Hoe warm is het bij jullie in huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:29

mika11 schreef:
Bellatrix schreef:
Ja, oké, misschien mag het dan wel maar ik weet niet of ik die investering wil maken. Die airco werkt dan alleen beneden toch? Dan heb ik er in de slaapkamer niets aan.

Ik heb een koopappartement, dat is dat misschien anders.
Maar als je huurt en je gaat er vanuit dat je er nog lang blijft wonen is het misschien wel de moeite waard.
Ik heb de airco in de slaapkamer, alleen ik heb wel alles gelijkvloers.
De airco man adviseerde toen een wat krachtiger uitvoering te nemen zodat je er in het hele appartement baat van hebt.
Ik ben blij dat ik toen naar hem geluisterd heb, anders heb je inderdaad 1 ruimte die koel is , en is de rest alsnog heel warm.

Ja, ik heb 2 trappen in huis, dat maakt het lastiger.

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:33

Bellatrix schreef:
Ja, dat heb ik gelijk de eerste zomer al geprobeerd. Een week laten staan ofzo maar het deed niets. :+
En nee, dat is ze ook niet gelukt. -O-

Das jammer dat het inderdaad niet werkt....

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:43

Nieuwbouwhuis hier en nog heerlijk. Beneden rond de 22, op de bovenste verdieping 23/24. Alles wordt 's ochtends voordat wij weggaan dichtgedaan - ramen, deuren en alle schermen naar beneden. 's Avonds gaat alles weer open - ramen open of op de kiep en alle schermen weer omhoog. Het is even afhankelijk van de tijd en wind hoe laat wij dat doen. Aangezien wij aan het open water wonen hebben wij bijna altijd wind wat erg verkoelend is 's avonds.

Wat mij opvalt is dat ons huis gigantisch goed geïsoleerd is waardoor het nu echt heel lang goed blijft. In het najaar straks duurt het andersom ook erg lang voordat wij alle warmte weer kwijt zijn. Dat kan soms een nadeel zijn als je een warme nazomer hebt

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:45

Nu 24,3 in de woonkamer en boven 25,5

xbelieveitx

Re: Hoe warm is het bij jullie in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:49

Ik woon in een tour caravan (lang leve het niet kunnen vinden van een huis -O- ) en het was gistermiddag 38 graden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:50

xbelieveitx schreef:
Ik woon in een tour caravan (lang leve het niet kunnen vinden van een huis -O- ) en het was gistermiddag 38 graden.

:oo

Wat een horror!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 09:55

Iets tussen de 21 en 22 graden, de airco boven koelt de bovenverdieping af, behalve de kamers die daar niet gebruikt worden, daarvan houden we de deuren dicht.
Badkamer heeft geen zonwering, daar is het 24 graden, dus ook die deur blijft gesloten.
Verder alle luiken en rolluiken dicht waar we die hebben, en anders als de zon erop schijnt de warmtewerende dikke gordijnen dicht houden.

Om 9u deze morgen was het al vies warm, dus terrasdeuren dicht en de airco aan in de keuken.

We gebruiken vroeg in de ochtend ook wel de plafondventilatoren om de warmte uit het huis te krijgen, en dan moet je denken aan 5 of 6 uur in de morgen.
Ook voor de honden proberen we het zo koel mogelijk te houden.

In een caravan wonen lijkt mij op dit moment ook verschrikkelijk, sterkte!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 09:56

xbelieveitx schreef:

We have a winner :oo :wow:
Vreselijk! Staat de caravan wel in de schaduw van bomen oid?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:00

Hier nu al 26 binnen

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:05

Gisteravond op de piek 32, nu al 28,5. Oud herenhuis die wij huren waarbij weinig isolatie is, en we zitten bovenin met ons appartement + in de ochtend slaapkamer en badkamer met de zon erop en vanaf de middag draait hij vol op onze woonkamer totdat hij ondergaat. Vrees voor vandaag .....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:07

Oh dat is ook geen pretje...heb je iets van een air cooler of ventilator?

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:09

Ik heb een slecht geïsoleerd (huur)huisje. Gisteravond was het 24,5 graden, toen ik thuis kwam. Vannacht ramen en deuren open gehouden (ik kan het goed tegenover elkaar open zetten, kan gelukkig ook goed met de honden en katten) Vanochtend om 8.00 was het 20 graden. Nu 21,5.

Ik heb geen airco, wel 3 grote bomen rondom mn huisje, waardoor ik heel veel schaduw heb. ‘s ochtend schijnt de zon in de keuken, dan doe ik het gordijn dicht. En boven ook aan die kant.

Op deze manier houd ik het zomers koel genoeg.
Helemaal nu het steeds een aantal dagen warm/heet is en daarna weer afkoelt.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:10

Jeetje, wat een temperaturen komen hier voorbij zeg :oo

Hier in huis is het 22 graden, boven iets warmer (24/25 denk ik). Het huis is van 1984, geen airco of zonwering. Wel witte rolgordijnen en overgordijnen en in het voorjaar geinvesteerd in kunststof kozijnen met triple glas. Ik merk daarmee wel echt verschil ten opzichte van afgelopen jaar. Maar volgend jaar komt er wel een airco boven en beneden :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:11

Oi oi oi wat een temperaturen bij sommigen zeg. Ik benijd jullie niets.

Ik heb sinds vorig jaar airco en geniet dus van 21,5 graad in huis. Eerder werd het snel flink warm, dus ik ben echt blij met m'n investering!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:14

Bellatrix, je kunt ook de airco boven op de overloop/bij je slaapkamer laten hangen. Warme lucht stijgt op, je hebt best kans dat hij na verloop van tijd beneden ook koeler maakt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:24

Renee1991 schreef:
Bellatrix, je kunt ook de airco boven op de overloop/bij je slaapkamer laten hangen. Warme lucht stijgt op, je hebt best kans dat hij na verloop van tijd beneden ook koeler maakt.

Dit dus, de airco die bij ons in de slaapkamer hangt koelt niet alleen de bovenetage mee af, maar ook de hal, de koele lucht zakt ahw naar beneden.

Doe je de voordeur open en voelt meteen de koelere lucht.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:27

Op dit moment 24,5. Heb de hele nacht alles open gehad en heb nu de airco aan. Ik vind dat prima als niet veel hoef te doen.
Straks moet ik werken (keuken) en daar was het laatst met 30 graden buiten 26 binnen met airco. Ik heb koelkleding besteld en hoop nu dat het aankomt voor ik naar mijn werk moet. Anders breng ik vanavond in de koelcel door haha :')

Veel groen wil trouwens ook helpen. Mijn opa heeft allemaal bomen en struiken om zijn huis staan. Een paar jaar terug toen het 38 graden was, was het bij hem 22 graden in de woonkamer zonder airco :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:28

27,5 op dit moment, we hebben net het dak geïsoleerd |( even aftellen tot eind augustus wanneer de airco komt...

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:30

Poeh, wat warm bij sommigen!

Hier was het gisteravond 24,5 graden in de woonkamer. Vanmorgen vroeg alles open gezet en toen koelde het af naar 22,5. Daarna alles weer hermetisch afgesloten, zonnescherm uit, gordijnen dicht en pas als het vanavond wat afkoelt weer open. Geen airco, maar ik slaap ook nog gewoon onder een dekbed :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:33

Het zal er ook aan liggen waar je woont. Hier in Limburg was het gisteren al ruim boven de 30 graden buiten, dan loopt het binnen ook snel op.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:39

Beneden 22 graden en boven 18 of 19 graden.
Overal in huis airco

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:52

Ik zie dat Toon 26,5 graden aangeeft. Alles zit bij ons dicht, ramen, lamellen, we proberen de warmte zo goed mogelijk buiten te houden. En als we straks thuiskomen, dan gaat de airco op zeker aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:53

Sansevieria schreef:
Renee1991 schreef:

Dit dus, de airco die bij ons in de slaapkamer hangt koelt niet alleen de bovenetage mee af, maar ook de hal, de koele lucht zakt ahw naar beneden.

Doe je de voordeur open en voelt meteen de koelere lucht.

Hmm ok. Dat wist ik niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:10

Jaloers op alle airco's...
Hier was het gisteren:
Boven 31
Beneden 25

Vanochtend vroeg na ruime tijd koelen:
Boven 28
Beneden 24

Nu een paar uur later:
Boven 28
Beneden 25

Fijn

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:16

Kwam net thuis en 32 graden in huis. Ventilator en ventilatiesysteem staan inmiddels op hun max aan.
Ben benieuwd hoeveel graden het over een uur is.