Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alja schreef:Babypark vind dat ook…[ Afbeelding ]
Alja schreef:Babypark vind dat ook…[ Afbeelding ]
Alja schreef:Ik denk dat het niet meer van deze tijd is….
Als ik bedenk dat ik iets op zondag nodig heb en hun hebben de shop dicht ga ik naar de volgende en niet wachten tot morgen met bestellen.
_San87_ schreef:Alja schreef:Babypark vind dat ook…[ Afbeelding ]
Ik vind het ergens wel wat hebben. Gewoon 1 dag in de week niks doen.
Jolliegirl schreef:_San87_ schreef:
Ik vind het ergens wel wat hebben. Gewoon 1 dag in de week niks doen.
Ik vind dat niet meer van deze tijd.
Ik was zo dom om ooit in de file te staan met een kwart tank... Toen ik eindelijk kon rijden was ik bijna leeg...rara... Staphorst... Zondags..kan je dus niet tanken he...
Kon wel janken...
Op de laatste druppels brandstof naar het volgende dorp gereden...
Maar prima..mensen moeten doen wat ze willen..net als babypark etc..
Maar ik doe op zondag ook wat ik wil.
Ik bepaal ook zeker zelf of ik wel of niet iemand contant betaal ( let op..dat is iets anders dan direct zwart)
Ingeborgx schreef:Ik ben niet vies van een beetje zwart. Ik gun iemand wel eens een fijne vakantie! Ben groot geworden met ouders met een eigen bedrijfen zo gingen wij op vakantie en zo was het ook mogelijk om een pony te hebben en op rijles te kunnen. Niet iedereen heeft een volle portemonnee
Eleeke schreef:Een pony en rijles van zwart geld. En dan heb je het over niet iedereen heeft een volle portemonnee.![]()
*knip*
Alleen mensen met veel geld hebben en pony en vakanties en de rijles van de kinderen betalen.
Dat is niet iets wat je van een modaal inkomen doet.
*knip*
prompter schreef:Hier in de supercommerciële Westfield Mall is de Kippie ook altijd dicht op zondag om religieuze redenen, als enige van alle winkels. En het enorm grote tuincentrum Van der Spek in Zevenhuizen (ZH) is met praktisch elke christelijke feestdag dicht, ook bijvoorbeeld met Dankdag voor het gewas, ook als dat midden in de week valt. Voor het heidense Zuid-Holland vind ik deze twee best bijzonder
Eleeke schreef:Ingeborgx schreef:Ik ben niet vies van een beetje zwart. Ik gun iemand wel eens een fijne vakantie! Ben groot geworden met ouders met een eigen bedrijfen zo gingen wij op vakantie en zo was het ook mogelijk om een pony te hebben en op rijles te kunnen. Niet iedereen heeft een volle portemonnee
Een pony en rijles van zwart geld. En dan heb je het over niet iedereen heeft een volle portemonnee.![]()
Verrijking ten koste van anderen, gewoon bizar hoe makkelijk je dat noemt.
Alleen mensen met veel geld hebben en pony en vakanties en de rijles van de kinderen betalen.
Helemaal prima maar om het te noemen als reden om geen belasting te willen betalen

MarlindeRooz schreef:Ik maak mij meer druk om grote bedrijven die grote winsten bijna belastingvrij wegsluizen. Dat willen veel mensen blijkbaar graag want ze stemmen er voor. Dus dat Kees de bouwvakker in het weekend bijbeunt moet hij zelf weten.
Of dat een afgekeurd iemand eens een schilderij verkoopt of op een hond / kind past en daar een paar honderd euro per jaar mee verdient. Ik wens ze succes. Koop er wat leuks van zoveel is een uitkering niet. Zolang je niet 20 uur per week bijbeunt voor duizenden euro’s per maand zoek je het maar uit. Ook dat geld maak ik mij niet druk om, het is meer dat ik het huichelachtig vind dat iemand zich onterecht af laat keuren. Zeker omdat zoveel echt zieke mensen niet afgekeurd worden door het strenge beleid.
Eleeke schreef:Ingeborgx schreef:Ik ben niet vies van een beetje zwart. Ik gun iemand wel eens een fijne vakantie! Ben groot geworden met ouders met een eigen bedrijfen zo gingen wij op vakantie en zo was het ook mogelijk om een pony te hebben en op rijles te kunnen. Niet iedereen heeft een volle portemonnee
Een pony en rijles van zwart geld. En dan heb je het over niet iedereen heeft een volle portemonnee.![]()
Verrijking ten koste van anderen, gewoon bizar hoe makkelijk je dat noemt.
Helemaal prima maar om het te noemen als reden om geen belasting te willen betalen
Popstra schreef:Zwart lesgeven is ook gewoon oneerlijke concurrentie. Zo iemand kan voor heel veel minder lesgeven want niet alleen de 21% btw gaat eraf maar ze betalen ook geen inkomstenbelasting. Ik geef mijn lessen allemaal gewoon netjes op en wil dus ook liever geen cash omdat storten veel werk is en ook nog eens duur. Maar hier in de regio zijn best veel mensen die ongeveer hetzelfde hebben gepresteerd als ik en het in de avonduren zwart naast hun werk doen of nog erger naast een uitkering en die rekenen veel minder en houden onder de streep meer over.Jemig...Volgens mij heeft men weinig reden tot klagen in dit rijke land! Ons belasting geld word tot ver over de grens over de balk gegooid! Ga jij je dan kwaad maken omdat iemand zwart pony lesjes e.d betaald!? Schei toch uit zeg