Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:39

Die ganzen gakken zich vast een ongeluk tegen zo’n hork.

denisesilver

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:44

Tienus, alcoholisme zorgt ook voor dit gedrag. Of iemand die gewoon van nature een klootzak is.

Over die hooibalen, vrienden hebben dat ook gehad, dat ze niet op een bepaald stuk mochten staan. Volgens mij mogen ze niet op landbouwgrond staan of moeten ze op het bouwblok staan oid.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:48

@denisesilver, I know.
Ik vrees dat ik er mee te maken heb in nabije kring.
Jaren geleden maakte ik een opmerking over beginnende dementie.
Poeh, had ik beter niet kunnen doen.
Inmiddels denk ik al een tijd dat de fles een oorzaak is en voor mezelf kreeg ik onlangs eigenlijk wel een bevestiging van korsakov dementie bij deze persoon.
Het enige wat je kunt doen is oogje in het zeil houden.
Ze willen het toch niet horen. Dementie niet, alcohol probleem en korsakov ook niet.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 13:48

tienus63 schreef:

( das bijkomend voordeel) }>

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 14:47

Heeft die wel alle aandacht.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:27

Gelukkig geen ervaring met burenruzie, wel met ongemak. Inmiddels is het 'probleem' opgelost en ons woongenot weer helemaal terug. Hopelijk krijgen jullie het woongenot ook snel terug.

Heb je inmiddels al reactie op je appje gehad?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:44

Mijn oplossing hier zou zijn:
5 liter lauw water, kilootje zout er in oplossen en ik zou dan vriendelijk de plantjes water gaan geven als ze even niet thuis zijn… het is nu eenmaal erg droog :+ }>

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 23:16

Oh drama, zo herkenbaar. Gelukkig hadden wij de paarden toen niet aan huis maar ergens paar dorpen verder op een huurweide. Wij woonde in een huurwoning op de hoek en kregen helaas nieuwe buren die een urgentie hadden omdat zij op de vlucht was voor haar ex. Ze kwam met haar nieuwe vriend en twee kinderen en was zwanger van dr nieuwe vriend. Veel mishandeling, kelen die dichtgeknepen werden, geschreeuw 'dit doe je niet met een kind van 6 maanden!', en 'geef mn kind, geef mn kind' en uiteindelijk stond politie aan de deur om camerabeelden op te vragen nadat ik hulzen had gevonden voor de woning. Die herken ik direct, veel op schietclubs geweest. En daar stond die droeftoeter op met een wapen waarmee ie tijdens oudjaarsdag vrolijk op straat stond te schieten. Was blij dak bij mn paarden was want anders had hij 100% op mijn auto geschoten.

Er was een parkeervete, hij wilde zijn batsbak precies uitgelijnd hebben met de muur van zijn gevel zodat de camera helemaal hun auto filmde. Als ik eerder kwam flikkerde ik mn auto pontificaal voor de woningen zodat dat ding van hem helemaal niet zichtbaar was. Uiteindelijk ging ie een schutting zetten.. Maar wij hadden (thank god) een hoge heg. Hij had m zo heftig gesnoeid en takken doorgeknipt dat wij allemaal kale gaten hadden in de heg. En hij had al zn klus afval in de heg (achter zijn schutting) op ons perceel geflikkerd. Uiteindelijk intimideerde hij mijn man, alleen die heeft een probleem met onmacht. Dan issie niet meer zo voor rede vatbaar en durf ik geen gif op in te nemen dattie niks doet tegen die vent. Gelukkig ging dat goed en hadden wij op dat moment ons nieuwe huis al gekocht en stond de verhuizing al gepland. Wij zijn gevlucht van hen. Hoevaak ik me bang heb gevoeld als hij haar en die kinderen mishandelde. Dat ik maar hoopte geen wapens te horen en politie met rood wit geblokt lint en hart van Nederland in de straat.

Wij gingen niet afwachten tot dingen gingen escaleren en hebben nadat we hem zagen met een wapen onze zoektocht op super ultra speed gezet en binnen 3 maanden hadden we onze droomwonibg gevonden. Heeeeel ver van die droeftoeters.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:36

Bah Hutcherson. Wat dat betreft doet politie ed ook geen flikker als ze een keer wél echt iets moeten doen. Doet me denken aan dat nummer van Tracy Chapman, Behind The Wall. Heb op de een of andere manier altijd gedacht dat jij in de VS woonde :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 12:44

Ik zou dat stukje waar die gouden regen staat gewoon ombouwen tot moestuin. Dan heb je dus een stukje voor en achter zeg maar voor de paarden en je maakt een wandelpad langs de moestuin.
Geen idee of dat kan, maar dan is het niet afgezet als 'braakliggend', maar lijkt het of je er ook echt wat mee doet.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 12:55

tengeltje11 schreef:
Mijn oplossing hier zou zijn:
5 liter lauw water, kilootje zout er in oplossen en ik zou dan vriendelijk de plantjes water gaan geven als ze even niet thuis zijn… het is nu eenmaal erg droog :+ }>

Hahahahaha! Hier moest ik even hartelijk om lachen. :D
Briljant idee!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 12:57

Lys_PPA schreef:
Gelukkig geen ervaring met burenruzie, wel met ongemak. Inmiddels is het 'probleem' opgelost en ons woongenot weer helemaal terug. Hopelijk krijgen jullie het woongenot ook snel terug.

Heb je inmiddels al reactie op je appje gehad?

Nee nog geen reactie en ze hebben zich sinds het appje zich ook nog niet buiten laten zien.
Ze zijn vast weer wat aan het bekokstoven. -O-

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 13:03

EvaLuna schreef:
Ik kwam een mooie quote tegen van Rowan Atkinson;
Distance is the only answer to disrespect.
Don’t react, don’t argue, don’t dive into drama. Simply remove your presence

Geweldige quote!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 13:53

tienus63 schreef:

Dat denk ik wel. :o
Onze andere buren vertelden ons nog, toen de buurman iets kwam vragen dat hun keeshondje (die echt iedereen lief vindt en je overlaad met kusjes), helemaal uit zijn stekkertje ging en zelfs geen plakje ham van hem wilde aannemen. :x

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 14:19

Je kunt zeker niet een keer gesprek aangaan met de buurvrouw of de buurvrouw uit te nodigen zonder haar man. Zodat ze vrijuit kan praten.
Ze zal ongetwijfeld haar man verdedigen, maar het kan van beide kanten ook voor begrip zorgen.
Maar ik vrees dat de buurman als een bloed hond om zijn vrouw cirkelt en dat ze geen sociaal leven heeft zonder hem.

Zie je dat ze vrienden of familie op bezoek krijgen? Zie je een van beiden weleens alleen vertrekken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 15:52

Slimme hond. :=

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 15:54

tienus63 schreef:
Je kunt zeker niet een keer gesprek aangaan met de buurvrouw of de buurvrouw uit te nodigen zonder haar man. Zodat ze vrijuit kan praten.
Ze zal ongetwijfeld haar man verdedigen, maar het kan van beide kanten ook voor begrip zorgen.
Maar ik vrees dat de buurman als een bloed hond om zijn vrouw cirkelt en dat ze geen sociaal leven heeft zonder hem.

Zie je dat ze vrienden of familie op bezoek krijgen? Zie je een van beiden weleens alleen vertrekken?

Daar hebben wij ook over nagedacht, maar we denk dat zij hem niet van gedachten kan veranderen en we willen haar ook niet in de problemen brengen als zou blijken dat hun relatie niet is gebaseerd op wederzijds respect.
Ze hebben inderdaad weinig tot geen visite. Ik heb sinds ze hier wonen 2 x één van hun kinderen op bezoek gezien en die bezoekjes waren heel vluchtig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:32

Misschien is ze wel blij als ze hart kan luchten en dat ze weet dat ze uit onverwachte hoek steun kan krijgen. Dat ze zich gehoord voelt.

Ik krijg de indruk dat er heel veel gaande is bij je buren.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:33

Vee zout. 25 kg voor 12 tot 13 euro. Gaan al het onkruid en planten kapot van.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:46

Ik zou denk ik het weiland voor de helft of een derde gebruiken als 'buffer'.
Dus op een derde afstand van de buren groen/bomen/hagen planten. En aan de kant van de buren gras laten wat je alleen hoeft te maaien.
Als er genoeg ruimte is voor aan de andere kant van de bossen van het weilandje (dus aan jullie kant) de paarden laten lopen.
Heb je anders een schets zodat we mee kunnen denken?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 16:51

tienus63 schreef:
Misschien is ze wel blij als ze hart kan luchten en dat ze weet dat ze uit onverwachte hoek steun kan krijgen. Dat ze zich gehoord voelt.

Ik krijg de indruk dat er heel veel gaande is bij je buren.

Dat denk ik ook.
Voor wat betreft haar hart kunnen luchten, dat laat ik over aan de instanties die ervaring met zulke dingen hebben. Er staat teveel spanning op onze onderlinge verstandhouding en misschien cru gezegd, ik heb daar ook geen trek in.
Zoals mijn oma vroeger zei, iedereen heeft zijn eigen optocht.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:00

Wijze oma!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 17:00

Majabeestje schreef:
Ik zou denk ik het weiland voor de helft of een derde gebruiken als 'buffer'.
Dus op een derde afstand van de buren groen/bomen/hagen planten. En aan de kant van de buren gras laten wat je alleen hoeft te maaien.
Als er genoeg ruimte is voor aan de andere kant van de bossen van het weilandje (dus aan jullie kant) de paarden laten lopen.
Heb je anders een schets zodat we mee kunnen denken?

Afbeelding

Beetje provisorisch getekend.

Links is onze woning, de zwarte strepen geven het woonkamerraam aan. Achter ons huis hebben we de schuur met stallen en zij hebben een ook een schuur maar die staat dus dwars op hun woning.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:28

En waar staan die giftige planten ongeveer? Bij hun woonkamer of meer naar achteren?

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 17:41

als je de grond niet echt nodig hebt,zou ik mijn paarden er enkel op laten grazen als ik een paar uur thuis was en ze in de gaten kan houden.. en wat nog geopperd is langs het stuk waar de gouden regen staat een strook met wilde bloemen maken of een moestuin wat al geopperd is. En verder zoveel mogelijk negeren, wat je net voed ,groeit niet.