Wat kost baby per maand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:51

Doubtless schreef:
Ik bedoelde vooral dat een babykamer van marktplaats vaak ook iets kost. Je kunt het zo duur maken als je wil, maar alles kost doorgaans geld.

Ter relativering: mensen in alle lagen van de samenleving krijgen kinderen. Waarom zou het jullie niet lukken?

Het kost zeker geld, maar dan kan je alsnog kiezen hoe duur je het zelf maakt. Hetzelfde met trouwen.

Ik heb het meeste gekregen, tweedehands gekocht of van de weggeefhoek. Spullen wat er als nieuw uit ziet en prima een ronde mee kan. Vieze oude rommel neem ik niet aan. Kapot spul ook niet. En het is ook alleen maar beter voor de wereld/milieu als je hergebruikt :j
Dus ja zeker wel, zo duur als je het zelf maakt
(Dingen zoals allergieën etc daargelaten, dan heb je weinig keuze)

Hieper89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 12:31

veerledec schreef:
Hieper89 schreef:

Ik ben verder geen onderdeel van dit topic, maar las dit en werd toch even nieuwsgierig. Hoe kan dat zo goed als gratis zijn?

Grensregio, in België is het vanaf twee jaar gratis en daarom is er hier (Nederland) veel weglek. Vandaar dat hier nu al een tijd met gratis opvang wordt gewerkt. Toen mijn kinderen klein waren was het al 'vijf ochtenden brengen, twee betalen'.

Jee wat een luxe!! Hier betaal ik ongeveer 1000€ netto voor 2 dagen opvang en 2 dagen bso. Moet je eens zien wat je dan bespaart he, als je die kosten niet hebt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 16:20

Galja schreef:
_Nadia_ schreef:
Wij huren en hebben 4 slaapkamers in totaal, dat hadden we voor we 8 kinderen hadden ook. Hebben tijdelijk nog op een 3 slaapkamer woning gewoond maar dus niet groter dan we al niet hadden.
We zijn nu bezig met een koophuis, in t noorden van Engeland en dat kost niet meer dan een 3 slaapkamer woning waar we nu wonen. Sterker nog, onze maandlasten gaan £200 naar beneden als we straks een 7 slaapkamer woning hebben

Als echte Anglofiel wordt ik echt hebberig als ik zie wat de huizen kosten in het noorden van Engeland.
Ooit….. “als ik later groot ben……” -O-

Ja maar echt! We wonen nu 13 jaar in en rond London en zouden hier nooit een huis kunnen kopen, maar "up north" hebben we genoeg keuze. Okay, t zijn wel wat mindere plaatsen maar gezien grotendeels vanuit huis werken maakt dat niet uit. We hebben wel een paar locaties waar we echt niet willen wonen maar er is zoveel te koop dat er nog genoeg keuze is. Onder de 2.5 ton heb je een (ouder) huis met 5+ slaapkamers.

BigOne

Re: Wat kost baby per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:53

Hoe vinden jullie kids die verhuizing?

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 20:35

_Nadia_ schreef:
Ja maar echt! We wonen nu 13 jaar in en rond London en zouden hier nooit een huis kunnen kopen, maar "up north" hebben we genoeg keuze. Okay, t zijn wel wat mindere plaatsen maar gezien grotendeels vanuit huis werken maakt dat niet uit. We hebben wel een paar locaties waar we echt niet willen wonen maar er is zoveel te koop dat er nog genoeg keuze is. Onder de 2.5 ton heb je een (ouder) huis met 5+ slaapkamers.

Ja maar daar noem je ook wat op… hoe dichterbij Londen hoe duurder :')
Off topic: ik hou ook echt van die programma’s van Escape to the country enz.
Ik ben per ongeluk ( O:) ) lid geworden van een Facebook groep die huizen te koop aanbied in Schotland…. Even naar de supermarkt kost je een halve dag maar een huis kost geen drol.
Liefste zou ik rond de Peak district willen wonen <3
Sorry… totaal off topic.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 20:48

BigOne schreef:
Hoe vinden jullie kids die verhuizing?

Die vinden het prima, de oudsten weten ook dat ze never nooit kans op een betaalbaar huis hier zouden hebben en zien het echt niet zitten om met huisgenoten te gaan wonen als ze straks definitief uit huis gaan. Ze weten dat ze daar zelfs met een baan rond het minimum inkomen een woning kunnen kopen, en hebben liever dat we allemaal daar zitten dan dat zij gedwongen die kant op moeten omdat het hier niet betaalbaar is.