Wat doe je aan in Kenia/Tanzania?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emj_23

Re: Wat doe je aan in Kenia/Tanzania?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 13:28

Precies, snel droog na het zweten en als je ‘s avonds iets uit wast je het de volgende dag weer aan kan.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 14:45

Emj_23 schreef:
Precies, snel droog na het zweten en als je ‘s avonds iets uit wast je het de volgende dag weer aan kan.

Die leggingen zijn wel droog na een nacht hangen, dus dat scheelt.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 02:19

Ik heb altijd een tropenbroek aan. Veel beter dan een legging want daar steken muggen zo doorheen
Mijne komen van Decathlon en zijn al de halve wereld over geweest. Ze beschermen ook je enkels. Niet alleen tegen muggen maar natuurlijk ook tegen verbranden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En inderdaad je hebt veel te veel mee. Is alleen maar onhandig en veel sjouwen. Je kunt gewoon tussendoor wassen. Ik heb wel eens 4 weken rondgereisd in Egypte met alleen een personal item (20x30x40cm) en daar zat dan zelfs mijn duikmasker nog in

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 06:39

Gezien de planning van je reis denk ik dat je een jurk alleen in Zanzibar aan hebt, en dan zou ik voor enigszins bedekkende kleding gaan.

Lekker de focus op goed zittende outdoor kleding:)) en zoveel bh’s snap ik ook nooit. 2 lijkt mij meer dan genoeg.

En ipv chill pak zou ik een katoenen legging en T-shirt met lange mouwen doen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 09:53

Dorine92 schreef:
Ik heb altijd een tropenbroek aan. Veel beter dan een legging want daar steken muggen zo doorheen
Mijne komen van Decathlon en zijn al de halve wereld over geweest. Ze beschermen ook je enkels. Niet alleen tegen muggen maar natuurlijk ook tegen verbranden
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En inderdaad je hebt veel te veel mee. Is alleen maar onhandig en veel sjouwen. Je kunt gewoon tussendoor wassen. Ik heb wel eens 4 weken rondgereisd in Egypte met alleen een personal item (20x30x40cm) en daar zat dan zelfs mijn duikmasker nog in

Dit ziet er inderdaad wel uit als een lekker zittende broek!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 09:57

Ik heb echt heel veel besteld. Neem het niet allemaal mee natuurlijk. Maar ik ben altijd vrij lastig qua kleding of iets lekker zit. Ik heb destijds afritsbroeken aangehad, ik vond het niet lekker zitten. Ik heb vrij forse bovenbenen en vernam steeds die rits zitten. Maar ik heb nu veel verschillende items besteld om te passen en daar zit vast wel wat tussen. Daarnaast heb ik in mijn kast ook nog veel kleding, dus dat ga ik ook nog even goed uitzoeken. Ik ga wel voor comfort in iedergeval. Ik weet niet zo goed wat je kunt verwachten op z'n reis qua kleding en temperatuur.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 10:27

Dorine92 schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zoiets broek (van Perrysport) heb ik ook echt in gewoond in Afrika. Ideaal.
Ga eens kijken bij Decathlon voor deze, want ziet er fijn uit.

4 weken rondreizen met alleen handbagage vind ik dan wel weer echt knap. Dat zou me dan weer niet lukken vrees ik haha.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 10:32

manzano schreef:
Dorine92 schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

4 weken rondreizen met alleen handbagage vind ik dan wel weer echt knap. Dat zou me dan weer niet lukken vrees ik haha.

Heten deze broeken ook echt tropenbroeken?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 11:16

Ik noem het gewoon een outdoor/wandelbroek. Misschien heeft die van Dorine speciale stof voor de tropen, dat weet ik niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:08

Er is een verschil tussen gewone outdoor en tropenkleding. Tropenkleding beschermt beter tegen UV en zijn zo geweven dat ze ook beschermen tegen insectenbeten, en soms ook geimpregneerd met insectwerend middel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:38

Neonlight schreef:
Er is een verschil tussen gewone outdoor en tropenkleding. Tropenkleding beschermt beter tegen UV en zijn zo geweven dat ze ook beschermen tegen insectenbeten, en soms ook geimpregneerd met insectwerend middel.

Ik heb beiden gehad tijdens dezelfde reis.... merkte geen enkel verschil qua insecten. Enige verschil zat in de prijs :')

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:28

Ik ben juist van (rol)koffers afgestapt op dit soort reizen. Zo onhandig overal. Al hoef je maar 5 meter te lopen. Eigenlijk alleen handig als je (letterlijk) op de gebaande paden blijft.
Ik was juist super blij met mijn backpack. Tegenwoordig heb je veel rugzakken die gewoon open gaan in 2 helften zoals een koffer. Dan heb je veel meer overzicht dan in die ouderwetse zak-backpacks.
Packingcubes erbij en extra postbode elastieken mee en het in en uitpakken wordt super simpel.

Je lijst is een goed begin hoor. Maar ik zou nog bijna een keer halveren. Ik vond dingen zoeken in mijn tas bij veel verplaatsen van de ene naar de andere plek bloed irritant. En minder spullen betekend ook minder zoeken :+

Ik had 1 legging, 1 dikkere lange broek (inderdaad vanwege muggen) en 1 (fleece) vest bij me wat dienst deed als trui/jas en een waterdicht jasje als laatste laag.
Dan aantal hemdjes, paar shirts, 2 shirt met lange mouwen (want verbanden/koud) 2 korte broek en 1 jurkje. En dan tussendoor wassen. De ene keer even iets uitspoelen op de hand en één keer wat meer laten wassen bij een wasserij.
en ja, dat fleece vest kon ik niet meer zíén op het einde van de reis. Maar dat heeft niets afgedaan aan de reis.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:38

Herfstblad schreef:
manzano schreef:

Heten deze broeken ook echt tropenbroeken?

Toen ik ze kocht wel ja

Ik ga in september naar Madagaskar voor 3,5 week. Mag 2 koffers van 23 kilo in het ruim mee, en dan nog een cabinekoffertje, en nog een persoonlijk item. Welke idioot neemt er nou zoveel mee _O-
Ik hou het bij wat cabinebagage met een persoonlijk item. Dan kunnen ze het ook niet kwijt maken. En hoef ik niet te sjouwen

Ts echt je gaat zo blij zijn als je minstens de helft minder meeneemt. Je moet het allemaal tillen en meezeulen he

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:49

Oh mijn bovenstaande lijst was inderdaad voor reizen met kleine backpack die doorkon voor handbagage.

En dan moesten we kleding bij hebben voor 30+ graden tot en met vriespunt voor 3 weken.
Ik heb niets gemist.

En dan moet je mijn kledingkast thuis zien....die puilt uit!!! Dus ik ben niet een minimalist normaal gezien.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:54

pol013 schreef:
Oh mijn bovenstaande lijst was inderdaad voor reizen met kleine backpack die doorkon voor handbagage.

En dan moesten we kleding bij hebben voor 30+ graden tot en met vriespunt voor 3 weken.
Ik heb niets gemist.

En dan moet je mijn kledingkast thuis zien....die puilt uit!!! Dus ik ben niet een minimalist normaal gezien.

Probeer het eens, wie weet bevalt het wel :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 15:59

Dorine92 schreef:
pol013 schreef:

Ik heb niets gemist.

Ik denk dat je TS bedoelt? Ik heb al heel minimalistisch gereisd. En dat is me super bevallen.
IK bedoel juist dat ik dat thuis niet ben. En best van mooie kleding houd. Maar dat ik dat echt niet gemist heb op vakantie.
Ik heb wel heel hartelijk gelachen om die mensen die met zo'n reuze koffer op een bootje zaten in de amazone.....Toen was ik extra blij met mijn kleine rugzak.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:19

Ik moet opeens denken aan onze rondreis naar Centraal Azië. Bij aankomst in Ashabath was er 1 koffer kwijt. De koffer kwam 1,5 week later pas aan in Tasjkent. De vrouw was er eigenlijk niet blij mee, want nu moest ze weer kiezen wat aan te trekken. Ze waste iedere avond haar setje kleren en die trok ze de volgende dag weer aan. :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:47

pol013 schreef:
Dorine92 schreef:

Ik denk dat je TS bedoelt? Ik heb al heel minimalistisch gereisd. En dat is me super bevallen.
IK bedoel juist dat ik dat thuis niet ben. En best van mooie kleding houd. Maar dat ik dat echt niet gemist heb op vakantie.
Ik heb wel heel hartelijk gelachen om die mensen die met zo'n reuze koffer op een bootje zaten in de amazone.....Toen was ik extra blij met mijn kleine rugzak.

Nee ik bedoelde jou. Thuis minimalistisch leven zodat je kasten niet uitpuilen. Is heerlijk. Alleen spullen om je heen die je nodig hebt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 16:48

Neonlight schreef:
Ik moet opeens denken aan onze rondreis naar Centraal Azië. Bij aankomst in Ashabath was er 1 koffer kwijt. De koffer kwam 1,5 week later pas aan in Tasjkent. De vrouw was er eigenlijk niet blij mee, want nu moest ze weer kiezen wat aan te trekken. Ze waste iedere avond haar setje kleren en die trok ze de volgende dag weer aan. :D

Haha heerlijk he. Maar het zal je maar gebeuren, koffer kwijt. Het is zo lekker als je alleen in de cabine je spullen hebt. Dan kan er ook niks kwijtraken want je houdt het bij je. En je hoeft ook niet te wachten op koffers

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:11

Dorine92 schreef:
Ik ga in september naar Madagaskar voor 3,5 week. Mag 2 koffers van 23 kilo in het ruim mee, en dan nog een cabinekoffertje, en nog een persoonlijk item. Welke idioot neemt er nou zoveel mee _O-
Ik hou het bij wat cabinebagage met een persoonlijk item. Dan kunnen ze het ook niet kwijt maken. En hoef ik niet te sjouwen

Ts echt je gaat zo blij zijn als je minstens de helft minder meeneemt. Je moet het allemaal tillen en meezeulen he

Ik haha. Maar ik had een fototas van 15kg bij me. En dus 2 koffers. 1 oude koffer helemaal volgestopt met kinderkleding, schoolspullen en speelgoed. Die heb ik in Afrika afgegeven bij een weeshuis. Waren ze mega blij mee.

Ik doe altijd wat voor de eerste 2 dagen in mn handbagage. En verder is alles te koop denk ik altijd maar.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 18:34

Dorine heb je een link van die broek of heet die gewoon "tropen broek"? Ziet er wel chill uit.

Ik ben ook team veel meenemen hoor. Dat zeulen valt allemaal wel mee. Karretje op het vliegveld, bus voor de deur. Alleen rekening houden met het terrein. Of je nou beperkt bent met 15kg of alles bij hebt wat je mee wilt nemen met 18kg maakt echt het verschil niet. Ook niet voor het personeel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 19:39

@Pol, waarom postbode elastieken?

Ik heb zelf goede ervaringen met een reistas van Bach, vouwt open als een dokters tas en met cubes fijn in te pakken.

Qua kleding is al genoeg gezegd

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 20:10

Het duurt nog zooo lang! 10 weken! Super veel zin in! *\o/*

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:50

Nyaleti schreef:
Dorine heb je een link van die broek of heet die gewoon "tropen broek"? Ziet er wel chill uit.

Ik ben ook team veel meenemen hoor. Dat zeulen valt allemaal wel mee. Karretje op het vliegveld, bus voor de deur. Alleen rekening houden met het terrein. Of je nou beperkt bent met 15kg of alles bij hebt wat je mee wilt nemen met 18kg maakt echt het verschil niet. Ook niet voor het personeel.

Ja hij heette tropenbroek maar heb hem al wel even geleden gekocht. Zag hem op google wel maar dan word je naar Decathlon app gestuurd. Maar dan wel naar home -O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:51

Wanneer ga jij dan? Ik ben begin september in Kenia