Alleen zou het soms makkelijker kunnen gaan door een iets andere methode / uitleg te gebruiken die beter past bij het individuele kind. Klinkt wel heel zonde dat ze dat onderzoek niet wilden doen, zeker als ze daar achteraf gezien veel plezier van had gehad

Gelukkig nu dan alsnog hulp daarbij

Ik vind het ook onzinnig om neer te kijken op andere groepen van de samenleving.
Een ieder heeft zijn kwaliteiten en er zijn maar weinig mensen die op elk gebied in het leven het neusje van de zalm zijn.
De 1 is super goed in taal maar vind rekenen wat moeilijker. De ander snapt maar weinig van alles boven VMBO niveau maar is wel een supergoede, creatieve bakker of timmerman / vrouw of heel goed in sport.
Alles heeft zijn waarde in de maatschappij

Als je maar een beetje je best doet om anderen niet dwars te zitten maar liefst een handje te helpen / aardig voor elkaar te zijn en je medemens wat te gunnen en met respect te behandelen. Je een goed mens bent. Je je best doet om je eigen broek op te houden en niet te teren op andermans zak als het niet per-sé hoeft. Dan ben je gewoon een heel waardevol lid van de maatschappij

Ik vond zelf dus weinig verschil zitten tussen de HAVO en VWO. Behalve dat ik me bij de Havisten meer op mijn gemak voelde eigenlijk. Die waren wat serieuzer / meer relaxed ofzo. Niet zoveel onzin die je meer zag bij MAVO en VWO van dat tienergemuts van groepjesgetrut en druk maken over feesten / roken / zuipen enzo.
Maargoed dat zal op iedere school wel anders zijn. Ik vond het een fijne middenmoot en heb er geen seconde spijt van gehad dat ik doorgeduwd heb dat ik naar de HAVO wilde. Waren al met al de 2 fijnste jaren van mijn hele schooltijd eigenlijk

Dat leren-leren daar is nu gelukkig wel veel meer aandacht voor heb ik het idee.
En ik zit er zelf ook bovenop om die van ons daarin te begeleiden want die "ziet" heel veel maar dingen die hij niet meteen "overziet" daar heeft hij het dan echt moeilijk mee om dat toch stapje voor stapje aan te pakken. Is wel essentieel om te leren vind ik, dat je niet meteen helemaal over de flos en in de weerstand gaat maar leert om zoiets in stukjes uit elkaar te trekken zodat het overzichtelijker wordt. Je kan plannen. En blijkt dat je keer op keer uiteindelijk gewoon maar moet beginnen met de eerste stap. Want die gaat wel

Het leren leren zit zelfs ook in die flexuren bij 1 van de scholen hier in de regio zie ik, echt super