Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Verschillende kinderen van vrienden gaan zelfs naar een psycholoog. In de leeftijd tussen 10 en 20....
Earth schreef:Bloodymary schreef:Verschillende kinderen van vrienden gaan zelfs naar een psycholoog. In de leeftijd tussen 10 en 20....
Dat is toch alleen maar goed? Veel kinderen hebben een flinke knauw gekregen van corona. Maar er zijn ook nog genoeg kinderen die problemen hebben die algemeen zijn. Het is alleen maar goed dat die op tijd worden aangepakt.
SjonnieZ schreef:Ik heb geen zin om te reageren op aannames over de aankoopdatum van mijn woning of op burn-out verwensingen. Vind er van wat je wilt.
Wat ik mij wel afvraag is of wie hier allemaal hetzelfde beeld hebben bij een burn-out.
In mijn beleving is dat een ziekte waarbij je heel diep gaat. Dat los je echt niet op met een paar gesprekjes bij een bedrijfsspycholoog.
En dan terugkomend op het onderwerp als de echte mentale problemen zo niet zijn op te lossen wat is dan de meerwaarde van zo’n dienst?
Werken deze diensten niet eerder contra productief omdat ze capaciteit wegtrekken bij de zorg voor de mensen die het echt nodig hebben?
Bloodymary schreef:Earth schreef:
Dat is toch alleen maar goed? Veel kinderen hebben een flinke knauw gekregen van corona. Maar er zijn ook nog genoeg kinderen die problemen hebben die algemeen zijn. Het is alleen maar goed dat die op tijd worden aangepakt.
Ik vind daar wel iets van. Ook dat het überhaupt nodig is.
SjonnieZ schreef:Maar is het een goede ontwikkeling als dit de aandacht opslokt voor mensen die echt hulp nodig hebben?
Tijd en capaciteit kent immers z’n grenzen.
Als iets met 1 of 2 gesprekken is op te lossen, heb je daar dan het zware middel van een psycholoog voor nodig? Biedt een goede uithuil sessie bij een familielid of goede vriend(in), desnoods je leidinggevende dan niet evenveel soelaas?
SjonnieZ schreef:Maar is het een goede ontwikkeling als dit de aandacht opslokt voor mensen die echt hulp nodig hebben?
Tijd en capaciteit kent immers z’n grenzen.
Als iets met 1 of 2 gesprekken is op te lossen, heb je daar dan het zware middel van een psycholoog voor nodig? Biedt een goede uithuil sessie bij een familielid of goede vriend(in), desnoods je leidinggevende dan niet evenveel soelaas?
SjonnieZ schreef:Ik ben in de 50- en ja ook in mijn leeftijdscategorie vallen mensen uit en hebben hulp nodig en dat moeten ze ook krijgen.
Maar mijn generatie laat over het algemeen wel een betere mentale weerbaarheid zien dan de generaties onder ons.