Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lys_PPA schreef:Gelukkig geen ervaring met burenruzie, wel met ongemak. Inmiddels is het 'probleem' opgelost en ons woongenot weer helemaal terug. Hopelijk krijgen jullie het woongenot ook snel terug.
Heb je inmiddels al reactie op je appje gehad?
tienus63 schreef:Die ganzen gakken zich vast een ongeluk tegen zo’n hork.
tienus63 schreef:Je kunt zeker niet een keer gesprek aangaan met de buurvrouw of de buurvrouw uit te nodigen zonder haar man. Zodat ze vrijuit kan praten.
Ze zal ongetwijfeld haar man verdedigen, maar het kan van beide kanten ook voor begrip zorgen.
Maar ik vrees dat de buurman als een bloed hond om zijn vrouw cirkelt en dat ze geen sociaal leven heeft zonder hem.
Zie je dat ze vrienden of familie op bezoek krijgen? Zie je een van beiden weleens alleen vertrekken?
tienus63 schreef:Misschien is ze wel blij als ze hart kan luchten en dat ze weet dat ze uit onverwachte hoek steun kan krijgen. Dat ze zich gehoord voelt.
Ik krijg de indruk dat er heel veel gaande is bij je buren.
Majabeestje schreef:Ik zou denk ik het weiland voor de helft of een derde gebruiken als 'buffer'.
Dus op een derde afstand van de buren groen/bomen/hagen planten. En aan de kant van de buren gras laten wat je alleen hoeft te maaien.
Als er genoeg ruimte is voor aan de andere kant van de bossen van het weilandje (dus aan jullie kant) de paarden laten lopen.
Heb je anders een schets zodat we mee kunnen denken?