Wasstrips - welke heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 16:46

Anasha schreef:
senna21 schreef:
Klok waspoeder is veel minder milieubelastend, wordt in Nederland gemaakt en bevat geen plastics.
Zo'n velletje is gewoon waspoeder wat aan elkaar is gekleefd met plastic.

Op hun site staat dat ze Polyethylene glycol polyester in hun product hebben zitten, wat ook een 'oplosbaar' plastic is. Denk dat er weinig bestaat wat écht geen plastic bevat. Maar wat ze bij cosmeau ook zeggen, je van plastic gemaakte kleding is ook slecht in de wasmachine, dus dan ben ik blij dat ik in ieder geval niet ook nog een plastic fles op deze aarde heb geholpen. Ik hoop dat ze bij cosmeau de productie snel in Nederland op gang krijgen, dat scheelt ook al weer een heleboel! Ik zal in de tussentijd in ieder geval even naar Klok kijken :j

Klok en Ecover zijn gerenomeerde merken die ook echt een keurmerk hebben ( gecontroleerd door de EU) .

Niets is perfect, maar ze zijn er veel dichterbij dan de wastrips verkopers die echt maar wat doen en geld te verdienen als enige oogmerk hebben.
( Ik heb er meerderen als klant gehad helaas)

https://www.keurmerkenwijzer.nl/alle-keurmerken/schoonmaakmiddelen

TurdusMerula

Re: Wasstrips - welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:48

Ecover is ook in inspraak geweest, maar dat is al een tijd terug.

Morthers Earth heeft gewoon een hele goede marketing. Het wordt ook weggezet als familiebedrijf, terwijl het gewoon een serieuze business is. Elk bedrijf probeert natuurlijk slim te marketen, ik vond het hier gewoon interessant. Die man (de zoon van die moeder zeg maar) was idd wel dropshipper. :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:11

TurdusMerula schreef:
Ecover is ook in inspraak geweest, maar dat is al een tijd terug.

Morthers Earth heeft gewoon een hele goede marketing. Het wordt ook weggezet als familiebedrijf, terwijl het gewoon een serieuze business is. Elk bedrijf probeert natuurlijk slim te marketen, ik vond het hier gewoon interessant. Die man (de zoon van die moeder zeg maar) was idd wel dropshipper. :')

Dat mensen niet afhaakten op die overdreven, aggressieve reclames snapte ik al niet.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

waarmee is ecover in opspraak geweest? ik kan het echt niet terugvinden nml ( google) .
Keuringsdienst van waarde heeft wel eens onderzoek gedaan dat ook elk ecologisch middel niet goed is voor het oppervlakte water.
En dat klopt helaas. Er is ( denk ik ) geen enkel middel dat echt schoonmaakt waarbij je het water gewoon in je sloot kan gooien en er niets gebeurd.

Maar er is een verschil tussen de middelen die door de waterzuivering gezuivert kunnen worden ( ook niet allemaal) en de plastics die het oppervlakte water ingaan.

Waar je van ecover en klok weet dat ze in ieder geval oprecht hun best doen

Klok had het eerste fosfaatvrije wasmiddel ooit en dat was in de jaren 60 !!!!

TurdusMerula

Re: Wasstrips - welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Oh dat moet ik nazoeken, is al een tijd terug, minstens vijf jaar ofzo.