Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bloodymary schreef:Wat is eigenlijk het gedoe met zomer- en winterbanden? Ik ga twee keer per jaar naar de garage hier, neem een boekje mee, krijg daar koffie en binnen een uur zijn de banden gewisseld. En indien nodig verniewd. De garagist slaat de banden op voor een paar tientjes per jaar. En klaar. Geen gedoe en altijd goede banden.
)
Niks hoor, geen stuur meer, geen rem, ik schoof heel langzaam rechtdoor tegen een paaltje
Ik ging gelukkig echt stapvoets, dus geen enkele schade. Maar bij de juiste omstandigheden krijg je elke auto van de weg af

Maddy_Paola schreef:Bloodymary schreef:Wat is eigenlijk het gedoe met zomer- en winterbanden? Ik ga twee keer per jaar naar de garage hier, neem een boekje mee, krijg daar koffie en binnen een uur zijn de banden gewisseld. En indien nodig verniewd. De garagist slaat de banden op voor een paar tientjes per jaar. En klaar. Geen gedoe en altijd goede banden.
Kost je als je geen velgen hebt momenteel 125-150€ per keer wisselen. En de opslag is volgens mij ook 50€ per halfjaar (heb ze zelf in de eigen garage liggen).
Daarnaast zijn garages vaak ook alleen maar open tijdens kantooruren of zijn de andere tijden al bezet (bijvoorbeeld door pensionado's)
Kost dus best wat geld en planning. Ik heb nu beide, toevallig wel een keer de winter eronder laten zetten en daar ben ik nu blij mee. Achterbanden van zomerset waren bijna op, maar voor de winterset is het voor achter ook laatste winter en daarna zijn ze op, ik ga dus zeker wel over naar all season. Is 1x duur maar scheelt mij dus al €270 per jaar ongeveer.
Ik heb ook een aygo, laatste model voor het naar de x overging, en ik voelde hem ondanks heel rustig rijden toch echt achter glijden hier in de straat. Waren centimeters, maar toch voelde ik het, en dat op winterbanden. Smiddags parkeren hier op de oprit was ook niet grappig, ben vandaag maar thuis blijven werken.

(ik zou dat nooit gezien hebben, was bij een garage keten, niet bij sjaak van de hoek)DuoPenotti schreef:wat een raar antwoord...
Dan hebben die gewoon eerder een afspraak gemaakt dan jij. Als je dat pas gaat doen als ze sneeuw voorspellen ben je te laat.
Maar je kunt ook al in september een datum plannen voor oktober of november
En niet bij elke garage kun je wachten maar pakken ze de auto er tussen door.
Dus hebben ze vervoer van iemand anders nodig op en neer.
Maddy_Paola schreef:DuoPenotti schreef:wat een raar antwoord...
Dan hebben die gewoon eerder een afspraak gemaakt dan jij. Als je dat pas gaat doen als ze sneeuw voorspellen ben je te laat.
Maar je kunt ook al in september een datum plannen voor oktober of november
En niet bij elke garage kun je wachten maar pakken ze de auto er tussen door.
Dus hebben ze vervoer van iemand anders nodig op en neer.
Kan jij raar vinden, maar ik ga niet in september al een afspraak plannen voor oktober of november, terwijl het dan ook gewoon nog 20 graden kan zijn.
Ik kan hier in de omgeving meer dan een maand vooraf al geen afspraak meer maken bij een garage op zaterdag. En ja, de mensen die je er dan ziet zitten zijn pensionados's over het algemeen, het was dus mijn eigen ervaring uit de omgeving hier.
Fijn voor jou dat dat bij jou in de omgeving anders is.

. Ik merk qua rijden eigenlijk geen verschil, behalve dan nu