Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:26

Kinke schreef:
Maar ik denk dat het probleem van de TS ergens anders ligt...haar man die niet voor haar opkomt en haar schoonouders die haar grenzen niet respecteren.

Dit. En dat zou ik ook niet waarderen. Het voelt zo machteloos.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:30

Wat is de generatie “buitenspelen”? Of eigenlijk, wat wordt in deze bedoeld met buitenspelen?

Anyway: persoonlijk denk ik dat de crux zit in het feit dat de partner niet voor zijn vrouw opkomt. Dat TS zich afgevallen en niet gesteund voelt door haar man, als zíjn ouders over háár grenzen heengaan. Voor haar gevoel gebeurt dat met regelmaat, en lijkt hij haar niet te steunen.
Ik zelf zou daar echt totaal niet tegen kunnen en een giga stampij van maken.
Het is misschien een idee om dit issue met je man heel gedegen te bespreken en aan te geven wat het met je doet, hoe je je daarbij voelt en misschien ook hoe het je kleineert.

Deze mol is slechts een voorbeeld om een dieper liggend issue te schetsen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:49

De grap mis ik ook.
Maar vind tegelijkertijd dat ts het wel heel erg overdrijft.
Schouders ophalen en door.
Je kinderen zijn graag buiten met opa. Tel die zegening.

En zwangere zieke vrouw, serieus?
Misschien kun je daar al anders in gaan staan.
Dan kun je misschien ook de rest met meer lucht zien.

pmarena

Re: Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:59

Als je kotsend door het leven gaat wordt dat wel erg lastig DP :(:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:02

pmarena schreef:

1 voordeel je weet dat het tijdelijk is. "geneest" vanzelf.

Zwanger zijn en kwaaltjes is voor mij geen zieke vrouw. Tenminste niet zo ferm uitgedrukt. Sorry.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:03

Maak het verhaal niet groter dan het is en laat het los.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 17:56

Ik ben blij dat ik mijn gevoelens heb kunnen uiten op Bokt, was een betere remedie dan de confrontatie opzoeken met mijn schoonouders.

Overigens zullen mijn schoonouders en ik het nooit met elkaar eens worden, daarvoor is teveel gebeurd, waar ik nu niet al te veel ga uitweiden. Komt er in ieder geval op neer dat ik mijn kinderen verkeerd opvoed, veel te soft ben richting de kinderen, ik ben niet goed genoeg voor mijn huisdieren omdat ik mijn katten binnen houd :') , mijn man niet genoeg steun enz. enz. Ze hebben me vaak genoeg ook vernederd waar de hele familie bij was.

Ik heb daar al vaker over geprobeerd te praten met ze, maar dat heb ik een paar jaar geleden opgegeven. Voor mij werkt het om ze waar mogelijk op afstand te houden en juist geen gesprekken meer te hebben over omgang met elkaar. Mijn schoonvader heb ik met het voorval met de mol laten weten dat ik het niet leuk vond en daar liet ik het bij. Natuurlijk doet het me verdriet dat mijn man meestal partij kiest voor zijn ouwelui, maar verder hebben naar mijn mening een prima relatie. En heel erg, maar ik denk maar dat schoonouders die nu eind 70 zijn ook het eeuwig leven niet hebben en dat ik ze maar een soort van 'gedoog', want kleinkinderen en opa en oma hebben wel een goede relatie met elkaar.

En ik zeg eerlijk ik weinig meer kan hebben van mijn schoonouders, zeker niet als schoonpa het lollig vindt om een dode mol cadeau te geven.

En tenslotte vind ik dat ik best medelijden met mezelf mag hebben, het valt niet mee om al maanden misselijk en ziek te zijn, ook al is dat een tijdelijke situatie. Mijn tip voor iedereen op Bokt, wees een beetje lief voor jezelf en af en toe mag je best medelijden met jezelf hebben :j

Hier zal ik het verder ook bij laten *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:59

Ik snap je wel TS.
Heb bij een oud collega gezien hoe heftig die misselijkheid kan zijn. Die lag op gegeven moment zelfs in het ziekenhuis.

Los daarvan is mij altijd geleerd dat op het moment dat iemand iets niet grappig vind, het geen grap is.
Waarom er ook een dood dier gebruikt moet worden. Oke, hangen geen ingewanden uit, maar dan nog... wie verzint dit?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:08

Manlief had de dode mol in zijn broodtrommel terug gevonden en schoonpa het doosje met het resultaat van zijn grap er in terug. Blijkbaar is dat de humor die ze kunnen waarderen en het dan vast niet erg vinden om deze terug te krijgen.
Persoonlijk snap ik je, dit zou ik ook geen grap vinden.
Ook als ik niet zwak ziek en misselijk was.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 18:46

marleen_usar schreef:
Maak het verhaal niet groter dan het is en laat het los.

Sorry, maar dit vind ik wel heel kort door de bocht. Je kent TS en haar persoonlijke situatie totaal niet dus
kun je naar mijn mening niet met zo'n zwart wit reactie komen. Het zal best goed bedoeld zijn maar toch... .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:44

"Vroeger" ik ben van 1953, heb ik geleerd dat je een zwangere vrouw niet mag laten schrikken want dat zou slecht zijn voor de ongeboren baby.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:14

anjali schreef:
"Vroeger" ik ben van 1953, heb ik geleerd dat je een zwangere vrouw niet mag laten schrikken want dat zou slecht zijn voor de ongeboren baby.

Stress van de moeder is nog steeds niet gezond voor de baby. De eerste 1000 dagen die belangrijk zijn voor het verdere leven starten al bij conceptie.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:24

Ik krijg hier enorme 'snowflakes' ideen van.

Wat een gedoe om een grap die niet zo jou stijl is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:31

belle_boef schreef:
anjali schreef:

Stress van de moeder is nog steeds niet gezond voor de baby. De eerste 1000 dagen die belangrijk zijn voor het verdere leven starten al bij conceptie.

Ik denk dat onder stress wel wat anders verstaan word dan een foute grap.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:46

Langdurig aanhoudende stress is voor niemand goed maar acute stress (kortdurend schrikken en daarna weer ontspannen) is heel normaal en gezond.

Maar inmiddels denk ik dat het niet per se om die dooie mol gaat, maar om het feit dat schoonouders vaker TS’ grenzen niet respecteren en dat echtgenoot niet aan TS kan staat daarbij.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 18:48

Domme ‘grap’ je bent zwanger en misselijk… natuurlijk kots je dan de hele zooi onder… getuigd van weinig empathie dit…

Je doet je best om een hele mens te maken.. dat kost energie genoeg… bij misselijkheid ben je blij dat je een snee brood met beleg weet binnen te houden… en deze maloot schuift moedwillig een dood onhygiënisch beest voor je neus…
Natuurlijk ben je daar niet blij mee… en manlief vind dat je te heftig reageert… En bedankt daar voor man…

Je hebt gelijk dat je er wat van gezegd hebt… anders komen ze volgende keer weer je met hun smakeloze humor lastig vallen…

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 19:18

Sunnda schreef:

Want? Mag je tegenwoordig je eigen grenzen niet meer aangeven?
Ik vind dit eigenlijk eerder een rare reactie. Je bent niet de enige die zo reageert overigens Sunnda. Maar hoe jij iets ervaart is toch waar het over gaat? Dat mag je aangeven en verder kan je er niet veel mee. Daar houdt jouw eigen invloedssfeer op.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 19:41

ikkedus schreef:
Sunnda schreef:

Want? Mag je tegenwoordig je eigen grenzen niet meer aangeven?
Ik vind dit eigenlijk eerder een rare reactie. Je bent niet de enige die zo reageert overigens Sunnda. Maar hoe jij iets ervaart is toch waar het over gaat? Dat mag je aangeven en verder kan je er niet veel mee. Daar houdt jouw eigen invloedssfeer op.

Oh zeker mag je zeggen: niet mijn humor! IK zou zeggen sorry schat ik ben zwanger, ben waarschijnlijk een chago bitch door de hormonen (ik ben zo'n vrouw die daar niet eens zwanger voor hoeft te zijn :+ ) en heb hier niet zoveel zin in. 100% dat mijn man ook zou zeggen: watje, niet zo piepen. Maar daar ga je dan toch niet zo moeilijk om doen. Dat is echt een keus.
Zij die humor..jij die van jou.
Als hij het morgen nu weer doet, oke..dan zou ik toch vragen of we overmorgen over kunnen slaan.
Maar verder, kom op zeg. Laat jezelf niet zo kennen!

Maar ik denk ook dat er eigenlijk iets anders aan de hand is en dat dit over een algemene relatieverstoring gaat. Maar dan nog heb je zelf in de hand inhoeverre je zo enorm laat kennen om een grap die niet jou smaak is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:18

Het probleem is dat ts zich niet gewaardeerd voelt door schoonfamilie en door haar echtgenoot.

En daar is iets structureel niet in orde, leest dan niemand door de berichten van ts heen?

Ts je moet echt met je man praten. Als hij niet voor jou op kan komen en jou gevoelens niet serieus neemt dan moet je je wel het e.a af gaan vragen. Maar eerst maar dat gesprek. Want mannen begrijpen de hints niet altijd en het kan best zijn dat hij je wel wil steunen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 03:33

Sorry Sunnda maar als je echt jezelf de schuld zou geven (ik ben een chaggo bitch door de hormonen) van een stomme grap van een ander vind ik echt dat je jezelf tekort doet :o enkel zeggen dat je er geen zin in hebt en de grap niet leuk vindt lijkt me meer dan voldoende. Maar dat mag hier blijkbaar ook niet want dan krijgt ze van man het verwijt dat ze geen humor heeft. Ik dacht dat dat het probleem hier vooral was, niet perse die mol maar dat ze haar grenzen niet aan mag geven.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:39

Ik vind het zeker niet grappig. Je behandeld een dier met respect. Of het nu dood of levend is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:56

Het is respectloos jegens het dier maar ook jegens je schoondochter.
En je kleinkinderen trouwens, om die tegen hun moeder te gebruiken voor zo'n rotstreek -O-

Zo'n rotgeintje uithalen bij iemand waarvan je wel zou kunnen weten dat die het niet grappig vindt en die bovendien al maanden loopt te kotsen is gewoon echt niet okee :n

Sowieso waarom zou je een zwangere vrouw een dood beest vast laten pakken >;)
Wie weet wat er door dat doosje heen lekt :r

Wil je daadwerkelijk een geintje uithalen dan kan je vast iets bedenken zonder dood beest....

Ik zeg leg een paardenkop in bed bij schoonvader, kijken of die dan nog lacht :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-02-25 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:56

pmarena schreef:
Het is respectloos jegens het dier maar ook jegens je schoondochter. En je kleinkinderen trouwens, om die tegen hun moeder te gebruiken voor zo'n rotstreek -O-

Zo'n rotgeintje uithalen bij iemand waarvan je wel zou kunnen weten dat die het niet grappig vindt en die bovendien al maanden loopt te kotsen is gewoon echt niet okee :n

Jij overdrijft net zo erg.
Een dode mol lekt niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:58

Zonnetje81 schreef:
pmarena schreef:
Het is respectloos jegens het dier maar ook jegens je schoondochter. En je kleinkinderen trouwens, om die tegen hun moeder te gebruiken voor zo'n rotstreek -O-

Jij overdrijft net zo erg.
Een dode mol lekt niet.

Dat weet je helemaal niet. Wij hebben allemaal geen idee wat de toestand van die mol of het doosje was. Het is gewoon goor. En al helemaal om een kotsende zwangere daarmee te belasten.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:18

DuoPenotti schreef:
pmarena schreef:

1 voordeel je weet dat het tijdelijk is. "geneest" vanzelf.

Zwanger zijn en kwaaltjes is voor mij geen zieke vrouw. Tenminste niet zo ferm uitgedrukt. Sorry.

Nooit van HG gehoord zeker (hyperemesis gravidarum)? Na 4 ziekenhuisopnames, sondevoeding, thuisinfuzen en heftige medicatie kan ik je vertellen dat je echt wel heel ziek kunt zijn van zwangerschappen, ook als dat 'maar' 9 maanden duurt. Moet wel zeggen dat ik toen ook niet meer de keuken stond te poetsen, dus TS zal het niet zo heftig hebben. Maar toch: meerdere keren per dag spugen is geen pretje.