Pb-tjes en reacties daarop - even uitleg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:24

djuno schreef:
Zoals bijv. die ene die jij net gequoted hebt.

je moet de zaken niet omdraaien. De opmerking van DPB waarop ik deze opmerking maakte kan gewoon echt niet als je dit soort werk wilt doen. Dan moet je of die mensen weigeren en geld terugsturen of er integer mee omgaan.

En verder no big deal van mijn kant, ik washet alweer vergeten dat ik ge pb-ed had. Maar roep dan gewoon niets over wachtlijsten en altijd reageren als je weet dat je je zaken wat dat betreft niet op een rijtje hebt. Er zijn namelijk zat mensen die heel erg op zo'n consult zitten te wachten en (zoals nu blijkt) tevergeefs zitten te wachten tot ze vorderen op die wachtlijst.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:33

djuno schreef:
Zoals bijv. die ene die jij net gequoted hebt.

Ja die vond ik echt even minder, vooral omdat het hele bericht omgedraaid wordt en het opeens over iedereen gaat terwijl DPB het alleen maar over de mensen had die ongevraagt foto's en vragen opstuurden.

Ikzelf zou daar persoonlijk ook gek van worden, het geld is al opgestuurt evenals de foto dus eigenlijk kan je niet weigeren, maar de wachtlijst wordt er alleen maar langer op.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:34

Sylvia schreef:
Als fayes opmerking stinkmodder is... Wat is de reactie van DPB dan waar faye op reageerd?

Ik geloof niet dat er hier ook maar iemand is die er echt een probleem van maakt dat ie lang moet wachten, en ook niet dat er iemand een probleem mee heeft als DPB zegt 'ik stop ermee', 'ik heb 't te druk' etc etc. Ze is idd maar een mens. Alleen is de manier waarop ze 't aanpakt imo fout...

Die reactie van DPB vindt zijn oorsprong weer in de vele reacties daarvoor. Als je jezelf eens precies in de positie plaatst van DPB en alle reacties waren voor jou bedoeld, kun je dan in alle eerlijkheid zeggen dat jij je ook niet gekwetst en boos zou voelen.
Heb al eerder gezegd dat 1 van de laatste reacties van DPB (waarop Faye reageerde) ook niet zo handig was maar goed .... ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:37

Lovely schreef:
Afgezien van het feit dat verschillende mensen nooit antwoord hebben gehad, vind ik dat DPB mede daarom voorzichtiger zijn in wat ze belooft. Als je het te druk hebt met een paard, je werk e.d. begin er dan niet nog iets bij. Het is soms heel schrijnend als mensen op een antwoord zitten te wachten wat ze nooit krijgen, terwijl ze misschien in een hele nare situatie zitten. Dan kan het belangrijk worden namelijk, belangrijker dan wanneer je sleutelhangers maakt (noem maar even wat).
Mijn tip is dus om voorzichtiger te zijn in wat je belooft en afspreekt met je publiek, het is nu duidelijk dat je het hoe dan ook niet redt.

Maar Lov, voor iets ernstigs bel je de veearts. Want een "consult" voor iemand die gedachten kan lezen van een paard lijkt mij niet iets ernstigs of iets wat hoge prioriteit kan zijn. Paard zal niet gelijk doodgaan of zo.

Bedoel, lijkt me dat je zoiets voor de lol doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:43

Als je niet kan weigeren (wat volgens mij prima kan, of plaats deze mensen onderaan je wachtlijst), en je ze dus in behandeling neemt, moet je er ook integer mee omgaan. Dus ik blijf bij mijn opmerking, want ik vond het een hele lage van DPB.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:44

Misschien is de DPB iemands laatste hoop of werkt het zo niet? Ik heb geen idee hoor, geloof niet zo in dat soort dingen.

*edit* was reactie op Pipo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:49

Fitzroy schreef:
Misschien is de DPB iemands laatste hoop of werkt het zo niet?

Verward
Dan lijkt het mij dat je een veearts inschakeld. Ok, Sylvia Millecam schakelde ook Jomanda in, maar iedereen weet hoe dat is afgelopen Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:51

Ik was op zoek om een consult te laten doen voor mijn pony en kwam bij DPB, ongelooflijk blij was ik toen ik van haar een bevestiging kreeg dat ik alles op kon sturen Lachen
Ik heb problemen met mijn pony en kan daar niet zo goed mee omgaan, er waren nog wel meer dingen waarvan ik de oorzaak (niemand) kon vinden, dus ik doe dit niet voor mijn lol..

Mijn vriend deed een consult voor zijn hond, wat heel belangrijk voor hem is ook niet voor zijn lol Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:57

Cow_horse schreef:
Ik was op zoek om een consult te laten doen voor mijn pony en kwam bij DPB, ongelooflijk blij was ik toen ik van haar een bevestiging kreeg dat ik alles op kon sturen Lachen
Ik heb problemen met mijn pony en kan daar niet zo goed mee omgaan, er waren nog wel meer dingen waarvan ik de oorzaak (niemand) kon vinden, dus ik doe dit niet voor mijn lol..

Mijn vriend deed een consult voor zijn hond, wat heel belangrijk voor hem is ook niet voor zijn lol Lachen

Maar waarom zoek je dan geen gedragsdeskundige voor de hond en een instructeur of veearts voor je paard? Die mensen hebben ervoor geleerd!

Je wilt toch niet zeggen dat je dan iemand die op internet op een chatforum meechat serieus over het lot van je paard laat beslissen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:02

om een lang verhaal kort te maken, er zijn verschillende dierenartsen en veeartsen bij mijn pony langs geweest die zeiden ; paardje is kerngezond zou het echt niet weten.... leuk als je dit elke keer hoort maar de situatie met paard wordt er niet beter op.
Ik had het met een vriendin eens over consulten en dacht, ik kan het natuurlijk altijd proberen.. Lachen en om eerlijk te zijn heb ik er wel vertrouwen in. een instructrice heb ik, meerdere gehad ook, velen zijn er gestopt omdat ze het niet leuk vonden hoe mijn pony zich gedroeg.. diegene die ik nu heb heeft me nog het meest op weg geholpen ze helpt me nog steeds (als ik zou rijden) maar zij heeft vaak ook zoiets van: ja ik snap echt niet waar ze het vandaan haalt..

(de hond is overleden Scheve mond)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:05

Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:07

Tja, voor mij toch erg duidelijk: het was alleen om de centen te doen. Maar das helaas teveel met mensen die zeggen 'contact te hebben met zielen'. En dan idd zó min naar de mensen toe, vind ik erg laag.

Sorry, maar ik heb ook vaak zat haar berichten gelezen (en de berichten van mensen die bij haar een consult hebben laten doen) en imo kwam er steeds hetzelfde uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:11

Quellian schreef:
Tja, voor mij toch erg duidelijk: het was alleen om de centen te doen. Maar das helaas teveel met mensen die zeggen 'contact te hebben met zielen'. En dan idd zó min naar de mensen toe, vind ik erg laag.

Sorry, maar ik heb ook vaak zat haar berichten gelezen (en de berichten van mensen die bij haar een consult hebben laten doen) en imo kwam er steeds hetzelfde uit.

Wilde je zeggen dat je het in eerste instantie wel serieus nam dan Verward

Cow Horse, heel vervelend dat de hond dood is, maar denk je werkelijk dat iemand als dpb er verandering in had kunnen brengen? Wat had de hond trouwens?

En mbt je pony, in africhting zetten bij een echt goede ruiter is waarschijnlijk een zeer goede oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:14

Pipo schreef:
Maar Lov, voor iets ernstigs bel je de veearts. Want een "consult" voor iemand die gedachten kan lezen van een paard lijkt mij niet iets ernstigs of iets wat hoge prioriteit kan zijn. Paard zal niet gelijk doodgaan of zo.

Bedoel, lijkt me dat je zoiets voor de lol doet.

TJongejonge, wat denk je nou zelf? Je kunt zelf ook wel begrijpen dat DPB een heel andere rol heeft dan een veearts ofzo. Tenminste, ik ben nog niet zo diep gezakt dat ik aan DPB zou moeten vragen wat mijn paard heeft. Ik geloof niet in die paranormale onzin en dus bel ik gewoon Gooiland. Dat geldt ook voor degene waar ik het voor opneem in dit topic, behalve dat die nog wat meer wilde weten en dacht dat DPB haar dat kon vertellen. Maar goed, we weten nu dat dat dus niet waar was.
Er is geen vezeltje in mij dat heeft gedacht dat DPB de situatie had kunnen veranderen .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-04 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:16

Pipo schreef:
Wilde je zeggen dat je het in eerste instantie wel serieus nam dan Verward

Cow Horse, heel vervelend dat de hond dood is, maar denk je werkelijk dat iemand als dpb er verandering in had kunnen brengen? Wat had de hond trouwens?

En mbt je pony, in africhting zetten bij een echt goede ruiter is waarschijnlijk een zeer goede oplossing.

Aangezien ik ervaring heb met paranormale bezigheden, heb ik haar berichten wel doorgelezen.

Ik wilde een consult laten doen en dan dingen vragen die alleen IK weet en niet in mijn profiel of berichten te vinden zijn. Maar dan vind ik 10 euro nog te duur Knipoog

Moet je maar eens berichten lezen van mensen die een consult hebben gehad, allemaal hetzelfde en alles is terug te vinden in profiel of berichten.

Dus ja... IMO kan iedereen dan wel zeggen dat ze met dieren kunnen comminiceren. Laten we eerlijk zijn: 40 euro per week extra is toch een leuk zakcentje.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:17

Quellian schreef:

als ik zeg: telepathie bestaat niet, "sta ik nergens voor open" en ben ik "een sceptische eikel". dat je aan goedgelovige mensen verdient vind ik nog tot daar aan toe, maar dat je geen rekening houdt met problemen en gevoelens die je daarmee op de spits drijft ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:17

Uhh, voor die 300 die nog geen consult hebben gehad, ik doe het voor 7,50 Haha!:D:D

Das rap mijn nieuwe Passier GG bij elkaar verdiend Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:19

SuperPepeijn schreef:
als ik zeg: telepathie bestaat niet, "sta ik nergens voor open" en ben ik "een sceptische eikel". dat je aan goedgelovige mensen verdient vind ik nog tot daar aan toe, maar dat je geen rekening houdt met problemen en gevoelens die je daarmee op de spits drijft ...

Ik zeg niet dat telepathie niet bestaat, ik zeg dat ik niet geloof in DPB.

Wat betreft niet openstaan: niemand die jou dat kan vertellen. Als jij het zo ziet, dan is het voor jou waar. Ik trek geen conclusies, wacht tot het wordt aangetoond. Tot die tijd misschien een beetje sceptisch Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:19

Ik wil het ook wel voor 5 euro doen hoor, ik werk niet, dus kan grote aantallen consulten per week doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:20

Superpepeijn heeft gelijk, het is bijna paranormaal, maar hij zegt wat ik denk OK dan!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:22

Ik vertel het je gratis:

Quellian, je paard heeft een moeilijke jeugd gehad, maar hij iz heel blij dat hij nu bij jou mag zijn en hij hoopt dat hij nog lang bij je mag blijven. Af en toe maak je je teveel zorgen, je paard wil graag dat je je wat minder zorgen maakt, het maakt je wat zwaar op de hand en dat vindt hij niet fijn voor jou.

enz
enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:22

Lovely schreef:
Superpepeijn heeft gelijk, het is bijna paranormaal, maar hij zegt wat ik denk OK dan!.

Dat zal dan telepathie zijn, want ik denk wat jij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:23

De kunst is positief te blijven en je wordt geloofd Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:23

Lovely schreef:
Ik vertel het je gratis:

Quellian, je paard heeft een moeilijke jeugd gehad, maar hij iz heel blij dat hij nu bij jou mag zijn en hij hoopt dat hij nog lang bij je mag blijven. Af en toe maak je je teveel zorgen, je paard wil graag dat je je wat minder zorgen maakt, het maakt je wat zwaar op de hand en dat vindt hij niet fijn voor jou.

enz
enz

Wat krijg je nu van me? Haha!

Wees eens heel eerlijk: dit is toch iets heel algemeens? Dit klopt toch voor zoveel paarden? Oké, zit je er eens naast, oliebol happens Clown

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 00:26

Ik heb bij de Bokker waar ik 't eerder over had ook al gezegt dat ik 't een algemene tekst vind. Ik vind 't een tekst die je op zo'n manier kunt draaien dat 't toch wel klopt...