Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veneri schreef:Ja dat weet ik. Ik ben hard voor mezelf en had eerlijk gezegd gehoopt op een sneller herstel.
Had ook niet verwacht dat dit zo zou gaan lopen.
En de emoties en stress die er nu uitkomen had ik ook totaal niet verwacht.
Maar ik wil dit aan de ene kant oogelost hebben en mijn %ziekmelding ongedaan laten maken omdat die onterecht is, daarvoor zal ik het gesprek moeten aangaan (en nu met een reintegratieadviseur)
Aan de andere kant ben ik nu helemaal gesloopt, en moet ik misschien toch alsnog voor mijzelf kiezen en me ziekmelden.
Had ik dat destijds aan het begin van mijn klachten maar meteen gedaan denk ik nu.
Maar zoals gezegd hoopte ik op een sneller herstel en thuiswerken was voor tijdelijk een goede oplossing.
veneri schreef:@goof:
het is de bedoeling dat ik daarvoor contact opneem met de reintegratieadviseur, die ook een afspraak/gesprek op kantoor wil inplannen.
Er zit voor mij nu teveel druk op.
Ik kan dit nu niet handelen.
Exitium schreef:Jessix schreef:Ik snap je wel TS. Ziekmelding staat bij mij ook gelijk aan weer allerlei te ondernemen stappen. Weer naar een bedrijfsarts, daar je verhaal moeten doen, weer afwachten in hoeverre je begrepen en gesteund wordt…
Bedrijfsarts e.d. zou ik niet eens aan beginnen als ik me niet zelf ziekgemeld heb. "Ik heb me nooit ziekgemeld en werk gewoon al m'n uren, vraag m'n werkgever maar om informatie"
Celebi schreef:Dat is wel gek want het mag niet.En met dat in het achterhoofd is die ziekmelding waarschijnlijk helemaal niet zo gek.. .
Ir111 schreef:Celebi schreef:Dat is wel gek want het mag niet.En met dat in het achterhoofd is die ziekmelding waarschijnlijk helemaal niet zo gek.. .
Ik begrijp niet dat mensen daar zo laconiek over doen. Het zou toch wat zijn als een werkgever willekeurig mensen ziek kan melden? Als je vindt dat een werknemer niet goed functioneert hoor je daar een ander traject voor op te starten.
het is de bedoeling dat ik daarvoor contact opneem met de reintegratieadviseur, die ook een afspraak/gesprek op kantoor wil inplannen.
Kaja schreef:veneri schreef:@goof:
Ze willen je hoe dan ook op kantoor krijgen.
Geef goed je grenzen aan, maak er een belafspraak of videobellen van of neem iemand mee naar het gesprek op locatie.
De ziekmelding is omdat je niet op kantoor verschijnt, terwijl dit wel de bedoeling is. Je werkgever dekt zich hierdoor in en is niet meer dan een strategische zet.
Petpa schreef:veneri schreef:@goof:
Ik interpreteer dit zo als dat een afspraak met een reintegratieadviseur jou al heel veel stress oplevert.
Kies voor jezelf!
Maak morgen eerst maar een afspraak met de huisarts.
En kijk vanuit daar verder.
veneri schreef:Die snap ik niet helemaal?
In goed overleg ben ik thuis blijven werken,volledige uren,volledig eigen werk.
Ik heb mij niet ziekgemeld,maar mijn leidinggevende wel. Met een banketstaaf dat het in mijn eigen belang zou zijn omdat hij een advies wil inwinnen die alleen via die weg kan.
Het doel heiligt de middelen dan maar?
Ik voel mij besodemieterd en ben hierdoor erg gestressed geraakt. Vnl omdat er opeens niet meer te praten viel en er werd medegedeeld dat ik ziekgemeld zou worden.
Ik heb schriftelijk meerdere malen verzocht dit terug te draaien en er niet mee akkoord te zijn en dan ook mijn eigen uren te blijven werken.
Dat doe ik nog steeds.verlof ook gewoon opgenomen,maar niks aan gehad. Doordat wkg mij heeft laten bungelen met onbeantwoorde vragen tov een onterechte ziekmelding, zit ik nu stuk. Maar ik meld mij niet ziek,want ik wil dit opgelost hebben.
veneri schreef:@lestria:
Het maakt toch niet uit waarom zij dit doen?
Het is juridisch onjuist dat een ander dan ikzelf mij ziekmeld.
De reacties en meningen doen mij echt goed, bedankt daarvoor.
Het zet mij goed aan het denken maar ik zit nu erg in de knoop met kiezen voor "halen van mijn gelijk" of alsnog voor mijn gezondheid te kiezen.
Ir111 schreef:Celebi schreef:Dat is wel gek want het mag niet.En met dat in het achterhoofd is die ziekmelding waarschijnlijk helemaal niet zo gek.. .
Ik begrijp niet dat mensen daar zo laconiek over doen. Het zou toch wat zijn als een werkgever willekeurig mensen ziek kan melden? Als je vindt dat een werknemer niet goed functioneert hoor je daar een ander traject voor op te starten.