Shiloh schreef:Ik heb je update gelezen. Maar persoonlijk zou ik het wel weten. Als het niet mag en er is geen vergunning dan zou ik er alles aan doen om de situatie ongedaan te maken. Al is het alleen al vanwege de waarde van de woning.
Dit gaat je verkoopprijs écht schade aan doen als er studenten in zitten. Ja, studenten moeten ook ergens wonen, maar dan wel volgens de regels. Met een vergunning aanvraag en mogelijkheid tot bezwaar maken.
Het huis achter ons staat ook te koop opnieuw. Nadat een investeerder het had gekocht op voorwaarde van het verkrijgen van een vergunning voor kamer bewoning voor 6 studenten. We hebben met zo’n 15 omliggende huizen bezwaar gemaakt nog voor dat überhaupt kon en duidelijk gemaakt dat we alle mogelijkheden zouden benutten om het aan te vechten, incl naar de rechter als het moet. Gelukkig zag de koper dat uiteindelijk niet zitten en heeft hij de koop afgeblazen. Ik ben er nog steeds zo enorm van opgelucht. Zowel voor mijn rust als voor de waarde van de woning.
Probleem is dat de regels niet werken en studenten zich onder de huidige regels compleet blauw betalen of gewoon geen woning hebben. Nee, laten we ze er lekker bijnaaien, de overheid doet het namelijk nog niet hard genoeg!