{A} Honderden doden na zeebeving ZO-Azië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:33

dutchy_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:34

Dit is echt zo verschrikkelijk... het worden er steeds meer. Wat erg.
Heel veel sterkte voor iedereen die niks van familie/vrienden horen die daar nu zitten!!!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:34

wat erg.. daar moet je toch niet aan denken....?
Echt vreselijk voor alle mensen en mensen die anderen vermissen..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:35

echt erg Scheve mond
Een vriendin van mn oom zit in Thailand, daar is ook nog niets over bekend Scheve mond

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:36

ik ben lid van een site over clusterhoofdpijn, en daar zit een man die nu ook in Thailand zit Scheve mond .
we hebben nog niks van hem gehoord, maar de verbindingen zijn zo slecht.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:39

Echt erg idd, leentje. Maar bedenk wel dat veel Nederlandse slachtoffers (gewonden, mensen die bezittingen kwijt zijn) nog redelijk geholpen worden. Ze kunnen naar Nederland, worden verzekerd en opgevangen. De locale (arme) bevolking heeft die luxe niet. Bovendien hebben zij vaak nog veel meer dierbaren verloren. Iets meer aan hen denken ipv de paar Nederlanders (waar je natuurlijk ook aan moet denken) is misschien gepast.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:44

Kieffertje, ik hoop maar dat je dat niet tegen mij persoonlijk bedoelde en anders hoop ik dat je in het vervolg beter nadenkt ipv je op een berichtje te baseren Lips are sealed

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:56

Mijn vriendin is ook terecht. Ik heb net haar vader gesproken. Ze zit in Nepal en heeft er niks van mee gekregen. Dit is echt een pak van mijn hart. 1 januari is ze weer terug in Nederland. Ik ben zo blij.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:06

Net nieuws geluisterd.
meer dan 56.000 doden.
dit is zo vreselijk.

steinstein, wat fijn voor je!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:11

IK word er echt heel stil van...wat een drama....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:16

Kieffertje schreef:
De locale (arme) bevolking heeft die luxe niet. Bovendien hebben zij vaak nog veel meer dierbaren verloren. Iets meer aan hen denken ipv de paar Nederlanders (waar je natuurlijk ook aan moet denken) is misschien gepast.

ik ben het wel met kieffertje eens. Het eerste wat altijd wordt geroepen "hoeveel nederlanders, ow arme nederlanders, je vakantie zal maar verpest worden" en DAT vind ik zo egoistisch !!!!

die paar nederlanders, tuurlijk het is HEEL erg als daar echt iets mee aan de hand is, maar denk 'ns aan al die andere doden, die mensen hebben al helemaal niets en verliezen op deze manier hun mannen, vrouwen, kinderen................

Het is een erg grote ramp die het verdient om VEEL aandacht te krijgen !

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:25

Precies, zoals de kop van de telegraaf die ik net zag in de albert hein... 'ook nederlanders getroffen' o.i.d.
Jonge jonge... tuurlijk verschrikkelijk als je familie bent enzo, maar kom op, wie hebben er nu het meest onder te lijden... mensen daar die al weinig hadden en nu helemaal niets meer, zelfs geen familie... geen inkomen uit toerisme, geen huisje Verdrietig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:27

Het is niet meer dan menselijk om toch eerst te kijken of er kenissen of zelfs familie bij de slachtoffers zitten. En ja, in de meeste gevallen zijn het Nederlanders.
Voor de inwoners is het extreem schrijnend. Om over de mensen maar te zwijgen die familie vermissen die nooit meer gevonden gaat worden...Lips are sealed

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:37

Echt een vreselijke gebeurtenis.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:16

Cassidy schreef:
Het is niet meer dan menselijk om toch eerst te kijken of er kenissen of zelfs familie bij de slachtoffers zitten. En ja, in de meeste gevallen zijn het Nederlanders.
Voor de inwoners is het extreem schrijnend. Om over de mensen maar te zwijgen die familie vermissen die nooit meer gevonden gaat worden...Lips are sealed

ja maar een nederlands leven is mij niet meer waard dan een sri lankees leven, snap je........ Knipoog

overigens, mensen die nooit meer gevonden worden......dan kun je inderdaad maar beter zeker weten dat hij/zij dood is ja.......

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:10

Naar schatting loopt het dodental nu boven de 50.000 Scheve mond
Damn, TE erg gewoon Verdrietig AL die mensen die alles kwijt zijn, huis, familie, inkomen, ALLES! en ze hadden al niet veel daar!

Lady_Promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:21

is er al bekend of er ook nederlanders zijn omgekomen? want we horen nou alleen maar over vermisten.....

echt vrselijk als ik die beelden zie kan ik wel in janken uitbarsten ..je zult er maar zitten!!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:31

goede vrienden van me ouders zitten dus ook in het rampgebied (tussen phuket en phi phi in) en gelukkig hebben we via het hotel contact kunnen krijgen maar ze waren dus op het strand en zagen de vloedgolf aankomen ze hebben dus moeten rennen voor hun leven, als het goed is zijn ze op dit moment onderweg naar nederland

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:37

3 volgens mij, lady. Zoiets hoorde ik Zalm zeggen op t journaal. Maar kijk, dit bedoel ik dus wel Lachen . Schatting lis inmiddels 75000. De naam van dit topic moet eens veranderd worden Verdrietig

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:49

Ook onze vrienden zijn terecht, ze zaten gelukkig aan de andere kant van Thailand, en wisten van niks, tot ze allemaal mensen hun kant op zagen komen en het verhaal hoorde,..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:36

Dat er Nederlanders bij zijn betrokken, is zielig voor de familie hier, maar daar zijn mensen die hele families kwijt zijn, en hier wordt het net verteld of die nederlanders meer waard zijn ofzo.

Die wanhoop die daar heerst, vreselijk. Mensen zijn elkaar kwijt, weten niet of ze nog leven of niet, en de logistiek, bemiddeling enz is daar totaal niet geregeld.
Zo wordt het nooit beter met die landen, tegen de tijd dat ze het hebben opgebouwd, gebeurt er weer iets Scheve mond

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:09

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 20:12

In het topic van Menno staan een paar links van filmpjes.
ipv vuurwerk, wordt dat geld op 555 gestort.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:14

Heb daarstraks ook iets gezien op het nieuws van zeven uur. Verschrikkelijk! Huilen Echt overal doden, van overal! Het dodenaantal staat op 52000 of zoiets...

Dit ging wel over een grotere streek, maar ook door zeebevingen...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 08:47

xKatleentjex schreef:
als het nu een Nederlands slachtoffer is, een Belgisch, een Sri lankees, voor mij part een bejaarde man uit een klein boerendorpje van 1000 man ergens in een godverlaten streek uit China, het blijft even erg. Imo is het hier echt niet zo dat een sri lankees leven meer waard is dan een Nederlands, maar andersom geld ook zeker niet. en dat je als belg of nederlander meer bezorgt bent om de belgen en nederlanders is doodnormaal, zeker als je er kennissen of familie hebt zitten, de inwonders daar zullen ook eerst bezorgd zijn voor hun eigen volk en dan pas over de toeristen.

Maar wat wel waar is, is dat die mensen daar veel zwaarder getroffen zijn dan toeristen. Op dat gebied is toerisme een heel belangrijke bron van inkomen, en nu is alles verwoest en ze moeten alles terug opbouwen. Financieel is dat op zijn zachts uitgedrukt een ramp Scheve mond

Ben het helemaal met je eens.