Hoihoi…
How Y’all doin’? … (op z’n Missouri’s..
)
Hier is alles goed. Heb een enorm lange dag gehad vandaag…. Ik moest om 5u opstaan om om 6u te carpoolen met collega’s – en wat is dat toch altijd met vroeg naar bed gaan en niet kunnen slapen. Murphy’s Law? Lig ik er om 9u in, hebben de buren een feestje (Turn the Bass down!!
) daarna slaap ik bíjna, klopt mijn nieuwe roommate aan om zich voor te stellen. (How are you?
‘Well I’ve been better and normally I’m not this grumpy. See you in the morning. Bye.’) Vervolgens gaat er een autoalarm ongeveer elke 5 sec af. Hoe krijg je Laura gek?
Arrrgh. Afijn. Toch nog op tijd wakker geworden, en in de auto nog maar wat geslapen.
Het was namelijk World Trade Day in St. Louis en daar waren wij als vertegenwoordigers van the State Government. Compleet met Governor en al - waar ik nog gezellig mee heb staan keuvelen. Aardige man, jammer van het Republikeinse.
Mijn nekharen gaan sowiezo al overeind staan bij het word “Missourrah’, zo noem je missourI als je conservatief republikeins bent.
En dat is meneer de Governor – ondanks zijn jonge 35 jaren. Het is trouwens ook geen beste speaker; mijn collega Alice grapte al dat het net een jongetje was dat voor de klas wat voor moet dragen en zo snel mogelijk weer weg wil zijn. (Hon, you’ve lost me on the first sentence. What was that?) Gelukkig waren er wel wat betere speakers, de CEO van Boeing, de Secretary of Commerce, etc. Erg interessant.
Ik weet dus nu alles van de Internationale strategie van Boeing en hoe de USA trade wil bevorderen. Vervolgens waren er aparte sessies per werelddeel; waarbij ik ben wezen kijken bij Europa natuurlijk. Dat ging om Centraal Europa, en er waren voordrachten van de Ambassadeur van Hongarije, de burgemeester van Sczczin (Polen) en de CFO van Bank of Austria. Wat wel grappig was, dat de eerste twee heren allebei vonden dat hun land ‘Gateway to Europe’ was (jaja – Polen? Grinnik
) Als er iemand nog geïnteresseerd is in projectontwikkeling in Polen of export naar een van bovengenoemde landen, ik weet er nu alles van.
En ook van China trouwens, ook nog een sessie voor gevolgd. Wij hadden als State of Missouri een mooie ‘booth’ dus ik mocht ‘boothbitch’ spelen – volgens Yan trok ik meer mensen aan dan hij dus mocht ik ze te woord staan
Dat was wel weer humor, want ik heb blijkbaar al mijn eigen netwerk. Zo kwam ik de Consul van The Netherlands tegen die ik natuurlijk bij koninginnedag ontmoet had,
de Voorzitter van de Netherlands Foreign Investment Agency die al van de Consul had gehoord dat ik NLs was, de voorzitter van The Governors Conference of Hispanic Affairs die ik bij de Hispanic Day geholpen had,
Brian Gamble van Gamble Enterprises die ik opgebeld had voor een Trade Lead en die nu een ‘gezicht bij de naam zag en het zo leuk vond met een Nederlandse te praten’ – wat; ik kende daar meer mensen dan mijn collega’s. Grinnik…:)) Na de lunch (salade, zalm, biefstuk, chocoladetaart – I can get used to work like this
) was een enorm saaie voordracht van de CEO van eoa Biotechnologische organisatie. Tijdvulling ofzo, want die ging nogal in op allerlei DNA en genetische manipulatie en moleculenketens en –waarom waren we hier ook al weer? Strategies for Global Success? >;) Toen liet hij ook nog een slide zien van doodgeboren baby’s met half misvormde hoofden door eoa bacterie
(waar zijn bedrijf natuurlijk het ‘tegengif’ voor had) en toen had ik het wel gehad met die meneer. Net gelunched, mensen…. Blegh – de zalm kwam weer naar boven zwemmen. Afijn, al met al een erg interessante dag gehad – zie ook mijn mooie foto als ‘boothbitch’… hihi….
En vers vanuit Saint Louis door naar huis, gas erop, sportspul uit de kast getrokken, stronk broccoli uit de koelkast meegenomen en weer naar de sportschool waar ik een uur armen, borst en rug getraind heb met Audra. Je kan nagaan dat ik nu ongeveer dood ben….
Al helemaal omdat het gisteren ook zo’n vreemde dag was. Om 12 uur nog buiten zitten lunchen met Bob, vervolgens voelde het weer onwijs warm en klam aan, en ik was alleen in het kantoor, dus ik denk: Ik ga hier niet zitten wachten op een Tornado. Dus ik zit nog niet in de auto of jahoor – ik zie de wolken al. >;) En de radio loeit alweer TORNADO WATCH FOR BOONE COUNTY.
Maargoed – vorige keer stelde het ook niks voor, dus ik dacht nog heel mooi even snel boodschappen te doen. Nou, dat heb ik geweten…. Een STORTbui…. Ik moest twee seconden van mijn auto naar mijn deur rennen maar ik was helemaal doorweekt. En ik trek net de deur achter me dicht en op dat moment gaan de sirenes af… die hadden we de vorige keer niet… dus tv aan…. Nou, in plaats van Tornado Watch (kans op Tornado’s) was het nu Tornado Warning (Tornado gesignaleerd)
Advies: Ga naar de basement, lower level of de hal in, stay away from windows, cover your body with a blanket – evacuate from mobile homes. Ahum. Dus mijn huisgenoot en ik de tv verschoven, popcorn gepoft (stress – dan moet je toch iets eten?
) in de badkamer gaan zitten met Oprah aan en een deken om. En stormen – hagelstenen als knikkers.
Vervolgens zitten we daar Oprah te kijken (wat ook al over zo’n leuk onderwerp ging: My husband abused my kids
) en tussen de Tornado warnings door komt er ineens een TERRORIST-ATTACK-alert.
Code Red voor Washington.
Live beelden van iedereen rond the white house die alle kanten op rent omdat er een vliegtuig gesignaleerd is. Nouja – wij zaten toch al ondergedoken in onze badkamer met popcorn and Oprah; what can happen
– maar leuk is anders… ik geloof dat ik nu genoeg adrenaline heb gehad om het de komende 3 weken uren vol te houden met mijn personal trainer…. Hihi… Uiteindelijk alles loos alarm, tornado is niet op kracht gekomen, alleen storm geweest, stomme vliegtuig was ook niks (lang leve de billion dollar kostende home-land security plans… werkt goed, jongens!
) en ook bij Oprah kwam alles uiteindelijk goed (vrouw schoot man dood – publiek applaudisseert. Amerika ten top
) Maar ik heb wel wat slaap nodig nu.
Komend weekend ga ik er weer lekker op uit met de auto – bericht over autorijden in Missouri volgt. Daar heb ik ook nog wat mooie anekdotes over. En de week erna is Mayfest in Hermann en hebben Bob en ik afgesproken dat we daar samen heen gaan. Met de Porsche – en ik mag rijden.
Kan hij aan de wijn. Wat vervelend
Chicago staat geplanned voor 7 july, Bob heeft al een of ander geweldig hotel uitgezocht – met fitnesszaal erbij voor mij (hoe attent… hij vind het ook helemaal niet erg dat ik af en toe erg toe ben aan een massage. Heerlijk, zo’n vent
) dus ik heb nog genoeg plannen staan. Nou, even de foto uploaden, dan naar bed, want ik val bijna om van de slaap…..
Hoop dat alles goed met jullie is, en dat het weer daar wat rustiger is….
Knuf, Laura
Laatst bijgewerkt door Laura op 13-05-05 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt