DuoPenotti schreef:Ik vind het echt zo verschrikkelijk om te lezen dat er mensen zijn die het huis niet op 20 graden kunnen stoken.
Meestal de mensen die het juist het hardste nodig hebben...
En dat in ons gave landje...
Ik ben het hier volledig mee eens!
Een paar jaar geleden keek ik niet eens naar de temperatuur, als het maar lekker warm was, toen kwam de energiecrisis en ben ik toch anders gaan kijken naar verwarmen.
Ik heb een paar jaar gewerkt met convectorkachels en elektrische dekens (dat laatste is overigens een aanraders voor iemand met een kleine portemonnee, dit is oprecht warm en verbruikt amper stroom).
Inmiddels ga ik mijn eerste winter in met stoken op de airco. Tot op heden zie ik een groot verschil tav verwarmen met de convectorkachels: warmer in huis en een stuk lager verbruik. Nu is deze november niet echt een goede meetmaand, gezien hij vrij warm gestart is, maar ook de afgelopen dagen valt het mij erg mee hoeveel kwh er verbruikt is.
Om op de vraag terug te komen: de thermostaat voor de cv staat uit.
[Edit] wat ik nog even toe wil voegen: in een koude kamer droogt je was niet, ik gebruik hiervoor een luchtontvochtiger met wasdroogfunctie.

Dan maar wat meer betalen.
ik ben iemand die liever een koudere ruimte heeft en een dekentje bij pakt, dan leven in een warme ruimte en de warmte niet kwijt komen.