Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 12:52

Oshaa schreef:
WEEK 34 #Snuffelsanta schreef:
Zondag; Heeft jouw hond een bepaalde 'stijl'? (stoer, schattig, teer zieltjes, gothic, chic en truttig, wild?)

Niks qua stijl :+ . Ze zijn beide (en wij als baasjes ook niet) van de bandanas, strikjes, halsbanden etc. Tuigjes zijn voor praktisch. Voor Beer hebben we wel een knal gele gekozen zodat hij in het donker wat beter opvalt. Layla heeft zwart omdat dit tuig er alleen in die kleur is. Lijnen matchen verder ook totaal niet en zijn we ook niet mee bezig :D

Ikzelf ben van blauw in het algemeen en het huis zijn we richting groen en oranje aan het gaan!

[ Afbeelding ]

Aangezien jullie praktisch de hele inboedel moeten achterlaten denk ik dat jullie nog het makkelijkste lootje van het topic worden! :+

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:55

KimD schreef:
{:) SANTA UPDATE!

Citaat:
1. Nala
2. nardxash
3. love_mandy
4. Villa_Neusjes
5. Draakje
6. Sastaic
7. Luna2006
8. Bo_Y
9. Oshaa
10. Mandarijn
11. Jess_Ashlinn
12. Cheytjuh
13. Eloya
14. Fem
15. Keell94
18. Kanjerroos
19. Ineke2
20. Tigress
21. Flux
22. Damelza

Welkom to the dark side! ~~}> We missen wel nog Leo, belachelijk... -O-

Je zou verwachten dat we ergens op zondag wel beseffen dat het zondag is, maar nee hoor, dat bedacht ik vanochtend! :')
Zondag; Heeft jouw hond een bepaalde 'stijl'? (stoer, schattig, teer zieltjes, gothic, chic en truttig, wild?)

Dj vind zichzelf vooral schattig, verder heeft DJ vooral blauwe halsbanden en grijs.
Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:56

Ik heb me tot 2 keer toe bedacht dat t zondag was en ik even moest checken of Kim al wat had neergezet of niet maar ik was misschien mn ADHD medicatie vergeten en dus was ik na 2 sec afgeleid

Hoax z'n stijl is “Blender zonder deksel” en we combineren de regenboog met voornamelijk Blauw.
Hij zit in Ravenclaw. (Ik ben van Hufflepuff). Hij heeft dan ook o.a. een voerbak, slipmat, hondenkussens en speeltjes etc van Harry Potter /wizarding world.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 16:37

Ik ben ook weer van de partij *\o/*

Helaas hebben we in mei afscheid moeten nemen van Floyd, als gevolg van een (vermoedelijke) nekhernia waardoor zijn achterhand volledig verlamd was en we geen opties meer hadden om nog iets voor hem te kunnen doen.

Een leeg huis is niks voor ons en toen onverwacht deze mogelijkheid zich voor deed hoefden we ook niet lang na te denken.

Voor sommige zal hij een oude bekende zijn :j

Citaat:
Boktnaam: Suusw

Naam hond(en): Sigi

Ras(sen): Border collie

Leeftijd hond(en): 4

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: nope

Top lijst voor mijn hond(en): Harde snacks, dekentje/kleedje, Retriever/jachtlijn staat ook nog op t wensenlijstje

Flop lijst voor mijn hond(en): Speeltjes snapt ie nog niet dus dat is zonde :+ Geen supermarkt snacks oid

Ik sla de maten even over, kan ik uiteraard indien nodig opmeten

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Sigi heb ik een aantal jaar geleden voor t eerst ontmoet bij Nynke. Een split face en een top karakter dus was al snel groot fan van hem.

Erg dankbaar dat hij bij ons mocht komen wonen, hij is er nu ruim drie weken, doet het super!! Gaat gezellig overal mee naar toe, vindt alles leuk en is gek op knuffelen <3

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 16:51

Suusw schreef:
Ik ben ook weer van de partij *\o/*

Helaas hebben we in mei afscheid moeten nemen van Floyd, als gevolg van een (vermoedelijke) nekhernia waardoor zijn achterhand volledig verlamd was en we geen opties meer hadden om nog iets voor hem te kunnen doen.

Een leeg huis is niks voor ons en toen onverwacht deze mogelijkheid zich voor deed hoefden we ook niet lang na te denken.

Voor sommige zal hij een oude bekende zijn :j

Citaat:
Boktnaam: Suusw

Naam hond(en): Sigi

Ras(sen): Border collie

Leeftijd hond(en): 4

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: nope

Top lijst voor mijn hond(en): Harde snacks, dekentje/kleedje, Retriever/jachtlijn staat ook nog op t wensenlijstje

Flop lijst voor mijn hond(en): Speeltjes snapt ie nog niet dus dat is zonde :+ Geen supermarkt snacks oid

Ik sla de maten even over, kan ik uiteraard indien nodig opmeten

Leef je uit:
Sigi heb ik een aantal jaar geleden voor t eerst ontmoet bij Nynke. Een split face en een top karakter dus was al snel groot fan van hem.

Erg dankbaar dat hij bij ons mocht komen wonen, hij is er nu ruim drie weken, doet het super!! Gaat gezellig overal mee naar toe, vindt alles leuk en is gek op knuffelen <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hey! Wat leuk! Dat is inderdaad een bekende! <3

De oude eigenaar had al wat foto's en filmpjes gedeeld van zijn nieuwe Prinsenleven, wat heerlijk!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 12:39

KimD schreef:
Aangezien jullie praktisch de hele inboedel moeten achterlaten denk ik dat jullie nog het makkelijkste lootje van het topic worden! :+

Ik denk dat we idd niet zo heel moeilijk zijn! Al heb ik nog best wel wat voor de honden mee genomen. Toch 5 knuffels en een aantal ballen :D. Natuurlijk is haar lievelingsknuffel daar, niet haar lievelings hier. Dat is nu een schaapje van Kong die ze hier heeft gekregen. Alleen blijven daar alle tuin dingen enorm aan kleven :D .

Jouw aanmelding mist nog! }>

Ineke2

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 13:14

Oja ik ben gek op Harry Potter, maar ik heb nog niets in die stijl voor Ravi :D

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:27

Wat leuk! Hiervoor stille meelezer geweest, omdat ik te laat was met aanmelden. Maar dit jaar wil ik graag meedoen!

Citaat:
Boktnaam: Mandynop

Naam hond(en): Tim

Ras(sen): Podenco

Leeftijd hond(en): 5 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: N.v.t.

Top lijst voor mijn hond(en):
- Natuurlijke snacks, bijv. konijnenoren zijn altijd een hit
- Knuffels, speeltjes, hard, zacht, alles is leuk!
- Truien, bandana's
- Bungee lijn voor het hardlopen

Flop lijst voor mijn hond(en):
Tennisballen, halsbanden (draagt ie niet)

Maten
A:
B:
C:
D:
E:
F:
G: 55cm
H:
L:
M:

Leef je uit:
Tim is geboren in Spanje en woont sinds hij iets ouder is dan één jaar bij mij in Nederland. Hij is vrolijk, zelfverzekerd en hij vindt veel mensen leuk. Wel heeft ie maar één baas, dat ben ik :D. Tim is ook veelzijdig, zo doen we graag aan frisbee, en doen we graag fun training. Denk aan balanceren, op gekke voorwerpen springen. Hij gaat graag mee op vakantie, en we maken graag lange wandelingen. Dit doen we zowel op de heide, in het bos als op het strand. Mee hardlopen? Vind Tim ook helemaal leuk! In het kort is het eigenlijk gewoon mijn beste vriendje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-25 15:48

Oshaa schreef:
KimD schreef:

Ik denk dat we idd niet zo heel moeilijk zijn! Al heb ik nog best wel wat voor de honden mee genomen. Toch 5 knuffels en een aantal ballen :D. Natuurlijk is haar lievelingsknuffel daar, niet haar lievelings hier. Dat is nu een schaapje van Kong die ze hier heeft gekregen. Alleen blijven daar alle tuin dingen enorm aan kleven :D .

Jouw aanmelding mist nog! }>

Misschien een verrassing voor een aantal, maar ik doe zelf niet mee deze ronde. :')

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:09

Heel leuk, wij zijn ook weer van de partij! Gezellig :D

Citaat:
Boktnaam:
Cerosa

Naam hond(en):
Mona

Ras(sen):
Australian Shepherd

Leeftijd hond(en):
3, in september wordt zij 4

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Mona krijgt geen koekjes met granen of te harde botten van mij

Top lijst voor mijn hond(en):
Stevige knuffeltjes, trainer formaat koekjes, voerspeeltjes, lekkers... Ze lust alles!

Flop lijst voor mijn hond(en):
Harde botten

Mocht je de maten willen, meet ik het gerust op. Ik ben nu op vakantie en heb geen meetlint bij de hand.

Leef je uit:
Mona is mijn vrolijke en energieke klittenband-Aussie. Ze is slim, en tegelijk soms heel dom en lomp. Ik hou ervan! Samen trainen we elke zaterdag obedience, maar Mona vind alles leuk zolang we maar samenwerken.
Ze houd van buik-kriebels, puzzelen, kongs eten en uitslapen. Ook is ze heel nieuwsgierig en weet ze dat ze mooi is, ze weet altijd wel de aandacht te trekken van voorbijgangers en kriebels te vragen. Poseren voor foto's kan ze als de beste, mijn foto-galerij staat dan ook vol met mona foto's (of vitamine M, zoals ik het noem) *\o/*

Afbeelding

Ik ga later vandaag een post maken met de snuffelsanta vragen beantwoord!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:02

Het is weer woensdag :D Mag iedereen met vragen komen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 11:08

Damelza schreef:
Het is weer woensdag :D Mag iedereen met vragen komen?

Je mag ze insturen naar VillaNeusjes of naar mij! Dan zetten wij ze op het lijstje erbij.

Thanks voor de reminder in ieder geval! *\o/*

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:47

WEEK 35 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag Is jouw hond een modderfan of blijft ‘ie liever schoon en droog’?

Bij deze een nieuwe vraag. Stuur vooral je eigen vragen op naar mij of Kim D.

En m'n eigen antwoord: Hoax is gek op viezigheid. Ik moet vooral opletten op de heenweg naar boodschappen doen of afspraken dat hij zichzelf schoon houd, dan mag hij op de terug weg z'n best doen om het smerigste modder monster te worden. :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:09

VillaNeusjes schreef:

Een beetje van beide, hij gaat graag in (vies) water, maar wel maar tot zijn buik.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:31

Saar is een prinsesje en loopt met een boog om modder en viezigheid heen.
Senna is een varken en rolt door alle modder, water, viezigheid. Die is altijd vies…

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:03

Afbeelding

Ik denk dat deze foto genoeg zegt haha

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:08

Sky vind regen echt niet erg, loopt zo naar buiten gezellig mee of het nou hard of zacht gaat.
Prut en sloten etc blijft hij gelukkig bij uit de buurt met zijn lange haar haha

Mandynop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:43

WEEK 32 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Is jouw hond meer een luilak of een energiebom?
Zondag; Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?

Woensdag: Tim is in huis een onwijze luilak. Hij slaapt graag uit en hangt overdag ook graag lekker op de bank. Met lopen en tijdens trainingen is Tim juist weer onwijs energiek. Hij crosst graag over het strand of de dijk en vind het ook echt heerlijk om af en toe achter een balletje aan te jagen.

Zondag: Tim zijn gekste trekje? Ik denk dat hij graag, even na het eten, in zijn eentje gaat lopen keten met een speeltje. Heel leuk en vrolijk gezicht, maar dit doet hij sowieso standaard op dit moment.

WEEK 33 #Snuffelsanta schreef:
Woensdag; Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet?
Zondag; Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?

Woensdag: Tim is sowieso gek op eten, dus voor de meeste snacks doet hij alles. Maar zijn favoriet zijn toch écht wel de konijnenoren met haar. Grappig genoeg heeft hij niks met bijvoorbeeld frolicjes.

Zondag: Tim zijn ultieme mensensnack is met stip op 1 slagroom. Heel af en toe krijgt hij een klein toefje en hij is er echt helemaal wild van. Hij herkende na één keer het geluid van de dop van de slagroombus. :')

Woensdag; Team piep, team pluche of team touw?

Woensdag: Team piep en pluche. Uiteraard wel om met bijna chirurgische precisie de piep tussen het pluche vandaan te vissen. :D

WEEK 35 #Snuffelsanta schreef: schreef:

Woensdag: Modderfan! Tim vind het heeerlijk om door de modder heen te banjeren. Of ergens doorheen te rollen. De douche daarna vindt ie wat minder.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:51

Struikeltje loopt meestal om de plassen heen. Maar als ze eenmaal nat is, dan gaat ze er ook vol voor en raced ze vrolijk door de modder

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:32

Dat weet ik nog niet, ik heb nog geen modder met Ravi meegemaakt, máár afgaand op zijn gedrag en dat hij gek is op graven… Vrees ik voor een moddermonster. :')

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:17

Polly is echt een smeervarken, ze gaat het liefst in de lengte door een net niet droge sloot. Zhena is zwart dus dan zie je het minder, maar die doet ook niet haar best om droog te blijven }:0

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:38

Dieke is type moddervarken, varken in algemeen met haar kwijl bek XD
Na het drinken hangen de slijmdraden er aan.

Jeppe is beetje van beide, ligt aan zijn humeur haha. Maar graven en pootje baden houd hij wel van.
Zwemmen niet zo.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 10:35

Ik heb heel lang nagedacht over mijn deelname aan zowel deze als de dog secret santa, vooral vanuit een no-buy opzicht en een ontspullen-doel vind ik het lastig om bewust ergens aan mee te doen waarbij ik de gekregen cadeaus misschien niet ga gebruiken of al heb. Het klinkt nu heel verwend maar dat is juist absoluut niet zo bedoeld!

Daarom zou ik als grote TOP voor mij dit jaar een pakket willen vragen dat niet onnodig ingepakt is, en het liefst 100% opgebruikt kan worden door meneer :9 (mocht onze santa een van de creatievelingen op bokt zijn zeg ik echter ook absoluut geen nee tegen eigen creaties die niet verteerbaar zijn)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-25 11:22

Nala schreef:
Ik heb heel lang nagedacht over mijn deelname aan zowel deze als de dog secret santa, vooral vanuit een no-buy opzicht en een ontspullen-doel vind ik het lastig om bewust ergens aan mee te doen waarbij ik de gekregen cadeaus misschien niet ga gebruiken of al heb. Het klinkt nu heel verwend maar dat is juist absoluut niet zo bedoeld!

Daarom zou ik als grote TOP voor mij dit jaar een pakket willen vragen dat niet onnodig ingepakt is, en het liefst 100% opgebruikt kan worden door meneer :9 (mocht onze santa een van de creatievelingen op bokt zijn zeg ik echter ook absoluut geen nee tegen eigen creaties die niet verteerbaar zijn)

Een keuze die je alleen zelf kunt maken en prima rekening mee te houden is, misschien wel handig om door een mod je aanmelding te laten aanpassen aangezien je initiële aanmelding afwijkt. :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:33

KimD schreef:
Nala schreef:

Een keuze die je alleen zelf kunt maken en prima rekening mee te houden is, misschien wel handig om door een mod je aanmelding te laten aanpassen aangezien je initiële aanmelding afwijkt. :+

Heel goed punt!