Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marije_jiplover schreef:@soepblik: maar de jaloersheid is een feit, of het nu terecht is of niet, de zwager ís jaloers. En het lijkt erop, als ik de openings post goed lees, dat het TS dwars zit dat die jaloersheid geuit wordt, i.p.v. dat hij het voor zich houdt.
Ik ben het met Ibbel eens dat ik liever heb dat iemand dat uit, dan zich inhoudt, maar het wel denkt en ik het niet weet.
Ik heb liever niet dat mensen doen alsof ze me aardig vinden, maar dat eigenlijk niet vinden. Dan heb ik liever eerlijkheid en een ogenschijnlijke vriend minder, dan dat iemand pretendeert mijn vriend te zijn, maar dat feitelijk ook niet is.
Soepblik schreef:Marije_jiplover schreef:@soepblik: maar de jaloersheid is een feit, of het nu terecht is of niet, de zwager ís jaloers. En het lijkt erop, als ik de openings post goed lees, dat het TS dwars zit dat die jaloersheid geuit wordt, i.p.v. dat hij het voor zich houdt.
Ik ben het met Ibbel eens dat ik liever heb dat iemand dat uit, dan zich inhoudt, maar het wel denkt en ik het niet weet.
Ik heb liever niet dat mensen doen alsof ze me aardig vinden, maar dat eigenlijk niet vinden. Dan heb ik liever eerlijkheid en een ogenschijnlijke vriend minder, dan dat iemand pretendeert mijn vriend te zijn, maar dat feitelijk ook niet is.
Maar sinds wanneer staar jaloersheid gelijk aan iemand onaardig vinden? Tevens schets je het nu alsof jaloezie je dan maar een vrijbrief geeft om je als een jaloerse l*l te gedragen. Ik snap je redenering oprecht niet, niet om vervelend te doen. Als je het zo moeilijk vindt om in iemand nabijheid te zijn, blijf dan weg, en ga niet zitten freeloaden terwijl je ondertussen zeikt over "dat het niet op kan" terwijl je er zelf ook van meegeniet.
Voor mij is het gevoel van jaloezie altijd een signaal geweest dat ik aan mezelf moet werken of mijn leven anders moet inrichten, en zeker als jaloezie je zodanig beinvloedt dat je je afgunstig gaat gedragen, dan is het volgens mij duidelijk dat je met iemand moet gaan praten.
Martina67 schreef:Ts ik hoop dat jullie je zwager c.q. broer buiten gezet hebben?!
Door dr papieren snuffelen is definitief not done!
meggiemeg schreef:Martina67 schreef:Ts ik hoop dat jullie je zwager c.q. broer buiten gezet hebben?!
Door dr papieren snuffelen is definitief not done!
Hij is na 5 maanden uiteindelijk zelf weg gegaan omdat hij is gaan samenwonen toen.
Dat snuffelen vonden wij ook niet kunnen. Vond hij verder wel normaal. Vraag me af of hij het ook zo normaal vindt als we dat bij hem zouden doen. Denk dat de wereld dan te klein is.
Martina67 schreef:Gelukkig maar dat hij nu de deur uit is.
Ik denk niet dat jullie zoiets snel weer zullen doen. Een volgende keer kan hij het uitzoeken neem ik aan.
Jullie eigen relatie is trouwens belangrijker.
En als je zwager dit allemaal normaal vind klopt er iets echt niet, dus op afstand houden zo eentje.
Succes TS gaat vast goed komen
DuoPenotti schreef:Precies, het is ook gewoon een leerproces voor jullie zelf geweest.
Dat je zelf heel goed kunt zijn, maar dat je dat niet automatisch terug krijgt.
Denk dat de meeste die hier reageren met wat waarom heb je dat toegelaten of iets in die trant het zelf of nooit aan de hand hebben gehad, of een soort gelijk leerproces hebben doorgemaakt.
En daarmee geleerd hebben om sneller nee te zeggen en je grenzen aan te geven. En dat dat ook mag, dat dat niet egoistisch oid is. Want daar gooit de "tegenpartij" het dan vaak op dat het de ander zijn fout is
meggiemeg schreef:Martina67 schreef:Gelukkig maar dat hij nu de deur uit is.
Ik denk niet dat jullie zoiets snel weer zullen doen. Een volgende keer kan hij het uitzoeken neem ik aan.
Jullie eigen relatie is trouwens belangrijker.
En als je zwager dit allemaal normaal vind klopt er iets echt niet, dus op afstand houden zo eentje.
Succes TS gaat vast goed komen
Gelukkig zijn mijn man en ik het daar beide over eens, hij komt er niet meer in. Dat heeft hij goed verprutst.
BarbaLala schreef:Na het lezen van de OP heb ik maar 1 vraag;
Waarom laat je man jullie zo behandelen door zijn broer?!
Bij de eerste sneer had hij hem gelijk op zijn nummer moeten zetten en bij de tweede er uit.
En waarom slik jij dit allemaal?