Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:47

gewoon te erg voor woorden!!! dit kan toch niet dit bewijst gewoon hoe FIJn nederland wel weer niet is!!!! elke dag vallen er doden,door steek,schietpartijen. gewoon afschuwlijk!!!!!

echt vreselijk dat er weer een BN-er eraan moest geloven!!! hebben we hier in nederland niks beters te doen?? Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:48

Ben ik de enige die zich af gaat vragen wie de volgende gaat zijn? Lips are sealed

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:49

ThePast03 schreef:
Van www.nos.nl:

Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken.

Dit las ik ook net, ik walg hier echt van.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 11:49

Volgens het nieuws is hij van zijn fiets geschoten. De dader is daarna naar hem toegelopen en heeft nog een tijd boven hem staan kijken.
Hij heeft een brief met een mes in zijn borst gestoken en daarop zouden islamitische tekens staan.
Er stond net ook met grote letters op rtl5: Dader vermoedelijk Arabisch.
Het is dus wel degelijk actueel en dat zal ook verklaren waarom Hirshi Ali in veiligheid is gebracht.

fokfanaat

Filmmaker Theo van Gogh (47) is in Amsterdam doodgeschoten. Dat meldt zijn productiemaatschappij. AT5 meldde eerder dat hij zou zijn neergestoken op de Linnaeusstraat in Amsterdam.

Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken. Het zou gaan om een brief met islamitische teksten. Volgens ooggetuigen had de dader een islamitisch uiterlijk.

Ook ooggetuigen van het misdrijf bevestigen dat het om Van Gogh gaat. De moord vond plaats voor het Stadsdeelkantoor Oost, toen het slachtoffer het gebouw verliet. Hij zou de overkant van de straat nog hebben bereikt en daar in elkaar zijn gezakt, waarop de schutter nogmaals vuurde, aldus de politie.

Een tweede persoon raakte door dit schot gewond. Die is op eigen houtje naar het politiebureau gegaan om te waarschuwen.

Volgens een ooggetuige bleef de dader enkele minuten over het slachtoffer gebogen staan.

Oosterpark
De verdachte rende weg richting het Oosterpark, aan de andere kant van het park bij de Mauritskade werd hij gepakt door de politie die al naar hem op zoek was.

De verdachte schoot op politieauto's, waarbij een motoragent gewond raakte. De vermoedelijke dader zou in zijn been zijn geschoten en gearresteerd. De politie heeft de directe omgeving, waaronder het naastgelegen Oosterpark, afgesloten.

Een woordvoerster van de politie in Amsterdam erkent dat een persoon is doodgeschoten, maar wil nog niet zeggen om wie het gaat. Volgens de politie moet de familie van het slachtoffer nog worden ingelicht.

miepmiep

Cassidy schreef:
Ben ik de enige die zich af gaat vragen wie de volgende gaat zijn? Lips are sealed

De eerste de beste die zijn mond weer opendoet? Scheve mond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 11:50

Cassidy schreef:

Hirshi Ali?
Geert Wilders?

Je zou er toch echt bang voor worden in ieder geval.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:51

wat is precies een

Citaat:
10.25 - Het gerucht doet de ronde dat de dader een Islamitisch uiterlijk heeft.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 11:53

Dat staat op www.nos.nl SP
Lijkt inmiddels geen gerucht meer te zijn helaas.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:53

ThePast03 schreef:
Volgens het nieuws is hij van zijn fiets geschoten. De dader is daarna naar hem toegelopen en heeft nog een tijd boven hem staan kijken.
Hij heeft een brief met een mes in zijn borst gestoken en daarop zouden islamitische tekens staan.
Er stond net ook met grote letters op rtl5: Dader vermoedelijk Arabisch.
Het is dus wel degelijk actueel en dat zal ook verklaren waarom Hirshi Ali in veiligheid is gebracht.

ik ga nu even heel banketstaaflig zijn!!!maar ik meen het wel!! de buitenlanders flikken het wel weer om even een BN-er dood te steken!!!en wij met ons goede gedrag die al die buitenlanders maar toe laten hier in nederland!!!
echt verschrikkelijk gewoon!!!en ook ik zat me al te bedenken wie de volgende zal zijn.... Scheve mond

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:54

Wat een wereld!

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:55

Dat worden weer drukke dagen voor condoleance.nl Scheve mond

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:57

ik heb ook net gehoord, echt verschrikkelijk. Ook al ben ik het niet met hem eens, dit is echt erg.

Enne.. meiske16: wat betreft dat het alleen de buitenlanders zijn ben ik het niet helemaal eens. Het voorbeeld waarbij van Gogh wordt vergeleken is Fortuijn en die is toch echt door een Nederlander geschoten. En wij zijn echt niet, naar mijn mening in ieder geval, beter dan een 'buitenlander'.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:58

Nu hoor ik ze op RTL5 met Harry Mens praten... Was Harry Mens ook geen vriendje van die man die laatst was doodgeschoten in Amsterdam? (kan ff niet op zn naam komen..) >;)

HHD_Foto

SuperPepeijn schreef:
wat is precies een: Quote:
10.25 - Het gerucht doet de ronde dat de dader een Islamitisch uiterlijk heeft.

Dat is een ander uiterlijk als iemand met een b.v. katholiek of protestants uiterlijk Knipoog

Idd, je kunt zeggen of iemand een Arabisch uiterlijk heeft, maar niet een islamitisch uiterlijk (tenzij hij een t-shirt aanheeft met de tekst: Allah is groot!).

Treurig is het wel natuurlijk, ben benieuwd naar het motief Scheve mond

This_is_me

Cassidy schreef:

nee hoor ik doe me tje me!! Ik vind het echt erg.. waar gaat het heen met Nederland. Ik dacht dat wij zo'n land waren waar je een vrije mening mocht hebben!?!? Nou pas maar op dat het je kop niet kost!! Scheve mond

Nic

Als het een islamiet is, zou het me niks verbazen als de hel losbreekt!!

Vroeger was ik links van het midden maar door dit soort dingen ben ik toch maar (wat sommige dingen betreft) meer naar rechts gedraaid!!

Wanneer houdt het eens op met die lui?
Leven en laten leven, vind ik.

Weer een markant persoon naar de klote geschoten...

Letsdunit

Wij hebben 7 jaar in het middenoosten gewoond !
Nou daar moest je het niet flikken om iets uit te spoken. Al zou je daar als buitenlander een snoepje uit de winkel stelen dan wordt je al het land uitgezet !
Vreselijk gewoon het gaat weer lekker in nederland.

JoT

Ik werd er door een vriendin per mail op gewezen en ben meteen naar nu.nl gegaan om het nieuwsbericht te lezen. Ik werd er echt bang van, weet je dat. Het is toch ook te bizar voor woorden, denk je in een vrij land te leven, nemen dit soort types je alsnog je recht op vrije meningsuiting af. En wat erg voor Theo van Gogh's familie en vrienden, om hem op zo'n manier te verliezen. Waar gaat het in vredesnaam naartoe met de wereld Scheve mond

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 11:59

Cassidy schreef:

Nee, maar ik heb wel een idee
Ayaan Hirshi Ali??? (hoe je dat ook schrijft....)
Die staat ook al een tijdje op het verlanglijstje van bepaalde mensen

Ing__

Cassidy schreef:

nee helemaal niet Scheve mond
Vind dit zo erg!!
Lekker land leven we.. Als je een mening hebt die niet in een bepaalde groepering zijn straatje past wordt je gewoon vermoord Boos!
Dus idd... wie is de volgende ???

Huertecilla

Nâh... in de steets zal het een herverkiezing worden en daar drijft de economie op een oorlogsvloot dus politieke stabiliteit zal er voorlopig niet in zitten.
Zonder herverkiezing wellicht als de steets Israel als met gelijke kappen gaat zien, maar ja, varkens groeien ook geen vleugels voorlopig.

Triest dat er een uitgesproken persoonlijkheid vermoord is, beetje op de zaken vooruitlopend om er een islamitische link bij te leggen. Áls dat zo blijkt te zijn zal vooral de islamitische gemeenschap daar niet blij mee zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:00

Hanneke_S schreef:
ik heb ook net gehoord, echt verschrikkelijk. Ook al ben ik het niet met hem eens, dit is echt erg.

Enne.. meiske16: wat betreft dat het alleen de buitenlanders zijn ben ik het niet helemaal eens. Het voorbeeld waarbij van Gogh wordt vergeleken is Fortuijn en die is toch echt door een Nederlander geschoten. En wij zijn echt niet, naar mijn mening in ieder geval, beter dan een 'buitenlander'.

ja oke....ik snap wel wat je bedoelt,maar het is toch de meederheid,dat de buitenlanders toch wel de grote relschoppers zijn!!!
maar het is ook:je mag als nederlander je mond niet meer opentrekken want dan wordt gelijk het mes geheven of het pistool gepakt....nou dat is toch neit meer normaal...ik dacht dat iedereen toch wel een beetje respect voor elkaar had!!! en IEDEREEN MOET VRIJ VANMENINGSUITING ZIJN!!!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:00

Heb het er koud van.. Scheve mond

Onbegrijpelijk, net als toen Fortuijn vermoord werd, dit is net zo moeilijk te bevatten..

Hij had een grote mond en ik vond het soms een eng ventje, maar om iemand maar gewoon te vermoorden?? Nee, dat gaat te ver..

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:01

Dit is echt vreselijk...heel triest.