Betalen jullie weleens iemand zwart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Betalen jullie weleens iemand zwart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 17:02

Ik vind die gedachte van niet pinnen op zondag ivm bible belt niet heel ver gezocht…

Mijn vorige apotheek had een zeer gelovige eigenaar. Op de schermen in de wachtruimte werd verzocht de naam van “Hem” niet te misbruiken etc

Maar ze hadden ook een medicatie automaat voor het ophalen van medicatie.
Op zondagen stond deze echter uitgeschakeld dat werd dus 24/6 ipv 7 . Nog nooit eerder meegemaakt. Dus ik kan menindenken dat een chinees (of ander afhaal restaurant) idd de cash van zondag op maandag in boekt om die reden.

Ik vind persoonlijk wel verschil zitten in je 16 jarige buurmeisje een avondje laten oppassen en die wat geld toe te stoppen dan een bedrijf wat een grote zakelijke klus zwart doet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 18:48

Babypark vind dat ook…Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 18:51

Alja schreef:
Babypark vind dat ook…[ Afbeelding ]

Jaa babydump ook. Maar zijn dezelfde eigenaren volgens mij.

Ingeborgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:03

Ik ben niet vies van een beetje zwart. Ik gun iemand wel eens een fijne vakantie! Ben groot geworden met ouders met een eigen bedrijf :D en zo gingen wij op vakantie en zo was het ook mogelijk om een pony te hebben en op rijles te kunnen. Niet iedereen heeft een volle portemonnee <<)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:08

Alja schreef:

Ik vind het ergens wel wat hebben. Gewoon 1 dag in de week niks doen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:09

Ik denk dat het niet meer van deze tijd is….

Als ik bedenk dat ik iets op zondag nodig heb en hun hebben de shop dicht ga ik naar de volgende en niet wachten tot morgen met bestellen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:12

Alja schreef:

Als ik bedenk dat ik iets op zondag nodig heb en hun hebben de shop dicht ga ik naar de volgende en niet wachten tot morgen met bestellen.

Prima toch. De keuze is reuze.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:15

Alja schreef:

Aangezien Babypark dit al jaren doet en enorm goed loopt denk ik niet dat ze daar wakker van liggen. :)
Trouw aan je eigen waarden ondanks je business vind ik echt mooi, en laat ook zien dat je helemaal niet 24/7 beschikbaar hoeft te zijn als je een groot bedrijf hebt.

Bij mijn groentenboer kan je ook je bestelling niet op zondag op de site plaatsen en bij wel meer winkels niet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:21

Hier in de supercommerciële Westfield Mall is de Kippie ook altijd dicht op zondag om religieuze redenen, als enige van alle winkels. En het enorm grote tuincentrum Van der Spek in Zevenhuizen (ZH) is met praktisch elke christelijke feestdag dicht, ook bijvoorbeeld met Dankdag voor het gewas, ook als dat midden in de week valt. Voor het heidense Zuid-Holland vind ik deze twee best bijzonder :D

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:25

Babydump/park is van gereformeerde mensen in streng gereformeerde omgeving.
Zeer veel klanten zijn dat ook.

Ik vermoed dat zij zelfs klanten zouden verliezen wanneer ze op de dag des Heeren handel zouden drijven.

In dezelfde omgeving is bijvoorbeeld ook een hotel waar je op zondag niet kunt inchecken.

Je kunt er wel overnachten en voedsel krijgen, dat hoort bij basis zorg, net als dat dieren ook gewoon gevoerd worden.

Maar inchecken op rustdag kan niet en ik denk eigenlijk uitchecken ook niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:26

_San87_ schreef:
Alja schreef:

Ik vind dat niet meer van deze tijd.

Ik was zo dom om ooit in de file te staan met een kwart tank... Toen ik eindelijk kon rijden was ik bijna leeg...rara... Staphorst... Zondags..kan je dus niet tanken he...

Kon wel janken...
Op de laatste druppels brandstof naar het volgende dorp gereden...

Maar prima..mensen moeten doen wat ze willen..net als babypark etc..
Maar ik doe op zondag ook wat ik wil.

Ik bepaal ook zeker zelf of ik wel of niet iemand contant betaal ( let op..dat is iets anders dan direct zwart)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:50

Jolliegirl schreef:
_San87_ schreef:

Ik vind dat niet meer van deze tijd.

Ik was zo dom om ooit in de file te staan met een kwart tank... Toen ik eindelijk kon rijden was ik bijna leeg...rara... Staphorst... Zondags..kan je dus niet tanken he...

Kon wel janken...
Op de laatste druppels brandstof naar het volgende dorp gereden...

Maar prima..mensen moeten doen wat ze willen..net als babypark etc..
Maar ik doe op zondag ook wat ik wil.

Ik bepaal ook zeker zelf of ik wel of niet iemand contant betaal ( let op..dat is iets anders dan direct zwart)

Mja, hoe banketstaaf ook, het is niet de schuld van het tankstation dat jouw tank bijna leeg was.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:56

Ik woon ook midden in de biblebelt en je kunt gewoon op zondag tanken hier! 2e kerstdag naar de super en ze nemen maar wat graag cash geld aan ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 19:58

Ik moet op zondag 25 minuten rijden voor een supermarkt die open is. Ik ben het inmiddels gewend.

Maar ik mis de tijd soms wel dat ik op 5 minuten van Utrecht Centraal woonde en op elk tijdstip dingen kon kopen. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 23:02

Zeker niet. Maar je verwacht wel dat zulke faciliteiten open zijn....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 23:15

Ingeborgx schreef:
Ik ben niet vies van een beetje zwart. Ik gun iemand wel eens een fijne vakantie! Ben groot geworden met ouders met een eigen bedrijf :D en zo gingen wij op vakantie en zo was het ook mogelijk om een pony te hebben en op rijles te kunnen. Niet iedereen heeft een volle portemonnee <<)

Een pony en rijles van zwart geld. En dan heb je het over niet iedereen heeft een volle portemonnee. -:(-

Verrijking ten koste van anderen, gewoon bizar hoe makkelijk je dat noemt.

Alleen mensen met veel geld hebben en pony en vakanties en de rijles van de kinderen betalen.
Dat is niet iets wat je van een modaal inkomen doet.
Helemaal prima maar om het te noemen als reden om geen belasting te willen betalen 8)7

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 23:26

Eleeke schreef:
Een pony en rijles van zwart geld. En dan heb je het over niet iedereen heeft een volle portemonnee. -:(-

*knip*

Alleen mensen met veel geld hebben en pony en vakanties en de rijles van de kinderen betalen.
*knip*

Een klein blikje in het profiel van betreffende bokker zegt mij: de tijden waren toen wel anders.
Mijn opa en oma hadden ook een pony voor de kinderen - er was immers ook een paard voor de groentekar, dat stond dan niet alleen - en gingen op vakantie, ondanks dat dan de groentenwinkel een week dicht moest en er dus geen inkomsten waren.
Wij gingen ook op vakantie terwijl mijn ouders het echt niet breed hadden, want ook mijn vader was eigen baas. Met zijn allen in de oude Lada naar camping Zilvermeer een half uur van huis. Ik zat intussen ook op paardrijles, maar wel zo dat het betaalbaar was (niet zwart).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:12

prompter schreef:
Hier in de supercommerciële Westfield Mall is de Kippie ook altijd dicht op zondag om religieuze redenen, als enige van alle winkels. En het enorm grote tuincentrum Van der Spek in Zevenhuizen (ZH) is met praktisch elke christelijke feestdag dicht, ook bijvoorbeeld met Dankdag voor het gewas, ook als dat midden in de week valt. Voor het heidense Zuid-Holland vind ik deze twee best bijzonder :D

Ik zou Goeree Overflakke en De Hoeksche Waard niet vergeten? Ook Zuid-Holland en de SGP regeert hier.
Daar zijn de winkels op zondag ook dicht en van sommigen ook de webshop op zondag.
Ook op Dankdag is mijn favoriete bakker gesloten en op de plaatselijke markt komt ook de Kaasboer niet op Dankdag.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:23

Eleeke schreef:
Ingeborgx schreef:

Helemaal prima maar om het te noemen als reden om geen belasting te willen betalen 8)7

Ter verrijking ten koste van wie dan? Kan me zo voorstellen dat dat bedrijf ook een ruim voldoende witte administratie had want anders is het lastig allemaal. En dat geld is dus weer terug gekomen in de economie. Let op ik weet de details niet, dus heb het hier niet denk ik over tonnen zwart geld maar zeg dat dit een paar duizend euro betrof elk jaar, tsja. Nou kom ik ook uit een omgeving wellicht waar wit en zwart hand in hand gaan dus ik heb er een andere kijk op.

Ik vind het echt niet zo’n probleem als mensen eens af en toe een klusje zwart doen voor de kerstbonus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:33

Ik maak mij meer druk om grote bedrijven die grote winsten bijna belastingvrij wegsluizen. Dat willen veel mensen blijkbaar graag want ze stemmen er voor. Dus dat Kees de bouwvakker in het weekend bijbeunt moet hij zelf weten. :P

Of dat een afgekeurd iemand eens een schilderij verkoopt of op een hond / kind past en daar een paar honderd euro per jaar mee verdient. Ik wens ze succes. Koop er wat leuks van zoveel is een uitkering niet. Zolang je niet 20 uur per week bijbeunt voor duizenden euro’s per maand zoek je het maar uit. Ook dat geld maak ik mij niet druk om, het is meer dat ik het huichelachtig vind dat iemand zich onterecht af laat keuren. Zeker omdat zoveel echt zieke mensen niet afgekeurd worden door het strenge beleid. :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:49

MarlindeRooz schreef:
Ik maak mij meer druk om grote bedrijven die grote winsten bijna belastingvrij wegsluizen. Dat willen veel mensen blijkbaar graag want ze stemmen er voor. Dus dat Kees de bouwvakker in het weekend bijbeunt moet hij zelf weten. :P

Of dat een afgekeurd iemand eens een schilderij verkoopt of op een hond / kind past en daar een paar honderd euro per jaar mee verdient. Ik wens ze succes. Koop er wat leuks van zoveel is een uitkering niet. Zolang je niet 20 uur per week bijbeunt voor duizenden euro’s per maand zoek je het maar uit. Ook dat geld maak ik mij niet druk om, het is meer dat ik het huichelachtig vind dat iemand zich onterecht af laat keuren. Zeker omdat zoveel echt zieke mensen niet afgekeurd worden door het strenge beleid. :)

Precies dit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Eleeke schreef:
Ingeborgx schreef:

Jemig...Volgens mij heeft men weinig reden tot klagen in dit rijke land! Ons belasting geld word tot ver over de grens over de balk gegooid! Ga jij je dan kwaad maken omdat iemand zwart pony lesjes e.d betaald!? Schei toch uit zeg

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Popstra schreef:
Jemig...Volgens mij heeft men weinig reden tot klagen in dit rijke land! Ons belasting geld word tot ver over de grens over de balk gegooid! Ga jij je dan kwaad maken omdat iemand zwart pony lesjes e.d betaald!? Schei toch uit zeg
Zwart lesgeven is ook gewoon oneerlijke concurrentie. Zo iemand kan voor heel veel minder lesgeven want niet alleen de 21% btw gaat eraf maar ze betalen ook geen inkomstenbelasting. Ik geef mijn lessen allemaal gewoon netjes op en wil dus ook liever geen cash omdat storten veel werk is en ook nog eens duur. Maar hier in de regio zijn best veel mensen die ongeveer hetzelfde hebben gepresteerd als ik en het in de avonduren zwart naast hun werk doen of nog erger naast een uitkering en die rekenen veel minder en houden onder de streep meer over.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:30

Ja dat is echt zuur.
Ik ben dus huishoudelijk hulp en schoonmaakster op kantoren en doe dat allebei wit.

Iemand die het naast een uitkering doet kan echt lekker verdienen.

Maaar ik merk gelukkig wel dat steeds meer mensen geen zwarte hulp meer willen.

Ik geef alles netjes op en neem helemaal geen casch aan, verstuur 1 keer per maand de facturen zodat ik ook niet wekelijks met administratie hoef bezig te zijn.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Het is belangrijk om te weten dat het niet illegaal is om zwart te bijklussen tot 1800 euro per jaar, mits je dit niet opgeeft aan de belastingdienst. Als je meer verdient dan het belastingvrije bedrag, moet je dit aangeven in je aangifte inkomstenbelasting. Dit kan invloed hebben op de hoogte van de algemene heffingskorting die je ontvangt. Het is dus cruciaal om je inkomsten goed in de gaten te houden en te opletten of je belastingvrije grens niet te overschrijden.