ruitje schreef:Zou dan alleen fijn zijn, als de mensen die nog nooit stagiaires begeleid hebben ook willen aannemen dat er ook moeilijke kanten aan zitten voor het bedrijf, zonder dat je als bedrijf word neergezet als 'je bent geen goede stage bedrijf.'
Dat heb ik zo beslist niet gezegd. Het gaat mij er vooral om dat iedereen eerlijk is naar zichzelf en naar stagiaires over wat je te bieden hebt. Als dat betekent dat er geen of weinig mogelijkheden zijn voor begeleiding (in het algemeen, niet over een specifiek bedrijf) dan ben je als bedrijf wellicht niet geschikt als stagebedrijf of niet geschikt voor bepaalde type stages. Dat is geen verwijt of oordeel, echt alleen maar bedoeld als overweging.
Citaat:De gedachte dat iedereen doelen heeft waar ik veel mee kan is uhm, een utopie?
Dan interpreteer je het toch weer anders. Het lijkt me wel dat de meeste opleidingen een soort algemene doelen hebben voor de stages. En dat je op basis van de algemene niveau's een soort van eigen plan kunt hebben als richtlijn. Dus na een paar niveau 1, 2, 3 en 4 stages zou je denk ik wel een soort van raamwerk kunnen hebben van doelen, die je per student nog wel even samen uit moet werken maar waarvoor je dus al wel de basis in gedachten hebt.
Citaat:En soms ben ik dan ook nog 5 weken bezig met school bereiken of komt er gewoon nooit iemand langs in de hele stage periode.
Dat is echt treurig.
Citaat:Ik vind het super leuk om te doen. En ik denk dat het je als bedrijf ook scherp houd, waarom doe je wat je doet? Kan je uitleggen waarom?
Maar dan zijn we het toch helemaal niet oneens? Waarom vat je mijn mening als kritiek op? Het is niet bedoeld als kritiek als in 'je doet het fout' maar veel meer algemeen geschreven over hoe je volgens mij als bedrijf een stage in moet stappen. (In elk geval niet dat alle stagiaires zonder moeite meteen snappen wat ze moeten doen en dat dan ook nog zelfstandig kunnen.) Ook niet gericht op jouw bedrijf maar op diverse voorbeelden die hier gegeven worden, over verschillende stages en verschillende bedrijven.