Renske20 schreef:en dan moet het kind naar school, krijgt vriendjes en neemt een vriendje mee naar huis, hoe denk je dat het voor t kind is al dan heel de school weet dat hij/zij 2 verstandelijk gehandicapte als ouders heeft, kinderen kunnen onderling heel erg gemeen zijn en de kans is heel erg groot dat een kindje van gehandicapte mensen dus heel erg gepest gaat worden
Omdat het kindje gepest gaat worden mag het niet geboren worden?
Je hoeft echt geen verstandelijk gehandicapte ouders te hebben om gepest te worden hoor....
Citaat:en dan de pubertijd, hoe kunnen verstandelijk gehandicapten zich dan nog inleven in hun kind?en hem/haar goede voorlihting geven over sex, alcoghol, drugs en andere 'gevaren' omdat zij daar immers zelf niet alles vanaf weten
Voorlichting over dat soort dingen wordt op school toch ook gegeven?
Ik heb zelf toch het grootste deel van die voorlichting gewoon op school gekregen en niet van mijn ouders hoor!!
En je kan ook niet weten wat die oouders er juist wel en niet vanaf weten.
Nogmaals ik ken gehandicapte (kinderen nog) die best goed weten wat de gevaren zijn enzo hoor...
Citaat:nee sorry, maar mensen die niet 100% voor zichzelf kunnen zorgen, zelfstandig wonen en goed beseffen hoe ze voor zichzelf en anderen moeten zurgen, mogen van mij niet aan kinderen beginnen
ik heb verder absoluut niets tegen simpele mensen en mensen die echt verstandelijk gehandicapt zijn, in de supermarkt waar ik werk komen er heel veel mensen die in meer of mindere mate geestelijk gehandicapt zij, sommige wonen zelfstandig, doen zelf boodschappen, anderen wonen in een instelling en komen dan met een groepje boodschappen doen, de meeste van hun zijn altijd aardig en vrolijk en gezellig, ook heel beleefd en heel leuk met kleine kinderen die in de winkel zijn, maar zelf een kind krijgen is imo niet verstandig en helaas niet voor hun weggelegd.
Dus nu beweer jij dat verstandelijk gehandicapten, of zelfs gewoon 'simpele' mensen per definitie niet voor zichzelf kunnen zorgen?
Waar haal je dat nou weer vandaan?