord staan Haha! Dat was wel weer humor, want ik heb blijkbaar al mijn eigen netwerk. Zo kwam ik de Consul van The Netherlands tegen die ik natuurlijk bij koninginnedag ontmoet had, Doei! de Voorzitter van de Netherlands Foreign Investment Agency die al van de Consul had gehoord dat ik NLs was, de voorzitter van The Governors Conference of Hispanic Affairs die ik bij de Hispanic Day geholpen had, Doei! Brian Gamble van Gamble Enterprises die ik opgebeld had voor een Trade Lead en die nu een ‘gezicht bij de naam zag en het zo leuk vond met een Nederlandse te praten’ – wat; ik kende daar meer mensen dan mijn collega’s. Grinnik…:)) Na de lunch (salade, zalm, biefstuk, chocoladetaart – I can get used to work like this Bloos ) was een enorm saaie voordracht van de CEO van eoa Biotechnologische organisatie. Tijdvulling ofzo, want die ging nogal in op allerlei DNA en genetische manipulatie en moleculenketens en –waarom waren we hier ook al weer? Strategies for Global Success? >;) Toen liet hij ook nog een slide zien van doodgeboren baby’s met half misvormde hoofden door eoa bacterie Misselijk (waar zijn bedrijf natuurlijk het ‘tegengif’ voor had) en toen had ik het wel gehad met die meneer. Net gelunched, mensen…. Blegh – de zalm kwam weer naar boven zwemmen. Afijn, al met al een erg interessante dag gehad – zie ook mijn mooie foto als ‘boothbitch’… hihi….
En vers vanuit Saint Louis door naar huis, gas erop, sportspul uit de kast getrokken, stronk broccoli uit de koelkast meegenomen en weer naar de sportschool waar ik een uur armen, borst en rug getraind heb met Audra. Je kan nagaan dat ik nu ongeveer dood ben…. Dromen

Al helemaal omdat het gisteren ook zo’n vreemde dag was. Om 12 uur nog buiten zitten lunchen met Bob, vervolgens voelde het weer onwijs warm en klam aan, en ik was alleen in het kantoor, dus ik denk: Ik ga hier niet zitten wachten op een Tornado. Dus ik zit nog niet in de auto of jahoor – ik zie de wolken al. >;) En de radio loeit alweer TORNADO WATCH FOR BOONE COUNTY. Bloos! Maargoed – vorige keer stelde het ook niks voor, dus ik dacht nog heel mooi even snel boodschappen te doen. Nou, dat heb ik geweten…. Een STORTbui…. Ik moest twee seconden van mijn auto naar mijn deur rennen maar ik was helemaal doorweekt. En ik trek net de deur achter me dicht en op dat moment gaan de sirenes af… die hadden we de vorige keer niet… dus tv aan…. Nou, in plaats van Tornado Watch (kans op Tornado’s) was het nu Tornado Warning (Tornado gesignaleerd) Bloos! Advies: Ga naar de basement, lower level of de hal in, stay away from windows, cover your body with a blanket – evacuate from mobile homes. Ahum. Dus mijn huisgenoot en ik de tv verschoven, popcorn gepoft (stress – dan moet je toch iets eten? *LOL* ) in de badkamer gaan zitten met Oprah aan en een deken om. En stormen – hagelstenen als knikkers. Cool Vervolgens zitten we daar Oprah te kijken (wat ook al over zo’n leuk onderwerp ging: My husband abused my kids Rolleyes ) en tussen de Tornado warnings door komt er ineens een TERRORIST-ATTACK-alert. Bloos! Code Red voor Washington. Bloos! Live beelden van iedereen rond the white house die alle kanten op rent omdat er een vliegtuig gesignaleerd is. Nouja – wij zaten toch al ondergedoken in onze badkamer met popcorn and Oprah; what can happen Knipoog – maar leuk is anders… ik geloof dat ik nu genoeg adrenaline heb gehad om het de komende 3 weken uren vol te houden met mijn personal trainer…. Hihi… Uiteindelijk alles loos alarm, tornado is niet op kracht gekomen, alleen storm geweest, stomme vliegtuig was ook niks (lang leve de billion dollar kostende home-land security plans… werkt goed, jongens! Gestoord ) en ook bij Oprah kwam alles uiteindelijk goed (vrouw schoot man dood – publiek applaudisseert. Amerika ten top Nerd ) Maar ik heb wel wat slaap nodig nu.

Komend weekend ga ik er weer lekker op uit met de auto – bericht over autorijden in Missouri volgt. Daar heb ik ook nog wat mooie anekdotes over. En de week erna is Mayfest in Hermann en hebben Bob en ik afgesproken dat we daar samen heen gaan. Met de Porsche – en ik mag rijden. Pling Kan hij aan de wijn. Wat vervelend Knipoog Chicago staat geplanned voor 7 july, Bob heeft al een of ander geweldig hotel uitgezocht – met fitnesszaal erbij voor mij (hoe attent… hij vind het ook helemaal niet erg dat ik af en toe erg toe ben aan een massage. Heerlijk, zo’n vent Haha! ) dus ik heb nog genoeg plannen staan. Nou, even de foto uploaden, dan naar bed, want ik val bijna om van de slaap…..
Hoop dat alles goed met jullie is, en dat het weer daar wat rustiger is….

Knuf, Laura
Laatst bijgewerkt door Laura op 13-05-05 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:35

Afbeelding
Laura als Booth-bitch *LOL*

Afbeelding
Een klein onweersbuitje na de tornado-dag (dit was dus niks)

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:41

Weer leuke verhaaltjes!! Haha! Maar Laura, je spaces doet niet.. Verdrietig

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:05

Nee, dat merkte ik. Je kan er sowiezo niet op als je niet door mij geaccepteerd bent; dat moet ik nog even veranderen Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:10

Hahaha gistere was er ook feest bij mij in het appartementencomples GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ik wil slapen.

Ik weet wel waarom, alle studenten zijn klaar voor dit jaar!!!!!!!!

En hier ging het woensdag ook ENORM te keer..........wel super mooi die bliksem. Heb geprobeerd fotos te maken wat helaas niet gelukt is. Mijn camera moest zoomen en dan was het weer weg grrr.r

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:14

Ow ja ik als BOOTH-BITH!!!! HEHEHEHE. Geen denderende foto was not in the mood that day en rare weerspiegeling vd flits op mijn gezicht :S.

Afbeelding

Vergelijkbaar leven hebben wij hier he??

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:35

Hahaha cool!! Ik had ook zo'n debiel blau koord aan mijn badge.. zie je hoe sneaky ik die weggeknoopt heb? Knipoog Ik ga serieus het nummer opzoeken van de complex-agent hier, want als ik slapen wil dan wil ik geen herrie gvd. Plus dat die agent best okee is... gna gna...

Zonnetje81

Re: Laura in the USA - update 08-05/13-05 + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:43

WHAHAHA ik lag gister in mijn bed te denken: MAG DIT? Ik wordt gek ik moet een nummer hebben om te kunnen klagen. Aangezien alles van hout is en het gruwelijk doorbonkt die bass tonen van hun en hun muziek smaak nou NIET over naar huis te schrijven is. Daarbij is het wel vaker zo dat ze om 10 uur ineens kei hard muziek beginnen te draaien.

Maar ik weet niet of wij dus een complex agent hebben, ikkom nooit buiten als het donker is.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 20:18

Gewoon even navragen in het kantoortje...

Reminds me, die moet ik bellen... ik kreeg ineens een mededeling dat ik mijn huur niet op tijd betaald had en een boete heb van $30 en dat mijn gegevens doorgestuurd zouden worden aan eoa federaal bureau mbt wanbetalens... ehhh?? Ik heb alles netjes betaald (and like I care mbt dat bureau, ben in aug toch weer weg)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:28

OOO wat geweldig heb je het daar Haha!

Lijkt me wel eng zo'n tornado Scheve mond

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:28

Alleen krijg je wel een probleem als je de US weer eens binnen wilt Knipoog Dus toch even regelen dan!

Ik heb sinds ik hier ben allerlei gevechten met mijn airco zowel in mijn appartement als in mijn auto......
Eerste dag in appartement: Airco gaat niet meer uit blijft blazen......klote nacht gehad, waaide zowat mijn bed uit en het lawaai grrr.

Airco gemaakt maar niet echt nodig meer gehad. Vervoglens...

Airco koelt niet meer.........heb er bijna 2 weken overgedaan om eens te zorgen dat dat gemaakt wordt voordat het echt heet en vochtig gaat worden. Airco is maandag gemaakt. Dinsdag werkt hij perfect.

Woensdag: Airco gaat niet meer UIT!!!!!!! Uiteindelijk werd ik echt kwaad en heb dat knopje een paar keer naar links en rechts geragt en weer op OFF gezet. TADAA hij ging weer uit. Ik wordt er echt simpel van, hopelijk werkt hij nou wel vanaf nu!!!

Ja ja het is allemaal wat. Ik zal het eens navragen in het kantoortje. Zitten er bij jou ook veel jongelui die niet sporen in het complex? Heb geprobeerd wat contact te maken maar ze lijken allemaal alleen maar aan de drugs te zitten (of lijken het stoer te vinden aangezien ik uit NL kom) en zich vanaf nu dood te zuipen aan de drank...... IK heb niet zo'n behoefte aan van die lui en op de zaak zitten alleen maar oude mensen Boos!.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 20:45

ik ben BOOS.
Ik bel op: ja, het was de 4e betaald en dan krijg je een boete. Ik zeg: de vorige keer betaalde ik op de 5e en toen zeiden jullie: vanaf de 4e krijg je een boete....?

Okee, nagekeken, dat was zo. Maar ik ben verdomme niet achterlijk. Dus ik kijk mijn afschriften na, ja hoor. 3 mei moneyorder gehaald. En ik weet HONDER PROCENT zeker dat ik die dezelfde dag heb afgegeven bij het kantoor. Dus ik bel weer op, nee mevrouw, hij is gestempeld op de vierde. Dus u moet hoe dan ook betalen.

Laura is BOOS. Ik heel bijdehand: mag ik de manager even? Daar spreekt u mee. Oh. Nouja. Ik ga nu dus eerder van het werk weg om haar eens even te spreken. Het systeem klopt, die bla bla, onzin. Ik heb gewoon op tijd betaald.

Nouja, nu is de huur net $25 omlaag gegaan, dus echt verlies leid ik er niet op, maar het gaat om het principe. Ik zal eens even mijn strakke pak aantrekken en verhaal halen. (het is casual day op kantoor) Kom er waarschijlijk niks verder mee, heb mijn les geleerd (altijd bon vragen) maar toch. GRRRRRRRR Boos!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 20:52

Ja, die airco's, gek word je ervan. Die dingen maken ook nog eens ontieglijke herrie en ik loop al dagen met stijve spieren.

Mensen hier in het apt. ken ik niet echt, zijn vnl studenten in pyamas of rich kids. Mijn huisgenoten zijn wel okee Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:54

Ja zeg dat wel!!!!!! Beetje mooi de regels veranderen daar!!! Hoe kunnen ze! Zet hem op straks.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:56

Ah kee, ja hier op kantoor he ga ik echt dood van de kou!!! Dat ding gaat de hele dag aan/uit/aan/uit/aan/uit. Dus soms MOET ik naar buiten waar het warmer is om even opgewarmt te worden.

Binnen loop ik met een shirt en een vest aan rond en dan nog heb ik van die koude handen terwilj het buiten bijvoorbeeld 31 graden kan zijn. ABSURT, als ik thuis kom van mijn werk en het is zoals gisteren 31 graden en SUPER vochtig dan zet ik de airco even aan om van het plakkerige af te komen maar dan zet ik hem ook meteen uit als het kan. brrrrrr die lui leven in alle opzichten ONGEZOND.

Verder merk ik dat het moeilijk is in contact te komen met NORMALE leeftijdsgenoten als je hier niet studeert, helaas helaas. Ik heb dan een geluk dat mijn vriend 29 Mei hier arriveert en dat ik dan 3 weken gezelschap heb en leuke dingen kan gaan doen. Even een break in mijn stageperiode want ik moet zeggen dat ik de amerikanen zelf eigenlijk al behoorlijk beu ben. Dat oppervlakkig dom geleuter en ze zijn toch wel vreemd. In iedergeval zijn ze al behoorlijk in mijn achting gedaalt.