Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee1991 schreef:Fly_high schreef:Dooddoener wellicht;) maar om je iets aan te trekken van al die goedbedoelde adviezen is ook een keuze. Mensen zoals je buren met bijbehorende denkwijze zak je altijd tegenkomen, de vraag is waarom ze invloed zouden moeten hebben op hoe je je leven leidt.
Is een keuze, maar ondanks dat komt het misschien wel binnen en knaagt het, of doet het zeer. Dat is niet altijd een keuze.
Wildgirl schreef:Ik draai het graag om: 95% van de relaties om mij heen zijn geen fijne relaties.
Doubtless schreef:Wildgirl schreef:Ik draai het graag om: 95% van de relaties om mij heen zijn geen fijne relaties.
Wat intens verdrietig.
Suzanne F. schreef:Dit ervaar ik ook. In een heel enkel geval zie ik weleens een stel wat het echt heel leuk heeft samen. Maar de meeste lange relaties en met name de huwelijken waarin mensen dus ‘vast zitten’ met kinderen en een koophuis etc zijn geen situaties waar ik jaloers op ben. Integendeel zelfs. Veel mensen zouden willen dat ze single waren en een koophuis konden betalen maar ze kunnen meestal niet weg zonder grote offers en consequenties. En dus blijven ze in een ongelukkige relatie. En gaan dan vreemd bijvoorbeeld. Nee ik tel mijn zegeningen, echt. Ik heb zoveel waar menigeen een moord voor zou doen. Mocht ik ooit iemand tegenkomen dan zie ik het dan wel. Maar ik ga er niet naar op zoek.
Temeraire schreef:Ik zie inderdaad ook veel ronduit slechte relaties om mij heen helaas. Oa super controlerende partners.
In een aantal gevallen zijn ze ook echt ongelukkig, maar ik zie ook wel situaties die me verschrikkelijk lijken maar waar ze zelf wel tevreden mee lijken te zijn.
Of dat echt zo is weet je natuurlijk niet.
En het is ook niet per se een reden om relaties totaal af te zweren.
Tiggs schreef:Ik zie gelukkig ook genoeg goede relaties om me heen! Maar dat zijn wel mensen die een eigen leven hebben gehouden en gelijkwaardig zijn in hun relatie. Ik krijg ook altijd de rillingen van die vrouwen die dan twee of drie dagen gaan werken en het erover hebben dat hun salaris ‘voor de leuke dingen’ is. En het ergste is nog als ze dan gaan scheiden en klagen dat ze geen voorrang op sociale huur krijgen.
Doubtless schreef:Als aanvulling op die negatieve reacties: ik herken het niet. De stellen in mijn netwerk zijn overwegend blij én leuk met elkaar. Hier geen mensen die voor de kinderen bij elkaar blijven terwijl ze elkaar niet meer kunnen uitstaan