Wie helpt mij aan meer fantasy boektitels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

Eretria schreef:
Suzanne F. schreef:
Jouw naam is ook een personage uit de serie als ik me niet vergis.

Dat klopt, je bent de eerste die dat door heeft :D de profielfoto komt ook uit de serie :o

Mij deed je naam denken aan een TOG karakter, maar die schrijf je nét iets anders :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

Eretria schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat klopt, je bent de eerste die dat door heeft :D de profielfoto komt ook uit de serie :o

Ik ben dan ook grote Shannara fan. Wilde mijn dochter Brin noemen maar dat vond mijn toenmalige partner niet leuk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Ik ben nu in 't laatste boek van the dragonwall serie bezig.. Ik vind ze echt heerlijk.. <3

Beetje platgeslagen, maar dit omschrijft 't wel een beetje:

Dragonwall is een fantasyserie over een wereld die wordt beschermd door een magische muur die draken tegenhoudt. Wanneer die bescherming faalt, komen oude machten, draken en verborgen conflicten weer vrij. Het verhaal draait om macht, keuzes, loyaliteit en overleven terwijl de grens tussen veiligheid en chaos verdwijnt.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:51

Suzanne F. schreef:
Ik ben dan ook grote Shannara fan. Wilde mijn dochter Brin noemen maar dat vond mijn toenmalige partner niet leuk.

Die naam zegt mij dan weer niks, ik heb de boeken namelijk niet gelezen. De serie wel tig keer gekeken. Binnenkort maar weer eens doen :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Eretria schreef:
Suzanne F. schreef:

Die naam zegt mij dan weer niks, ik heb de boeken namelijk niet gelezen. De serie wel tig keer gekeken. Binnenkort maar weer eens doen :Y)

Brin is de dochter van Will en Eretria maar komt in de serie niet voor. Wel in de boeken. Zij beheerst het wenslied.
Eigenlijk gaat de serie alleen maar over de elfenstenen. Is maar een heel klein deel van het eigenlijke verhaal van de boeken.

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:51

Eretria schreef:
Suzanne F. schreef:

Hey! Ik heb dit al jáááren door :D eigenlijk al sinds ik jouw naam voor het eerst voorbij zag komen. Maar had nooit een reden om erover te beginnen in een topic en om je erover de PB-en vond ik ook beetje raar :+ Maar dit is dus niet de eerste keer ik dat de naam herkend word. Stiekem had iemand (ik :D ) je allang door :j

nienmoon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

Suzanne F. schreef:

Die naam zegt mij dan weer niks, ik heb de boeken namelijk niet gelezen. De serie wel tig keer gekeken. Binnenkort maar weer eens doen :Y)[/quote]

Brin is de dochter van Will en Eretria maar komt in de serie niet voor. Wel in de boeken. Zij beheerst het wenslied.
Eigenlijk gaat de serie alleen maar over de elfenstenen. Is maar een heel klein deel van het eigenlijke verhaal van de boeken.[/quote]

Klopt, en de serie wijkt sowieso behoorlijk af, vooral in S2. Zo komt Mareth, die in S2 geintroduceerd wordt, in de boeken op een heel ander moment haar intrede en leeft ze chronologisch voor de tijd van Will, Eretria en Amberle. Ze ontmoet dat drietal niet eens. In de serie wel. Om even een voorbeeld te geven. En zo hebben ze wel meer dingen her en der uit de boekenreeks gepakt die ze chronologisch veranderd hebben.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

nienmoon schreef:
Hey! Ik heb dit al jáááren door :D eigenlijk al sinds ik jouw naam voor het eerst voorbij zag komen. Maar had nooit een reden om erover te beginnen in een topic en om je erover de PB-en vond ik ook beetje raar :+ Maar dit is dus niet de eerste keer ik dat de naam herkend word. Stiekem had iemand (ik :D ) je allang door :j

Wat grappig *D
Ik had het overigens echt helemaal niet erg gevonden hoor als je een pb’tje had gestuurd {:} 8-)

Barbabientje

Re: Wie helpt mij aan meer fantasy boektitels?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Ik kom ook even aanstippen!
Sinds 3 dagen alles van Sarah J Maas gelezen en nu in het 2e boek van Fourth Wing bezig.
Helemaal fan van dit genre :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:54

Ik heb al 15 vrienden op Goodreads! :))
Gaat goed.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

Als ik mijn inlog gegevens weer weet probeer ik ook vriendjes te worden... Het genre wat je zoekt is ook het mijne.

Edit, gelukt op goodreads
Laatst bijgewerkt door jeetje77 op Gisteren, 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:19

Oh top! :D
Ik zie echt zoveel toffe boeken voorbij komen...ik kan er maar 1 tegelijk lezen hoor. :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:27

Heeft dat vriendjes maken op Goodreads voordelen dan? Behalve zien wat anderen lezen? Ik ken het niet en ben wel benieuwd wat jullie er zo fijn aan vinden.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Je ziet vooral wat anderen ook lezen ja, en hoe ze boeken hebben beoordeeld en wat ze nog willen lezen. Gewoon leuk om te zien, en ik neus nog wel eens tussen anderen hun boeken door om inspiratie op te doen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:28

Nou ik vind het idd fijn dat ik kan zien wat anderen lezen, daar heb ik dus al een paar boeken van op mijn lijstje gezet.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

Ik heb nu de eerste 75 blz gehad van A court of thorns and roses van Sarah J. Maas en ik vind het wel geslaagd tot nu toe :))

Goodreads, ik heb hem gedownload, maar nog niet alles ingevuld :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Djoena schreef:
Ik heb nu de eerste 75 blz gehad van A court of thorns and roses van Sarah J. Maas en ik vind het wel geslaagd tot nu toe :))

Ik ga ook beginnen binnenkort. Moet nog mijn huidige boek uitlezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:54

Ik heb mijn boek ook bijna uit, moet even kijken wat ik dan ga lezen. :=

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:24

Djoena schreef:

Het wordt alleen maar beter en beter. Het volgende deel is echt mijn favoriet.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:25

Suzanne F. schreef:
Djoena schreef:

Ik ga ook beginnen binnenkort. Moet nog mijn huidige boek uitlezen.

De eerste 30 pagina's dacht ik echt, waar ben ik aan begonnen. Daarna komt er wat meer actie :j

Bellatrix schreef:
Ik heb mijn boek ook bijna uit, moet even kijken wat ik dan ga lezen. :=

Je hebt keuze uit de nieuwe boeken die je binnen hebt gekregen? Of had je nog ongelezen boeken liggen? :D

mala26 schreef:
Djoena schreef:

Het wordt alleen maar beter en beter. Het volgende deel is echt mijn favoriet.

Ik ben benieuwd! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:33

Nog mooie boekendoelen voor 2026? :))

Gelukkig nieuwjaar allemaal! **\O/**

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:10

Djoena, ik was eigenlijk ook nog bezig in een ander boek maar die lag al bijna een jaar op mijn nachtkastje. Ik was daar ook tegen het einde.

Mijn boek is uit, nu moet ik deel 2 hiervan ook nog hebben haha! Ook nog maar even bestellen dan.

Maar ik heb nu de keuze uit alle boeken die ik gekocht heb ja...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Leuk! :)) nou hopelijk is deel 2 ook leuk om te lezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:13

Die moet ik wel eerst bestellen nog. Maar ik denk dat ik Enchantra ga lezen, het vervolg op Phantasma.

Heeft iemand die gelezen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:23

KarmaChansy schreef:
leuk topic! heb zelf ook al wel wat boeken neergeschreven :D

Phedre's Trilogy is mijn favoriete boek serie (Kushiels Dart is de eerste) (Jacqualine Carey), de opbouw van het verhaal is echt heel goed gedaan! Zijn wel wat oudere boeken van de begin 2000's.

speelt voornamelijk in een fantasy middeleeuwen

Heeft wel wat spice maar dat is echt deel van het verhaal (uitleg in spoiler)

Spoiler:
Ze is gekocht als een slaaf voor de slaapkamer vanwege haar bloedlijn gedijt ze het beste onder pijn in de slaapkamer. Dit is echt maar een klein deel, het boek is vnl verhaal met spionnen, politiek en zoveel meer. Het verhaal loopt gewoon zo vloeiend, je leest het zoweg.

https://www.goodreads.com/book/show/153 ... iel_s_Dart

Dit is ook 1 van mijn favorieten. Grappig, hoor bijna nooit mensen over deze serie. Heb je de trilogie met Imriel ook gelezen? Vond die toch ook goed. Niet zo goed als Phedres trilogie, maar toch.