Heb jij jouw uitvaartwensen vastgelegd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je uitvaartwensen vastgelegd?

Ja
58 (26%)
Nog niet, maar wil ik wel doen
96 (44%)
Nee en ga ik ook niet doen
63 (29%)

Totaal aantal stemmen: 217

Qimm

Re: Heb jij jouw uitvaartwensen vastgelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:01

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:16

Ik heb maar 1 eis en dat is cremeren en voor de rest boeit het me echt niet. Mijn man weet wat ik wil en verder mag hij kiezen wat hem fijn lijkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:19

Dat is misschien hetzelfde als wat hier staat , op
m’n mobiel kan ik het niet makkelijk zoeken

https://www.denhollandsche.nl/grafsteen ... aafplaats/

Op de overkoepelende website staat er niks over trouwens.

Ik zie zelf niet zo het punt om er in dit topic een punt van te maken.. als in ‘als het wel ergens kan is het misschien geen letterlijke natuurbegraafplaats’ of zoiets .. nou goed, het zal.
Wel een mooi idee, een natuurbegraafplaats, ik kende het niet.. :j

germie

Re: Heb jij jouw uitvaartwensen vastgelegd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:47

Het is toch echt een echte natuurbegraafplaats waar dus wel een kei op mag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 16:19

Nee heb ik niet. Mijn nabestaanden kennen mij goed, en we hebben het er wel vaker over gehad, wat ik wel of juist niet zou willen. Maar uiteindelijk is de uitvaart voor mijn nabestaanden. Zij blijven achter en moeten vooral doen waar zij zich goed bij voelen en wat hen troost geeft.

Ik wil bijvoorbeeld graag gecremeerd worden, maar als zij me op dat moment toch willen begraven omdat ze mijn graf willen bezoeken vind ik dat ook prima. Zo sta ik er ook in met mijn donorcodicil. Die keuze is aan hen, op dat moment.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:03

Goof schreef:
Nee.
Mijn man en ik hebben alleen wel afgesproken dat van beiden de uitvaart zo goedkoop mogelijk mag, zonde van het geld, doe er liever iets leuks mee.
Ik ben er dan niet meer, het interesseert me echt niet wat er verder gebeurt.

Wat bedoel je met een 'ontwerp van een tattoo voor je kind'??

Ik deel deze mening!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 19:32

kimmie261 schreef:
Mijn vriend weet wat ik wil, dat is het belangrijkste, in ieder geval zeer besloten kring, geen lijk kijken, liefste wel thuis opgebaard worden, zodat de honden afscheid kunnen nemen, en geen gedoe als dure kisten, bloemen en toespraken , kan ik toch niet horen, doe de mooie woorden maar als ik nog leef, maar niet als ik dood ben...

Verder wil ik gecremeerd worden en met de as van mijn overleden honden vermengt worden en dan ergens begraven worden, op de wei ofzo.

Mijn moeder is gecremeerd en haar as staat hier op de kast, mijn vader wil als hij overleden is en gecremeerd , met haar vermengt worden en dan ook ergens begraven, alleen heeft hij steeds weer een andere plek waar hij dat wil :') , komt wel goed uiteindelijk...

Mijn vader zegt altijd, uitstrooien voor de Aldi, dan weet ik zeker dat de kinderen nog 2 keer per week langs komen.... :Y)