Britta31 schreef:Nou ja, ik ben van de oudere generatie, maar een kind van 3/4 kan al prima de ouders bespelen om de zin te krijgen.Geen gezeur, een naar bed ritueel, knuffel, nachtlampje en slapen en niet uit bed.Zal even piepen worden.Kom nou een kind van 10 nog bij de ouders in bed.Als het kind een stoornis of verstandelijke handicap heeft is het natuurlijk anders. Ts vraagt om advies en dit is mijn advies.Tja, je zal er even tijd in moeten steken, streng zijn en niet de makkelijkste weg kiezen.
Wat bedoel je dan met streng zijn? Ik heb op voorhand ook altijd gezegd dat ik echt nooit met m'n kind in een bed ga slapen etc etc maar op een bepaald punt heb je gewoon geen leven meer en functioneer je niet meer.
Die van ons kan ook manipuleren, 100%. Maar dat doet ie alleen met naar bed gaan. Als ie eenmaal slaapt kan ik me niet voorstellen dat ie expres 7x wakker wordt..hysterisch.
Heb je zelf ervaring met een kind dat zo slecht slaapt? En zo ja, wat heb je dan gedaan om dit beter te krijgen?