Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:48

33 jaar. Werk 50/60 uur in de week.
3 dagen op de vrachtwagen en 2,5/3 dagen bekapper /zzper. Probeer de zondag altijd vrij te houden.
In het bezit van 2 mini's aan huis. Kippen en gerbils. Woon op de bovenverdieping bij mijn ouders. We hebben ook een gedeelde hond.
Geen vriend of kinderen

Zorg thuis voor alle dieren en doe het tuinonderhoud. Huishouden is gedeeld met ouders

Merk wel dat dit zo langzamerhand vooral fysiek teveel aan het worden is. Nu klantenstop en alles wat weg gaat komen geen nieuwe voor.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:50

Ik werk mijn hele leven al 40 uur per week. Heb geen kinderen, wel een paard, een huishouden en een tuin te onderhouden. Gaat allemaal prima. Ik heb variabele werktijden, ik werk meestal van 07:15 tot 15:45, dus altijd met licht naar huis, ook in de winter. Mijn man kookt altijd (dat scheelt echt heel veel, dan kan ik schoonmaken) en het paard doen we grotendeels samen.

Oh, je vroeg ook nog naar reistijden. Ik doe alles met de auto. Naar werk is 15 minuten, naar paard is ook 15 minuten maar dan de andere kant op, dus een uur reistijd voor beiden per dag (ik ga elke dag naar mijn paard).

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:52

Ik ben 39, heb samen met mijn man een druk eigen bedrijf met een lading personeel en we hebben vooral altijd veel plannen. We werken beide standaard ongeveer 50 uur in de week, soms meer en tegenwoordig nemen we ook wel eens een dagje of middag vrij.

Dochter van 3 die gewoon mee kan naar het werk maar ook graag naar haar eigen ‘werk’ (peuterspeelzaal) gaat. 3 paarden aan huis.

Vaak heb ik geen idee hoe maar de was komt schoon en gevouwen in de kast, de dieren worden goed verzorgd, we koken meestal zelf en eten gezond, het huis is redelijk netjes en schoon, en ons meisje krijgt zeker de aandacht die ze verdient. Veel werken heeft voordelen en nadelen, soms heb ik het gevoel dat het leven aan me voorbij schiet en dat ik het niet onder controle heb, maar vaker heb ik het gevoel dat het allemaal meestal wel gewoon goed gaat. :)

zonnebloem18

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:56

Ik ben 39, werk 38 uur grotendeels uit huis, maar thuiswerken mag wel.
Dochter van 11 en een man die 32 uur werkt. Met een neurodivers huishouden is het weleens een opgave, maar fulltime werken gaat me beter af dan parttime.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 19:56

42, man en tweeling pubers. Hond, kat, meestal ook een paard in de sport maar nu even niet.
Beide fulltime werken en beide nog een 'bijbaan' ik in de paardensport en hij als DJ. Ik 12 vakantieweken per jaar, hij 5+3 extra dus dat is heel lekker!

Zoals mijn vader altijd zegt: 'tot je 50e kun je ze verdienen, daar ga je maar minder doen'.

Moet er niet aan denken om minder te gaan werken, vinden het beide perfect zo.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 22-09-25 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:04

Hier 41 jaar en werk 27 uur per week op kantoor. Helaas is er binnen mijn team geen enkele mogelijkheid om meer te gaan werken (en ik moet nu wel vanwege het UWV) dus ben ik op zoek naar een andere functie voor 32 uur per week, of dan wel een andere baan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:12

Hier 59 en werk al jaren 4 dagen na een zware burnout.
Aangezien ik ook auto-immuum ziekte heb redt ik 5 dagen niet dan is mijn energiepotje op donderdag al leeg

Man werkt ook 4 dagen.
Ik op dinsdag, hij op woensdag vrij.

Wonen buitenuit met 3 katten en Mando op pension 11 km van huis.
In de avond trek ik het niet om naar stal te gaan dus meestal op woensdag vanuit het werk dan kookt mijn man. Verder in het weekend en dinsdag. Hij vind het prima krijgt er niets van.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:16

Miss_Mii21 schreef:
Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.

Ik werk 30 uur voor minimumloon, de helft daarvan komt op mijn spaarrekening terecht en ik ga minimaal 1x per jaar naar het buitenland op vakantie. Dieren en auto heb ik niet, mijn huur is laag en ik leef zuinig (niet bewust). Mijn familie en vrienden wonen ver, maar de reiskostenvergoeding van mijn werk dekt voor 80% een dalvrij abonnement voor de trein, waardoor ik ook buiten werk om vrijwel geen reiskosten heb.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:41

Twee jonge kinderen, zelf midden 30. Ik werk 4 dagen (32u) plus af en toe onregelmatige diensten (avond-nacht en weekend).

Ik zie om me heen dat een eigen paard soms heel lastig te combineren is met fulltime werken. En helemaal als er kinderen bij komen. Dan is het eigenlijk niet meer te doen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:51

Ik ben 34 en werk 40 uur per week. Ik heb een huis, 2 paarden, een hond (die gelukkig wel mee kan naar werk) en 2 katten.

Reistijd naar werk is een uur en reistijd naar stal is ook een uur (niet dezelfde kant op helaas).

Het is druk, maar als ik geen 40 uur zou werken zou ik alles niet kunnen betalen.

Heb wel 2 verzorgsters voor m'n paarden en een robot stofzuiger. Dat scheelt echt. Maar aan de andere kant een klushuis dus veel werk en grote tuin met behoorlijk wat onderhoud.

Ooit hoop ik een partner en kinderen te mogen krijgen en minder te gaan werken, maar voor nu is dit het helaas.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 20:59

38 jaar, werk 20 uur p/w in de ouderenzorg, door de onregelmatigheid heb ik naar mijn gevoel genoeg vrije tijd voor o.a het huishouden. Vrijdag is mijn vaste vrije dag, voor het gemak wel een robotstofzuiger. Getrouwd, partner werkt 38u per week, 4 kinderen in de leeftijd van 20,19,15 en 14 allen nog thuiswonend schoolgaand en werkend,wonen in een woonboerderij met pony aan huis.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:18

Wij werken allebei 32 uur, twee dagen kantoor en twee dagen thuis dus er is eigenlijk altijd iemand thuis wat fijn is met het bijhouden van het huishouden. Twee kinderen met bijbehorende afspraken en sporten, zelf nog sporten en soms een sociaal leven :)) al jaren geen paarden meer.
We hebben wel een schoonmaakster, die is goud waard! Het is soms wel druk maar het is een luxe dat we beide niet fulltime hoeven werken en dat we sinds een jaar allebei weinig reistijd meer hebben naar ons werk, dat geeft veel lucht

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:25

Ik werk 40 uur per week met deels onregelmatige diensten. Dit is tijdelijk, ik hoop volgend jaar mijn diploma te halen en dan parttime te kunnen werken. Denk aan 4 dagen of beter nog 4 x 9.

Hebben drie kinderen en vier paarden.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:35

Ik werk (normaliter) 32 uur onregelmatig, dus dag/avond/nacht, maar werk het meeste de avond of nacht. Zit momenteel in de ziektewet op 3x3 uur)
Getrouwd met een internationaal vrachtwagenchauffeur die soms 5 dagen maar soms ook bijna 14 dagen van huis is.

Wonen vrijstaand met 4 paarden aan huis, 2 daarvan train ik zelf. Eentje is van mijn moeder en onze shet.
Daarnaast nog een hond en kat.

Rijden doe ik bijna dagelijks, op een vrije dag beide. Huishouden schiet er soms wat bij in en haal ik ook op vrije dagen in.
Al zit ik nu ook niet voor niks in de ziektewet, dus moet het straks ook echt anders gaan indelen |o
Mijn man doet vaak de ‘grote’ klussen als hij thuis is (lees wei maaien/inzaaien/dingen repareren) voor de rest komt het vrij veel op mij neer.
Gelukkig helpt mijn moeder ook regelmatig aangezien aan pony hier ook staat :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:35

Ik ben 36 werk 32 uur maar indien nodig soms 40 uur. Dan ben ik meestal op zaterdag bij mijn vriendin in de trimsalon aan het werk. Verder heb ik 4 katten. Ik wil nog met 1 poes een nestje fokken. Ben lid van een fotoclub en ga graag met de camera op pad. Soms betaalde shoots. Ik maak gepersonaliseerde cadeautjes voor mensen.
Tijdens halloween werk ik dan nog een aantal dagen bij Toverland.

Eigenlijk heb ik t best druk >;)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:42

36 jaar, 24 uur in loondienst en daarnaast tussen de 6-14 uur per week eigen baas.
Rij 50 minuten naar kantoor, maar gelukkig hoef ik maar 1 dag naar kantoor en kan ik meestal 2 dagen thuis werken. Wat ik als zelfstandige doe kan ik deels naar eigen wens invullen.
Ik heb twee honden, woon niet samen.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:48

Ik ben 45, en werk gemiddeld 26 uur per week (3, 3 5 dag) , geen kinderen wel 2 haflingers en nog veel meer andere dieren.
Ik ben erg dankbaar dat ik wat vrijheid heb om lekker te kunnen rijden, en alle werkjes om huis te kunnen doen. De paarden staan ook thuis
Mijn man werkt 36 uur in 4 dagen

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:53

Wat werken sommige mensen lange dagen! Ik heb er bewondering voor. Wat ik me soms afvraag is (serieuze interesse vraag) hoe je je relatie met je partner zo goed houdt. Ik kan me voorstellen als je dagen van 8-19 hebt en dan ervoor en erna de paarden hebt en dat minstens vijf dagen in de week dat je geen tijd samen meer over hebt om eens een goed gesprek te voeren. Leef je dan niet langs elkaar heen?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:53

Ik ben 35, werk 27 uur per week (3 dagen) en doe daarnaast een opleiding. Geen kinderen, geen dieren. Wel een grote reis lust en rijk sociaal leven <3

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:55

Ik ben 28 en werk 32 uur per week gemiddeld. Ik werk wel onregelmatig dus soms een week van 48 uur en soms maar van 16 uur. Ik heb 1 paard, geen kinderen. Is prima te combineren alleen niet altijd met m’n diensten. Ik heb ook een bijrijder

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:57

Ik woon met mijn man, twee honden en twee paarden aan huis. Ik ga 3 dagen per week om 10:00 uur van huis en ben rond 20:00 uur weer thuis. Op woensdag doe ik administratie tussen 12 en 18-19:00 uur.
En vrijdag ben ik lekker bezig met mn andere bedrijven zolang ik wil.
Uiteraard voor en na werk voeren. Op thuiswerkdagen voeren en mesten. In het weekend op pad of bekappen, toiletteren.
We gaan ook nog regelmatig naar de efteling, een leuke winkel of lekker uit eten.

Geen idee hoelang/hoeveel ik werk. Ik werk wanneer ik afspraken heb maar hou wel rekening met mn eigen bioritme en mogelijkheden.

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:00

Hoi, ik werk 28 uur, reistijd is 40 min. Werk meestal op kantoor. 3 paarden in pension en man en dochter. Ga iedere dag naar stal, met wat plannen en preppen lukt dat. Ben 61 *\o/*

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:01

Ik ben 39 en werk 21 uur per week.
Ik heb 2 kleine kindjes en een verzorgpaard.
Maar sinds ik kinderen heb ga ik daar nog maar 2 keer per week heen.
Mijn man werkt gemiddeld 60 uur per week.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:03

Ik ben 33, woon met m'n man, dochter van 3, hond, 2 katten, aquarium en buiten kippen. Werk 24 uur (ene week 4 dagen, andere week 2 dagen) en aangezien ik op een kinderboerderij werk ook weekenddagen/feestdagen. Mijn man werkt 40 uur.

Reistijd is 20 minuten als ik loop, 5 minuten met de fiets/auto.

Ik kleur graag, fotografeer ook soms, speel graag spelletjes, game. Maar heb niet voor alles altijd veel tijd want kind en huishouden enzo haha.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 22:08

Ik werk 28 uur, de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen. Ik woon samen en we hebben een zoontje van 15 maand. Verder hebben wij nog een paard wat bij mijn ouders staat, een hond, 2 katten en een konijn. Wij hebben thuis een geitenbedrijf met 1000 geiten, waar mijn vriend dus meer dan fulltime mee bezig is.

Ik ga ongeveer 3x per week naar mijn paard en vaak gaat mijn zoontje dan mee. Het huishouden doe ik het grootste deel zelf en mijn schoonmoeder doet een klein beetje als zij om de week op ons zoontje past.