Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Art_Ificious schreef:Echte vriendschap met collega's doe ik niet meer.
Maar sinds ik 3 collega's ben verloren, doordat ze weg gegaan zijn, durf ik ook geen echte band meer te bouwen met collega's.
Bij 2 van de 3 die vertrokken zijn kon ik echt heel veel aan kwijt, kon hen vertrouwen. Maar er was maar 1 waarmee ik ook na het werk afsprak.
Ik heb nu zoiets, ik doe alleen wat ik moet doen, maar een echt gesprek ga ik niet meer aan. Ik ben gewoon bang om alweer afscheid te moeten nemen van een zeer goede collega eens ik een band ermee heb.
Het is voor mij al moeilijk om met anderen te praten of een vriendschap op te bouwen.
Sanano schreef:Maar hoe denken jullie er dan over dat je op werk gezegd wordt dat je niet met elkaar om mag gaan, dat is toch je prive leven. En dan heb ik het niet over de bedrijfsarts maar je leidinggevende. Ik heb daar echt wel moeite mee.
Sanano schreef:Maar hoe denken jullie er dan over dat je op werk gezegd wordt dat je niet met elkaar om mag gaan, dat is toch je prive leven. En dan heb ik het niet over de bedrijfsarts maar je leidinggevende. Ik heb daar echt wel moeite mee.
Lieser schreef:Sanano schreef:Maar hoe denken jullie er dan over dat je op werk gezegd wordt dat je niet met elkaar om mag gaan, dat is toch je prive leven. En dan heb ik het niet over de bedrijfsarts maar je leidinggevende. Ik heb daar echt wel moeite mee.
Ik denk dat het heel erg aan de situatie ligt. Wij weten niet waarom het gezegd is en in welke context.
Roihi schreef:Ik kan goed overweg met mijn collega's maar vrienden zijn het niet.
Ze vergeten mijn verjaardag maar de anderen in het team worden wel gefeliciteerd op hun verjaardag of er wordt toch actief aan gedacht, bij mij niet...
Niet om die reden maar ik ben ander werk aan het zoeken en heel zeker dat de minuut dat ik buiten stap er niet meer of nauwelijks aan mij gedacht wordt.
En dat is niet heel erg, een klein beetje maar.
Roihi schreef:Ik kan goed overweg met mijn collega's maar vrienden zijn het niet.
Ze vergeten mijn verjaardag maar de anderen in het team worden wel gefeliciteerd op hun verjaardag of er wordt toch actief aan gedacht, bij mij niet...
Niet om die reden maar ik ben ander werk aan het zoeken en heel zeker dat de minuut dat ik buiten stap er niet meer of nauwelijks aan mij gedacht wordt.
purny schreef:Roihi schreef:Ik kan goed overweg met mijn collega's maar vrienden zijn het niet.
Dat is gewoon heel verdrietig.
Ik twijfel nu ook of ik nog wel af en toe uit eten wil gaan met mijn collega's na gisteren.
Ik begrijp je volledig.
dat was dus ook mn collega.

love_mandy schreef:Mijn collega’s zijn in ieder geval kennissen.
Ik werk in een heel klein team met allemaal mensen van mijn leeftijd. Ik werk er nog niet zo heel lang (5 maanden) maar met 2 heb ik vanaf het begin al een klik. We spreken elkaar wel buiten werk. Eentje is nu met zwangerschapsverlof, maar daar ga ik binnenkort op bezoek voor een kopje koffie.
We doen ook vaker met ons team spelletjes avond bij iemand, of gaan uit eten of een aantal blijven na een vergadering op werk om te koken.
Ik heb wel bewust oppervlakkig contact met mijn leidinggevende, ik vind dat zelf toch ‘moeilijk’ en voel daarin zelf wel heel erg de hiërarchie.
Tinka schreef:Ik dacht dat mijn collega's mijn vrienden waren. We deden veel buiten het werk om en kwamen op elkaars verjaardagen enzo. Totdat ik ziek werd en roddel en achterklap kwamen. Wat een stelletje hypocriete figuren die je graag een mes in de rug steken. Weg waren al mijn vrienden, heb er heel veel verdriet van gehad. Ben uiteindelijk ook mijn baan kwijt geraakt door dat ik ziek ben geworden. Heel jammer, want was echt mijn droombaan. Ben uiteindelijk voor mezelf begonnen, tot dat ook niet meer ging door mijn medische en mentale problemen.