Zelfscan supermarkt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Zelfscan supermarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:39

Je krijgt echt geen winkelverbod en strafblad omdat je een keer een fout maakt aan de zelfscan, dat is zwaar overdreven of je hebt niet het hele verhaal gekregen

@karuna, in de winkel doe je maar rustig aan. Ik loop dan door en kom later terug. Maar je kan toch enigszins jezelf voorbereiden aan de kassa in die tijd dat je zit te 'onthaasten'? Weten waar je portemonnee zit, zorgen dat je tassen klaar staan etc. Dat is echt mijn ergernis in winkels, van die mensen die vinden dat de hele wereld maar op hun moet wachten.

Dat is iets anders als iemand die het moeilijk heeft of gewoon niet zo snel is in bewegen maar wel gewoon oplet en zijn/haar/hun best doet. Maar dat pertinent niets doen en pas in actie schieten als alles klaar is waardoor iedereen moet wachten omdat jij het nodig vindt om te onthaasten in de kassarij is echt top 1 ergernis.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:43

Hier heeft alleen de Aldi zelfscan, en ik kom niet graag bij de Aldi. :')
Maar ik mis de zelfscan ontzettend, heb zo’n hekel aan de rijen in de supermarkt. Doen meestal paar keer per week wat boodschappen, vaak nog geen mandje vol. Staan er weer 5 mensen met een volle kar voor je, ook geen lange band na het scannen waardoor je moet wachten tot ze eindelijk hebben ingepakt en weg zijn voordat de volgende aan de beurt is, enorm ergerlijk.
In Nederland deed ik lekker in de winkel al scannen en het inpakken, kon bijna altijd meteen afrekenen, had de bon op mijn telefoon om door het poortje te gaan. Scheelde onwijs veel tijd.
Ik kom niet bij de supermarkt voor een gezellig praatje of sociale contacten, heb gewoon boodschappen nodig en wil verder met rust gelaten worden.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:02

Ik doe alleen nog bij de kassa afrekenen. Bij de zelfscan heb je hier standaard altijd controle, voordat er iemand is ben je al een paar minuten verder, dan moeten ze de boel nog scannen. Dan ben ik vlugger klaar bij de kassa. Ik vind ook dat al het menselijke contact verdwijnt. Bij de benzine stations zit ook geen winkeltje meer, alleen nog op de snelweg. Erg jammer is dat, daarom ook liever bij de kassa

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:05

Het vervelendste aan controle of een probleem waarbij je op die knop moet duwen dat er een probleem is vind ik dat het niet alleen lang duurt voordat er iemand komt opdagen maar als het tegenzit het zo lang duurt dat de boodschappen die je al gescand had weer uit dat apparaat verdwijnen en je dus opnieuw moet beginnen. Als ze bij voorbeeld rustig naar het schap wandelen om daar eens te kijken of er nog een product met wel een scanbare sticker is ofzo. Of wat de prijs is van een artikel.
Als je dat aan de gewone kassa hebt duurt dat ook lang. Maar dan hoeft het niet allemaal opnieuw, en soms zeggen ze zelfs nog sorry ook.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:14

Schuur_ schreef:
Je krijgt echt geen winkelverbod en strafblad omdat je een keer een fout maakt aan de zelfscan, dat is zwaar overdreven of je hebt niet het hele verhaal gekregen

Toen de opkomst van de zelfscan kwam zijn bij ons in het dorp meerdere van dit soort incidenten geweest. Ze waren toen ongelofelijk streng en elk foutje was geen foutje maar diefstal.

Heb je al eens op google gekeken? Advocatenkantoren hebben er artikelen over op hun site staan en het is ook gewoon in de media geweest.
Bijvoorbeeld:
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... fscankassa

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:14

Ik ga uit principe altijd naar de kassa. Ten eerste omdat kassamedewerkers aan de lopende band fouten maken, maar als je zelf een foutje maakt bij de zelfscan heb je een probleem. Ten tweede omdat ik cash geld erin wil houden en ten derde omdat ik niet wil dat alles digitaal wordt. Ik wil dat de baan van caissière behouden blijft. Ik zie geen enkele reden om zelf hun werk te gaan doen, met de kans dat ik dan nog op de vingers getikt word bij een foutje ook

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:31

Chickyy schreef:
Een uur voor je boodschappen? Hoe dan? :+ Maximaal een half uur sta ik weer buiten en dan vlieg ik echt niet de winkel door :n

Ja ongeveer wel, ik loop rustig, sta voor t schap te koekeloeren en bedenk me regelmatig dat ik nog wat moet halen uit een rij die ik al heb gehad :+
Ik gebruik een boodschappen lijst, maar toch gebeurt het.
Ik moet de app wel eens openen, omdat ik twijfel of een bepaalde aanbieding er wel of niet nog is, kost ook tijd :P

Ik doe boodschappen voor vier personen, 2 volwassenen en 2 kinderen.

Omdat ik meer tijd nodig heb in de winkel, vind ik zo’n zelfscan ideaal, dan blijft het ook nog enigszins logisch in de tas/krat zitten, ook als ik een controle krijg. Ik win juist de tijd terug bij de zelfscan kassa :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:41

pluisje88 schreef:
Schuur_ schreef:

Toen de opkomst van de zelfscan kwam zijn bij ons in het dorp meerdere van dit soort incidenten geweest. Ze waren toen ongelofelijk streng en elk foutje was geen foutje maar diefstal.

Heb je al eens op google gekeken? Advocatenkantoren hebben er artikelen over op hun site staan en het is ook gewoon in de media geweest.
Bijvoorbeeld:

Toch vind ik dit verhaal heel dubbel.
Ja ze zijn vrijgesproken. Maar dat heeft net zoveel met tijd en geld te maken.

Maar ik snap de winkel ook. En ook het winkelverbod.
Ze waren niet gewoon boodschappen aan het doen zoals elk ander.
Ze waren zelf aan het mutsen in die winkel over wat zakelijk moest en wat niet en daarmee aan het rommelen.
En ze waren zo aan het rommelen dat ze ook zelf niet meer wisten wat ze deden. Anders was alles goed gescand.
Ga dan aan een gewone kassa staan....
Pak je de keer daarna weer de scanner.

En ja vervelend als daar geen intentie van stelen was. Maar bij een boel mensen is dat wel zo.
En nee de meeste geven dat daarna niet toe.
En dan lijkt het nogal snel dat het allemaal onterecht is wat de winkel deed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:46

Shenavallie schreef:
Het hangt van de supermarkt af en hoeveel ik heb of ik voor de kassa kies of voor de zelfscan. Als ik alleen 's morgens een broodje van de Lidl moet afrekenen en er is een hele club van de bejaardenopvang bij de kassa, dan kies ik voor zelfscan. Maar als ik naar Plus ga (waar ik de koopzegels van spaar), dan wacht ik bij de kassa. Niet alleen vind ik de kassa fijner, maar ik spaar ook nog de papieren zegels. Ik hou helemaal niet van dat digitale gedoe, maar bij de zelfscan krijg je geen papieren zegels meer bij ons. Dus wacht ik netjes op mijn beurt bij de kassa. :D

Bij de Plus hier kun je met je kassabon naar de servicebalie (tegenover de zelfscankassa's) om daar je papieren koopzegels of spaaractie-dingen te halen.
Moet je alleen even aantikken dat je koopzegels spaart bij de zelfscankassa zodat dat ook op je bon komt te staan. :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:09

DuoPenotti schreef:
pluisje88 schreef:

Bijvoorbeeld:

Toch vind ik dit verhaal heel dubbel.
Ja ze zijn vrijgesproken. Maar dat heeft net zoveel met tijd en geld te maken.

Maar ik snap de winkel ook. En ook het winkelverbod.
Ze waren niet gewoon boodschappen aan het doen zoals elk ander.
Ze waren zelf aan het mutsen in die winkel over wat zakelijk moest en wat niet en daarmee aan het rommelen.
En ze waren zo aan het rommelen dat ze ook zelf niet meer wisten wat ze deden. Anders was alles goed gescand.
Ga dan aan een gewone kassa staan....
Pak je de keer daarna weer de scanner.

En ja vervelend als daar geen intentie van stelen was. Maar bij een boel mensen is dat wel zo.
En nee de meeste geven dat daarna niet toe.
En dan lijkt het nogal snel dat het allemaal onterecht is wat de winkel deed.

Dat klopt. Dit hebben ze ook niet handig aangepakt. Maar hierboven werd beweerd dat mijn verhaal pertinent niet waar kon zijn en dat is gewoon niet waar. Het is wel degelijk gebeurd zoals ik heb omschreven en dat heeft bij het halve dorp een dusdanig nare smaak achtergelaten dat de zelfscan bij de jumbo spaarzaam gebruikt wordt. De mensen die er nieuw zijn komen wonen of jongeren gebruiken het wel maar de mensen die het begin van de zelfscans hebben meegekregen laten de zelfscan hier links liggen om deze reden.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:11

_Nancy schreef:
Chickyy schreef:
Een uur voor je boodschappen? Hoe dan? :+ Maximaal een half uur sta ik weer buiten en dan vlieg ik echt niet de winkel door :n

Ja ongeveer wel, ik loop rustig, sta voor t schap te koekeloeren en bedenk me regelmatig dat ik nog wat moet halen uit een rij die ik al heb gehad :+
Ik gebruik een boodschappen lijst, maar toch gebeurt het.
Ik moet de app wel eens openen, omdat ik twijfel of een bepaalde aanbieding er wel of niet nog is, kost ook tijd :P

Ik doe boodschappen voor vier personen, 2 volwassenen en 2 kinderen.

Omdat ik meer tijd nodig heb in de winkel, vind ik zo’n zelfscan ideaal, dan blijft het ook nog enigszins logisch in de tas/krat zitten, ook als ik een controle krijg. Ik win juist de tijd terug bij de zelfscan kassa :)

Ik loop ook wel rustig en ga eerst uit mijn hoofd de winkel door. Dan kijk ik aan het eind op mijn lijstje en moet ik soms nog wat dingen pakken die ik vergeten ben.. Ben echt max een half uur in de winkel en dat vind ik al vrij lang..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:21

pluisje88 schreef:
Dat klopt. Dit hebben ze ook niet handig aangepakt. Maar hierboven werd beweerd dat mijn verhaal pertinent niet waar kon zijn en dat is gewoon niet waar. Het is wel degelijk gebeurd zoals ik heb omschreven en dat heeft bij het halve dorp een dusdanig nare smaak achtergelaten dat de zelfscan bij de jumbo spaarzaam gebruikt wordt. De mensen die er nieuw zijn komen wonen of jongeren gebruiken het wel maar de mensen die het begin van de zelfscans hebben meegekregen laten de zelfscan hier links liggen om deze reden.

Zoals altijd en overal worden er fouten gemaakt.
Maar wat ik ook vooral merk is dat het per winkel zo enorm kan verschillen hoe het personeel is.
En dan niet per keten, maar gewoon per winkel.

De ene winkel altijd norser of ongemotiveerder personeel dan de ander.
En ja dan zal het gevoel van bekeken worden als dief vaker voorkomen.

Om eens een voorbeeld te geven bij ons in de winkel. Ze zijn daar echt altijd heel prettig.
Wij kregen steekproef en hadden een afgeprijsd product.
En het meisje scant zelf de verkeerde, de niet afgeprijsde, code.
Dus het word rood in de scanner, vervolgens krijgt ze dan niet opgelost en alles moet op de band. Niet onze fout, wij hadden juist gescand.

dat meisje vond het zo erg....en wij hadden zoiets van, tja, sh.t happens.
Zijn ook niet boos geworden, want ja, daar schiet ook niemand wat mee op.

En net voordat het laatste product weer in het wagentje zit krijgen we een bosje bloemen voor het ongemak.
Hoefde niet, maar wel heel fijn.

Weet zeker als dat in de andere winkel was gebeurt dat het niet zo was afgehandeld.

Dus ja, dat het voorkomt dat mensen als dief worden aangekeken zal vast.
Dat ligt echt aan de winkel.... dus zeggen dat het niet gebeurt is raar, want weet het wel zeker.

Maar dat mensen staan te zuchten en te zeiken tegen de persoon die de steekproef uit moet voeren gebeurt nog veel vaker....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:41

De sfeer in de winkel en hoe mensen zich gedragen bij de kassa is ook echt wel regio en plaats afhankelijk. Natuurlijk is het dan geen 100% beeld, maar toen ik in het Noorden kwam wonen moest ik echt even wennen en mijn tempo naar beneden brengen, ook in het verkeer.

Hier heeft de Lidl geen afruimband en de kassière wacht ook tot iemand alle boodschappen van het laatste stukje af heeft gepakt.

Bij de Jumbo, als ik naar de kassa ga, doen sommigen dat ook. Die nemen dan alle tijd voor degene die aan het afrekenen en inpakken is en pas als ze die gegroet hebben, beginnen ze aan de volgende.
Nogmaals, dat is niet 100% maar gebeurt vaak en dat kende ik echt niet.

Maar zelfs in de stad accepteerde ik geen gedram achter me. Gewoon wachten zoals we allemaal moeten. Heeft er niks mee te maken of het wel of niet leuk is of dat je tijd hebt. Dat kan je voor een ander niet bepalen en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje als we wachten.

Ik laat soms wel mensen voor die maar enkele dingen in hun handen hebben, maar ligt er ook ana hoever ik ben en hoe ze zich gedragen. In mn vorige woonplaats kwam een man aanlopen en die ging al schuin bij me staan met; ik mag wel even voor toch? Nou nee. Begon hij wat te tieren, tja.........Niet mijn probleem.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:52

DuoPenotti schreef:
pluisje88 schreef:
Zoals altijd en overal worden er fouten gemaakt.
Maar wat ik ook vooral merk is dat het per winkel zo enorm kan verschillen hoe het personeel is.
En dan niet per keten, maar gewoon per winkel.

De ene winkel altijd norser of ongemotiveerder personeel dan de ander.
En ja dan zal het gevoel van bekeken worden als dief vaker voorkomen.

Om eens een voorbeeld te geven bij ons in de winkel. Ze zijn daar echt altijd heel prettig.
Wij kregen steekproef en hadden een afgeprijsd product.
En het meisje scant zelf de verkeerde, de niet afgeprijsde, code.
Dus het word rood in de scanner, vervolgens krijgt ze dan niet opgelost en alles moet op de band. Niet onze fout, wij hadden juist gescand.

dat meisje vond het zo erg....en wij hadden zoiets van, tja, sh.t happens.
Zijn ook niet boos geworden, want ja, daar schiet ook niemand wat mee op.

En net voordat het laatste product weer in het wagentje zit krijgen we een bosje bloemen voor het ongemak.
Hoefde niet, maar wel heel fijn.

Weet zeker als dat in de andere winkel was gebeurt dat het niet zo was afgehandeld.

Dus ja, dat het voorkomt dat mensen als dief worden aangekeken zal vast.
Dat ligt echt aan de winkel.... dus zeggen dat het niet gebeurt is raar, want weet het wel zeker.

Maar dat mensen staan te zuchten en te zeiken tegen de persoon die de steekproef uit moet voeren gebeurt nog veel vaker....

Oh dat klinkt als een fijne winkel! Ik woon in een nuchter achterhoeks dorp waar je mensen de kachel niet zo snel heet stookt. Ik heb jaren achter de kassa gewerkt in dit dorp en de onaardige ervaringen kan ik op 1 hand tellen. Een norse houding als deze was dan ook absoluut niet nodig. De eigenaar zelf kwam uit een ander dorp ongeveer een half uur met de auto en meer “stads”. Ik heb zelf nog voor deze man gewerkt voor de zelfscans kwamen en binnen enkele jaren kon hij amper nog aan personeel komen want niemand wilde voor hem werken. Inmiddels is de winkel wel overgenomen maar de nare smaak zit er diep in bij mensen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:55

capopjekop schreef:
Enige irritatiepuntje is dat ze nooit controleren als ik alleen maar gezond spul haal. Maar als ik dan eens een vreetbui heb dan wel :')

Mij hebben ze weleens gescand toen ik enkel een pak melk had :+ Boodschappen gedaan, via zelfscan afgerekend en naar de auto gelopen. Daar bedacht ik me dat ik melk vergeten was, dus terug naar beneden, winkel in, melk gepakt en bij zelfscan betalen. Toen kreeg ik de random controle :+

Ik laat m'n boodschappen inmiddels alweer wat jaartjes bezorgen, maar voorheen ging ik altijd door de zelfscan met m'n weekboodschappen. Ging altijd een stuk sneller dan via de normale kassa :)

Slechts één keer een slechte ervaring, dat was toen ik bij de Jumbo gecontroleerd werd en de doos hetzelfde artikel twee keer scande terwijl ik aangaf dat ze die net ook al gescand had. Toen kon ik dus alsnog achteraan in de rij sluiten om al m'n boodschappen te laten scannen. Had de paar maanden daarvoor al meerdere andere slechte ervaringen met zowel het personeel als (beschimmelde) producten, dus dat gedoe was de druppel. Vanaf dat moment ben ik trouwe AH-ganger

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:56

pluisje88 schreef:
Oh dat klinkt als een fijne winkel! Ik woon in een nuchter achterhoeks dorp waar je mensen de kachel niet zo snel heet stookt. Ik heb jaren achter de kassa gewerkt in dit dorp en de onaardige ervaringen kan ik op 1 hand tellen. Een norse houding als deze was dan ook absoluut niet nodig. De eigenaar zelf kwam uit een ander dorp ongeveer een half uur met de auto en meer “stads”. Ik heb zelf nog voor deze man gewerkt voor de zelfscans kwamen en binnen enkele jaren kon hij amper nog aan personeel komen want niemand wilde voor hem werken. Inmiddels is de winkel wel overgenomen maar de nare smaak zit er diep in bij mensen.

En dat vind ik dus ook wel wat dorps :P
Zegt deze echte dorpsbewoner.

Jammer, want dikke kans dat het nu weer een fijne winkel is nu die dodo er weg is die de sfeer voor iedereen verziekte.

En inderdaad, dan zie je steed personeel verloop, sjaggie mensen. Zo zonde.
Dat is dus precies wat ik bedoelde er is verschil per winkel.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:59

Ik vind het altijd zo grappig dat mensen gelijk denken dat er door de zelfscan bezuinigd wordt op caissières :+
Dat wordt ook veel tegen mij gezegd als ik aan het werk ben.

Maar helaas, geen persoon minder, maar meer werk voor ons (kruidvat). Ik moet nu naast kassa draaien en mijn dagelijkse werkzaamheden in de winkel, ook de zelfscan in de gaten houden, fixen enzo.
Vind dat soms best lastig, want als er een hele rij bij de kassa staat en 1 iemand bij de zelfscan, die toevallig net controle krijgt, moet ik dus even weg bij de gewone kassa. Wij krijgen hier echt geen extra personeel voor helaas.

Zelf pak ik bijna altijd ergens de zelfscan. Ook best vaak controle, maar daar doe ik niet moeilijk over. Sta er bij ons ook van te kijken hoe vaak die om controle vraagt. Daar hebben we helaas geen invloed op.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:03

Bij de ah een dorp verder is er wel degelijk veel minder personeel hoor. Eerst tussen de 4 en 8 caissières (heb er nog een tijdje gewerkt zelfs) en nu max 3 tegelijk, vaak zelfs alleen. Twee normale kassa’s en 1 zelfscan meid/jongen die in dr eentje 6 zelfscans doet. Heb je weinig rekenkundige kennis voor nodig :)
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 27-05-25 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:09

Biebz schreef:
Maar helaas, geen persoon minder, maar meer werk voor ons (kruidvat). Ik moet nu naast kassa draaien en mijn dagelijkse werkzaamheden in de winkel, ook de zelfscan in de gaten houden, fixen enzo.
Vind dat soms best lastig, want als er een hele rij bij de kassa staat en 1 iemand bij de zelfscan, die toevallig net controle krijgt, moet ik dus even weg bij de gewone kassa. Wij krijgen hier echt geen extra personeel voor helaas.

Dat is vanaf de andere kant ook vervelend. Laatst bij de hema, ik kom tegelijk met iemand bij de kassa's aanlopen en diegene pakt de zelfscan. Prima, dan reken ik wel af bij de medewerker. Maar de klant bij de zelfscan had een artikel waarbij het nodig was dat een medewerker een handeling verricht in die zelfscankassa, ik geloof een mes ofzo. Waardoor ze wegliep van de kassa waar ik net stond om af te rekenen om alsnog die andere klant ruuuussssstigggggg te helpen. En natuurlijk snap ik dat die kassa aangeeft dat er iets loos is. Maar ik snap niet dat zo'n meisje niet even tegen mij iets zegt in de trant van sorry ik kom er zo aan.

Hier is 's avonds bij de supermarkt maar één meisje bij de kassa's (zelfscan, gewone kassa en de servicebalie) en die is tussendoor vaak ook nog aan het opruimen en vegen enzo. Lijkt me heel saai in je eentje. Want doordat het een Fries dorp is en niet één of andere enge wijk in een stad is er ook geen beveiliging. Diegene staat daar dan echt helemaal alleen in het ingang/uitganggebied.
Laatst bijgewerkt door Koper op 27-05-25 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 12:10

Maar is de zelfscan kassa omdat ze goedkoper uit willen zijn of omdat ze steeds moeilijker aan genoeg personeel kunnen komen?
Ik zie bij de ingang nog steeds briefjes hangen van dat ze personeel zoeken.
dan lijkt het er op dat dat ook wel een grote reden is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:01

Biebz schreef:
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen gelijk denken dat er door de zelfscan bezuinigd wordt op caissières :+

Zelf pak ik bijna altijd ergens de zelfscan. Ook best vaak controle, maar daar doe ik niet moeilijk over. Sta er bij ons ook van te kijken hoe vaak die om controle vraagt. Daar hebben we helaas geen invloed op.

De selfscan bij kruidvat vraagt of je uitleg wilt als je een pijnstiller haalt. En dat wordt dan zodanig hard vermeld dat de hele winkel kan meegenieten. Alsof een andere klant het aangaat dat ik een doosje pijnstillers haal. Dus bij Kruidvat absoluut geen zelfscan meer. Zelfs niet als de kassa gesloten is, dan haal ik even een medewerker.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:05

Want mensen zullen maar weten dat je een doosje ibuprofen of paracetamol haalt. :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:06

Ik denk dat de opkomst van zelfscankassa's meerdere redenen heeft:

Personeelstekort en/of kostenbesparing en/of gemak voor de klant. Maar ik denk ook wel een efficientieslag voor een supermarkt ook. Doorstroom in je supermarkt is erg belangrijk. Als je als supermarkt het imago hebt dat mensen heel lang in de rij bij de kassa moeten staan en bij een andere supermarkt is dat niet, dan verlies je tegenwoordig klanten. Je ziet ook heel duidelijk generatieverschillen. Hoe ouder de generatie, hoe vaker lang de reguliere kassa, hoe jonger hoe vaker langs de zelfscan. Dus hoe efficiënter de doorstroom, hoe meer klanten komen en hoe langer en vaker klanten terugkomen.

Hier bij de AH en Jumbo in mijn dorp heb je ook al meerdere zelfscans. Qua tijd maakt het mij niet veel uit. Als ik direct bij een reguliere kassa met kassajuf kan, dan doe ik dat. Kost me net zoveel tijd als de zelfscan. Staat er bij een kassa een flinke rij, met name bejaarden, dan ga ik naar de zelfscan maar dat hangt wel af van de hoeveelheid boodschappen die in mijn wagen liggen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:07

germie schreef:
Biebz schreef:

De selfscan bij kruidvat vraagt of je uitleg wilt als je een pijnstiller haalt. En dat wordt dan zodanig hard vermeld dat de hele winkel kan meegenieten. Alsof een andere klant het aangaat dat ik een doosje pijnstillers haal. Dus bij Kruidvat absoluut geen zelfscan meer. Zelfs niet als de kassa gesloten is, dan haal ik even een medewerker.

Klopt, die melding kunnen wij niet uitzetten. Wel evt zachter. Wij zijn daar nog heel erg zoekende in. Want als het geluid zachter staat dan hoor ik hem niet meer. En zonder het geluid (en lampje, maar die kan ik niet altijd zien) weet ik niet wanneer er hulp nodig is bij de zelfscan.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:08

germie schreef:

Hij zegt toch niet wat voor geneesmiddel je hebt? Het is niet zo dat er HEBT U VRAGEN OVER DEZE VAGINALE SCHIMMELCREME door de winkel wordt geschreeuwd :+