Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:c_alsemgeest schreef:
Het geloof an sich is mooi, dus zeker logisch dan mensen dit geloof aanhangen.
Maar hoe kan je dat dan juist rijmen met "echte" diamanten waar mensen voor uitgebuit worden, moorden voor worden gepleegd en ook lab diamanten als "echte" worden aangenomen.
Dat staat daar dan toch haaks op?
Hij had geen diamanten maar smaragden. Is inmiddels al overleden ,ik kan het dus niet meer vragen, maar fraude met diamanten of wat dan ook mag natuurlijk niet.Dat valt onder het tweede gebod : niet liegen!
anjali schreef:c_alsemgeest schreef:Het geloof an sich is mooi, dus zeker logisch dan mensen dit geloof aanhangen.
Maar hoe kan je dat dan juist rijmen met "echte" diamanten waar mensen voor uitgebuit worden, moorden voor worden gepleegd en ook lab diamanten als "echte" worden aangenomen.
Dat staat daar dan toch haaks op?
Hij had geen diamanten maar smaragden. Is inmiddels al overleden ,ik kan het dus niet meer vragen, maar fraude met diamanten of wat dan ook mag natuurlijk niet.Dat valt onder het tweede gebod : niet liegen!
MarlindeRooz schreef:Ja maar als je bijvoorbeeld 10 miljoen verdient door mensen en de aarde uit te buiten. Terwijl je het voor minder kan verkopen. Dan maakt dat allemaal niet uit als je maar genoeg geld aan liefdadigheid geeft!
denisesilver schreef:Buiten al het geneuzel om energie heen, het is gewoon beter uit ecologisch én sociologisch oogpunt. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het beter is uit economisch oogpunt, er kan immers met minder input meer verkocht worden. Maar ja, dan dondert heel de marketing scheme van “zeldzaam product” in elkaar, en dan is het niet meer zo bijzonder om diamanten te dragen.
Qimm schreef:denisesilver schreef:Buiten al het geneuzel om energie heen, het is gewoon beter uit ecologisch én sociologisch oogpunt. Je zou zelfs kunnen zeggen dat het beter is uit economisch oogpunt, er kan immers met minder input meer verkocht worden. Maar ja, dan dondert heel de marketing scheme van “zeldzaam product” in elkaar, en dan is het niet meer zo bijzonder om diamanten te dragen.
Ja dat is wel jammer als je materialistisch ingesteld bent
denisesilver schreef:Het is wel een ludieke manier om er aandacht voor te vragen, en het trekt een veel breder publiek, welke normaal niet een juwelier bijvoorbeeld binnen zouden stappen.
Brainless schreef:
DuoPenotti schreef:Dankjewel voor de link
Maar dat ziet er anders uit dan in Gold rush (kon straks niet op de naam komen)
Ook wat ik google is het vaak anders dan wat ze daar doen.
Tenminste ik lees over chemicaliën enz met spoelen. En dat doen ze daar niet.
Alleen die graven en slopen de hele omgeving.
Met uiteraard heel veel diesel.
germie schreef:Femke_Tweety schreef:Scheikundig is het hetzelfde.
Blijkbaar emotioneel niet voor iedereen.
Zo denken mensen ook over medicijnen en hormonen. Uit de natuur is goed, anders niet.
Femke_Tweety schreef:Het is makkelijk liefdadig te zijn en goed voor de wereld wanneer je leeft in rijkdom.
De echt goede mensen doen datzelfde, zorg voor elkaar en zorg voor de wereld ook terwijl ze zelf niets te makken hebben.
Maar dat is minder makkelijk...
En staat los van enig geloof.
anjali schreef:Dames,voor verdere informatie over dit mode-item ben ik maar naar Viva Forum overgestapt. Daar wordt er tenminste to the (diamond)-point over gepraat zonder de mede- forumgebruikers met modder te bekogelen. Inmiddels schijnt de tweede lichting die vanmiddag was binnengekomen ook al weer uitverkocht te zijn, en worden ze op Marktplaats tussen de 100 en 150 euro aangeboden!
anjali schreef:Dames,voor verdere informatie over dit mode-item ben ik maar naar Viva Forum overgestapt. Daar wordt er tenminste to the (diamond)-point over gepraat zonder de mede- forumgebruikers met modder te bekogelen. Inmiddels schijnt de tweede lichting die vanmiddag was binnengekomen ook al weer uitverkocht te zijn, en worden ze op Marktplaats tussen de 100 en 150 euro aangeboden!