Laadkabel over de stoep…

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Een buurt bewoner legt een laadkabel los over de stoep, wat doe jij?

Niets, leven en laten leven
122 (33%)
Niets, maar ik vind het wel super brutaal
56 (15%)
Ik spreek de bewoner erop aan
32 (8%)
Ik maak een melding bij de gemeente/politie
153 (42%)

Totaal aantal stemmen: 363

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Aangezien ik gisteren al heel gek aangekeken werd toen ik vroeg of de bovenburen van mijn buren naast mij niet wilden touwtjespringen om 5:22 in de ochtend, snap ik heel goed dat TS niet zelf wat doet.

Kinderen moesten kunnen spelen. Na wat aandringen kon het ook na 7:00 in de ochtend. Maar ik was de zeur… En ik ben ook wel eens bedreigd omdat ik midden in de nacht op een doordeweekse dag wilde slapen (hoe onredelijk). Mensen zijn tegenwoordig asociaal en kunnen niks hebben.

Dus mijn oplossing zou een briefje in de bus zijn. En als ze er dan op korte termijn niks aan doen zou ik m’n verlies nemen. Als je principes hebt dan kan je het dan altijd nog melden. Ik vind vooral wat te zeggen voor bejaarden, zieken en minder validen die hierdoor kunnen vallen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Shiloh schreef:
Wat ik allemaal al naar mijn hoofd heb gekregen hier he?
Ik ben afgunstig
Ik ben jaloers
Het is belachelijk/overdreven dat ik het respectloos, onrechtvaardig en egoistisch vind.
Ik ben een bemoeial
Ik maak me druk om wat anderen vinden
Ik gedraag me als een NSB'er
Ik overdrijf

En dit zijn nog maar online reacties.
Kan je nagaan wat er gebeurt indien je mensen rechtstreeks aanspreekt...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Petpa schreef:
Shiloh schreef:
Wat ik allemaal al naar mijn hoofd heb gekregen hier he?
Ik ben afgunstig
Ik ben jaloers
Het is belachelijk/overdreven dat ik het respectloos, onrechtvaardig en egoistisch vind.
Ik ben een bemoeial
Ik maak me druk om wat anderen vinden
Ik gedraag me als een NSB'er
Ik overdrijf

En dit zijn nog maar online reacties.
Kan je nagaan wat er gebeurt indien je mensen rechtstreeks aanspreekt...

Dat staat toch los van mensen aanspreken?
Als ik mensen ergens op aanspreek of vraag hoe iets zit kan het me vrij weinig schelen of ze me dan een aansteller, bemoeial of NSB’er vinden.
Dat mogen ze namelijk best vinden en ze mogen ook boos worden, dat is wat mij betreft helemaal ok.
Soms gaan ze daarna hun gedrag aanpassen en soms niet. Als het je echt irriteert kan je dan alsnog een melding bij de gemeente maken.
Zelf kies ik er vaak voor om me op leukere dingen te richten ipv andermans dingen.

Overigens staan er in het lijstje ook dingen die men (ik denk ik) vanuit hun perspectief hebben gezegd. Ik heb namelijk nergens gezegd dat ik het belachelijk vind dat je dit respectloos en onrechtvaardig vindt, ook niet dat je overdrijft. Maar alleen dat ík je verdere redenatie wat overdreven vind, en het wonderlijk vind dat een losliggende kabel zoveel bij je losmaakt, maar dat is mijn perspectief. Hoef je verder niks mee te doen. Doe vooral wat voor jou goed is.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:21

Ik zou niets doen maar ik heb inderdaad met mijn moeder die in een rolstoel zat wel gemerkt dat die volgebouwde stoepen niet handig zijn. Dus als je je er wel aan stoort melden bij de gemeente en dan lossen zij het op. Ingewikkelder is het verhaal niet denk ik. Ik verwonder me er persoonlijk ook over wat die kabel in je los heeft gemaakt. :o

Ik zou deze persoon niet aanspreken want als een ander wel de politie belt zou ik bang zijn dat dit ook direct aan mij toe zou worden gewezen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 05:25

Nou wordt die helemaal mooi!

Het enige wat ik heb benoemd heb in dit hele topic is dat ik er moeite mee heb wanneer iemand onwettig handelt en zichzelf boven anderen stelt en daar dan ook succes mee heeft , omdat ik dat niet eerlijk vind tegenover mensen die net zo graag dat significante financiële voordeel zouden benutten, maar de wet wel respecteren.

Dat dit onrechtvaardig is naar die anderen vind ik zó logisch en voor de hand liggend. Moreel is dit voor mij zó onbetwistbaar.

Of allemaal wel, of allemaal niet.

Ik ben dan ook echt verbijsterd dat niet alleen mensen het compleet normaal vinden, maar mijn gevoel daarin zwaar overdreven vinden en me ook nog eens afschilderen als een onredelijk, jaloers, misgunnend persoon, die niks anders zou doen dan anderen op hun vingers tikken.

Afbeelding

Ik moet het niet zo groot maken.

Afbeelding

Vind je dit ook niet een beetje overdreven?

Afbeelding

Wonderlijk dat een kabel zoveel bij je los maakt

Afbeelding

Hou op schei uit. Het gaat al lang niet meer over die fiets kabel.

Bedankt voor een paar die voor me opkwamen en het wel begrijpen.

Ik laat me niet meer gaslighten.

Tabee.

Pikeur

Re: Laadkabel over de stoep…

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:47

Nee dat is inderdaad duidelijk dat het niet meer over een kabel gaat en dat is precies wat ik in ieder geval bedoel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:58

Shiloh, adem in en adem uit meid.
Het is duidelijk dat het je hoog zit :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:45

Jeetje...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:58

Pfff heftig

Sterkte met de situatie

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Pikeur schreef:
Nee dat is inderdaad duidelijk dat het niet meer over een kabel gaat en dat is precies wat ik in ieder geval bedoel.

Dat is inderdaad nu net wat iedereen bedoelt.

Het gaat zo veel verder dan die kabel en het laden.

Zelfs de zonnepanelen die wettelijke gewoon mogen zijn al oneerlijk.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:41

Oh jemig... Shiloh adem in adem uit. Niet iedereen heeft hetzelfde rechtvaardigheidsgevoel. Dat ga je niet veranderen, dat is wat het is.

Het is heel moeilijk om op een forum als dit hierover te discussiëren. Mensen weten niet hoe jij in het leven staat, hoe je woont, wat je normen en waarden zijn. We missen de totale context.
En dan ook nog totaal verschillende financiële situaties waardoor de nuances van wat belangrijk is in een leven gewoon net anders liggen.
Je vraagt wat mensen hadden gedaan... Daar komen antwoorden op want iedereen redeneert hier uit zijn/haar eigen situatie.
Dan hoef je het toch niet persoonlijk te maken want dat is het niet. Het zijn meningen en wat jij met die meningen doet moet je echt zelf bepalen.

Wat een ander van je vindt of over je denkt is van de ander, daar hoef jij niks mee.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Shiloh schreef:
Een tijdje geleden zag ik al op mijn dagelijkse wandelroute met de hond een bewoner een laadpaal plaatsen aan de rand van zijn tuin. Ik had toen al gelijk iets zo van, dat kan niet. De auto’s parkeren daar aan de straat. En tussen de straat en die tuinen zit een brede stoep en een stadsplantsoen.
Wat zou jij doen?

Om tot je openingsvraag te komen...

Het punt is dat de laadpaal niet te gebruiken is omdat er stoep + bosjes tussen de auto en de laadpaal aanwezig is.

Op basis van je vraag: 42% van de mensen geeft aan een melding te maken bij politie of gemeente, 32% geeft aan ihkv leven en laten leven niets te doen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:45

Wat een verloren energie hier. Als het gaat om het onwettige: telefoontje plegen en klaar. Laat het dan ook over aan de personen die de wet moeten bewaken op het terrein.

Zo heel moeilijk hoeft dit toch echt niet te zijn...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:08

Niemand zegt dat het wel moeilijk is.

De discussie ging helemaal niet over wat je er mee doet.

Het ging over hoe ik me over de situatie voel, en hoe dat overdreven en irrationeel zou zijn.

En dan is

“als je er last hebt, meld je het gewoon”
en
“is toch niet zo moeilijk”

zó kinderachtig.

Nobody says it is!!

Conclusie: anderen mogen ongenegeerd spuien en gal spugen, maar jij moet wat een ander over je zegt maar gewoon accepteren. Want als je wel reageert en jezelf verdedigt dan bij jij de emotionele drama queen die alles groter en moeilijker maakt dan het is?

Got it. :n :n :n bah bah.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op Vandaag, 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Shiloh schreef:
Niemand zegt dat het wel moeilijk is.

De discussie ging helemaal niet over wat je er mee doet.

Het ging over hoe ik me over de situatie voel.

En dan is

“als je er last hebt, meld je het gewoon”
en
“is toch niet zo moeilijk”

zó kinderachtig.

Nobody says it is!!

Conclusie: je moet wat een ander over je zegt maar gewoon accepteren. Want als je wel reageert en jezelf verdedigt dan bij jij de emotionele drama queen die alles groter en moeilijker maakt dan het is?

Got it. :n :n :n bah bah.

Dat zegt echt helemaal niemand, je lijkt nu in een soort tunnelvisie te zitten en het intens moeilijk te maken voor jezelf. Qua actie, maar ook qua gevoel. De berekeningen die er op los gelaten hebt laten zien hoever je gaat in het willen 'bewijzen' van de rechtvaardigheid.

Als jij dit gevoel hebt zit er maar één ding op om antwoorden te krijgen, de gemeente bellen en een melding maken hiervan. Dan heb jij jouw plicht gedaan, meer dan dat kun jij niet doen, dat is ook verder niet aan jou.

Hoe jij je in deze situatie voelt is nu wel duidelijk maar eerlijkheidshalve voor mijn gevoel hefitg en schrikbarend. Dat zo'n situatie zo'n impact kan hebben kan ik mij niet voorstellen, maar als dit wel deze gevoelens bij jou oproept moet je daar iets mee doen.

Bel de gemeente, maak de melding, haal die last van jouw schouders en probeer het daarna los te laten...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Wat je aandacht geeft, groeit. Zowel positief als negatief, en zowel bij de ander als bij jezelf.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Wat is er mis mee om de betreffende bewoners zelf aan te spreken? Je kan het er zijn minst, laagdrempelig, over hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:31

Het heeft helemaal niet zo’n impact op mij.

Blergh!

Wat impact heeft en waar ik op reageer is hoe mijn gevoel wordt weggezet en dat als ik daar op reageer ik de kwaaie peer ben.

Maar tuurlijk. Het ligt allemaal aan mij en ik maak het mezelf onnodig moeilijk. :roll:

Newsflash
1: Hoe je handelt in een situatie
2: En hoe je je over een een situatie voelt en de mate van druk maken daarover
3: En hoe erg je het je aantrekt dat een ander dat gevoel wegzet voor weet ik veel wat

Zijn 3 totaal verschillende dingen. Mijn frustratie nu zit bij die 3de. Niet bij die eerste 2.

Dus alsmaar blijven herhalen dat 1 toch niet zo moeilijk is en het schrikbarend is over hoe erg ik me opwind over 2 slaat gewoon echt nergens op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Oke, succes verder.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

DuoPenotti schreef:
Pikeur schreef:

Dat is inderdaad nu net wat iedereen bedoelt.

Het gaat zo veel verder dan die kabel en het laden.

Ik kan mij voorstellen dat de ts zich aangevallen voelt op het moment dat mensen haar allerlei dingen noemden. Dan gaan de meeste mensen zich verdedigen en volgens mij heeft de ts ook al aangegeven dat ze ASS heeft en dus anders kan reageren dan de massa. Misschien even rekening mee houden voor er van alles wordt aangedragen wat haar motivatie is? Denk dat de meesten van ons geen gedachten kunnen lezen en ik vind het in sommige gevallen ronduit bot hoe mensen dingen aannemen over haar en haar motivatie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:51

Dat ASS stukje heb ik gemist.

Daarnaast ben ik het met je eens dat NSB-er noemen echt veel te ver gaat.

En vele zijn het met ts eens dat het aso is dat hij op de stoep gaat staan en ook als hij zijn kabel laat liggen zonder te laden.

Maar wat er in haar latere berichten aan een bak frustratie naar buiten komt, buiten de laadkabel en de stoep om...
Dat is toch zonde van de energie.

Maar ja dat natuurlijk mag ts dat zo voelen.
Het nare is dat zij daarzelflast van heeft en niemand anders niet en vooral die buurman niet...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:56

DuoPenotti schreef:

Prachtig voorbeeld van hoe mijn gevoel belachelijk gemaakt wordt en mijn woorden worden verdraaid

Ik heb dit nooít gezegd.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op Vandaag, 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

Ik snap de frustratie wel.

Ik heb buren met een taxibedrijf. Zonder oprit. Die parkeren hun twee enorme bussen regelmatig op de stoep of op een grasveld. Terwijl er genoeg plek is maar ze willen geen 10 meter extra lopen. Prima ik erger me en ik zeg niks.

Maar toen hun hond mij bijna beet en ze geen excuses maakten vond ik ze al minder leuk.

En toen ze me verboden om de hond te laten plassen op het openbare veld dichtbij hun huis was het klaar voor mij. Ik moest het van hun ergens anders doen. Met een puppy!

Ze vonden dat daar kinderen mochten spelen. Maar hun auto kan er blijkbaar wel staan. Toen waren ze af. Dus alles wat deze mensen doen vind ik nu ergerlijk, asociaal en tokkie. :D

Merken ze niks van hoor. Ik doe gewoon aardig. Maar ik snap het sentiment wel.

Maar gelukkig zijn het niet je directe buren. Ik zou gewoon zsm een briefje in de bus doen. Heb jij je plicht gedaan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

De vraag was toch letterlijk ‘wat zou jij doen’ waarbij 1 van de opties is ‘leven en laten leven’

Daarbij was mijn antwoord, of niet druk maken (oftewel optie leven en laten leven bedoelde ik daarmee, ik bedoelde niet specifiek op jou) of het melden, even met de buren kletsen… sommige antwoorden zijn op jou gericht ipv vanuit mensen hun eigen visie ‘ik vind’. Maar ik denk dat de meeste gewoon antwoord geven op je vraag met de poll opties

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

Ik snap de frustratie ook wel, en vind het ook wel heftig als er gezegd wordt dat melden bij de gemeente NSB praktijken zijn.
Niet iedereen is ervan gediend om aangesproken te worden, helemaal niet in de huidige maatschappij waar men vaak al een heel kort lontje heeft. Ik weet ook niet of ik zomaar zou aanbellen eigenlijk.

Wat de reacties van de TS betreft: bij ASS komt (vaak) een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel kijken. Linksom of rechtsom: als het niet mag volgens de APV dan mag het niet. Het is ongelooflijk frustrerend als je dan keer op keer hoort/leest dat het allemaal wel meevalt. Voor iemand met zo'n sterk rechtvaardigheidsgevoel is het heel moeilijk te begrijpen dat men iets wat niet mag zo nuanceert. Want het mag niet. Punt.
En inderdaad, dan kom je in het gebied waar die afbeeldingen van de TS op aanhaken: TS "mag" dus van het grootste deel van de reageerders hier niet zo'n sterk rechtvaardigheidsgevoel hebben. En dat geeft een heel vervelend gevoel.

@TS: ik zou ook even een telefoontje naar de gemeente doen, of mogelijk als tussenweg wellicht een vriendelijk briefje in de bus doen.