De grootste nederlander allertijden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:16

SuperPepeijn schreef:
misschien een bokt-grootste nederlander allertijden-poll maken?

Haha! Ik weet de uitslag al Haha!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:18

kimmie261 schreef:
hum..ik heb wel 10 x op pim gestemd...

ben groot fan van die man...ik ben blij dat ie gewonnen heeft...en als ik spaans had gesproken,boeiend,als ik in afrika was geboren was ik bruin geweest en had ik afrikaans gesproken...

Ik ken Meneer Fortuyn persoonlijk.
Het was een goede vriend van mijn vader, en we kwamen geregeld bij elkaar over de vloer.
Wat Meneer wilde berijken was een Nederland dat wist wat er aan de hand was.
Hij heeft Nederland duidelijk wakker geschud met zijn uitspraken, waarvan er sommige ernstig klonken.
Het was echt niet zijn bedoeling om grootste Nederlander te worden.
Maar de persoon die hem neergeschoten heeft (vind hem het bij de naam noemen niet waardig), baalt er nu enorm van.
De man die hij dood wilde hebben staat nu nog meer in de belangstelling dan dat hij anders had gedaan!!!
Laatst bijgewerkt door Laantje op 16-11-04 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:21

jaantsje schreef:
Ik weet niet alles en heb het ook niet gevolgt maar volgens mij hebben de studenten van nu hun OV o.a. aan Pim te danken en ook moet hij nogal wat boeken hebben geschreven.
Wat is geschiedenis, dankzij Drees heeft men nu een pensioen.

De OV kaart is er al sinds ergens in de jaren 80 hoor.. en boekenschrijvers lopen er veel van rond in Nederland...

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-04 21:24

Fitzroy schreef:
Het lijkt me niet dat je elke zinloze vermoorde erbij zou kunnen zetten. Ik weet niet meer precies hoe het ook al weer zat in mei 2002, maar was niet net bekend geworden dat Pim op 36 zetels af zou stevenen in de verkiezingen? Als 1 man zoveel stemmen kan krijgen, zegt dat toch wel wat.

Dat zegt veel over de onvrede die er was. Maar naar mijn mening weinig over Fortuyn. Die had toevallig op het juiste moment een grote mond met mooie praatjes die er bij velen als Peijnenburg ingingen.. We hebben gezien wat voor samengeraapt zootje het LPF was.. daar had ook Fortuyn niks aan kunnen veranderen. Die was samen met de rest net zo hard onderuit gegaan als nu is gebeurd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:25

Laantje schreef:
Hij heeft Nederland duidelijk wakker geschud met zijn uitspraken, waarvan er sommige ernstig klonken.

Ik blijf er overigens bij dat Willem van Oranje de enige echte grootste nederlander was. Pim fortuyn kan Nederland wel hebben wakker geschud ... (ik was het overigens totaal NIET met hem eens) maar zonder willem van Oranje was er geeneens een Nederland om wakker te schudden. En behalve het wakker schudden van nederland wat heeft hij nog meer gedaan voor het land. niet zo bar veel moet ik zeggen. Willem van Oranje daarentegen heeft de mensen ook wakker geschut, maar daarmee ook een leger aangevoerd die van dit gebied ook echt een land gemaakt heeft.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-11-04 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:25

Ik heb vlak voor het einde uit wanhoop nog 6 keer ge-SMSt voor Willem v. Oranje, maar helaas (normaal doe ik nooit mee!)
Ongelofelijk dat PF gekozen is tot grootste Nederlander aller tijden. Niemand van de verdedigers van de nrs. 4 t/m 10 koos voor PF, hoe heeft dit kunnen gebeuren

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:37

Pim niet teveel onrecht aandoen hè, hij heeft inderdaad de OV kaart mee ontwikkeld en is jaren directeur geweest van OV kaart BV

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 21:55

Ik zat na aanleiding van dit topic te zoeken op www.degrootstenederlander.nl en daar stond het volgende stukje:
Met later binnengekomen stemmen zou Willem van Oranje gewonnen hebben
Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van “De Grootste Nederlander” zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden.

Volgens de stemprocedure die aan de notaris is voorgelegd, gelden alleen de stemmen die tijdens de uitzending werden ontvangen. Volgens die procedure blijft Pim Fortuyn de winnaar van de finale, die maandagavond op de televisie werd uitgezonden.

Uiteenlopende cijfers
Het probleem van de uiteenlopende cijfers is veroorzaakt door computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.

Vertraging
Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Als noodgreep werd tijdens de uitzending door de producent Eyeworks en de KRO besloten alsnog het stemmen per SMS toe te staan. Daardoor werden er op het hoogtepunt van de finale in korte tijd zoveel berichten tegelijk verzonden, dat opnieuw vertraging ontstond in de verwerking van de gegevens.

Toen de uitzending volgens plan werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn onmiskenbaar de grootste, zoals hij ook in de weken voorafgaand aan de finale steeds een leidende positie heeft ingenomen.

Maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

Dus toch positief nieuws voor de oranje-stemmers...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 22:53

ok zit net dus te denken , hitler heeft ook mensen wakker geschud en wat goede dingen gedaan als hij direct daarna nou was vermoord
en geen leider was geworden... was hij dan nu ook een held

(begrijp me goed ben absoluut geen aanhanger van .. maar pf heeft ook niet meer kunnen doen dan wakker schudden en directeur zijn van ov ja sorrie hoor hadden ook 30 anderen kunnen zijn en hebben veel meer mensen veel harder aan gewerkt .)

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:12

Aimee schreef:
Nou ja, kan me best voorstellen dat het men hierdoor weer een politiek signaal heeft willen geven. Pim Fortuijn is er dan wel niet meer, maar de politieke rotzooi is er nog steeds. En dan zwemen ze er ook nog mee dat het kabinet-Balkenende de zogenaamde 'nieuwe politiek' bedrijft...

Het lijkt er niet op de het niveau van de PF stemmers dusdanig hoog is dat zij nadenken over 'politieke signalen'.

Ludovicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 23:31

Ik ga een Erasmusclub oprichten die over 10 jaar 100.000 leden telt Schijnheilig ; dan wint ie vast (en terecht!!)

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 10:04

Geweldig.. ik keek vanmorgen op de voorpagina van de krant en we kunnen een grootste Apeldoorner allertijden gaan kiezen. Alleen beetje jammer dat 1 van de voorbeelden die er staat Ronnie Tober is... Nou ja, afwachten of de gemiddelde Apeldoorner slimmer is dan de gemiddelde Nederlander Haha!
Gelukkig hebben er nog wel wat grotere namen in Apeldoorn gewoon....

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:06

Ik weet niet of het al vermeld was in dit topic. Ik hoorde dit op de radio.
Maar na de uitzending zijn er iets van 50000 stemmen met vertraging binnengekomen. Die mogen officieel niet meetellen.
Maar de officieuze winnaar is nu Willem van Oranje met 161.000 stemmen!
31.000 meer dan PF!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:13

Hurrycane schreef:
Geweldig.. ik keek vanmorgen op de voorpagina van de krant en we kunnen een grootste Apeldoorner allertijden gaan kiezen. Alleen beetje jammer dat 1 van de voorbeelden die er staat Ronnie Tober is... Nou ja, afwachten of de gemiddelde Apeldoorner slimmer is dan de gemiddelde Nederlander Haha!
Gelukkig hebben er nog wel wat grotere namen in Apeldoorn gewoon....

Gelukkig hebben wij Rembrand van Rijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:24

Hurrycane schreef:
Dat zegt veel over de onvrede die er was. Maar naar mijn mening weinig over Fortuyn. Die had toevallig op het juiste moment een grote mond met mooie praatjes die er bij velen als Peijnenburg ingingen.. We hebben gezien wat voor samengeraapt zootje het LPF was.. daar had ook Fortuyn niks aan kunnen veranderen. Die was samen met de rest net zo hard onderuit gegaan als nu is gebeurd.

Pim draaide al wat langer mee in de politieke molen, hij is al zo vaak onderuit gegaan, hij was het onderhand wel gewend. Ik volgde hem al wat langer en ik heb altijd gevonden dat hij in de politiek niks te zoeken had. Die LPF is en blijft een aanfluiting, maar dat die er zitten hebben we te danken aan al die mensen die in sprookjes geloven en op pim gestemd hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:28

yes en zoeen ben ik...

geen hersencellen gekregen denk ik,blond...ach..

ik heb op de ok gewerkt daar was een arts pim2....
kaal,homo,zelfde uitspraken,wil ook in de politiek,maar dan wordt ook zijn kop eraf geschoten,hij is nu professor in amsterdam..(ook pim gestemd...geen hersens ook denk ik..)

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:30

kimmie261 schreef:
yes en zoeen ben ik...

kaal,homo,zelfde uitspraken,wil ook in de politiek,maar dan wordt ook zijn kop eraf geschoten,hij is nu professor in amsterdam..(ook pim gestemd...geen hersens ook denk ik..)

Denk het ook niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:31

Iedereen weet nu toch wel dat Pim niks gepresteerd heeft?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:46

het schijnt dat willem van oranje nu de grootste "nederlander" allertijden is... "van Duitsen bloed" (geboren te dillenburg, duitsland). grootste nederlander, niet slecht voor iemand die net de mazzel had dat de watergeuzen en een onderdrukt volk achter hem stonden

doe mij maar erasmus of rembrandt op nummer 1.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 17-11-04 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 10:46

kimmie261 schreef:
yes en zoeen ben ik...

Dan ben je vast blij met Wilders.

is die man zijn haar nou echt? doet me altijd ergens aan denken..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:47

Nogmaals, het gaat er niet om dat hij niets gepresteerd heeft (hoewel ik de titel professor niet niets vind Knipoog ) maar het gaat erom wat hij had kunnen presteren.

*edit* deze reactie sloeg op Lov.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:48

Fitzroy schreef:
maar het gaat erom wat hij had kunnen presteren.

Verward hoe kan je op basis van wat iemand misschien wel eens had kunnen doen iemand beoordelen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:50

Hij had iig het lef om dingen bespreekbaar te maken, die hier in Nl. al jaren getolereerd worden.

En ja, HC, ik ben ook blij met Wilders !

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 10:54

SuperPepeijn schreef:
:? hoe kan je op basis van wat iemand misschien wel eens had kunnen doen iemand beoordelen?

Nou kijk SP.. jij had vandaag een bank kunnen overvallen en daarbij 3 mensen kunnen neerschieten.. (kan nog trouwens dag is niet voorbij) dus vind ik dat ze jou moeten opsluiten voor 20 jaar omdat jij dat had kunnen doen Clown

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:56

dan heb ik wel lef. word ik nu de grootste nederlander? Haha!
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 17-11-04 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt