Op zoek naar Nestle Hot Chocolate Mix

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Op zoek naar Nestle Hot Chocolate Mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 09:46

Vind je de nesquik niet lekker? Ik drink zelden chocolade melk, maar ik vind die dan wel lekker..

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 09:53

kimmie261 schreef:
Vind je de nesquik niet lekker? Ik drink zelden chocolade melk, maar ik vind die dan wel lekker..

Die heb ik eerlijk gezegd al heeeeel lang niet meer gehad, maar vroeger vond ik er niks aan....ik vind het romige/schuimige van de Nestle heel lekker en dat het echt naar chocolade smaakt. Dat vind ik met de meeste andere niet...ik vind het snel te zoet of te waterig. En dan zeg je natuurlijk 'dan moet je er minder water bij doen', maar dat is het niet, het is iets inde structuur ofzo....moeilijk uit te leggen haha. Jullie denken nu vast dat ik heel raar ben! :Y)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 09:56

Ik doe nesquik met melk, dat maakt de chocolademelk romig, maar er zit geen schuimkraagje op..

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:17

Als je sommige te romig vind is het misschien een idee er cacao bij te mengen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:25

ik had nu die zakjes van de AH huismerk geprobeerd. Zijn niet te nakken! je tanden vallen zo je smoel uit vanwege de suiker. Veels te zoet. Ook met melk er bij.
Eerder was deze wel lekker. Ik haat die veranderingen!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:28

Dat is idd een probleem, dat die veel te waterig is, of als je de verhouding aanpast, dat die veel te zoet wordt en eigenlijk nog steeds waterig smaakt.

Nadeel van spul waar je melk aan toe moet voegen is, dat ik dat op stal niet heb :+
Ik heb zo'n zak instant cacao/hot chocolate op stal liggen en kan daar met alleen een waterkoker een lekkere warme choco van maken als ik daar na een winterse rit, of flink in de wei bezig geweest te zijn, behoefte aan heb.

Thuis maak ik persoonlijk mijn warme choco van cacao, suiker en melk en dan schuimt die ook een beetje.

Maar die instantmix waar alleen heet water bij moet, is in sommige gevallen echt wel heel handig, mits je een lekkere variant hebt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:30

Dit is het merk wat ik altijd bij de Makro haal.
Ik wil je best wat poeder in een Ikea zakje opsturen om te proeven. Ik heb meer dan genoeg in huis. Maar ik denk dat deze ook wat wateriger is dan die van Nestlé..
Afbeelding

Ik doe er meestal wat slagroom doorheen.. maar dat deed ik bij die van Nestlé ook :+

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:03

Ik kom binnenkort ook nog wel bij de Makro, als ik moet kijken stuur maar een pb :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:13

Lughnassadh schreef:
Morpheus81 schreef:
Ik heb inmiddels antwoord van Nestle zelf:

Beste,

Bedankt voor je bericht waarin je vraagt naar Nestle hot chocolate. Natuurlijk help ik je graag verder.

Onze marketingafdeling heeft hiervoor gekozen omdat er meer vraag was naar de kleinere verpakking. Wellicht da dit in de toekomst weer zal worden aangepast.

Heb je nog vragen? Mail ons dan gerust. Je kunt ook bellen of een bericht sturen via Facebook. Wij helpen je graag.

Met vriendelijke groet,

Romy van het Nestlé team

Ik moet altijd grinniken om dit soort sociaal gewenste reacties, Want ik geloof dit dus niet. Ze verdienen veel meer aan die zakjes en denk dat daarom die zakken er uit gaan.
`

als je er nog iets mee wil doen, zou je het over de duurzaamheidsboeg kunnen gooien (al die kleine verpakkingen is veel meer waste) en het op social media kunnen zetten.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:14

Voor op stal, een koffiecreamer/zakje koffiemelk werkt verbazingwekkend goed om het wat romiger te krijgen, met maar minimale smaakaanpassing

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 11:22

kimmie261 schreef:
Ik doe nesquik met melk, dat maakt de chocolademelk romig, maar er zit geen schuimkraagje op..

Dat zou inderdaad nog wel eens kunnen helpen inderdaad...

Rintah schreef:
Voor op stal, een koffiecreamer/zakje koffiemelk werkt verbazingwekkend goed om het wat romiger te krijgen, met maar minimale smaakaanpassing

Oh dat is ook nog wel slim!

Lielle schreef:
als je er nog iets mee wil doen, zou je het over de duurzaamheidsboeg kunnen gooien (al die kleine verpakkingen is veel meer waste) en het op social media kunnen zetten.

Hier heb ik ook nog aan zitten denken. Niet zozeer om er iets mee te doen, maar ik had dus inderdaad ook bedacht dat het vanuit duurzaamheidsoogpunt helemaal geen handige actie is!

8nnemiek schreef:
Dit is het merk wat ik altijd bij de Makro haal.
Ik wil je best wat poeder in een Ikea zakje opsturen om te proeven. Ik heb meer dan genoeg in huis. Maar ik denk dat deze ook wat wateriger is dan die van Nestlé..
[ Afbeelding ]

Ik doe er meestal wat slagroom doorheen.. maar dat deed ik bij die van Nestlé ook :+

Dit ziet er nog best wel lekker uit eigenlijk...in het echt beter dan de foto op de verpakking haha

Dahlia85 schreef:
Als je sommige te romig vind is het misschien een idee er cacao bij te mengen?

Nou ik vind de meeste dus juist niet zo romig!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:21

Ik ga vanmiddag naar de Plus, dan zal ik ook even voor je kijken!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:07

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 15:08

DoretteK schreef:
Ik ga vanmiddag naar de Plus, dan zal ik ook even voor je kijken!

Super, dank je wel alvast!

grauwman schreef:
Weet niet of je de variant van Buisman ooit eens hebt geprobeerd? Wij hebben deze standaard in de kast op stal staan

https://www.jumbo.com/producten/buisman ... -329761POT

Die heb ik van de week gekocht om te proberen, maar heb het nog niet gedaan haha, van het weekend even doen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:12

Zou dit niet gewoon hetzelfde zijn in een andere verpakking?
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:15

Misschien is dit wel de Duitse variant inderdaad.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:27

Ik had ook wel de hot chocolate van de plus maar deze is ook niet meer verkrijgbaar . Wij zijn over op de Nesquick , ik vond dat vroeger vies maar hij is nu wel lekker. Wel met 4% vette melk gemaakt.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:50

CrazyCat schreef:
Zou dit niet gewoon hetzelfde zijn in een andere verpakking?
[ Afbeelding ]

Dat zou heel goed kunnen natuurlijk!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:53

volle melk, pure cacaopoeder en wat suiker, dan heb je toch volle romige chocolademelk die niet te zoet is.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:41

Helaas, enkel een doos met 8 zakjes voor 4,65

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 19:57

Hier bij 2 verschillende plussen ook alleen de kleine zakjes helaas!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:44

Hier bij de Makro ook alleen de kleine zakjes!

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 09:07

Heel erg bedankt voor het checken allemaal, lief dat jullie hebben willen kijken.

Cemlys, het nadeel van Melk met cacao en suiker vind ik dat er vaak zo'n vel op komt en dat vind ik echt zoooooo jakkie! Plus dat ik melk opwarmen best een gedoe vind. Ik heb geen magnetron.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:30

Morpheus81 schreef:
Heel erg bedankt voor het checken allemaal, lief dat jullie hebben willen kijken.

Cemlys, het nadeel van Melk met cacao en suiker vind ik dat er vaak zo'n vel op komt en dat vind ik echt zoooooo jakkie! Plus dat ik melk opwarmen best een gedoe vind. Ik heb geen magnetron.

Wij maken chocomel in de melkopschuimer van de Hema.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:40

SARINO schreef:
Morpheus81 schreef:

Wij maken chocomel in de melkopschuimer van de Hema.

Ik tegenwoordig ook! Daar zit ook een opwarmfunctie zonder schuim bij, nooit meer vellen en een perfecte temperatuur :)