Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:Selina schreef:Waarom de moeite nemen om vaat eerst af te spoelen? Ik zet borden na de lasagne zo de vaatwasser in en komt er gewoon schoon uit.
Omdat ie maar 1x in de 3 weken draait, etenswaren gaan anders aankoeken en evt stinken, nu niet...
Daihyo schreef:Neonlight schreef:
Dit dus, hier draait de vaatwasser iedere nacht. We koken iedere dag en staan altijd wel 3 pannen in, of een pan en een grote ovenschaal. Bakken van de hond, broodtrommels... Mochten we niet veel pannen hebben gaan de afzuigkap filters erin.
Ja, dit dus. Hier zit het onderste rek al vol met pannen, borden en bestekbakje. Boven dan met glazen en schaaltje(s) en eventueel het filter van de afzuiger. Glazen gebruik ik ook gewoon de hele dag, dus dat zijn er niet zoveel. Maar door de pannen en borden draait hij dus echt wel elke dag. Ik vraag me toch af hoe jullie 'm dan om de dag kunnen draaien met die pannen enzo.
Daihyo schreef:Neonlight schreef:
Dit dus, hier draait de vaatwasser iedere nacht. We koken iedere dag en staan altijd wel 3 pannen in, of een pan en een grote ovenschaal. Bakken van de hond, broodtrommels... Mochten we niet veel pannen hebben gaan de afzuigkap filters erin.
Ja, dit dus. Hier zit het onderste rek al vol met pannen, borden en bestekbakje. Boven dan met glazen en schaaltje(s) en eventueel het filter van de afzuiger. Glazen gebruik ik ook gewoon de hele dag, dus dat zijn er niet zoveel. Maar door de pannen en borden draait hij dus echt wel elke dag. Ik vraag me toch af hoe jullie 'm dan om de dag kunnen draaien met die pannen enzo.
Chickyy schreef:kimmie261 schreef:Omdat ie maar 1x in de 3 weken draait, etenswaren gaan anders aankoeken en evt stinken, nu niet...
Ik heb nu zoveel vragenEten jullie dan zelden thuis? Of wassen jullie tussendoor heel veel nog zo af?
MarliesV schreef:Doe je alle pannen er in? Ik wel de ovenschalen en kookpannen, maar niet de bak en braadpannen/wok.
Want ik had gisteren bv chili kip met gewokte groenten en rijst. De enige pan die in de vaatwasser gaat, is dan een pannetje van de rijst. De wok (groenten) en de braadpan (kip) gaat met de hand.
Vanavond eten we pasta, dan heb ik dus weer de wok nodig (hand) en een kookpan voor de pasta, dan neem ik 1 slag groter dan de rijstpan van gisteren.
Per saldo dus van 2 dagen, hebben wij 4 grote borden, 4x bestek, 2 kookpannen en wat snijplankjes, opscheplepels ed onderin. En dan bovenin koffiekopjes, glazen, yoghurt bakjes enz.
Malle_meid schreef:Over het afspoelen voordat je de vuile vaat in de vaatwasser doet, dat heb ik ook altijd jaaarenlang gedaan. Totdat ik een keer iemand op Youtube hoorde vertellen (ik houd van schoonmaak video's, haha) waarom dat eigenlijk niet nodig was. Sindsdien (2 jaar of zo) spoel ik dus niets meer eerst af en alles komt nog net zo schoon uit de vaatwasser. Heel blij mee, haha!