Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:55

Marianne schreef:
ben ik nou de enige die meer half overspannen jonge moeders (en vaders) in haar omgeving heeft dan dolgelukkige?

Je moet blijkbaar wel een hoop overhebben voor dat "mooiste van je leven" Haha!

Marianne, zoals met alles is het maar net hoe je ermee omgaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:56

Lielle schreef:
Maar jij kunt je niet in mijn positie verplaatsen als je altijd wel kinderen gewild hebt

Euhm, ik ben er zo een waar het toch vanzelf kwam.....terwijl ik ervan overtuigd was dat het niets voor mij was Bloos!

LillyRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:57

Mensen die kinderen haten staan voor mij gelijk aan mensen die niet van dieren houden en volgens mij hebben die een kronkel !

Citaat:
ben ik nou de enige die meer half overspannen jonge moeders (en vaders) in haar omgeving heeft dan dolgelukkige?

Er zijn minder moeders die overspannen raken dan (vrijgezelle) kinderloze vrouwen die tegen de 40 lopen en opeens spijt hebben dat ze nooit dat gezinnetje hebben gesticht die ze stieken toch wilde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:57

vanzelf kwam: de kinderwens of het kind *LOL*

ik denk dat het hier gewoon om wederzijds respect gaat, maar dat is wel vaker in het leven Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:59

MCSM schreef:
Mensen die kinderen haten staan voor mij gelijk aan mensen die niet van dieren houden en volgens mij hebben die een kronkel !

Verward toelichting?

Citaat:
Er zijn minder moeders die overspannen raken dan (vrijgezelle) kinderloze vrouwen die tegen de 40 lopen en opeens spijt hebben dat ze nooit dat gezinnetje hebben gesticht die ze stieken toch wilde.

dan wil ik graag cijfers zien daarvan. Het aantal jonge vrouwen die met burnout in de WAO zitten is behoorlijk!

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:00

MCSM schreef:

dat klopt niet helemaal volgens de cijfers... maar goed..

leven en laten leven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:00

de wens Lielle, nooit gedacht maar toch gebeurd..(en het kind ook ja)

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:02

faye schreef:
Je kunt pas oordelen hoe het voelt om een kind te hebben als je er een hebt. Dus kunnen kindervrijen daar niet over oordelen. Dat mag ook, ik zou het heel erg vinden voor kinderen om bij zulke mensen op te moeten groeien omdat ze bijvoorbeeld geen abortus willen/mogen plegen.

Dat neemt niet weg dat je moeders en kinderen wel in hun waarde kunt laten. Een kind verliezen is met niets vergelijkbaar, zeker niet met een dier verliezen. De band met je kind gaat zo verschrikkelijk diep. Ik heb ook een beetje het idee dat de stelling: het zijn mijn kinderen (dieren) voortkomt uit het gevoel dat jullie hebben je te moeten verdedigen.

Maar misschien ee stomme vraag....waarom verdedig je jezelf eigenlijk? Het is toch jouw keuze? Ik wordt toch ook niet doorgezaagd omdat ik ze wel wilde?

Helemaal mee eens. En isabella koest houden ? Lovely toch... ik vermijd deze keer echt een discussie met jou want dat komt me echt de strot uit. Laatste wat ik hier ga zeggen en dan mogen jullie modder over me heen gooien( Want dat gaat gebeuren) IEMAND DIE EEN KIND MET EEN DIER VERGELIJKT HEEFT ZE NIET ALLEMAAL OP EEN RIJTJE.
Iemand die denkt dat hij net zoveel houdt van zijn paard als ik van mijn kind, prima..... lekker blijven verdedigen.
Ik ben een van de gelukkigste op aarde. Ik heb mijn paarden, mijn honden, een leuke baan, een lieve vriend en ik ga meerdere keren per jaar op vakantie, ik heb tijd voor mijn vriendinnen en doe genoeg leuke dingen. Maar jullie mogen je vooral blijven verdedigen. Ik hoef me niet zozeer te verdedigen dat ik wel een kind heb, maar de kinder-vrije mensen (de meeste dan) moeten dat wel. Wil je dat dat ophoudt dan moet je stoppen met smijten van die achterlijke termen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:02

Voordat een stel overenthousiaste mensen mij (!) iets in de schoenen gaan schuiven: ik ben geen kinderhater hoor. Ik hoef geen kinderen, maar dat betekent nog niet dat ik ze dus maar haat. Eigenlijk haat ik niets of niemand, behalve strenge vorst dan, maar dat is geen wezentje.

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:03

isabelle schreef:
je moet er inderdaad een hoop voor over hebben en dat hebben de meeste ouders ook net als ik, een kind opvoeden is niet altijd even makkelijk maar heb je die halfoverspannen ouders ook gevraagd of het ze het klokje mogen terugdraaien ze ook nog kinderen nemen? dan zeg ik volmondig JA maar voor de 180 ste keer vandaag, ieder zijn eigen meug

Ja, dat vraag ik wel eens.

Maar dan krijg je geen eerlijke antwoorden.

Want zeggen dat je spijt hebt mag niet. Er is toch geen weg terug.

Bovendien (ik gooi hem er maar even in Haha! ) is aan kinderen beginnen voor veel vrouwen een excuus om lekker veilig thuis te gaan zitten in plaats van zich handhaven in de competitieve buitenwereld. Gebleeeer van kinderen is dan blijkbaar altijd nog aantrekkelijker.
Laatst bijgewerkt door Maclee op 15-10-04 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:03

Sando schreef:
Helemaal mee eens. En isabella koest houden ? Lovely toch... ik vermijd deze keer echt een discussie met jou want dat komt me echt de strot uit. Laatste wat ik hier ga zeggen en dan mogen jullie modder over me heen gooien( Want dat gaat gebeuren) IEMAND DIE EEN KIND MET EEN DIER VERGELIJKT HEEFT ZE NIET ALLEMAAL OP EEN RIJTJE.
Iemand die denkt dat hij net zoveel houdt van zijn paard als ik van mijn kind, prima..... lekker blijven verdedigen.
Ik ben een van de gelukkigste op aarde. Ik heb mijn paarden, mijn honden, een leuke baan, een lieve vriend en ik ga meerdere keren per jaar op vakantie, ik heb tijd voor mijn vriendinnen en doe genoeg leuke dingen. Maar jullie mogen je vooral blijven verdedigen. Ik hoef me niet zozeer te verdedigen dat ik wel een kind heb, maar de kinder-vrije mensen (de meeste dan) moeten dat wel. Wil je dat dat ophoudt dan moet je stoppen met smijten van die achterlijke termen.

Jij ook maar een beetje kassie-an dan, al dat geschreeuw.

Echt waar, als je het woord kindvrij maar laat vallen, word je zowat gelynched door blije moeders.
*zucht*

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:05

Marianne schreef:
Ja, dat vraag ik wel eens.

Maar dan krijg je geen eerlijke antwoorden.

Want zeggen dat je spijt hebt mag niet. Er is toch geen weg terug.

Bovendien (ik gooi hem er maar even is Haha! ) is aan kinderen beginnen voor veel vrouwen een excuus om lekker veilig thuis te gaan zitten in plaats van zich handhaven in de competitieve buitenwereld. Gebleeeer van kinderen is dan blijkbaar altijd nog aantrekkelijker.

Zozo, jij durft.. tussen al die moeders... Haha! Haha!

Kiara

isabelle schreef:
hoezo kiara?

Het is alweer op de vorige blz (jee wat gaat het snel), maar ik reageer toch even.
Je schrijft iets op in de trant van kinderen nemen.
Noem het ouderwets, maar een kind KRIJG je, en neem je niet.
Ik weet, het is niet de disscusie waar het over gaat, maar ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die DOLGRAAG kinderen willen (zelf behoor ik daar momenteel niet toe), en waarbij het niet wil lukken.
Dan vind ik (en dat is persoonlijk) iemand die al kinderen heeft en daar gelukkig mee is en dat standpunt in een topic als dit verdedigt, wel erg bot omgaan met de niet-bewust-kinderlozen.

Is je vraag zo beantwoord? Lachen
Laatst bijgewerkt door Kiara op 15-10-04 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Tomaatje

Dus als ik 't goed begrijp gaat 't er hier over dat als je samen gaat wonen (en trouwen) verplicht kinderen moet?

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:07

Tomaatje schreef:
Dus als ik 't goed begrijp gaat 't er hier over dat als je samen gaat wonen (en trouwen) verplicht kinderen moet?

???????????????????????

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:07

Nou ik KRIJG geen kinderen hoor!!! Daar zorg ik wel voor. Dus ik NEEM ze ook niet.

Jee, rondom 10 net gezien, de herhaling maar dit topic gemist. Ben ik te laat voor smeuige discussie's???

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:11

isabelle schreef:
voorbeelden lovely????
ik hoef mijn positie als moeder zijnde niet te verdedigen, ik moet de kinderen verdedigen tgen de kindervrije mensen voor ze naar de maan geschoten worden want zulke mensen HATEN kinderen zeggen ze!!

gelukkig zitten er ook normale kinderloze mensen bij....

Zeg, voor die naar de maan exporteren opmerking heb ik me al verontschuldigd hoor Verward ...en ik haat andermans kinderen niet.

Punt wat ik eigenlijk wilde maken in mijn eerste post, is dat zelfs als je zelf moeder bent, het nog niet wil zeggen dat je gek op kinderen bent. Dat ben ik nooit geweest en dat zal ik ook nooit worden. Mag ik toch ook eerlijk zeggen? Gelukkig ben ik naar eigen weten een goede moeder, maar met een groepje kinderen van anderen om me heen voel ik me niet prettig, vooral als ze bijdehante, brutale opmerkingen gaan maken.

Als het zo had moeten zijn dat ik geen moeder was geworden, had ik ook niet geweten wat ik miste, en zou ik mijn leven op een andere manier zinvol ingevuld hebben, met dieren bijvoorbeeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:11

Goh, dan heb ik ze niet allemaal op een rijtje
fijn dat ik dat ook weer weet Haha!

Juist omdat je geen kinderwens hebt, gaat denk ik de liefde voor een dier dieper, dan voor iemand met een kinderwens.
Verder had ik een pokke jeugd en mijn paardjes hebben me erdoor heen gesleept. De mens niet.
Dat zal ook wel mee helpen.
Maar om nu te zeggen dat ik ze niet op een rijtje heb..misschien juist die gene die dat durft te beweren, want die kent mijn gevoel voor dieren niet.

En over dat verdedigen gesproken
Ja dat moet je idd als kindervrije (zieook maar dit topic maar)
Want je spoort niet hebt ze niet op een rijtje, het komt nog wel, hou je dan wel van je partner, later ben je alleen, je bent egoistisch en dat soort achterlijk uitspraken komen steeds om je oren.
Als je het dan gaat hebben over wederzijds respect..?
Vind je het gek dat kindervrije dan steeds lomper worden? Nou ik niet

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:13

Waarom zou iemand niet net zoveel van een dier kunnen houden als iemand anders van een kind? Ik snap niet hoe sommige mensen erbij komen dat ze wel weten wat een ander denkt en voelt... Sommige moeders voelen zich blijkbaar aangevallen als iemand 'genoegen' neemt met een paard? Waarom is dat? Kunnen we niet gewoon fijn van elkaar respecteren dat niet iedereen hetzelfde voelt en denkt?

Om even on-topic te blijven: Ik weet niet of ik ooit kinderen wil. Ten eerste voel ik mij nu nog niet in staat om moeder te zijn, ten tweede heb je daar nog altijd iemand anders voor nodig en ten derde, ik weet niet of ik wel zoveel verantwoordelijkheid wil. Terwijl ik dol op kinderen ben en goed met ze om kan gaan, maar tot nu toe ben ik gewoon erg blij dat ik het kind aan paps of mams terug kan geven als het jankt.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:14

Wat ik bijzonder vind is als ik zeg dat ik geen kinderne wil ik dat moet uitleggen. Iemand die zwanger is hoeft niks uit te leggen. Maar nadenken over hoe je je kind wilt opvoeden zie ik weinig meer. Beetje eten in proppen en zorgen dat ze mooiere spullen hebben als de buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:16

RK, het is nogal simpel he. Ik wil geen kinderen, dat is mijn keuze. Dat ik ook mensen ken die al jaren bezig zijn om ze te krijgen, verandert daar niks aan. Dat mijn zus haar kind verloor, maakte mij alleen nog meer overtuigd, want zulk verdriet zou ik niet aankunnen. Het idee al dat je een kind hebt en dat er wat mee gebeurt, nee dank je, dan maar liever niet.

Anoniem

Nou nou nou, "genoegen nemen met een paard" heb je mij niet horen zeggen. Ik zeg alleen dat je voor een kind wat je negen maanden onder je hart hebt gedragen, op de wereld hebt gezet, een heel ander soort, veel intenser soort liefde voelt.

Anoniem

Idd, je moet je wel verantwoorden waarom je er geen wil
maar elke maf hoeft niet verantwoorden waarom hij er wel wil
En het is toch een hele verantwoording om er op deze volle aardkloot neer te zetten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:17

faye schreef:
Nou nou nou, "genoegen nemen met een paard" heb je mij niet horen zeggen. Ik zeg alleen dat je voor een kind wat je negen maanden onder je hart hebt gedragen, op de wereld hebt gezet, een heel ander soort, veel intenser soort liefde voelt.

Vind jij
oke

Mogen wij wat anders voelen?

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 16:17

ik wil ook geen kinderen Lachen
Waar ik wel moe van word is dat als dit onderwerp ter sprake komt er altijd gevraagd wordt: waarom wil je dan geen kinderen? (alsof het een misdaad is om ze niet te nemen) en de mensen die wel een kind willen die krijgen geen vragen.
Als ik alle voor en nadelen op een rijtje zet zitten er meer voordelen aan geen kinderen dan aan wel kinderen. Verder heb ik niks met kinderen, als ik ze zie raak ik zwaar geiirriteerd, en kleine baby's maken me soms zelfs misselijk.