x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:21

Fitzroy schreef:
Ik begreep dat de voornaamste reden van de minister om terreinwagens extra te belasten was dat zij zwaarder letsel veroorzaken dan gewone personenwagens.

Ik zal eens over haar tenen rijden met mijn auto kijken of ze dan anders piept.

Anoniem

DePennyBitch schreef:
Ik eis minimaal stang en trens.... ~~}>

Wel zo'n scherpe toch?!

KiWiKo

Fitzroy schreef:
Ik begreep dat de voornaamste reden van de minister om terreinwagens extra te belasten was dat zij zwaarder letsel veroorzaken dan gewone personenwagens.

jaja Dat zegt ze............. maar ik weet ondertussen hoe de vork ECHT in de steel zit Haha! Haha! Haha! Haha!

Maar gezien mijn ervaring met mijn Vito en een hondaaatje denk ik dat ze misschien wel gelijk heeft dat zwaardere autos meer letsel veroorzaken......... ook die zware ministerauto waar zij in rijd Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Met andere woorden vind ze het prima dat je je met een pinda meteen tegen de boom dood rijd?

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:22

Als je jezelf dood rijdt is het niet zo erg, zo lang je dat maar niet bij een ander doet.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:23

runningkawa schreef:
Met andere woorden vind ze het prima dat je je met een pinda meteen tegen de boom dood rijd?

Ja want daar heeft de boom minder last van. Hij heeft meer schade als jij je pullbar erin ramt. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:23

Moet die ander ook maar een fatsoenlijke auto kopen ipv een sardineblikje
Of is dat geen goed tegen argument? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:24

Sorane schreef:
Ja want daar heeft de boom minder last van. Hij heeft meer schade als jij je pullbar erin ramt. Boos!

Maar er zijn ook jeeps zonder bullbar
Of wisten ze dat nog niet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:26

runningkawa schreef:
Maar er zijn ook jeeps zonder bullbar
Of wisten ze dat nog niet Haha!

Joh jij snapt het ook echt niet he!!! Knipoog Je moet alles over 1 kam scheren. Dus ja alle terreinwagens hebben een bullbar.

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:27

Nee, is geen goed argument, het gaat nl. om fietsers en voetgangers.

Ik stel voor dat ze gewoon niet daar lopen of fietsen waar jij rijdt met je terreinwagen *LOL*
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:30

Fitzroy schreef:
Nee, is geen goed argument, het gaat nl. om fietsers en voetgangers.
Ik stel voor dat ze gewoon niet daar lopen of fietsen waar jij rijdt met je terreinwagen *LOL*

Noem me raar maar hadden ze daar ooit niet een uitvinding voor??

Laat me denken... Euhm.. iets moet voetpad? en eiuhmmm.... FIETSPAD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:30

Goed idee fitz

Maar wat maakt het uit of ik met 80 een voetganger omrij met een jeep of een Pinda
volgensmij ben je in beide gevallen wel dood als voetgenger
allen in de pinda als bestuurder ook nog...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:33

runningkawa schreef:

alleen als je ook je tweepaardstrailer achter die pinda hebt hangen Scheve mond

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:56

runningkawa schreef:
Goed idee fitz

Maar wat maakt het uit of ik met 80 een voetganger omrij met een jeep of een Pinda
volgensmij ben je in beide gevallen wel dood als voetgenger
allen in de pinda als bestuurder ook nog...

*LOL* *LOL*
Je hebt helemaal gelijk Tong uitsteken
*Gaat een 2e bullbar aan haar auto maken, aan de achterkant, zodat ze nog een keer leuk achteruit een voetganger kan rammen Tong uitsteken *LOL* *

teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:28

Zal ik waarschijnlijk toch over moeten gaan om drie auto's aan te schaffen.
Kinderen hebben wij niet, dus een kind/school auto hoef ik niet aan te schaffen.
We hebben en 4wd, die houden we om de paarden trailer te trekken.
dan kopen we een heel kleintje. (bijvoorbeeld om boodschappen te doen)
hetzogenaamde stadsverkeer.
en als derde auto zal het een type middenklasser moeten worden.
Eentje die veilig genoeg is om er mee op de provinciale wegen en auto(snel) wegen gereden mag worden.

Dit is een voordeel voor de diverse ministeries. 3 x BTW, 3 x BvB enz.

Ze zijn toch helemaal van de pot gerukt. Wat een dom gezever zeg.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:15

Da's toch om helemaal gek van te worden Boos! de bullbars op mijn auto geven mij een fijn gevoel als ik elke dag tussen de vrachtwagens op de snelweg zit, niet dat het echt zal helpen als je gesandwiched wordt.... maar je hebt allicht meer kans dan in een peugeot 205. Gaan ze auto's met kooiconstructies (zoals Mercedes) ook verbieden dan Boos!
misschien toch maar niet terugverhuizen naar Nederland Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:36

Sorane schreef:
Wel zo'n scherpe toch?!

afgevijld...... *LOL*

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:01

Ach we betalen als Nederlander en vooral als paardrijdende nederlander en lid van de KNHS toch al genoeg. We betalen megaveel belasting zodat de ministers en de royalty op vakantie kan (11 maanden per jaar) en zodat de buitenlanders de kinderbijslag krijgen (10 of meer kinderen) en niet te vergeten de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen (sorry maar voor het grootste deel toch buitenlanders). En bij de KNHS betalen we ons ook blauw aan lidmaatschap, startkaart, coupons, inschrijfgeld en tegenwoordig ook aan chippen en paspoorten en binnenkort ook aan veiligheidshelmen!!

Waar maken we ons dan druk om als de belasting op de terreinwagens omhoog doen? Kan er ook nog wel bij... Scheve mond

*grrr...mbbblll...mbbbl...grrr grrr* Boos!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:12

Ik vind die maatregelen te ver gaan. Kan me wel voorstellen dat je luxe terreinwagens die hoofdzakelijk voor luxe doeleinden worden gebruikt (vaak gewoon omdat ze het mooi/stoer vinden) zwaarder belast. Een Bullbar kan ik ergens ook nog inkomen want het is natuurlijk inderdaad de vraag of je die echt nodig hebt (hoewel ik het wel erg mooi vind staan zeker met paar extra lampen erbij). Feit is gewoon dat, ook door autofabrikanten zelf, momenteel erg gelet word op hoe een auto zo min mogelijk letsel veroorzaakt bij voetgangers en fietsers in geval van een ongeval en niet alleen meer op de veiligheid voor de inzittenden. Ik vind dit op zich ook een goede zaak.
Maar om alle terreinwagens nou aan te pakken alleen omdat ze groot zijn, zwaar zijn, veel brandstog gebruiken etc... volgens mij worden bezitters op basis van wegenbalasting (gewicht) en brandstof (accijns) al genoeg belast voor hun keuze voor zo'n auto.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:16

Ik heb denk ik de meest veilige auto van Nederland die helemaal voldoet aan wat de minister wil Cool

Van voren geen neus, dus een kreukelzone van 0,0 , dan houdt je wel afstand OK dan!
Een remweg waar je U tegen zegt, extra reden om afstand te houden en vooral veel op het verkeer voor je te letten.

Van achteren een kreukelzone van 170 cm (je weet maar nooit wat er achter je gebeurd, want je houdt vóór in de gaten).
Hij is licht: 825 kg
Twee-zitter met GEEL-kenteken (ondanks dat er 9 balen hooi in kunnen)
En rijdt op benzine, dus geen smerige diesel-milieubelasting Cool

Rondom ramen, dus fietsers hoeven niet bang te zijn geplet te worden.

Dat hij qua rijgedrag en windgevoeligheid niet 100% is moet men niet over zeuren. Je kan niet alles hebben tenslotte binnen de regels van de minister Schijnheilig

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:16

Ze willen nu toch ook auto's gaan ontwerpen met airbags aan de buitenkant. Als er dan iemand wordt aangereden, dan krijg je er volgens mij alleen maar een enorm lanceer-effect van *LOL*
Pff, moet niet gekker worden toch.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:21

Ik stel voor om voor aan terreinauto's een enorm schepnet te bevestigen zodat voetgangers, fietsers en overstekende dieren een zachte landing maken Clown

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:50

Ook erg handig in het terrein, kom ik nergens meer Tong uitsteken Blubbervanger moeten we dat noemen *LOL*

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:51

Rinske schreef:
Ook erg handig in het terrein, kom ik nergens meer Tong uitsteken Blubbervanger moeten we dat noemen *LOL*

Heel ingenieus inklapbaar systeem!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:52

Zodat de modder ook een zachte landing maakt en geen verwoningen oploopt Tong uitsteken
*Is melig*