Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:01

1 zoontje (nu 5 maanden)

Toen ik nog klein was en altijd ruzie met mijn zusje had dacht ik dat ik later maar 1 kind wilde want zusjes zijn stom :+ toen ik ouder werd wilde ik graag 2 kinderen. En nu ik zwanger ben geweest, en bevallen ben, en me dat allemaal eigenlijk makkelijk af ging, en we ook gezegend zijn met een makkelijke baby, sluit ik niet uit dat het maar bij 2 kinderen blijft, en lijkt een groot gezin van 3 of 4 kinderen me eigenlijk heel leuk. En 3 is ook onhandig, want als je naar een pretpark gaat zit er altijd iemand alleen, dus dan is 4 kinderen slimmer toch? :+ maar goed, wie weet word ons 2e kindje straks een meisje als het ons gegunt is, en verloopt die zwangerschap/bevalling veel zwaarder en ben ik er daarna klaar mee en voelt ons gezin met een zoon en dochter mooi compleet. De tijd zal het leren <3

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Laat maar
Laatst bijgewerkt door Lieser op Gisteren, 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:04

0

Is de reden dat er minder kinderen zijn niet gewoon omdat vrouwen tegenwoordig de keuze hebben en vroeger was er geen keuze.

Wel apart dat er zoveel kindvrije zijn hier op bokt.

haha1995

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:07

Ik heb er 3, alle 3 net volwassen..de dag van vandaag zou ik er ook geen nemen...Ik roep ook altijd...ik hoef geen oma te worden hoor..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Ik vind het juist niet apart en past precies in het beeld en denken van bokt.

Hier altijd kinderwens gehad, ik vind het een verrijking van het leven.

En wat lieser zegt, elke periode was er voor de toekomst iets om bang te zijn. Een oorlog, de computer, een ziekte.. Minder geboortes en dan weer meer. Dat zal nooit veranderen. De angst voor nieuwe dingen ook niet.
Maar elke generatie past zich (noodgedwongen) aan en het is nog nooit fout gegaan want mensen bestaan nog.
Het is gelukkig (!) ieders keuze om wel of geen kinderen op de wereld te zetten en dat heeft men van elkaar te accepteren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:09

haha1995 schreef:
Ik roep ook altijd...ik hoef geen oma te worden hoor..

Dat is het enigr dat me dan weer wel leuk lijkt. Af en toe een logeerpartijtje, iets leuks doen, kleinkind verwennen en daarna gaat het lekker weer naar huis.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:10

In de westerse wereld krijgen mensen steeds minder kinderen en dat baart economen zorgen.

In ontwikkelingslanden is die trend nog niet te zien. In opkomende economieën zie je wel vaak dat naarmate er meer welvaart is, het geboortecijfer daalt.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

Ik denk dat onder paardenmensen de keuze toch anders gemaakt wordt, sneller gekozen wordt voor geen kinderen of om het er bij eentje te houden. Bij mij kwam de wens pas echt op mijn 35e, was 36 toen ze geboren werd.
En ja, het is puzzelen in combinatie met een paard. Maar het is ook heel leuk om dingen samen te doen.

Ik maak me op zich niet veel zorgen over oorlogen, eerder over de polarisatie nu en de kwaliteit van lucht, bodem ed.

Gelukkig hebben we inderdaad de keuze om nuet voor kinderen te gaan.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:13

Ik had nooit een kinderwens ,kreeg een hele leuke relatie en hebben nu een tweeling van 14 en een 13 jarige. Ik had dit avontuur voor geen goud willen missen. Ik heb ook nog mijn ponys . Mijn enigste wens nog is om ooit Oma te worden , maar daar val ik ze niet mee lastig ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:13

Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen

Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:15

En die economen zijn vast allemaal mannen.
Die hebben niets te zeggen over of een vrouw wel kiest voor kinderen of niet.

In ontwikkelingslanden hebben vrouwen minder keuze in wel of niet kinderen. Minder toegang tot condooms, voorlichting, en keuze tot abortus. Daarom is deze 'trend' ( jouw woorden, lijkt mij juist een zeer goede ontwikkeling en niet een trend) daar nog niet te zien. Geen andere reden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:17

Grappig dat er zo veel bokkers kindvrij zijn ja! Dat had ik ook niet verwacht.

Ik ken best wat bokkers in real life, en die hebben ook bijna allemaal geen kinderen.

Bathena

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:19

Ik ben 32 en heb geen partner en ook geen kinderen. Soms kriebelt het wel een beetje, maar als ik kijk hoe ik momenteel mijn leven leef zou ik het egoïstisch vinden om te beginnen aan een kind.
Wel geniet ik ontzettend van mijn neefje en nichtje en daar ben ik graag suikertante voor :D

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:20

Ik heb er 1. Heel lang geen kinderen gewild en nu dolblij met haar. Ik heb wel met fases een tweede gewild maar nu vind ik het al een tijd fijn dat het bij deze is gebleven.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:21

Kabayo schreef:

Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.

Ik heb als bewust kinderloze wel een partner, sterker nog die heb ik er op uitgekozen dat die er hetzelfde over denkt. Anders zou een langdurige relatie voor mij ook niet werken. Een kinderwens of gebrek daaraan is zo’n sterke drift, en het is een keuze waar geen compromis in mogelijk is en dat zou ook niemand moeten willen imo :j

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:21

Kabayo schreef:

Nu partnerloos,

Maar getrouwd geweest en 16 jaar samen.

Geen énkel verschil bij mij

Ik wou geen kinderen, toen niet, nu niet, in de toekomst niet.
En dat was uiteraard volledig besproken voordat de relatie goed en wel een relatie was.

Ik vind het best bijzonder dat je blijkbaar denkt dat vrouwen met partner 'nog wel van gedachten veranderen'.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

Kabayo schreef:

En wat de reden voor de keuze van een kindvrij leven is.

Voor velen hier kennelijk de wereld die achteruit gaat, voor mij is dat omdat ik niet bereid ben tijd, energie en nachtrust op te offeren. Ik heb genoeg aan mezelf.
Daarnaast heb ik simpelweg nooit die kinderwens gevoeld.

Mijn man en ik hebben op date 1 direct naar elkaar uitgesproken allebei absoluut geen kinderwens te hebben. Je kan maar duidelijk zijn.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

0 kinderen en gaan er ook niet komen.
32 met een relatie van 12 jaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:24

Kabayo schreef:

16 jaar samen met mijn man, hij denkt er hetzelfde over als ik.

Lieser schreef:
Ik zei niet dat mensen er niet over nadachten. Ik zei dat de toestand in de wereld nu niet anders is dan die in de afgelopen (grofweg) 10.000 jaar.

Nou... :=

De wereld is radicaal anders, en ten slechte gekeerd. Ik begrijp niet dat je op zo'n plek een baby wilt neerzetten.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:24

Hier 43 jaar en 3 kinderen, jongste meid is 14 en oudste jongen is 22 jaar. Ons middelste meisje is helaas overleden, vandaag alweer 15 jaar geleden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:32

F_T schreef:
[
Ik vind het best bijzonder dat je blijkbaar denkt dat vrouwen met partner 'nog wel van gedachten veranderen'.

Ik vind het bijzonder dat jij dat er van maakt, want dat staat er niet
Feit zonder man is een kind krijgen gewoon een stuk lastiger. Helemaal als je weet dat je bewust alleenstaand moeder bent. Dan denk je er misschien wel 2x over na ja. Dat probeer ik te zeggen. Ik weet ook niet of ik wel moeder wou zijn zonder man/hulp

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:33

Kabayo schreef:

Hier een partner, eerste relatie wilde de jongen heel graag kinderen, en ik heb gezegd dat dat nooit bij mij zou gebeuren, dat is ook uit gegaan daarop, ik werd gek van zijn kind gezeik, huidige partner heb ik het meteen gezegd, ik wil absoluut geen kinderen, als je een kinderwens hebt, zoek dan een ander.. maar hij wilde ook geen kinderen, nooit een wens gehad of verder over gehad, heel fijn, en beter ook, lijkt me niet leuk als man zijnde, als je wel kinderen wil dat je dan een vrouw hebt die dat níet wil.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:34

Een van de eerste vragen die mijn vriend me stelde was of ik kinderen wilde :)) We hebben allebei niks met kinderen.
Maar zelfs al zou ik ze wel leuk vinden, dan nog denk ik niet dat ik er voor zou kiezen vanwege hoe slecht het gaat in de wereld. Er waren inderdaad wel eerder periodes met veel leed.. maar de klimaatverandering en overbevolking, toekomstige voedseltekorten, dat is niet iets wat we in korte tijd kunnen terugdraaien, dat kan echt heel heftig worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:38

maitestar23 schreef:
Hier 43 jaar en 3 kinderen, jongste meid is 14 en oudste jongen is 22 jaar. Ons middelste meisje is helaas overleden, vandaag alweer 15 jaar geleden.

Sterkte gewenst vandaag.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:39

Hier denkt mijn vriend er gelukkig hetzelfde over inderdaad. Anders had het niet gewerkt tussen ons.

We zijn gelukkig met de dieren (hondje, paard) en hebben gewoon beide niks met kinderen of de zorgen en commitment die daarbij komt kijken. Ik zou ook alleen maar ziek zijn denk ik, ik pik al mijn hele leven alles op, laat staan met een kind in huis door weer naar school of opvang zou gaan. Ik denk dat ik dat niet eens overleef. :')