Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:Benzz schreef:Bokt is de weerspiegeling van de maatschappij.
Nou dat denk ik niet. Er lijkt hier toch wel een groter deel van mensen met een uitkering en/of zonder baan hier te zitten dan dat gemiddeld is voor de samenleving. Wat niet raar is, want die moeten ook iets doen met hun tijd en mensen met een fulltime baan hebben niet altijd tijd om op bokt te zitten
AppleSter schreef:Nee. We leven in een vrij land en mogen zelf kiezen waar we onze spullen en kleding kopen. We moeten niets qua “verantwoorde keuzes maken” zoals je beweerd. Jij kunt dat vinden, maar we bepalen zelf wat we kopen of niet kopen.
Als de producten en kleding van SHEIN en Ali erg zouden tegenvallen zouden mensen er niet meer bestellen. Zo simpel is dat.
Het valt echter de meeste mensen niet tegen, waardoor ze regelmatig bestellen en blij zijn met wat ze krijgen.
Als je een koelkast besteld, een auto koopt of iets onbenulligs op Bol ga je toch ook niet de hele herkomst achterhalen? Of wel, net wat je zelf wil. Maar nogmaals, ieder bepaald voor zichzelf wat hij/zij doet, gebruikt of koopt.
Dorine92 schreef:Of je doet je niet anders voor, maar mensen interpreteren het anders. Ik ben irl precies hetzelfde als hier. Schijnbaar zit hier een mega groep van mensen die niet representatief zijn voor de samenleving, want hier gaan mensen helemaal los op dingen waar in het dagelijks leven niemand om maalt.
Tja of mensen hun fantasie gaat hier op bokt met ze aan de haal, wat in het dagelijks leven niet kan omdat ik, als mensen zelf iets verzonnen hebben wat helemaal niet gezegd is, of dingen totaal verkeerd interpreteren, het meteen kan corrigeren
Benzz schreef:Dorine92 schreef:Of je doet je niet anders voor, maar mensen interpreteren het anders. Ik ben irl precies hetzelfde als hier. Schijnbaar zit hier een mega groep van mensen die niet representatief zijn voor de samenleving, want hier gaan mensen helemaal los op dingen waar in het dagelijks leven niemand om maalt.
Tja of mensen hun fantasie gaat hier op bokt met ze aan de haal, wat in het dagelijks leven niet kan omdat ik, als mensen zelf iets verzonnen hebben wat helemaal niet gezegd is, of dingen totaal verkeerd interpreteren, het meteen kan corrigeren
Waar jouw bubble niet om maalt. Dat is iets anders. In mijn vriendengroep maalt iedereen hierom. Op mijn werk op 1 na, iedereen!!
En als interimmer kom ik regelmatig bij diverse bedrijven en ik zie de groep die hier om maalt de laatste 5 jaar enorm groter worden. Veel bedrijven zijn met duurzaamheid bezig, en daar hoort Shein/Temu niet bij.
AppleSter schreef:Haha, dat zal dan wel zo zijn. Ben ik even blij dat ik me met positieve, gezellige mensen omringt heb! Mensen die anderen wat gunnen, gezellig een wijntje drinken met elkaar en hun vakanties schaamteloos bespreken!
Toch is het wel vreemd dat al die klimaat wappies die de snelwegen blokkeren, protesteren bij ABN AMRO en weet ik waar ze allemaal protesteren, altijd maar met een man of 40/50 zijn. Als ze zo goed vertegenwoordigd zijn als hier op Bokt zou je er toch meer in real life mogen verwachten…
AppleSter schreef:Dat is waar. Ik denk ook dat het meerendeel aan Bokkers dat met grote regelmaat haar mening laat horen mensen zijn die een uitkering ontvangen of met pensioen of afgekeurd zijn. Of in elk geval geen drukke baan (meer?) hebben. Of geen druk gezin, geen groot sociaal netwerk of iets. Anders kun je niet zo vaak reageren. Onmogelijk.
Als je het zo bekijkt snap ik wel waar de aversie tegen wat anderen doen / kunnen / kopen wel voorstellen. Het altijd maar anderen neerhalen of bekritiseren. Het komt ergens vandaan.
Je moet toch ergens je voldoening uit halen en vanachter een toetsenbord kun je je compleet anders voordoen dan je in werkelijkheid bent. Gelukkig las ik dat er critici zijn hier op Bokt die toch een gezellig sociaal leven zeggen te hebben. Gelukkig!!
Dorine92 schreef:Ik heb het niet specifiek over Shein. Maar zelfs als we het dan toch daarover hebben.. als iemand trots zit te vertellen over een nieuwe outfit, gaan mensen irl ook niet tot in de treure preken zoals hier op bokt
Benzz schreef:AppleSter schreef:Dat is waar. Ik denk ook dat het meerendeel aan Bokkers dat met grote regelmaat haar mening laat horen mensen zijn die een uitkering ontvangen of met pensioen of afgekeurd zijn. Of in elk geval geen drukke baan (meer?) hebben. Of geen druk gezin, geen groot sociaal netwerk of iets. Anders kun je niet zo vaak reageren. Onmogelijk.
Als je het zo bekijkt snap ik wel waar de aversie tegen wat anderen doen / kunnen / kopen wel voorstellen. Het altijd maar anderen neerhalen of bekritiseren. Het komt ergens vandaan.
Je moet toch ergens je voldoening uit halen en vanachter een toetsenbord kun je je compleet anders voordoen dan je in werkelijkheid bent. Gelukkig las ik dat er critici zijn hier op Bokt die toch een gezellig sociaal leven zeggen te hebben. Gelukkig!!
De aannames vliegen hier over het toetsenbord.
Mensen kunnen ook kritiek hebben omdat ze een geweten hebben en goed willen doen.
AppleSter schreef:Dat is waar. Ik denk ook dat het meerendeel aan Bokkers dat met grote regelmaat haar mening laat horen mensen zijn die een uitkering ontvangen of met pensioen of afgekeurd zijn. Of in elk geval geen drukke baan (meer?) hebben. Of geen druk gezin, geen groot sociaal netwerk of iets. Anders kun je niet zo vaak reageren. Onmogelijk.
verootjoo schreef:AppleSter schreef:Dat is waar. Ik denk ook dat het meerendeel aan Bokkers dat met grote regelmaat haar mening laat horen mensen zijn die een uitkering ontvangen of met pensioen of afgekeurd zijn. Of in elk geval geen drukke baan (meer?) hebben. Of geen druk gezin, geen groot sociaal netwerk of iets. Anders kun je niet zo vaak reageren. Onmogelijk.
Je zet jezelf wel erg voor schut hoor
Maar goed, als je mij bedoelt; ik heb een leuk leven. Met baan (die voldoende oplevert, geen uitkering of toeslagen) een gezin en, je verwacht het niet, een sociaal leven
AppleSter schreef:Ik begrijp je topic, maar ben het niet eens met je argument dat wij mensen een plaag voor de planeet zijn.
fransje23 schreef:AppleSter schreef:Ik begrijp je topic, maar ben het niet eens met je argument dat wij mensen een plaag voor de planeet zijn.
Noem een andere diersoort die zoveel territorium inneemt en de wereld rigoreus veranderd. Bossen laat verdwijnen, zeeën en rivieren leeg vist, waterlopen veranderd, dieren en planten uit laat sterven en waarvan er steeds meer komen?
Dorine92 schreef:Benzz schreef:Ik vind overigens het best bijzonder dat iemand vanuit zijn onderbuik gevoel gaat lopen beweren dat er op bokt voornamelijk mensen met een uitkering/werkeloos/afgekeurd zitten.
Niet vanuit onderbuikgevoel. Dat zeggen mensen gewoon zelf. Doen ze niet geheimzinnig over verder
Benzz schreef:Dorine92 schreef:Niet vanuit onderbuikgevoel. Dat zeggen mensen gewoon zelf. Doen ze niet geheimzinnig over verder
En hoe weet jij dat? Heb je een poll gemaakt? Dat naar procentuele getallen omgezet? En daarmee gezien dat meer dan 50% van de bokkers niet werken?
Dorine92 schreef:Nou dat denk ik niet. Er lijkt hier toch wel een groter deel van mensen met een uitkering en/of zonder baan hier te zitten dan dat gemiddeld is voor de samenleving. Wat niet raar is, want die moeten ook iets doen met hun tijd en mensen met een fulltime baan hebben niet altijd tijd om op bokt te zitten
Benzz schreef:Dorine92 schreef:Nou dat denk ik niet. Er lijkt hier toch wel een groter deel van mensen met een uitkering en/of zonder baan hier te zitten dan dat gemiddeld is voor de samenleving. Wat niet raar is, want die moeten ook iets doen met hun tijd en mensen met een fulltime baan hebben niet altijd tijd om op bokt te zitten
Dat staat er wel.
Benzz schreef:Dorine92 schreef:Dat staat er niet
Bokt heeft 200.000 leden. Dat zou betekenen dat er minimaal 100.000 daarvan werkeloos zijn. Totaal hebben we 387000 werkelozen in NL. Dat zou betekenen dat bijna 1 derde op bokt daarvan zit.
Lijkt mij vrij sterk hoor.