De rommelkamer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Re: De rommelkamer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:23

Wat een heer-lijk topic. Ik heb zelf ook een rommelkamer, eens in de zoveel tijd ruim ik die weer op zodat ik normaal kan blijven lopen. Maar juist in die kamer kan ik alles vinden, in de rest van mijn huis is alles altijd kwijt :’)

Toevallig zit ik nu in de rommelkamer op te ruimen, of nouja: ik vertoon wat uitstel gedrag door hier op Bokt te zitten en dan ook nog dit topic tegen te komen _O_

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:27

Oh wat een heerlijk topic dit
Mijn rommelkamer is mijn atelier, al is mijn oplossing daar tot nu toe nog steeds "schuif alles in een bak of kast en dan lijkt het al heel wat" er zit zelfs een vaag systeem in :+
Maar hoe meer materiaal ik verzamel, hoe erger het wordt. En het ergste is nog dat ik alles gebruik, dus ik kan niks weg doen _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:40

Polarize schreef:
Mijn rommelkamer is mijn atelier, al is mijn oplossing daar tot nu toe nog steeds "schuif alles in een bak of kast en dan lijkt het al heel wat" er zit zelfs een vaag systeem in :+
Maar hoe meer materiaal ik verzamel, hoe erger het wordt. En het ergste is nog dat ik alles gebruik, dus ik kan niks weg doen _O-

Haha, same _O- als ik het aan durf zal ik foto's maken van de mijne later. Ik heb een bureau en een tekentafel, maar... Ik als ik wat maak dan is het in de woonkamer op de bank. Ik zeg altijd dat dat is zodat ik tegelijkertijd tv kan kijken maar de echte reden is dat de werkoppervlakken die ik heb gewoon te vol liggen met zooi om lekker aan te kunnen werken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:46

Telpeva schreef:
Polarize schreef:

Haha, same _O- als ik het aan durf zal ik foto's maken van de mijne later. Ik heb een bureau en een tekentafel, maar... Ik als ik wat maak dan is het in de woonkamer op de bank. Ik zeg altijd dat dat is zodat ik tegelijkertijd tv kan kijken maar de echte reden is dat de werkoppervlakken die ik heb gewoon te vol liggen met zooi om lekker aan te kunnen werken.

De hele reden dat mijn bureau *redelijk* leeg is komt omdat ik
1. Een vensterbank achter mijn bureau heb waar veel spul in beland
2. Zo'n ikea trolley karretje naast mijn bureau heb staan waar ik alles in mieter
Ik zal zo eens een foto maken van de kast waar ik bijna alles in gooi, het lijkt daardoor nog vrij netjes. Maar ik heb op het moment ook een project op mijn bureau liggen :')

Edit:

Het lijkt in ieder geval heel netjes. Wat je niet ziet is dat alle vakjes en laatjes helemaal volgestopt zitten met knutselspul :') mijn verf en tekendingen zitten allemaal in de trolleys en het rek aan de muur. Het schetsboek op de ezel was te groot om op te bergen, dus die leeft gewoon permanent op de ezel.

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:53

Het is opgelost, we mogen de menwagen op stal zetten. In plaats van een plek voor de trailer, die wij aan huis hebben staan. En voor het mentuig komt een handig karretje morgen. Is dat ook weer opgeruimd. Zo komt het allemaal weer goed.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:07

Ik vind het zeker heel netjes, Polarize! Gewoon de deurtjes dicht houden, niks aan de hand :D

Fijn dat het is opgelost Susan, nu alleen de tweede helft van dat tuig nog ergens kwijt :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:09

Als we de oude wasmachine die nu nog in de garage staat naar de stort brengen past het in de garage. Mooi achterin bij ons dekenrek.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:14

Oh ja... Ik heb hier nog een vaatwasser in de schuur staan die op marktplaats moet. Die gaat er ook voor eeuwig staan vrees ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:17

Konstantine schreef:
Oh ja... Ik heb hier nog een vaatwasser in de schuur staan die op marktplaats moet. Die gaat er ook voor eeuwig staan vrees ik.

Nou, pleur 'm op Marktplaats!
:D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:42

Ik heb hier elke dag wat opgeruimd en uitgezocht. Vanmorgen dus 2 dekens, een zak kleding, 3 boeken en nog wat meuk naar kringwinkel gebracht. Ook stapeltje strips apart gelegd om op vinted te zetten. Elke dag een beetje vooruitgang!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:44

Konstantine schreef:
Ik vind het zeker heel netjes, Polarize! Gewoon de deurtjes dicht houden, niks aan de hand :D

Zolang het niet zichtbaar is is het netjes, toch?

Ik ben eigenlijk wel zo'n adhder die alles in zicht moet hebben, of ik vergeet dat ik het heb. Maar omdat ik alles toch vrij vaak pak valt het mee hoeveel spul ik ''kwijt'' ben

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:47

Telpeva schreef:
Ik heb nog precies niks gedaan aan opruimen.
Lukt het jullie beter?

“Iedere dag een”.
Bij mij werkt dat systeem goed. “Een” kan zijn:
Een kast opruimen. Of een lade, een plank. Een doos uitpakken. Een wasmand wegwerken. Een klusje doen. Een plant verpotten.
Als ik dan nog niet “een” ding gedaan heb aan het einde van de dag, kijk ik even om mij heen, zie een klusje en voila! “Een” gedaan. Voor mij werkt dit heel goed en super bevredigend. Ik ga nu mijn kledingkast opruimen.
Ik geef toe, omdat ik mijn nieuwe Maya rijbroek kwijt ben. Maar de reden maakt niet uit. Opgeruimd is opgeruimd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:48

ikke schreef:
Konstantine schreef:

De vaatwasser op marktplaats zetten is jouw “een klus” van vandaag! Go!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:55

Elke kamer is hier een rommelkamer. Tijdelijk, dat wel. Overal staan verhuisdozen die uitgepakt moeten worden. Ik probeer steeds weer wat op te ruimen maar dan de uitdaging waar ik het moet laten. Vooral de keukenspullen. De kasten lijken ruim totdat je ze vult.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:56

Ik lees hier even mee want dit is zo herkenbaar. Foto's waag ik me maar niet aan maar ik ben wel lekker aan het opruimen vandaag (niet vanwege dit topic, het stond al gepland).

Helemaal netjes gaat het niet worden want we verbouwen telkens een kamer maar het moet wel leefbaar blijven tussendoor :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:01

Zijn jullie er klaar voor?
Ik bedacht mij dat een topic zoals dit zonder foto's wat saai zou zijn als mensen geen foto's zouden durven posten... dus ik heb tussendoor toch foto's gemaakt, onder het motto het goede voorbeeld geven, wie weet volgen er dan vanzelf meer :D want ik ga goed op dit soort foto's. Maar ik schaam mij kapot dus wees lief :+

...Help wat voor een monster heb ik gecreëerd, waar begin ik.
Afbeelding

Wat een gedoe dit, alles verzamelen maakt het overzichtelijker maar nog rommeliger
Afbeelding

Shocking hoe ranzig alles is onder die rommel :\ dus meteen maar aan schoonmaken begonnen...
Afbeelding

Jep, veeeel beter.
Afbeelding

En toen ging het fout, ik startte de pc en nu heb ik geen zin meer om verder te gaan met opruimen en schoonmaken.
DOEI :D
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:16

ikke schreef:
Konstantine schreef:

Bedankt voor de schop, gelukt! Zelfs al een reactie, alleen die bood nog net te laag naar m'n zin haha :P

Goed gedaan Telpeva!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:18

rien10 schreef:
Telpeva schreef:
Ik heb nog precies niks gedaan aan opruimen.
Lukt het jullie beter?

“Iedere dag een”.
Bij mij werkt dat systeem goed. “Een” kan zijn:
Een kast opruimen. Of een lade, een plank. Een doos uitpakken. Een wasmand wegwerken. Een klusje doen. Een plant verpotten.
Als ik dan nog niet “een” ding gedaan heb aan het einde van de dag, kijk ik even om mij heen, zie een klusje en voila! “Een” gedaan. Voor mij werkt dit heel goed en super bevredigend. Ik ga nu mijn kledingkast opruimen.
Ik geef toe, omdat ik mijn nieuwe Maya rijbroek kwijt ben. Maar de reden maakt niet uit. Opgeruimd is opgeruimd.

Kast is opgeruimd, veel kleding kan weg. Broek niet gevonden. Boehoehoe.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:21

Ahhhh rien10, dat is wel jammer! Maar goed, dan heb je vast nog wel iets op te ruimen waar die broek ook kan liggen. "De stoel", die die iedereen wel heeft, waarschijnlijk...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:25

"De stoel" is van de week nog opgeruimd. Ik ben bang dat ik meer moet gaan opruimen. "Onder het logeerbed" is ook zo'n mooi hoekje. Of "de uitzonderingen van de was die nog moeten worden opgeruimd".
Ik ga ook eens kijken bij mijn man in zijn kast. Hij is echt een meester in dingen fout opberen. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:28

In de "uitzonderingen van de was" berg vind ik ook vaak dingen terug die al weken kwijt waren, ja. :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:32

Oww jammer van je broek dat je die niet hebt gevonden!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:50

Ik heb een ietwat rommelig huis, wat ik prima vind zoals het is.
Ik kan me gewoon niet fijn voelen in een netjes opgeruimd huis, voelt te steriel voor me. :o
Wel loop ik minimaal 1x per week ff door het huis om was te verzamelen (denk aan een vest wat op de bank is blijven liggen ofzo, geen bergen her en der zegmaar) en afval te verzamelen als dat tussendoor erbij in is geschoten.
Eens in de zoveel tijd ruim ik ff goed op, zodat er ook ff goed afgestoft kan worden.

Daarnaast heb ik de achterkamer, ook wel het washok, de trimruimte en het rommelhok genoemd. :')
Hier gooi ik dozen neer en spullen die ff uit de weg moeten.
Het is nu ff erger dan normaal, helpt niet dat ik net de wasmachinerekken heb geplaatst en een dubbele ladekast naar de slaapkamer heb verplaatst en de tuinopbergbox van de slaapkamer naar de achterkamer heb gesleept. :+
Maargoed, dit is het nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dadelijk de dozen kleinmaken en met de vuilniszak naar de containers brengen, dan scheelt dat alweer een beetje aan rommel.
Wanneer het vakantiegeld weer binnen is wil ik een kledingkast en een paar legkasten kopen, dan kan ik wat beter opruimen want nu kan ik veel ook moeilijk kwijt terwijl ik het wel gebruik.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:14

Ja foto’s!! Goed bezig allemaal *\o/*
Hele verbetering telpeva!

En lor1 je kunt het!

Hier kog niet heel veel tijd gehad.
Wel de kast van de oudste dochter opgeruimd en daar ligt nu nog te veel in. Maar het past wel allemaal. En het is belachelijk. Scheelt dat we twee meiden hebben dus het kan twee keer gebruikt worden.

Althans de oudste is een sloper dus er gaat veel kapot :=

Ik vergat een goede voor foto te maken.

Afbeelding
Dit was een beetje de strekking ik kon niks vinden :')

Afbeelding
Afbeelding
Slechts dit beetje is er uit :')

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 18:27

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! Veel goeie tips ook. Ik heb er ook een (niet dat ik me er zelf goed aan hou) en dat is gewoonte-stapeling.
Als je koffie gaat zetten, ruim dan even gelijk de vaatwasser even in of leeg. En zo zouden we in een reeks van nieuwe gewoontes terecht kunnen komen. Zo leuk om ook hier weer de kracht van bokt te zien. Iedereen is zo begripvol <3 en aanmoedigend in dit topic.