Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:Ik heb altijd een tropenbroek aan. Veel beter dan een legging want daar steken muggen zo doorheen
Mijne komen van Decathlon en zijn al de halve wereld over geweest. Ze beschermen ook je enkels. Niet alleen tegen muggen maar natuurlijk ook tegen verbranden
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En inderdaad je hebt veel te veel mee. Is alleen maar onhandig en veel sjouwen. Je kunt gewoon tussendoor wassen. Ik heb wel eens 4 weken rondgereisd in Egypte met alleen een personal item (20x30x40cm) en daar zat dan zelfs mijn duikmasker nog in
Dorine92 schreef:Ik heb altijd een tropenbroek aan. Veel beter dan een legging want daar steken muggen zo doorheen
Mijne komen van Decathlon en zijn al de halve wereld over geweest. Ze beschermen ook je enkels. Niet alleen tegen muggen maar natuurlijk ook tegen verbranden
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En inderdaad je hebt veel te veel mee. Is alleen maar onhandig en veel sjouwen. Je kunt gewoon tussendoor wassen. Ik heb wel eens 4 weken rondgereisd in Egypte met alleen een personal item (20x30x40cm) en daar zat dan zelfs mijn duikmasker nog in
manzano schreef:Dorine92 schreef:Ik heb altijd een tropenbroek aan. Veel beter dan een legging want daar steken muggen zo doorheen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zoiets broek (van Perrysport) heb ik ook echt in gewoond in Afrika. Ideaal.
Ga eens kijken bij Decathlon voor deze, want ziet er fijn uit.
4 weken rondreizen met alleen handbagage vind ik dan wel weer echt knap. Dat zou me dan weer niet lukken vrees ik haha.
Neonlight schreef:Er is een verschil tussen gewone outdoor en tropenkleding. Tropenkleding beschermt beter tegen UV en zijn zo geweven dat ze ook beschermen tegen insectenbeten, en soms ook geimpregneerd met insectwerend middel.
Herfstblad schreef:manzano schreef:
Zoiets broek (van Perrysport) heb ik ook echt in gewoond in Afrika. Ideaal.
Ga eens kijken bij Decathlon voor deze, want ziet er fijn uit.
4 weken rondreizen met alleen handbagage vind ik dan wel weer echt knap. Dat zou me dan weer niet lukken vrees ik haha.
Heten deze broeken ook echt tropenbroeken?
pol013 schreef:Oh mijn bovenstaande lijst was inderdaad voor reizen met kleine backpack die doorkon voor handbagage.
En dan moesten we kleding bij hebben voor 30+ graden tot en met vriespunt voor 3 weken.
Ik heb niets gemist.
En dan moet je mijn kledingkast thuis zien....die puilt uit!!! Dus ik ben niet een minimalist normaal gezien.
Dorine92 schreef:pol013 schreef:Oh mijn bovenstaande lijst was inderdaad voor reizen met kleine backpack die doorkon voor handbagage.
En dan moesten we kleding bij hebben voor 30+ graden tot en met vriespunt voor 3 weken.
Ik heb niets gemist.
En dan moet je mijn kledingkast thuis zien....die puilt uit!!! Dus ik ben niet een minimalist normaal gezien.
Probeer het eens, wie weet bevalt het wel
pol013 schreef:Dorine92 schreef:Probeer het eens, wie weet bevalt het wel
Ik denk dat je TS bedoelt? Ik heb al heel minimalistisch gereisd. En dat is me super bevallen.
IK bedoel juist dat ik dat thuis niet ben. En best van mooie kleding houd. Maar dat ik dat echt niet gemist heb op vakantie.
Ik heb wel heel hartelijk gelachen om die mensen die met zo'n reuze koffer op een bootje zaten in de amazone.....Toen was ik extra blij met mijn kleine rugzak.
Neonlight schreef:Ik moet opeens denken aan onze rondreis naar Centraal Azië. Bij aankomst in Ashabath was er 1 koffer kwijt. De koffer kwam 1,5 week later pas aan in Tasjkent. De vrouw was er eigenlijk niet blij mee, want nu moest ze weer kiezen wat aan te trekken. Ze waste iedere avond haar setje kleren en die trok ze de volgende dag weer aan.
Dorine92 schreef:Ik ga in september naar Madagaskar voor 3,5 week. Mag 2 koffers van 23 kilo in het ruim mee, en dan nog een cabinekoffertje, en nog een persoonlijk item. Welke idioot neemt er nou zoveel mee![]()
Ik hou het bij wat cabinebagage met een persoonlijk item. Dan kunnen ze het ook niet kwijt maken. En hoef ik niet te sjouwen
Ts echt je gaat zo blij zijn als je minstens de helft minder meeneemt. Je moet het allemaal tillen en meezeulen he
Nyaleti schreef:Dorine heb je een link van die broek of heet die gewoon "tropen broek"? Ziet er wel chill uit.
Ik ben ook team veel meenemen hoor. Dat zeulen valt allemaal wel mee. Karretje op het vliegveld, bus voor de deur. Alleen rekening houden met het terrein. Of je nou beperkt bent met 15kg of alles bij hebt wat je mee wilt nemen met 18kg maakt echt het verschil niet. Ook niet voor het personeel.