Mijn kat is vermoord....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:40

Pril: als je niet kan zwemmen ligt het aan het water?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:44

oh nee hè?
krijgen we nu het hele hondeforum hiero die zich ff snel registreren om Pril de les te lezen? Frusty

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:44

het is kennelijk wel nodig suus Schijnheilig

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 00:21

ik ben het eens met de mensen van t hondenforum! Dit is echt niet normaal ik vind t zieliger voor die honden dan voor die kat! Het is gewoon echt je eigen schuld! Misschien een poedersuikerreactie voor je maar goed op een berichtje krijg je nou eenmaal reacties en die zijn niet altijd positief! En het hele hondeforum hier ? Is dat een probleem? Het is blijk baar wel nodig!Het is al erg genoeg dat er zelfs een link over is geplaatst! betekend dat t toch een zaak is waar niet iedereen t mee eens is!Ik vind t nogal grof gezegd! En pril denk eens na wat je schrijft als ik jou was zou ik me mijn ogen uit mij kop schamen!Om zo een hond toe te takelen! beetje respect voor je hond mag ook wel! Je laat duidelijk je voorkeur voor je katten merken!Sorry maar ik kan er niet over uit!!!!!

freek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 01:50

ik ben ook van het hondenforum en schrijf hetzelfde even als daar:
Schiet maar af die hond , heeft hij het beter als bij zo'n gestoorde debiel.
Denk als ik het lees dat het een gefrustreerd typetje is waar dingen niet bij lukken en en die zich heerlijk uitleeft op haar hondje nou flink hoor
Zelfs als vlo zou je je zorgen moeten maken bij zo iemand brrrrrrr eng mens

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 08:18

Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen
Als je niks nuttigs te melden hebt, geef dan commentaar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 08:37

Ik kom zelf ook op het hondeforum, en heb last van plaatsvervangende schaamte. Het stukje van Fransoos vind ik niet erg, maar zoals Bonnie hier weer tekeer gaat, daar lusten de honden geen brood van. Ik heb op het hondenforum de update van Pril geplaatst, zodat ze ook even de andere kant zien. Ik hoop dat jullie mij niet kwalijk nemen dat ik ook op het hondenforum kom. Over het algemeen is het goed daar, maar ik wil mij hier uitdrukkelijk van distantieren.

Hieronder de link naar de hondenpagina, voor degene die daar interesse in heeft
Groet, Ineke A

http://www.hondenforum.nl/viewtopic.php ... 0&forum=12

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 08:48

billy; ben het absoluut met je eens. Ik vind het punt een zoals Chrico zegt in het andere topic, nogal banketstaaflig om maar een berichtje over pril te zetten op het hondenforum en dat er dan mensen zijn die zich hier maar even komen registreren om te komen schelden, die mogen van mij direct weer gebanned worden.

Ik snap het absoluut dat er mensen zijn die het berichtje van Pril afschuwelijk vinden. Maar houd je reactie dan netjes!! Op een electrische stoel??

Zal maar eens een boktregel quoten: Keiharde regels:
---->Het is <B>absoluut</B> verboden andere gebruikers (Bokkers) opzettelijk te kwetsen en/of uit te schelden.

Zo. Ik vind het echt lage reacties hier. Heel laag. Erg sneu. Pril zit al in een dilemma, voelt zich banketstaaflig genoeg, en dan komt de sociale bokker maar even roepen dat ze 'niet van haar beesten houdt' 'op de electrische stoel mag' en
Schijnheilig de les lezen.
Nou bij deze: ik vind het LAAG van jullie.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 09:14

Nou, ik had vroeger een heel lief en zachtmoedig hondje dat echt nooit iemand beet. MAar ze beet wel een paar kuikentjes dood toen ze de kans kreeg. En toch was ze geen killer. Het was ook mijn schuld dat het gebeurd was. Ik denk dat Pril zowiezo moet voorkomen dat dit ooit weer gebeurt door de hond niet meer los te laten, of door hem te muilkorven, of door hem naar een adres te doen waar geen katten zijn. Maar dat dier verdient het echt niet om afgemaakt te worden.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 09:22

Bij bv Bordercollies die getraind zijn om schapen te drijven zit er ook weleens een hond tussen die te fel is en een schaap (dood)bijt. Deze honden worden gelijk afgemaakt.
Maar pril het is je eigen hond en jou beslissing. hem vastleggen of muilkorfen is ook geen leven voor die hond en een ander huisje voor hem vinden zonder katten is de enigste oplossing maar wie wilt er een hond hebben waarvan je van te voren al weet dat hij katten grijpt? ook al heb je thuis geen katten, op straat lopen ook katten. Overleg anders met je dierenarts wat de beste oplossing is.

Esmeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 10:48

Verschrikkelijk om op zo'n manier je kat kwijt te raken. Sterkte met dit verlies.
Wat ik in je hele verhaal niet begrijp, als katten zoveel meer voor je betekenen dan honden, waarom dan een hond in huis nemen? Verdiend een hond niet net zoveel liefde als een kat?
Jij kent die hond blijkbaar zo slecht dat je dit gebeuren niet eens aan hebt zien komen. Als jij in je hond minimaal net zoveel tijd had gestoken als in je katten of paarden dan was dit niet gebeurd. Dan had je aan zijn gedrag kunnen zien dat hij gefixceerd was op de kat. En daarbij vermeld je zelf al dat de honden normaal gesproken in de box zitten omdat jij ze niet vertrouwd. Waarom zaten de honden dan nu niet in de box?
Nogmaals, ik vind het verschrikkelijk voor je dat je een kat bent verloren. Maar de enige waar dit aan te wijten is jezelf, jij had je zaakjes niet in orde, en dat is niet de schuld van de hond of zijn al dan niet aanwezige jachtintsinct.
Zoals je nu over je hond praat.......
Zoek een ander huis voor hem, iemand die wel tijd en liefde aan hem geeft. Iemand die wel de moeite neemt om dingen te zien in de hond waar jij geen moeite voor wil doen. Afschieten of een spuitje geven vind ik wel een heel goedkope oplossing om van een hond 'af te komen' waar je zelf geen tijd in wil steken.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:04

als katten zoveel meer voor je betekenen dan honden
---> Waar haal je dat vandaan dan?
Jij kent die hond blijkbaar zo slecht
---> Kan je dat zien dan vanaf een berichtje op bokt?
Als jij in je hond minimaal net zoveel tijd had gestoken als in je katten
----> wie zegt dat ze dat niet gedaan heeft?
Maar de enige waar dit aan te wijten is jezelf
----> Ohja? Says who?
jij had je zaakjes niet in orde
----> ach laaaaat maar...

Ik maak me echt heel erg druk nu. Niet goed voor mn gezondheid I know. Maar ik zie hier voor mn neus dat mensen hun meningen voor waar gaan aanzien. Het verhaal verdraaien. Zoals de uitspraken hierboven, dat is toch allemaal B*llsh*t? Wie ben jij om dat te zeggen?
Ik kan er absoluut niet tegen dat zoiets zo gaat. Iemand meteen maar veroordelen, en dan nog eens op basis van stellingen die je ter plekke verzint. Wie zegt dat zij niet net zoveel houdt van haar honden als van haar katten?
GRRRRR....
Frusty Denk nou allemaal eens na, en lees het bericht 4x vorodat je een mening geeft. En ga niet voor anderen denken. 'ze zal wel niet van haar hond houden'
Werkelijkwaar, dit zal wel een druppel op een gloeiende plaat zijn maar ik kan er niet over uit.!!

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:12

"Ik ben heel erg gehecht aan mijn katten en mijn paarden. Ik zeg ook altijd, er kan veel gebeuren maar als je aan mijn katten en paarden komt, dan kom je aan mij. " waar is de hond in dit geval??

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:13

Laura!

Ik heb t wel tien keer gelezen om zeker te weten dat t echt waar was! Wie doet nou zoiets! Iemand die katten,honden en paarden heeft! En die ze geen van alle waard is! Ze heeft duidelijk haar voorkeur laten blijken voor dr katje! dat zie je toch aan alles of niet dan!kom op zeg blijf zelf ook even reeel!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:23

hier dezelfde reactie als op hondenforum:

en wat zitten we nou allemaal moeilijk te doen?
Er is (behalve het afstraffen) nog helemaal niks gebeurt. Hond leeft nog, zit buiten aan de ketting, and that's it.
Er wordt hier geoordeeld op een verhaal dat in the heat of the moment is geschreven.
Zonder dat ook maar IEMAND van jullie (including me)persoonlijk kent, kunnen we wel gelijk oordelen dat de persoon in kwestie slecht voor dieren is, niet van dieren houdt, en geen verstand heeft van dieren.
Ik heb zelf 2 honden, Boerenfoxen, die min of meer toch wel bekend staan om een jacht instinct (mollenvangers).
Mijn hond loopt regelmatig met een van mijn pony's in de bak.
Ik hou zielsveel van allebei mijn honden, en pony's. Maar als ze ook maar 1x het lef in haar donder heeft om mijn pony aan te vliegen!!! Dan mag ze zich wel bergen ja.
En dan kan je zeggen, jah, maar da's een pony, da's anders. Een kat is ook een dier, en in dit geval een zeer geliefde kat.
Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik kan het wel 100% begrijpen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:41

Pril heeft zich hier als het ware afgereageerd en haar reactie was erg menselijk. Het is ook beter om zich hier af te reageren dan op haar hond, ik vind dat ze het in zoverre goed heeft opgelost. Ze heeft die hond flink geschopt en geslagen, dat deed ze uit woede, angst om de kat, er was geen tijd om na te denken, er moest gehandeld worden. Die hond verdiende straf, of deze naar ratio was is verder niet relevant, dan wordt het achteraf gel u l. Ik begrijp van Nonnie dat ze zielsveel van honden houdt, doe ik ook. Ik heb met katten niet zoveel op maar ik kan me voorstellen dat mijn hond eenzelfde woede bij mij zou opwekken als iets dergelijks gebeurde. We moeten nu allemaal redeneren als dierenliefhebbers en niet als hondenmensen versus kattenmensen zoals al eerder is gezegd. voor de mensen die boos zijn op Pril, probeer je haar situatie voor te stellen op dat moment; wanhoop, angst, woede.....

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:49

Nonnie en Obsession:Stel; je hebt 2 kinderen en die zijn volwassen, ze krijgen ruzie en de 1 schiet de ander dood. Vind je het dan ook niet erg omdat je ze allebei even lief vindt en is het dan ook gewoon goed?? Nou dan mag die ene ook wel gestraft worden of het je kind nou is ofniet?
Rare voorstelling maar misschien kun jeje dan wel in pril verplaatsen?

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:50

Klopt Desiree, ben ik met je eens. Ik kan me voorstellen hoe zij zich gevoeld moet hebben. Maar dat neemt NIET weg, dat het dan in een keer gerechtvaardigd is om je honden helemaal de t*ring te schoppen, en ze niet te voeren. En hond is nou eenmaal een roofdier, en zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Voor die kat is het idd triest, maar ik geloof dat dat beest er net zoveel mee te maken had als de hond in kwestie. Als je je er niet in wil verdiepen, neem dan geen hond, want dit ongeluk had makkelijk voorkomen kunnen worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:56

Heel veel ongelukken kunnen voorkomen worden. Hoe vaak komt het niet voor dat ouders (geen tijd hebben) om goed op hun kinderen te letten? En dan steekt zo'n kind toch over en wordt hij/zij door een auto gegrepen. Had voorkomen kunnen worden, hadden ze maar beter op moeten letten. Maar overal worden (inschattings)fouten gemaakt. En je kunt ook niet kijken in het hoofd van een mens of dier, om te zien wat er in speelt. En dat is een voorname reden waarom ongelukken gebeuren. En daarvoor moeten we boeten. Pril moet er ook voor boeten, zij is immers die kat kwijt. De honden zijn inmiddels alweer gevoerd en uitgelaten maar ze kan nog geen enthousiasme tonen naar de hond toe, ze moet eerst nog het een en ander verwerken. Dat snap ik ook goed. Een kat in het nauw maakt rare sprongen zeggen ze. Pril voelde zich behoorlijk in het nauw op dat moment.

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 11:57

ik hoop dat ik het goed heb begrepen wat er allemaal staat.
ik kan pril's reactie best begrijpen.Je kat is dood en je hond is de schuldige.Maa wat zou die kat gedaan hebben dan om die hond boos te maken ofzo.Het lijkt me vreemd dat je hond een kat grijpt zonder reden,anders had hij het toch al veeeel eerder gedaan. Ik weet niet of je de waarheid schreef over dat je je hond zo erg hebt mishandelt(ja dan is het mishandelen)maar je hebt wel juist gehandelt.Ik denk dat het juist was de harde hand te gebruiken, maar niet te hard.Als je je hond een paar flinke tikken geeft en hem hard toespreekt.Maar zoals jij schrijft:totdat ie bijna geen lucht meer had blablabla.... dan ga je iets te ver.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:00

dat is ECHT onzin, nonnie. Onze rotweiler die een veulen gegrepen had, vind jij ook dat dat makkelijk voorkomen had kunnen worden? ja misschien door geen hond te nemen?! Het is een beetje dubbel wat je zegt. Aan de ene kant heeft de hond een instinct waar hij niks aan kan doen, aan de andere kant moet je hem dus blijkbaar 100%vertouwen volgens jouw. Nou ik kan je vertellen, onze rotweiler daar zag niemand het van aankomen. Weer zo lekker makkelijk, om maar over iemand anders situatie te oordelen!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:14

Hee mensen, grow up! Scheldpartijen helpen echt niet. Ik vind dat Pril het voorlopig heel ruiterlijk heeft opgelost door de hond de kans te geven te leven tot ze is afgekoeld. Haar reaktie is me heel goed voor te stellen en als ik ooit een hond betrap die ooit een van mijn dieren ook maar een schrammetje geeft, dan is die hond ter plaatse waarschijnlijk wijlen en krijgt de eigenaar ook nog een proces aan zijn broek.

In dit geval gaat het om de eigen hond, iets moeilijker om een proces tegen jezelf aan te spannen, maar goed. Ze denkt er over na, ze staat voor een moeilijke keuze om wat te doen met de hond.

Als je wat te zeuren hebt, ga dan maar naar Korea. Daar is hond een bijzonder lekkernij! (Dus Pril, je kunt hem altijd nog naar Korea sturen, dan wordt er nog wat nuttigs mee gedaan Frusty )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:18

Pas op he Joost! Honden zijn heilig voor mij! Ik zou graag zien dat ze niet meer opgediend werden waar ook ter wereld. Als een hond iets overkomt, snijdt dat nu eenmaal dwars door mijn ziel.

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:34

Een dier is een dier hoor of het nou een muis kat of hond is het heeft net zoveel gevoel. Alleen het verschil is dat ze niet allemaal evenveel gevoel bij mensen opwekken. maar het komt op het zelfde neer.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 12:36

Ik zou er echt niet aan denken om ooit een hond op te eten Misselijk

Maar goed, als ze dan toch honden moeten eten, dan toch liever "schuldige" honden dan "onschuldige" honden. In ieder geval toont het wel aan dat "'s lands wijs is 's lands eer" ook wel opgaat in dit geval. Voor de genen die dat niet begrijpen: verschillende mensen gaan verschillende om met dezelfde situatie. Een beetje respect voor elkaar kan dus heus geen kwaad. Ik heb net nog 6 Koreanen de hand geschud en hun echt niet gevraagd wanneer ze de laatste keer hond hebben gegeten. Waar ik me dan aan stoor dat mensen niet eerst kunnen nadenken voordat ze iets bots opschrijven. Van Pril kan ik dat best tolereren, want die was zwaar geconfronteerd met de situatie. Dat de anderen daar dan weer wat ellende over maken is dus gewoon niet echt leuk.