Er is wel een pakket met aspergekluwen binnengekomen, die moeten asap de grond in. Dat vind ik dan weer wel leuk (het in de grond stoppen niet, het resultaat wel), want dat komt elk jaar vanzelf terug zonder er ook maar iets voor te doen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dorine92 schreef:Ik heb een zakje zaad voor boomspinazie op de grond gedonderd onder de perenboom. Als het niet opkomt ben ik wel weer genezen van het zaaien, wat ik toch al niks vind![]()
Er is wel een pakket met aspergekluwen binnengekomen, die moeten asap de grond in. Dat vind ik dan weer wel leuk (het in de grond stoppen niet, het resultaat wel), want dat komt elk jaar vanzelf terug zonder er ook maar iets voor te doen
Jolliegirl schreef:Pepers en paprikas gingen mij afgelopen jaar mega goed af!
Ik heb eea al buiten staan, maar 1 bak weer naar binnen gehaald vanwege de nachttemperatuur.
Neonlight schreef:Ik heb alles nog binnen in de kweek staan, wel vanmiddag wat boontjes (die paarse) en courgettes gezaaid en in de kas gezet. Wat uiteindelijk in de kas moet komen te staan staat nog binnen.
Helaas wil niet alles op komen. De cayennepeper en paprika willen niet, en had ook aardbeien gezaaid maar die doen ook niets.
Wiwabalia schreef:Jolliegirl schreef:Pepers en paprikas gingen mij afgelopen jaar mega goed af!
Ik heb eea al buiten staan, maar 1 bak weer naar binnen gehaald vanwege de nachttemperatuur.
Heb jij hiervoor gouden tips? Ik heb mijn hele moestuin-plan zo goed als in mijn hoofd maar zou vooral paprika’s graag kweken omdat we dat oprecht ook graag eten..

500 euro aan hout.. en ook gevoel van dom want de bakken die ik had waren ook niet goedkoop, dus eigenlijk dubbel op. Geval van goedkoop duur koop 
sanso schreef:*knip*
Ik ben al wel wat aan het stoeien met ChatGPT om ons ‘wensenlijstje’ groentes die we veel eten en gebruiken inzichtelijk te krijgen. Ik vind het namelijk voor nu nog wat lastig om die kale plak grond logisch in te delen.
Op deze tekening missen we nog 2*5 meter aangezien daar de kas en het kruidenhoekje komt.
Of we ons er helemaal aan gaan houden, geen idee, maar het is fijn om het een beetje vorm te geven op deze manier.
[ Afbeelding ]

). Met 1 plant moet je een beetje geluk hebben met de timing van de bloemen, maar mijn ervaring is dat er in het seizoen zoveel aan zitten dat je altijd wel beide hebt.