Tiggs schreef:Veel te veel, ik overweeg dus eens te onderzoeken of er ergens een lek is. Maar ik woon in een appartement en de meters zitten beneden, dus nog geen idee hoe. In ieder geval vaker de meter checken.
Edit: Ik zit met 1,25 persoon op het verbruik van Morrie ongeveer.
Ik vind dit dus helemaal niet gek, want het is vergelijkbaar met mijn verbruik, ook op 1 en een beetje/soms persoon. Ik lach eigenlijk altijd om mijn ouders dat zij zo weinig gebruiken, maar als ik zo dit topic lees, ben ik (en jij) dus eigenlijk een grootverbruiker. Maar bij mij is dit dus echt al jááren zo, eigenlijk al zo lang ik in dit huis woon. Ik heb een regendouche waar heel veel water uitkomt en ik douche ook vrij lang of 2x per dag wat korter, maar daarentegen ben ik net een vergiet als het gaat om de planten in de tuin water te geven. Dat zou ergens moeten compenseren.
Ik denk dat ik zelf wel weet welke andere factoren, dus naast de douche, meespelen. Ik gebruik de wasmachine relatief veel; heb 2 katten in huis en vind het gewoon fijn om alles fris te hebben, dus de wasmachine staat hier voor 1 persoon (dat beetje persoon wast hier eigenlijk nooit) wel flink veel aan, helemaal als ik het vergelijk met meerdere mensen in 1 huishouden. Zelfde als de vaatwasser, die gaat soms halfleeg aan omdat het begint te stinken. Ik zou het van tevoren beter kunnen afspoelen, maar dan gebruik ik nog meer water. Nu doe ik het altijd even snel onder de lopende kraan zodat de grovere dingen in het zeefje in de wasbak komen en ik dat weg kan gooien. En ik laat de kraan lopen met het tandenpoetsen. Krijg het niet in mijn systeem om die uit te zetten, al meerdere malen tevergeefs geprobeerd.
Dat zijn echt mijn punten waar ik mijn waterverbruik met gemak zou kunnen verminderen, misschien klinkt het herkenbaar of heb je er iets aan?