Heb jij een paard(enleven)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je een paard?

Ja, ik heb (een) eigen paard(en)
415 (64%)
Nee, maar ik rijd of verzorg een vast paard
54 (8%)
Nee, maar ik rijd soms, bv op vakantie/bij een vriendin
32 (4%)
Nee, ik doe niets meer met paarden
142 (21%)
Nee, ik heb nooit iets met paarden gedaan
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 646

Sting

Re: Heb jij een paard(enleven)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 07:11

Sinds het overlijden van Sting, die ik 20 jaar heb gehad, heb ik geen eigen paard meer. Dat is nu 2 jaar geleden. Nog wel een beetje rondgekeken naar bijrijpaarden oid, maar niks gevonden dat echt bij me paste. In middels heeft onze dochter alle tijd opgeslokt. Wie weet, ooit. Maar ik denk dat ik geen eigen paard meer wil, ivm kosten, prijzen, dierenarts, zorgen etc.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 07:26

Ik mis de optie 'geen eigen paard, maar wel regelmatig les op de manege' :D

Ik rijd wekelijks op de manege, en doe af en toe een springlesje mee. Vroeger wel verzorgpaarden gehad, maar na mijn verhuizing vind ik de manege wel prima. Scheelt dat de paarden er goed bij staan (zoveel mogelijk in een kudde buiten).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 09:16

Ik heb 10 paarden.
Te veel vind ik zelf :D
Heb wat in training en 8 staan er hier thuis.
paarden leven 2.0 dus

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:06

Altijd eigen paarden gehad en (bijna) altijd in eigen beheer
Ik wil ook nog niet stoppen (al zou mijn man liever zien van wel ) Op dit moment op zoek naar een nieuw paard omdat ik het rijden erg mis (maar wat is dat een moeizaam proces :\ )
Mijn merrie heeft artrose en kan alleen nog rustige stapritjes doen

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:11

Ik heb vanaf puberleeftijd eigen paarden gehad en tussendoor wel periodes gehad dat ik er géén had maar dan wel voor andere mensen gereden. Intussen hebben we 2 mini shetten aan huis en 2 grote paarden in pension op een stal 5 min verderop (samen met mijn vriend)

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:05

DuoPenotti schreef:
Ik heb er 2
1 van 19 en 1 van 11.

Voor mij mag het klaar zijn als die van 11 er niet meer is.
Maar heb nog niet uitgevogeld hoe ik dat voor elkaar moet zien te krijgen hoe ik dat voor elkaar moet zien te krijgen zodat er geen 1 alleen blijft :+

hier zelfde, ik heb er 1 van bijna grote KWPN 18 jaar en een welsh mix van 3,5 - als die grote er niet meer is wil ik geen paard meer maar Welsh alleen achterlaten kan ook niet dus moet op dan bedenken wat ik ga doen. Of toch pensionstal, of iemand hier op pension of toch paardje erbij maar dat zal dan geen rijpaard worden. Hopelijk duurt het nog wel even voor ik aanziet moet denken

Soms denk ik wel eens aan een leven zonder paarden - en dat zou mijn man geweldig vinden hihi- maar ik vind het nog te leuk om met ze te keuvelen en het houd mij in beweging, maar het hele fanatieke is er wel vanaf vooral in de winter :o

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:39

Hier lopen er 3, tussen de 6 en 26 jaar oud. Fit en gezond, met 1 Ppid-er die het gelukkig goed doet op pergolide. De oudsten worden niet meer vervangen als hun tijd is gekomen, en de jongste staat ingeschreven bij de Paardenkamp voor over *tig jaar. Ondanks alles, winterse perikelen, het werk, andere nadelen, vind ik het nog steeds zalig, en goed voor de gezondheid en conditie.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:44

technisch gezien heb ik nog wel een paard, maar die heeft mijn dochter meegenomen toen ze uit huis ging, dus die zie ik niet zo vaak meer. Zij verzorgt en betaalt hem nu helemaal.
Mijn pony's zijn in 2024 helaas beide overleden.
Ik zorg nu wel voor 3 pensio(e)npaarden, dus zit nog wel dagelijks tussen de paarden. En inmiddels heeft mijn jongste dochter met wat vertraging het virus toch ook te pakken, dus zijn we rustig aan weer op zoek naar een pony voor haar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:21

Hier vanaf 1988 altijd eigen pony’s en paarden gehad…
Zowiezo de laatste 15 jaar aan huis.
Ik heb zelf een IJslander maar al bijna een jaar niet opgezeten en twee pony’s voor mijn dochter

Tot afgelopen november ook altijd lesgegeven op verschillende maneges en ben alweer gevraagd maar echt geen zin meer in, weet ook niet als ik weer op m’n eigen paard klim, nog even weer de motivatie vinden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:14

Ik schrik eigenlijk wel van de hoeveelheid reacties van mensen die zeggen dat ze na hun paard nu geen nieuwe meer nemen vanwege de financiën.
De prijzen zijn idd écht enorm gestegen bv tov 10 jaar geleden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:19

Romeo2007 schreef:
Ik schrik eigenlijk wel van de hoeveelheid reacties van mensen die zeggen dat ze na hun paard nu geen nieuwe meer nemen vanwege de financiën.
De prijzen zijn idd écht enorm gestegen bv tov 10 jaar geleden.

De prijzen zijn gestegen maar voor mij is het ook het feit dat er zoveel gezeik is als je een paard wilt kopen. Ben te bang om een kapot paard te kopen, lijkt haast wel,of alle paarden stuk zijn

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:24

Al een aantal jaar geen eigen paard(en) meer, met toch de voornaamste reden dat dit financieel niet haalbaar is. Ik vind het oprecht knap hoe mensen dat in deze tijd voor elkaar krijgen als eind twintiger/dertiger met koophuis etc. Zeker in de randstad, waar (vol)pensionprijzen toch wel vanaf 500-600 pm gaan. Heb er overigens wel vertrouwen in dat het wel weer komt en tot die tijd is het heerlijk om af en toe te rijden op vakantie en mee te lezen op Bokt :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:30

Buiten dat, al koop je een goed paard, binnen no-time kan ie kapot zijn en dan is het jackpot.

Ik had mijn spaarpot omgekeerd voor een Z2 9 jarige sportpaard. Op de foto’s perfect.
Staat een week op stal en loopt in de wei een steekwond op zo diep dat er een stuk van zijn borstbeen af is gebroken. Was er direct weer klaar mee. Paard opgelapt, hersteld en opgebouwd en weer verkocht. Paar duizend euro lichter. Geen paarden meer voor mij; wat een zorgen! Zeker naast onze twee kids. Ik heb er gewoon écht geen ruimte meer voor in m’n hoofd om erbij te hebben qua zorg.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 23:41

Heb al jaren niet meer gereden (ruim 10
Jaar gok ik).

Misschien binnenkort weer wat meer, aangezien een vriendin van me wat handjes nodig heeft en ik heb aangeboden om te helpen. Als die eenmaal lekker loopt dan wellicht ook samen wat buitenritjes gaan maken.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:51

Ik heb al ruim 40 jaar paarden. Is gewoon een onderdeel van je dagritme. Vroeger ponies gehad, daarna moeder en zoon. Die zijn 24 jaar en 21 jaar geworden. Nu 1 van 17 jaar en 1 van 14 jaar. Ook 10 jaar aan huis gehad, maar na de scheiding alweer 10 jaar op een hele fijne stal. Is deels die het zelf dus ben er eigenlijk dagelijks te vinden.