Alles maar regelen in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:19

Hoe is/was je schoonmoeder? Net zo’n regelneef als jij bent? ( niet negatief bedoeld)

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:33

Vooral weinig grenzen haha. Alles kan en alles mag. Communicatief ook niet echt sterk. Alles wordt opgelost met erg explosieve emoties en uitingen.

O en het weekend weg was op zijn initiatief. Heb me daar toen verder ook niet mee bemoeit. Dus dat was wel echt een duidelijke afspraak dat hij dat zou regelen!
Laatst bijgewerkt door Peuk op Vandaag, 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:34

Ik ga mee in heel veel wat al is gezegd dat het heel normaal is dat je gelijkwaardigheid zoekt in de (emotionele) lastenverdeling in een relatie. Wie daarin wat doet kan dan weer wel in elke relatie anders liggen.

Persoonlijk ook twee relaties meegemaakt met vriendjes die passief/onvolwassen waren op ondernemend en emotioneel vlak. In reflectie achteraf was dat trekken aan een dood paard en ook mede de reden dat de relatie stuk liep vanwege ongelijkwaardigheid en/of frustratie daarover.

Mijn mening: Ik moet een man echt kunnen zien als partner waar ook ik van op aan kan en op kan bouwen. Dat houdt dus niet in dat je vervangend ouder/moeder wordt van hem door een relatie aan te gaan. Zodra de verhoudingen van (emotionele) lastenverdeling scheef gaan groeien weerkaatst dat vaak ook in de affectie en geborgenheid (vanuit de vrouw) in een relatie. Dat is ook wat ik ervaren heb, dan krijg je een broer/zus situatie i.p.v. partnerschap.

Nu gelukkig een man gevonden waarbij alles vanzelf gaat en ik echt op hem kan bouwen en hij op mij. Dat is een hele verademing. Ik grap wel eens, als ik ergens voor wil zorgen dan adopteer ik wel een hond of kat i.p.v. een man :j

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:37

Ik zou hier heel erg mee oppassen. Dit klinkt compleet ongelijkwaardig.
Als je op deze manier aan een kind begint dan word je praktisch single moeder, want reken maar dat alles op jou aan gaat komen.
Is dat wat je wil?

Er moeten nu echt drastische aanpassingen gedaan gaan worden in jouw regelwerk en jullie communicatie, als het nog lukt om op een gelijkwaardige level terecht te komen.

Gianti

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:39

Ik herken het uit vorige relaties. Maar zo gelukkig dat mijn huidige relatie niet zo is en ik een gelijkwaardige partner in hem heb.

Ik zal nooit vergeten wat een vriendin tegen mij ooit zei toen ik zei “hij vind allemaal wel prima zo”.. “dat betekent ook dat hij helemaal prima vind hoe jij je voelt in deze situatie”.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:53

Doubtless schreef:
Peuk schreef:
Het is niet dat hij dingen niet wil doen, maar het komt gewoon niet in hem op of hij vindt het niet belangrijk genoeg en neemt dan geen verantwoordelijkheid (daar vind ik wel iets van natuurlijk).

De huishoudelijke taken zijn gelukkig wel beter verdeeld, maar alles wat niet in zijn pakket zit doet hij ook niet, mits ik dat van hem vraag.

Overige zaken komt gewoon niet in hem op en regel ik eigenlijk wel.

Hij vindt het gewoon allemaal wel prima en het komt zoals het komt. Hij heeft ook een hekel aan plannen bijvoorbeeld.

Ik ben na het lezen van deze post heel benieuwd wat voor baan jouw partner heeft :)

@TS: Gedraagt hij zich in zijn werk ook zo?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:58

Ik lees ook mee, het klinkt voor mij ook heel herkenbaar. Nu zijn mijn vriend en ik nog jong en wonen we allebei nog thuis maar ook bij ons zijn er soms best wel dingen die dan botsen. Hij heeft eigenlijk hetzelfde, vergeet of maakt geen afspraken, vind het prima om de hele dag/avond niks te doen, kan niet bedenken wat voor activiteit we gaan doen etc.

Ik probeer steeds het gesprek met hem aan te gaan. Ik vind het echt vervelend en ik wil ook wel dat hij dat weet. Als hij het niet weet, kan hij er ook niks aan doen in die zin. Uitjes etc. probeer ik nu ook echt te overleggen en hem te laten beslissen. Zodat hij ook opties heeft voor als ik het hem laat doen.
Inmiddels gebruikt hij de agenda op zijn telefoon en daar ben ik al heel erg blij mee en dit laat ik hem ook weten.
Ook hij is onzeker en wil het ook niet fout doen. Als ik dan 'boos' op hem wordt kan hij heel erg klein worden en dat wil ik ook niet. Maar door het gesprek steeds aan te gaan en goed aan te geven wat jij wel en niet wil en verwacht van hem, wordt dat steeds een beetje beter.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:05

Lees het best veel hier, de mannen vinden het prima om 's avonds niets te doen, hebben zij overdag wellicht een fysiek zware baan? Dan kan ik het me goed voorstellen dat zij het fijn vinden om dan even niets te moeten.
Mijn man heeft ook zwaar fysiek werk, werkt veel en lange dagen. De momenten dat hij thuis is wil hij ook graag thuis zijn en weinig doen. Ik ben dan weer hele dagen thuis, heb kantoor aan huis en dus minder zwaar werk, doordat ik veel thuis ben heb ik soms best wel eens behoefte om er juist eens op uit te gaan. Het tegenover gestelde dus van wat mijn man het liefste zou doen. Onze oplossing is dat ik er alleen op uit ga of met vriendinnen of soms ook samen. Iedereen weer blij.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:06

Doubtless schreef:
@TS: Gedraagt hij zich in zijn werk ook zo?

Hij heeft een praktisch beroep! Zijn werkzaamheden worden gepland, gaat vervolgens naar een klus en voert dit dan uit. Dus ik denk dat het dan wat minder uit maakt. Ik wil er liever niet te veel details over delen in verband met mijn (en zijn) anonimiteit.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Je zegt een toekomst met hem op te willen bouwen, maar eh, hoe ziet die er uit dan? Hoe pakt hij dit soort dingen op als jou iets zou overkomen? Kun je in zo'n situatie écht op hem bouwen?
Wat gebeurt er als je een kindje (of meerdere) krijgt die ook nog allemaal afspraken heeft (school, dokter, sport, vriendjes/vriendinnetjes, opa/oma). Kan hij dat dan wel regelen?

Ik zou gewoon eens een goed gesprek aan gaan waarin jij/jullie alle kaarten op tafel leggen. Mochten de neuzen dan dezelfde kant op staan, is relatietherapie wellicht ook nog een optie. Niet omdat jullie relatie disfunctioneel is, maar juist om het goede nog beter te maken.