juval schreef:Dreamboy schreef:Ik heb dezelfde ervaring als ts. Na ruim 30 jaar op kantoor en er slechts 2 jaar uit te zijn geweest werd ik amper uitgenodigd voor gesprekken. Zelfs bij de uitzendbureaus werd gezegd dat mijn afstand tot de arbeidsmarkt te groot was omdat ik er twee jaar uit geweest ben. Ik heb uiteindelijk een carriere switch gemaakt en ben in de (thuis)zorg gaan werken. Daar zijn ze wel blij met oudere dames. Overigens geen seconde spijt gehad van deze keuze.
ja, dat is ook tot nu toe mijn ervaring. Verzorgende taken als in mensen aanraken dat trekt mij echt helemaal niet. Wellicht huishoudelijke taken. Wat doe jij precies?
Ik ben begonnen met huishoudelijk werk. Ik heb me ook echt afgevraagd of het wel iets voor mij was. Maar echt, het is me zo ontzettend mee gevallen. En het voordeel is dat je zelf kunt aangeven vanaf hoe laat en tot hoe laat je wilt werken. Oke, het betaald niet zo goed als een kantoorbaan maar de voldoening is des te groter. Mensen helpen die zelf niet meer in staat zijn het huishouden te doen. Sinds kort werk ik in een kleinschalige woongroep voor mensen met psychische, sociale en mentale problemen.