Ik check eigenlijk altijd of een verzekeraar goed scoort op items die ik belangrijk vind, oa dierenwelzijn. Maar dat kan ook gendergelijkheid of wapenhandel etc zijn. Maar precies wat je belangrijk vindt.
De (zorg)verzekeraars die ik dan over hou vergelijk ik met elkaar en daaruit kies ik dan de verzekering die voor mij het meest gunstige is.
Ik ga van FBTO naar NN, scheelt mij nu 7 euro, FBTO gaat ook volgend jaar met 2 euro omhoog, 9 euro verschil dan
Steentje
Geplaatst: 30-12-25 17:09
Ik lees in dit topic veel mensen die overstappen naar NN, vooral omdat die goedkoper uitvalt.. Hoe dan? Ik heb daar gisteren ook naar gekeken, maar als wij beiden zouden overstappen, zouden we samen € 46,- meer gaan betalen.. Dat vind ik echt veel te fors.
Ik heb inderdaad vandaag ook NN afgesloten, ga 15€ per maand minder betalen
_Nancy
Geplaatst: Gisteren, 08:07
sabine1979 schreef:
Ik ga van FBTO naar NN, scheelt mij nu 7 euro, FBTO gaat ook volgend jaar met 2 euro omhoog, 9 euro verschil dan
Wij maken dezelfde overstap. Ook van FBTO naar NN
Samantha89
Geplaatst: Gisteren, 08:47
Ik ben toch ook overgestapt van zorg en zekerheid naar cz vanwege de beugel voor mijn dochter. Over 4 jaar gesmeerd kost het mij 960 euro, dus dan “krijg” ik 1100 euro. Ik ga met 20 euro per maand omhoog. Mocht de vergoeding van 2050 euro op zijn dan kan ik altijd weer overstappen aan het einde van dat jaar. Mijn man laat ik wel bij zorg en zekerheid zitten omdat de polis die hij heeft niet meer afgesloten kan worden en hij voor hetzelfde pakket elders weer duurder is.
Die tandongevallen...kom er niet helemaal uit wat daar de meerwaarde van is als je ook al een doorlopende resiverzekering hebt? Premie is weliswaar niet hoog, maar goed... Iemand een idee?
Ik ben weer teruggegaan maar cz direct. Altijd bij cz, cz direct of just gezeten en vorig jaar uitstapje naar onvz gemaakt. Alleen daar kan ik m'n fysio behandelingen niet meenemen, bij cz met collectiviteit wel. Als ik niet was overgestapt had ik ook fysio mee kunnen nemen bij de "andere" pakketten en had ik tand en fysio bij ongevallen erbij gehad.
Wel tandarts er uit gegooid, maar daardoor wel 200,- goedkoper uit op de premie. In het ergste geval ga ik er 60,- de mist mee in.
Vind het bij cz alleen jammer dat de korting voor maximaal eigen risico niet zo hoog is.
Ik krijg komend jaar een kroon dus mijn zorgverzekering is opeens flink omhoog. Helaas. Ik stap over naar Menzis, vanuit VGZ.
Lalidan
Hoofd Wiki Zeg maar Lila-Dan! Of toch Heidepaars?
Geplaatst: Gisteren, 12:45
paars schreef:
Die tandongevallen...kom er niet helemaal uit wat daar de meerwaarde van is als je ook al een doorlopende resiverzekering hebt? Premie is weliswaar niet hoog, maar goed... Iemand een idee?
Wat heeft tand ongevallen te maken met je reisverzekering?
paars
Geplaatst: Gisteren, 13:03
Met een reisverzekering zijn ongevallen in het buitenland (ik denk dan aan de USA) gedekt. Daar zitten ook tandartskosten bij. Die aanvullende tand ongevallen verzekering is toch voor het buitenland?
Ik blijf bij zilveren kruis. Werkgever vergoed de helft van de premie bij hun dus dat scheel mega.
Laatst bijgewerkt door paars op Gisteren, 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Toch ook juist voor tandongevallen in het binnenland en als je thuis bent?
paars
Geplaatst: Gisteren, 13:08
Hmm maar ik heb al een tandarts verzekering…daarom dacht ik: duik er weer even in. -Tandarts = gaatjes, bruggen ets ook iets bij ongeluk ergens in de wereld -Tandarts ongevallen = meer vergoed meer bij een ongeluk ergens in de wereld -Reisverzekering is dan eigenlijk op dat punt voor mensen die al een tandarts ongevallen verzekering hebben dubbel maar goed die reisverzekering vergoed ook anders zaken.
Ik zie de tandongevallen verzekering zo dat als ik een trap krijg van een paard en die mijn hele gebit heeft verbouwd, dat daar dan de tandongevallen verzekering voor is om het te herstellen. En natuurlijk de iets minder drastische voorbeelden.
Ik vind tandongevallen en fysio bij ongeval altijd een heel geruststellend gevoel geven. Juist omdat je dat niet kan voorzien, maar met enorme pech de kosten heel snel behoorlijke kunnen oplopen.
Ik weet nog dat een collega van haar fiets was gevallen en dat haar dat heel veel geld heeft gekost voor een reconstructie van haar gebit. Dat loopt zo naar de 10000.- En je tandartsverzekering dekt niet alles dacht ik.
Tandartsverzekering is inderdaad niet voor dat soort reconstructies, daar is juist die tandongevallen-verzekering voor. Tandartsverzekering dekt vooral dingen als gaatjes en bruggen, eigenlijk het 'onderhoud'. Reconstructie van tanden na ongelukken enzo dus vrijwel niet. Dus die staat volledig los van de reisverzekering. Als je op reis bent kan het dubbel zijn, maar als je gewoon op weg van huis naar werk van je fiets valt, valt dat niet onder je reisverzekering.
paars
Geplaatst: Gisteren, 14:43
Dank dank, ik snap 'm! Zit bij Zilveren Kruis erin met werelddekking vanaf 1 ster aanvullend. En bij Menzis Jongeren verzorgd ook, maar geldt die dekking alleen in NL, dus voor haar dan een tand ongevallen met werelddekking erbij.