Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:49

Het was ook belachelijk dat wij onderling maar moesten uitzoeken wie mee mocht. Ze hadden gewoon zelf 4 mensen van de lijst moeten kiezen, dan was er geen probleem geweest.
Gelukkig waren onze werkgevers allemaal makkelijk. We kunnen onszelf nou eenmaal niet naar huis toveren, en dat begrepen ze ook :j !

En wat lees ik veel hier over auto pech, wat een ellende!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:54

Neen, helaas. Het goede vinkje was niet aangeklikt :\ De auto was van een vriendin, en deze is met bagage weer naar NL gebracht. Dus ik had alleen de meest belangrijke spullen in een tas gestopt. Dus dat was nog te overzien met het reizen.

De reiskosten voor de terugweg zijn wel allemaal betaald door de verzekering. Dat was wel fijn. Dat zal nog wel verhaald zijn op de verzekering van de persoon welke het veroorzaakt heeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:32

laura1987 schreef:
Wat een vreselijke verhalen komen hier langs.
Het 'ergste" wat ik heb meegemaakt is dat wij jaaaaaaaren geleden naar Curaçao zouden vliegen. Helaas was er een uitbarsting van een vulkaan in ijsland die voor een aswolk zorgde. Hierdoor werd onze vlucht met dagen vertraagd, waardoor wij uiteindelijk helemaal niet konden gaan omdat mijn werk niet meewerkte.

Dit was voor mij ook een hel als werkende aan de telefoon bij een verzekeraar voor de reis/annuleringsverzekering.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:38

daantjuhhh schreef:
Dit was voor mij ook een hel als werkende aan de telefoon bij een verzekeraar voor de reis/annuleringsverzekering.

Oh die snap ik _O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:57

In Tsjechië de achter ruit ingetikt. 4 uur op het politiebureau gezeten voor de aangifte. :z

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:26

daantjuhhh schreef:
laura1987 schreef:
Het 'ergste" wat ik heb meegemaakt is dat wij jaaaaaaaren geleden naar Curaçao zouden vliegen. Helaas was er een uitbarsting van een vulkaan in ijsland die voor een aswolk zorgde. Hierdoor werd onze vlucht met dagen vertraagd, waardoor wij uiteindelijk helemaal niet konden gaan omdat mijn werk niet meewerkte.

Kan mij voorstellen dat dat drama was!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:26

Ik heb ook een keer een week vastgezeten in Frankrijk. Reisgenoot reed en zijn auto ging kapot. Maar zodanig dat die niet zomaar meer te fixen was. Alleen, hij had geen pechhulp en flink wat meer geld dan ik en ik kon nog niet thuiswerken, hij kon gewoon vanuit Frankrijk werken. Hij was echter ook enorm gierig en had dus de garage waar z'n auto stond al tegen zich weten te krijgen. De onderdelen voor een VW zijn in Nederland goedkoper, dus mocht zijn auto niet met onderdelen uit Frankrijk gerepareerd worden. Tja, dat moet je niet doen natuurlijk.
Mijn pechulp-, en reisverzekering wilde niets doen, want we waren niet met mijn auto. Na heeft veel gezeur kon ik dan de trein van Cahors naar Rotterdam vergoed krijgen. Hoe ik dan vanuit een minidorpje 80km verderop in Carhors kwam en vanuit Rotterdam weer in een dorpje boven Groningen deed er niet toe, dat was mijn probleem.
Na een week was er nog niets aan de auto gedaan en toen hebben we maar een auto gehuurd om naar Nederland te rijden. Ik was in ieder geval thuis en hij ging met de VW onderdelen die hij in Nederland gehaald had een dag later weer terug naar Frankrijk. Hij heeft nog wel een dag of 5 in Frankrijk gezeten voordat hij met zijn eigen auto weer naar huis kon rijden.

Doordat ik ondertussen al 4 keer gestrand ben met autopech in het buitenland (en 1 keer met moeite thuisgekomen zonder vermogen) heb ik best wel een broertje dood aan lange afstanden alleen rijden. En nee, het waren in geen van de gevallen oude auto's of slecht onderhouden auto's. Bij 1 auto stond er nog maar 2200km op de teller bij vertrek in Nederland. En toch de turbo stuk in een tunnel in Zwitserland. En dan begint het gezeik van VW met de mobiliteitsservice.
Want de voorwaarde voor mobiliteitsservice is ten eerste dat de auto onderhouden wordt bij VW. En tja, deze motor was nieuw, dus nog niet onderhouden. En dus vonden ze dat ze niets hoefden te regelen. En de tweede eis is dat je gebruikt maakt van contractbedrijven van VW. Echter, in de Zwitsers tunnels en op Zwitserse autowegen mag geen autotransport plaatsvinden. Als dat dan moet zoals in ons geval dan moet dat door een bedrijf wat door Zwitserland is gecontracteerd en niet door een bedrijf wat door VW is gecontracteerd. Oftewel: je kunt zelf dokken.
In het geval van pech in Slovenie was het ook de turbo, ja wederom van een VW, maar een andere VW.
In Frankrijk was het een auto die 3 weken eerder een grote beurt en APK gehad had en de motorsteunen braken af, dus het hele motorblok donderde naar beneden op de versnellingsbak. Gelukkig reden we niet extreem hard, want alles blokkeert in 1 keer.

In een iets minder ernstig geval was ik verzekerd voor pechhulp, en bleek het hitteschild van de uitlaat ineens los te liggen. Kon wel rijden, maar die verschoof steeds en dan kwam een hoek tegen het asfalt. Op zich simpel vast te zetten met ijzerdraad. Ik kon er vanaf de grond niet goed bij, dus dacht op zaterdagmiddag rond 2 uur toen het gebeurde dat ik nog wel een garage in Frankrijk kon vinden, die hebben hopelijk die bouten op voorraad die missen. Ik was vlakbij een grote stad, maar ziek, geen stem en koorts. 2 garages gebeld, maar die hadden geen monteur meer. Nee, ik kan het zelf, maar heb een krik of brug nodig (krik heb ik wel bij me, maar nadat zo'n soortgelijke krik eens bij iemand voor mijn ogen is ingezakt en die persoon met de hand er onder vastzat durf ik zo'n noodkrik eigenlijk niet meer te gebruiken). Nee kon niet. Toen dacht ik van ik bel mijn pechhulpverzekering en laat die dan een rondje bellen naar een Speedy of Euromaster, want mijn Frans is ook niet zo heel erg goed. Toen stelden ze voor om een pechhulpdienst te laten komen, want daar was ik voor verzekerd. Ook goed. Maar ze stuurden een depannage, oftewel een wegsleepdienst.
En toen begon de ellende, mijn auto zou verrot zijn, want er zat roest op de achteras, en dat moest vervangen worden en zus en zo. Ik had koorts en wilde eigenlijk op bed, maar ja, daar sta je dan in een garage met sloopauto's, dus zonder onderdelen. Jongens, zet dat even vast met ijzerdraad en dan kan ik door. Dat wilden ze niet. ZE wilden voor mij voor de maandag een afspraak maken bij de VW dealer in Cahors 80km verderop en dan konden die het wel repareren. Ook moest dat hitteschild in hun ogen vervangen worden omdat er een deukje in zat. Ik had zoiets van waarom? Nee, ik wil gewoon dath et even vastgezet wordt, de juiste schroeven regel ik in Nederland wel. Dat kon allemaal niet. Toen belde mijn verzekering of ik al geholpen was. Ik zo van nee, en als jullie willen dat ik die auto hier laat repareren voor al die onzin wat ze zeggen en ik niet geloof, dan rij ik direct door naar Nederland. Dan zoek ik wel een boer die me even kan helpen met ijzerdraad. Toen hebben ze bij die sloopgarage er schroeven op gezet van een Citroen en ik heb ze netjes beloofd omdat ik ziek was dat ik zelf de afspraak zou maken.
Ben direct daarna naar de bricolage gereden en heb ijzerdraad gekocht en met stoeprandjes gekeken hoe ik zelf er eventueel bij zou kunnen komen zodat ik die week wel in Frankrijk kon blijven en weer thuis kon komen. Tevens meteen mijn eigen garage gebeld met de vraag of ze die bouten alvast konden bestellen. Bij thuiskomst hadden ze dat niet gedaan, maar was dus helemaal niet nodig, die Citroen bouten zaten goed. Ook was er dus niets met mijn auto verder aan de hand en 2 weken later kwam die zonder issues door de apk. En ik heb nog 3 jaar rondgereden met die Citroen bouten. Maar ze dachten natuurlijk, een vrouw alleen, kunnen we mooi wat aan verdienen.

Alleen 3 jaar later, ik ging nog even naar Frankrijk, ik wist dat mijn auto nieuwe schokdempers nodig had (is overigens geen afkeurpunt apk, maar je voelt het wel) en ging dus vlak voor de jaarlijkse beurt en apk naar Frankrijk. Op de terugweg, nog in de Lot merkte ik dat ik in z'n 4 en 5 geen vermogen meer had. In z'n 1,2 en 3 wel. Dan is het geen turbo, maar de sensor die brandstof moet inspuiten, want bij plankgas kwam er gewoon geen extra brandstof bij de motor. Ik kon dus niet harder dan 90, en eigenlijk heb ik nooit het gevoel gehad dat ik niet thuis zou komen, ik vertrouwde deze auto gewoon. En ben zo thuis gekomen. Omdat de kosten voor reparatie van alles, dus grote beurt, schokdempers, sensor de waarde van de auto ruim overschreden heb ik de auto ingeruild. Ook omdat deze auto geen groene 'Umweltplakete' kon krijgen voor Duitsland (maar toen werd er nog niet voor buitenlanders gecontroleerd, dus reed ik altijd gewoon door milieuzones zonder problemen). Dus met 399.999 op de teller heb ik de auto ingeruild. Ik had eigenlijk nog een paar rondjes rond de garage moeten rijden om er 4 ton van te maken. Maar deze VW golf was de beste auto die ik ooit gehad heb. 6 jaar in gereden, mij nooit laten staan en een afschrijving van nog geen 500 euro per jaar. Trok met gemak een paardentrailer en was nog zuinig ook. Het kapot gaan van die sensor had niets met onderhoud of wat dan ook te maken.

Dus auto's kunnen ook voor horror zorgen op vakantie. Door de autopech met de auto van mijn duikbuddy zijn we voor 1.5 dag duiken naar Kroatie gereden (we zouden 3 dagen duiken, maar tijd verloren met reparatie), maar ik heb wel Ljubljana gezien. Ben niet zo'n stedentripliefhebber, maar dit was toch wel een hele mooie stad.

En iets waar ik zelf weinig van meegekregen heb, maar wat mijn familie in angst heeft doen zitten is een aardbeving in Thailand. Wij zaten tijdens de aardbeving onder water en hebben alleen hele rare stromingen bemerkt. Bij boven komen was de bootsman helemaal in paniek. Maar ja, niemand sprak Thais. Op het punt waar bereik was voor de telefoon werd onze instructeur gebeld door zijn vrouw of alles goed was. Er was een golf van 1.5m over het meer gegaan waar wij doken, vele boten gezonken, mensen verdronken, en er was een tsunami-waarschuwing afgegeven voor Phuket en zij ging dus nu de heuvel op. Hij moest maar proberen of het mogelijk was om 's nachts het meer weer op te gaan om vanaf de 'telefoonspot' te bellen. Dus om 2 uur 's nachts wij het meer weer op met de boot. Zijn huis in Phuket stond er nog en ik heb mijn familie ook gebeld. Tja, aardbeving met wat doden niet zo ver van Phuket betekent natuurlijk dat ze ook willen weten hoe het met ons was. Heb iets van 5 euro verbeld in die 60 seconden dat ik gebeld he. Maar goed, alles was goed dus.
Dus ik ben getuige geweest van een aardbeving en heb er niets van meegekregen. (heb wel een paar keer aardbevingen in Groningen gevoeld).
Laatst bijgewerkt door germie op 02-09-25 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:27

Dallista schreef:
laura1987 schreef:

Ook voorjaar 2010 zeker? :') de Eyjafjallajökull

Wij zaten met diezelfde vulkaan vast op het vliegveld van Glasgow. Geen hotel in de buurt meer te krijgen, dus in onze slaapzakken op de grond van het vliegveld de nacht doorgebracht :') uiteindelijk nog naar een ander vliegveld moeten gaan met een omgeboekt ticket de dag erna, maar dan toch thuisgeraakt.

Eretria

Re: Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:01

Voor mij was dat toch wel een hotelkamer in Turkije die behoorlijk spookte. Er was een hoop negatieve paranormale activiteit in die kamer. Geloof het of niet. Helaas waren er geen andere kamers beschikbaar, maar aan het personeel was te zien dat ze dondersgoed er vanaf wisten toen ze het kamernummer te horen kregen. We waren met meer, totaal 3 kamers naast elkaar, in de andere twee kamers was niks aan de hand. Zelfs bij het terugkijken van beeldmateriaal waar bewijs op staat word ik alweer helemaal naar.
Uiteindelijk dus eigenlijk niet durven slapen en een enorm slaaptekort op vakantie. Verder was de vakantie leuk :D

Oh en nog een dolfijnen boottocht in Gran Canaria. De zee bleek zo wild te zijn dat de boot bijna omsloeg. Het scheelde echt heel erg weinig. Boot vol kotsende mensen en geen dolfijn gezien :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:07

laura1987 schreef:
daantjuhhh schreef:

Kan mij voorstellen dat dat drama was!

Ja, voor de vakantiegangers was het natuurlijk een stuk erger. Maar God, wat een drukte.
Veel moeten overwerken en veel mensen aan de telefoon gehad die teleurgesteld waren. Sommige ook boos, maar ik kon er niks aan doen.
Vond het oprecht heel sneu voor veel mensen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 14:24

Ik ben jaren geleden in Zweden van een rots gevallen en ik kon absoluut niet meer lopen. Eind van de middag, midden in een natuurgebied. Leg dan maar eens aan de hulpdiensten uit waar je zit -O-

Na uren zijn we gevonden en moesten ze me met een heel team uit dat gebied zien te krijgen op een brancard. Tussen de rotsen door over de smalle paadjes ging niet, dus we gingen dwars door het bos met steile hellingen waar reddingswerkers zich een weg baanden door de begroeiing zodat ik er langs gehesen kon worden. Het bos was te dichtbegroeid en er kon geen helikopter komen.

Uiteindelijk het laatste stuk het bos uit gereden in de laadbak van een off-road voertuig met een hoop wielen. En toen moesten we nog naar het ziekenhuis, uren verderop. In de ambulance met een verpleegkundige die geen woord Engels sprak, mijn vriend met de auto er achteraan. Voordat ik goed en wel onderzocht was en naar een kamer werd gebracht was het 4 uur 's nachts :Y)

Resultaat was een gecompliceerde enkelbreuk en ik ben de volgende dag in Zweden geopereerd (door een Nederlandse arts :D ). De reis terug naar Nederland overdwars op de achterbank was ook echt een feestje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 15:22

Eretria schreef:
Voor mij was dat toch wel een hotelkamer in Turkije die behoorlijk spookte. Er was een hoop negatieve paranormale activiteit in die kamer. Geloof het of niet. Helaas waren er geen andere kamers beschikbaar, maar aan het personeel was te zien dat ze dondersgoed er vanaf wisten toen ze het kamernummer te horen kregen. We waren met meer, totaal 3 kamers naast elkaar, in de andere twee kamers was niks aan de hand. Zelfs bij het terugkijken van beeldmateriaal waar bewijs op staat word ik alweer helemaal naar.
Uiteindelijk dus eigenlijk niet durven slapen en een enorm slaaptekort op vakantie. Verder was de vakantie leuk :D

Oh en nog een dolfijnen boottocht in Gran Canaria. De zee bleek zo wild te zijn dat de boot bijna omsloeg. Het scheelde echt heel erg weinig. Boot vol kotsende mensen en geen dolfijn gezien :=

Ben dan toch wel heel benieuwd of je niet een matras naar die andere kamer kon brengen en daar slapen. Of dat je kon rouleren wie in de spookkamer ging slapen. Lijkt me best wel raar dat het personeel er ook van weet. Heb je het ook nog met hen over de details gehad?

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 15:27

germie schreef:
Eretria schreef:

Ben dan toch wel heel benieuwd of je niet een matras naar die andere kamer kon brengen en daar slapen. Of dat je kon rouleren wie in de spookkamer ging slapen. Lijkt me best wel raar dat het personeel er ook van weet. Heb je het ook nog met hen over de details gehad?

Ik ben mooi bij een ander op de kamer gaan slapen vanaf de helft van de vakantie :D

paardjebont

Re: Vakantie from hell? Wat heb jij meegemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:26

als ik vragen mag Eretria, wat maakte de kamer dan zo heftig? ik heb het zelf nog nooit meegemaakt (gelukkig) maar vraag me wel af wat het zo paranormaal maakt, behalve het gevoel van narigheid..

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:36

Wat een bizarre verhalen zeg.

In 1990 overleed mijn vader plotseling maar mijn zus en ik hadden al een ticket geboekt naar Botswana, gelukkig was de reis 2 maanden na het overlijden maar toch we moesten onze moeder wel alleen laten. Na een mooie vakantie bij onze nicht en haar man, waar we ook de nodige avonturen beleefden tijdens raften op de Zambezi rivier en lekke band in Kruger Park, gingen we naar huis en we vlogen van Gabarone in Botswana naar Zambia(Lusaka) en daar moesten we overstappen naar Londen. alleen ging het vliegtuig niet van Lusaka naar Londen omdat de president het vliegtuig plotseling nodig had en wij allemaal pech hadden. Er was gezegd dat er pas in de avond een vliegtuig zou gaan dus hele dag hangen op het vliegveld maar we hadden 2 jongens leren kennen die Nederlandse vrienden hadden op de universiteit in Lusaka dus daar konen we wel heen maar hoe kom je van de luchthaven af terwijl dat eigenlijk niet mocht.

Toch weggegaan en een mooie dat gehad in Lusaka en einde middag weer stiekem op de luchthaven gekomen en helaas toch geen vliegtuig maar met een bus naar een hotel. Helaas pech want gezinnen gingen voor dus de jeugd werd wij bij een gesloten Motel afgezet en zoek het maar uit. geen eten, geld of kleding. Gelukkig hadden we nog geld over dus wat te eten gehaald en geslapen in een bed wat we konen opmaken met wat lakens die achtergebleven waren. Volgende dag zijn we zelf weer naar de luchthaven gegaan terwijl iedereen zoiets had ze komen ons wel halen. Op de luchthaven een vliegtuig naar Keulen kunnen nemen en dus op weg naar huis.

We hadden een collect call geprobeerd want nog geen mobieltjes, wat helaas niet lukte. Van Keulen een vliegtuig naar Schiphol en naar huis alleen zonder bagage. Thuis was mijn moeder in alle staten want haar dochters waren vermist en niemand kon vertellen waar we waren volgens iemand op Schiphol was de vlucht vertrokken naar Londen en dat klopte alleen zonder passagiers. Voor ons was het een spannend verhaal maar voor haar heel veel stress zo vlak na het verlies van haar man en onze vader.

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:38

Het begon met super ziek worden op de boot deze vakantie, daarna kwamen we in een storm terecht en later werd onze poes ziek thuis en zijn we naar huis gegaan om haar te laten inslapen :(

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:39

Vervelendste wat wij ooit hebben meegemaakt was bij vertrek op Schiphol. We waren net weg, 10 minuutjes in de lucht, en ik had net m'n kussentje gepakt. FlitZZZZZ... Komt de piloot; dames en heren, we gaan terug vanwege een blikseminslag, want op de luchthaven waar we landen is geen technische dienst.
Dus binnen 20 minuten waren we weer terug bij af.
Maar erg netjes, binnen 2 uur waren we weer op weg, en aangekomen stond onze auto klaar en konden we in het stikdonker naar het hotel rijden.
Het was maar goed dat ik op YT vooraf een filmpje had gezien van het weggetje ernaar toe, want anders hadden we het nooit never niet gevonden in het pikkedonker. Want aan straatverlichting deden ze niet. Het was een half verhard paadje, 1 auto breed, met hier en daar kuilen, half over boerenerfjes en steil naar beneden.
Maar het is gelukt, en de gastvrouw stond klaar, zei; zet snel je koffer neer en dan kun je nog net even daar en daar een hapje eten. Zo gedaan en verder was het een prima vakantie in een prachtig gelegen hotelletje met uitzicht op de Peloponnesos.

Oh, ja, en oorontsteking; ook zoiets, maar je krijgt in Turkije prima antibiotica die goed werkt, zodra je taxichauffeur je bij een kliniek heeft "afgezet'. Maar goed, de verzekering heeft alles vergoed. De AB kostte trouwens maar een paar euro.