Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 00:54

Afbeelding

Even voor een idee inschatting.
Bij deze locatie zit al standaard 4 rondjes hapjes verwerkt vanuit hun zelf.
Wij hebben wat extra hapjes gedaan.

Bruidstaart doen wij alleen voor de volwassenen, voor de kinderen maken wij een snoep tafel. Hun factureren de bruidstaart omdat we gekozen hebben via een bakker vanuit hen die hier in de omgeving goed bekend staan met de bruidstaarten.
Anders betaal je €2,- pp om af te kopen. Dus dit was voordeliger.

Wij hebben gekozen voor goedkoopste drank pakket omdat wij niet persee wiskey etc hoeven te serveren.

Kinder menu’s en de drankjes die bij eten genuttigd worden zitten er niet bij in. Die worden geturfd tot aan feest avond en avonds afgerekend.
Bij het feest avond is wel een dranken parket net zoals bij ceremonie en proosten.

Wij hebben wel gekozen voor duurste pakket met eten. We eten klassiek aan tafel, vaak op strand doen ze een bbq maar dat wilde wij niet.

Wij hebben gekozen voor geen receptie. Wij nodigen geen kennissen/collegas uit. Houden het puur in de familie en hele goede vrienden.

Versiering van locatie is ons eigen ding. Hun versieren alleen het prieel op het strand. En schuiven tafels aan elkaar oid voor eten. Dus kosten voor aankleding komt er nog bij.

Uiteraard volgen de Dj nog, ringen, trouwjurk/pak, fotograaf nog aan kosten wat erbij moet komen. Maar ik vind dit meer als genoeg voor locatie :D :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 03:10

Kan je zeggen, al onze offertes lagen ver boven bovenstaande :').

Edit: extra

De situatie is niet helemaal vergelijkbaar want wij vieren het feest thuis.

We hebben zelfs een offerte gekregen van een cateraar van het feest 's avonds, richtlijn 100 personen. Alles bij elkaar (je zit ook met huur van diverse spullen) rond de €10.000. In geen 10.000 jaar dus nu gaan we het maar zelf organiseren met een partij die bediening regelt en dan zelf de drank regelen. Scheelt behoorlijk per consumptie, een consumptie kostte rond de €2 en dan was de bediening per uur.

Om te vergelijken en te kiezen tussen thuis feesten of buiten de deur hadden we ook een van de potentiële ceremonielocaties een offerte laten maken voor het feest dus dat zou een eerlijkere vergelijking zijn met bovenstaande situatie. Daar was de prijs voor het feest pp ook €36,50. Maar al onze locaties werkten met locatiehuur en die zat tussen de €1250 en €1500 in dus dat tikt wel aan.

Wij werken overigens zonder budget maar bekijken per post wat we eraan kwijt willen/hoe we het betaalbaar kunnen houden. Relatief goedkope fotograaf gevonden met echt hele goede recensies bijvoorbeeld.

Wij trouwen over een jaar en hebben nu een ceremonielocatie, BABS, fotograaf, kapper en ben dus nog bezig met een partij voor de bediening voor het feest 's avonds. Ik wil mijn jurk misschien zelf laten maken maar ga om toch een beeld te krijgen wellicht nog funpassen daarvoor. Wel bij een bedrijf dat ook nog serieus verkoopt, mocht ik dan twijfelen kunnen we altijd nog overleggen met de eigenaar wat wijsheid is haha!

Liselot

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 07:33

Wat een bult nieuwe mensen, gefeliciteerd allemaal!!

Budget is onwijs persoonlijk, de ene trouwt voor 5k en een ander geeft er 100k aan uit.
Duurste in mijn beleving is de locatie en degenen die de dag vastleggen, dus foto en evt video.

Wij zijn zelf op een maandag getrouwd en hebben alleen lekker geluncht met de getuigen. Wel hebben we hele mooie ringen lateb maken bij een goudsmid.
Omdat ik zo veel bruiloften mee maak ben ik nogal verwend met wat allemaal kan. Dus de meeste dingen zijn niet meer zo bijzonder of je weet gewoon heel goed wat je vooral niet wilt. Dan zouden we op zo’n bizar bedrag uitkomen dat we het maar op maandag gedaan hebben. We hadden toen net een huis gekocht en hebben dat geld in de verbouwing gestopt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 07:46

Ik kom mij ook melden! Afgelopen donderdag, tijdens onze vakantie op Ameland, ten huwelijk gevraagd. <3 Plan is om volgende zomer thuis te trouwen op onze boerderij dus het plannen en regelen kan beginnen. Lees graag mee!

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 07:53

upendo schreef:
Nee, precies hetzelfde hier. Wij waren ook ceremoniemeester en je bent toch de hele tijd aan het letten op planning, stroomlijnen etc. waardoor je niet lekker relaxt van het feestje kan genieten.

Enige waar we nog over nadenken is oppas voor onze kindjes. Verder hebben we een kindvrije bruiloft, professionele bruiloftsoppas is echt buitenproportioneel duur. We hadden prijzen opgevraagd maar dat zit zo op 60 euro per uur.. :=

Ohja… ja, wij hebben zelf geen kinderen. Maar andermans kinderen zijn welkom en daar moet men zelf maar op passen.

Wij zoeken nog wel een oppas voor onze furbaby’s: de hele beestenbende. Ik hoop tegen die tijd een verzorger te hebben voor de paarden die de rest die dag ook wil verzorgen tegen een vergoeding.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 07:58

Jildau schreef:
Ik kom mij ook melden! Afgelopen donderdag, tijdens onze vakantie op Ameland, ten huwelijk gevraagd. <3 Plan is om volgende zomer thuis te trouwen op onze boerderij dus het plannen en regelen kan beginnen. Lees graag mee!

Gefeliciteerd! Wat leuk

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 08:11

Wij komen uit op 12k en 110 gasten, waarvan maar een handvol alleen voor de avond zijn uitgenodigd. We houden de ceremonie en feest bij ons op de boerderij en regelen alles zelf. Op de dag zelf hebben we wel een ceremoniemeester.

We doen het in festivalthema, met o.a. foodtrucks. We toasten met champagne en Belgische wafels (ipv taart, omdat mijn vriend Vlaams is). Verder hebben we een chipsmuur en snoepbar (die we zelf maken).

De cateraar levert ook 2 man personeel om de drankjes op te starten, maar het is in principe zelfbediening. Gedurende de dag worden de gasten opgevoed om hun cups te herbruiken en zelf te vullen.

Later op de avond komt er ook nog een frietkar voor een late night snack.

Decoratie maken we allemaal zelf, net zoals een kids corner (speelhuisje, trampoline, knutseltafel).

We doen niet aan een kado op t eind, maar hebben bijv wel al tijdens de bruiloft wat dingetjes zoals een waaier en soort magazine.

Verder hebben we geen dj voor t feest, we maken o.a. een playlist met uitgevraagde feestnummers van de gasten zelf. Daarnaast hebben we nogal creatieve vrienden en familie, dus weet ik zeker dat er redelijk wat opgetreden/gedraaid wordt.

De fotograaf is een vriendin van vroeger van mij, die dit professioneel doet en haar man (ook fotograaf) zal videobeelden maken. We hebben geen echte videograaf en maken zelf een montage van alle videobeelden. Op die manier hebben we toch wat kosten bespaart, want voor een foto- en videograaf samen ben je al zo’n 5k kwijt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 08:13

Gefeliciteerd jildau

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-25 08:14

Wij komen wel boven het gemiddelde bedrag uit. Maar als ik het zo lees maakt de locatie dan al een hoop uit en inderdaad, wij hebben een goede fotograaf en videograaf. Daar staat ook een aardig bedrag tegenover. Dus dan zit je al aan de 10K.

Dus ik denk inderdaad dat de conclusie is dat je het zo gek kan maken als je zelf zou willen. Vrienden van ons hebben het inderdaad ook thuis gedaan, die hebben een grote stretchtent gehuurd, haar vader had het eten geregeld (die hadden voorheen hun eigen snackbar) en een bevriende fotograaf maakte de foto's (zij was vroeger model). Dus dat scheelt dan al een hoop.

En ik was even vergeten om te benoemen dat het staat of valt met hoeveel man je uitnodigt.

Wij schatten 60/70 man voor ceremonie + receptie en dan dunnen we uit tot 20 mensen ongeveer voor het avondeten. Wij doen dus ook geen avondfeest.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 10:39

Wij hebben hetzelfde idee CobCowgirl. Ook thuis op de boerderij met een festival sfeertje. Leuk om te lezen hoe jullie het doen!

Bedankt voor de felicitaties <3

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 21:51

Wij zijn ook behoorlijk wat duurder uit. We hebben geen echte avondgasten, na de ceremonie is iederen welkom en dan gaan we met 60/70 man toaten met taart, dineren en het feest in.
Denk en hoop dat we max 25 kwijt zijn.

Afgelopen donderdag ging ik kijken voor een jurk, gewoon om even te kijken welk model bij mij past en wat er te krijgen is voor mijn budget. Eindstand, ik heb een jurk gekocht.
Dit brengt het aantal dingen dat geregeld is voor de bruiloft op 2, de locatie en mijn jurk

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:42

Gefeliciteerd Jildau! Wat tof!

Het viel mij alles mee qua kosten, vrienden van mij hadden weinig bijzonders en waren 25k (!) kwijt. Dan ben ik blij dat wij rond de 15 kwijt zijn.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:06

Als ik zo lees zitten wij dus erg goedkoop.
Terwijl ik dit al best een klap geld vind.
Ik vraag mij dan wel af wat voor soort locatie jullie hebben? Een leuk kasteeltje of in een duur hotel keten zoals van der valk ofso?

Thuis vieren op je boerderij lijkt mij ook tof. Helaas wonen wij niet op een boerderij maar als ik die ruimte had gehad had ik dat denk ik ook gedaan.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:43

Wij waren ook niet heel veel kwijt. Maar wij hebben het ook wel anders aangepakt dan gemiddeld, daar wij graag samen in Las Vegas wilden trouwen en het in Nederland vieren. Ik zag gewoon nooit trouwfoto’s met een Nederlandse achtergrond voor mij en vond ik sinds ik in Las Vegas was geweest dat zo’n leuk idee en mijn man vond het wel een fijn idee dé dag van ons leven niet zo geleefd te worden met een compleet programma zoals ook wel genoeg mensen hun trouwdag ervaren. We hebben wel een luxe buitenlocatie in een 5 sterrenhotel uitgezocht waar wij ook verbleven, geen drive thru wedding met Elvis :)

Prijzen om en nabij.

* Trouwjurk: 2400 euro
* Bruiloft Las Vegas inclusief locatie, wedding planner, event coördinator en live pianiste: 2750 euro
* Professionele fotograaf voor 3 uur (ceremonie, fotoshoot op locatie en fotoshoot bij Dry Lake) inclusief alle gewenste foto’s: 650 euro
* MUAH op locatie in onze suite: 275 euro
* Spraytan op locatie in onze suite: 80 euro
* Trouwauto voor fotoshoot (moderne Ford Mustang, inmiddels hebben we hem zelf ook maar aangeschaft hier in Nederland :P ): 90 euro
* Huwelijksreis aansluitend inclusief vliegtickets en huurauto (Vegas, roadtrip naar de Grand Canyon en LA met wat tussenstops met weer een Mustang) zo’n 2500 euro
* In Nederland hebben we om het te vieren een avondfeest gegeven (met een ceremoniële entree) met de meest dichtbij staande personen (zo’n 60). Dit was inclusief hapjes, drankjes, bedankjes, een donut wall en event coördinator zo’n 2300 euro. We deden dit in een cocktailbar waar wij ook onze eerste date hebben gehad. Een vriend van ons heeft met mijn spiegelreflexcamera alles vastgelegd dus dat was gratis.

Al met al vind ik de kosten voor een huwelijk in het buitenland, de reis eromheen, het feest in Nederland en de trouwjurk meevallen. Ook de administratieve afhandeling was erg makkelijk, de trouwdatum in Las Vegas is door Nederland gewoon overgenomen en officieel.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 11:28

Spaansepony schreef:
Als ik zo lees zitten wij dus erg goedkoop.
Terwijl ik dit al best een klap geld vind.
Ik vraag mij dan wel af wat voor soort locatie jullie hebben? Een leuk kasteeltje of in een duur hotel keten zoals van der valk ofso?

Thuis vieren op je boerderij lijkt mij ook tof. Helaas wonen wij niet op een boerderij maar als ik die ruimte had gehad had ik dat denk ik ook gedaan.

Hier op de Veluwe vindt je vrijwel niet goedkoper voor een hele dag op locatie.
Wij vieren het bij een boslocatie, waarbij de ceremonie in het bos is! Tent, lichtjes, heater, live BBQ. Alle locaties hier in omgeving zijn nog duurder dan onze locatie. Helaas!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:44

Afbeelding

Bij deze locatie kwam alleen dus nog locatiehuur bij. Zie je hier in de buurt vaak, in alle gevallen (bij ons) zat exploitatie bij een ander bedrijf/eigenaar dan het pand zelf.

Thuis feesten is voor ons in ieder geval waarschijnlijk niet goedkoper maar vinden we vooral leuk en makkelijker met de kinderen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:49

Wat leuk, zoveel mensen die gaan trouwen in 2026. Alles is inmiddels nog duurder geworden dus het heeft weinig zin om te zeggen hoeveel ik kwijt was in 2018. Maar ik doe het toch: in eerste instantie hadden we €10.000 in gedachten. Maar het sparen ging makkelijker dan gedacht en sommige dingen bleken toch duurder dus lag ons budget op €12.500. Daar zijn we uiteindelijk onder gebleven.

Aan de mensen die hier offertes delen: dit is exclusief het trouwen zelf, toch? Ik trouwde ook op een speciale lokatie maar daar kwam nog wel een paar €100 vanuit de gemeente voor trouwkosten. Of zit dit er al bij?

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 15:06

Bij ons zijn de plannen iets gewijzigd doordat we in December een kleine verwachten & daardoor zijn we afgelopen vrijdag al getrouwd bij ons thuis op de boerderij met 35 gasten. We hebben een fantastische dag gehad; waarbij we foto's hebben gemaakt bij kasteel Heeswijk-Dinther; vervolgens de ceremonie & taart en proosten. We hadden een italiaanse cateraar die live pizza's bakte met een steenoven & 's avonds hebben we nog even lekker nageborreld. De eerste preview foto's van de fotograaf zijn binnen & het is fantastisch om zo de dag nog een keer te herbeleven <3

Afgelopen vrijdag hebben we in 2,5 maand tijd georganiseerd :D

Aankomende zomer gaan we een tent zetten waarbij we het feest in de avond gaan vieren.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 18:29

Gefeliciteerd aan alle nieuwkomers *\o/*

Wat interessant om de verschillen te lezen in bedragen.

Ik dacht dat wij ook vrij duur uit waren met ongeveer 15k := maar dat valt nu wel reuze mee als ik dit zo lees.

Het is natuurlijk ook zo dat je het zo duur kan maken als je zelf wil

Dit is onze offerte voor de locatie maar er komen nog wel wat wijzigingen in want wil nog wat dingen toevoegen.

Afbeelding

Op de boerderij lijkt me ook heerlijk maar helaas hebben we zelf geen boerderij en deze locatie vinden wij echt top waar we nu zitten dus ben helemaal blij <3

Maargoed we zitten nu op:

Locatie €+/- 6100
Jurk: €1300 (komen nog vermaak kosten bij)
Ringen: Bijna €2500
Dj: €650
Fotografen (zijn er 2 is een stel dat samen fotografeert) €1400

En dan de rest nog.. :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 18:34

fohadie schreef:
Wat leuk, zoveel mensen die gaan trouwen in 2026. Alles is inmiddels nog duurder geworden dus het heeft weinig zin om te zeggen hoeveel ik kwijt was in 2018. Maar ik doe het toch: in eerste instantie hadden we €10.000 in gedachten. Maar het sparen ging makkelijker dan gedacht en sommige dingen bleken toch duurder dus lag ons budget op €12.500. Daar zijn we uiteindelijk onder gebleven.

Aan de mensen die hier offertes delen: dit is exclusief het trouwen zelf, toch? Ik trouwde ook op een speciale lokatie maar daar kwam nog wel een paar €100 vanuit de gemeente voor trouwkosten. Of zit dit er al bij?

Nee dit zat er niet bij, dit is per gemeente anders en ook mbt keuzes als zaterdag(toeslag) etc. Sommige gemeentes maken ook een onderscheid tussen doordeweekse dagen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 20:31

Wij hebben al een geregistreerd partnerschap en dat is een kwestie van krabbel eronder en omzetten naar trouwen.
Dat is dus even langs het stadhuis rijden.

Een goede vriendin van ons 'trouwt' ons dan tijdens de ceremonie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 20:41

Prachtige locatie Upendo
Ik kijk graag mee voor inspiratie en voor de leuk!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 20:44

upendo schreef:
Wij hebben al een geregistreerd partnerschap en dat is een kwestie van krabbel eronder en omzetten naar trouwen.

Wij hebben ook geregistreerd al, maar laten wel
Ambtenaar/babs komen om ons te trouwen.
Kost hier trouwens op een vrijdag middag 500 euro en komen ze naar locatie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 21:08

Babootje schreef:
Prachtige locatie Upendo
Ik kijk graag mee voor inspiratie en voor de leuk!

Dankjewel! Lekker meekijken, welkom hier! :))

Spaansepony schreef:
upendo schreef:

Wij hebben ook geregistreerd al, maar laten wel
Ambtenaar/babs komen om ons te trouwen.
Kost hier trouwens op een vrijdag middag 500 euro en komen ze naar locatie.

Hebben we ook wel over gedacht, maar nu weten we zeker dat we echt een mooi verhaal komt van iemand die ons kent vanaf het begin van onze relatie. Vonden we wel een fijn idee (en die 500 euro die we dan in leuke dingen kunnen stoppen is ook mooi meegenomen).

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:16

Wij trouwen bij de Boskas (Boskas.nl). Dat is een locatie die onderdeel is van een grotere organisatie die dan bijna alles voor en regelt. Op hun site staat een offerte van 13.000, ons aantal mensen is iets hoger en we wilden wat extra hapjes op/na het feest en dan zitten we op 17.000 euro. Qua eten en drinken zijn het stelposten, ook hebben we met het maximale aantal mensen gerekend zodat het niet tegen kan vallen.

Dus daar moet een jurk, pak, fotograaf en drukwerk bij. Ook moeten we gaan bedenken wie ons trouwt, en hoe we het met de kindjes doen.