Wat zijn jullie lekkerste slowcooker recepten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Wat zijn jullie lekkerste slowcooker recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:11

vandaag mijn eerste slowcooker experiment. Vanmorgen om 6.30 een runderbraadlap in stukjes aangebakken erin, met aangebakken ui en knoflook. beetje groentebouillon erbij en beetje hacheekruiden. Ik las iets over met mosterd besmeerde ontbijtkoek en tomatenpuree, dus die er ook bij gedaan. Eerst 3 uur op high en daarna op low opgezet.
Wij eten normaal tussen de middag warm, dus ik hoop dat het over een half uurtje klaar is. Ik heb al wel geproefd natuurlijk, en de smaak valt me nog niet tegen. Was een beetje zuur door de tomatenpuree denk ik, dus met hulp van google een klein beetje bakingsoda erbij, dat hielp wel. Het vlees is nog niet zo mals als ik hoopte, maar dat kan aan de tijd liggen. Heb het nu toch maar weer even op high gezet omdat de tijd begint te dringen. Heel benieuwd naar het resultaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:46

Ik ben benieuwd hoe het smaakt!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:05

Ben nu Limburgs zoervleisj aan het maken voor vanavond bij de friet :9

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:14

fjordjes schreef:

succes, die ga ik binnenkort ook proberen.

Ik vond mijn experiment goed geslaagd.Het smaakte prima. Vlees was lekker mals. NIet het echte draadjesvlees zoals ik van vroeger herinnerde, maar dat gaan een volgende keer wel lukken denk ik, dan zet ik de pan gewoon 's avonds laat vast aan.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:17

een paar jaar terug wilde ik afvallen met weight watchers, en toen kwam ik dit recept tegen.
Pulled chicken:

https://www.weightwatchers.com/nl/recep ... 0155d09f98

volgens de beschrijving moet het in de oven. maar wij zijn erachter dat het prima in de slow cooker kan.
De kip is dan zelfs nog malser.
Ik laat het een uur of 8 (een beetje op de gok) in de low stand

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:30

Ik wilde hertengoulash maken in de slowcooker, maar de ingrediënten moesten er gespreid in (recept is niet specifiek voor slowcooker). En ik moest weg vanmorgen en heb vanmiddag pas tijd. Dus maar in de gewone pan dit keer.

Edit: dit is het recept https://www.grutto.com/nl/recepten/tagl ... tengoulash

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 14:39

Juval een scheutje wijn of azijn maakt het vlees lekkerder.
Al die ontbijtkoek is niet mijn ding ik doe dan liever wat honing of bruine suiker
Bruin biertje erin is ook heerlijk

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:13

Hier een sloompie fan ;)
Heb er 2, beide van 3,5 liter en maak er van alles in.
Ik ben niet zo van recepten,ik volg mij gevoel hier in.
Ik heb laatst nog een groenten/tomatensoep gemaakt, was heerlijk
Ik gebruik rundergehakt daar maak ik kleine balletjes van
Doe ong. 300 ml water in de sloompie en zet sloompie op high
Doe er 2 bouillon blokjes bij en de gehakt balletjes
Daarna de tomaten en groenten die je lekker vind, ik had tomaten en fijn gesneden prei en wortel gedaan.
Dit laat ik ongeveer 2 uur zo pruttelen, daarna zet ik sloompie op low en doe er dan een blikje tomatenpuree bij en evt nog wat water en laat dit nog ing. een uurtje pruttelen.
Op het laatst voeg ik of rijst of vermicelli toe en laat dat gaar worden.
Mocht de soep te waterig zijn kan je m indikken. Met bv maizena

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 15:46

fjordjes schreef:

Lekker!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:03

juval schreef:
fjordjes schreef:

Ik vond mijn experiment goed geslaagd.Het smaakte prima. Vlees was lekker mals. NIet het echte draadjesvlees zoals ik van vroeger herinnerde, maar dat gaan een volgende keer wel lukken denk ik, dan zet ik de pan gewoon 's avonds laat vast aan.

Voor het echte draadjesvlees kan je beter sucadelappen nemen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 17:59

juval schreef:
fjordjes schreef:

Ik doe dat ook vaak met de slowcooker. Staat hij soms wel 8 uur aan, maar dan is het vlees echt heerlijk zacht en mals en helemaal uit elkaar gevallen. De tijd die aangegeven wordt in de recepten is vaak te kort.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:35

Ik stip hier even aan, ik heb 2 instant pots van 5,7 liter maar als slowcooker gebruiken heb ik nog niet echt geprobeerd. Ik gebruik ze vooral voor pressure canning, yoghurt en Wecken.

Maar aangezien mijn vriezers een beetje leger moeten, ga ik hier maar eens wat recepten van proberen, want er zitten hele interessante bij!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 18:55

Ik heb trouwens een multicooker en had 'm op 6u gezet op stoven maar begon toch wat aan te branden onderin... Heb het maar gauw uitgehaald voordat het nog erger werd. Meeste recepten hebben het altijd over high of low, maar op een multicooker heb je dat niet. Blijft natuurlijk een kwestie van uitproberen maar ik dacht hieraan wel goed te doen, niet dus.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:17

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:13

EedihcrO schreef:

Ik ben sowieso fan van Eef kookt zo.

Ik heb deze chili vandaag gemaakt: heerlijk.

Ik had helaas geen cacao in huis, heb alleen kidney bonen gebruikt (vanwege een bruine bonensoep-trauma uit mijn jeugd) en een klein zoetje en wat mais toegevoegd. We aten er rijst en wat creme fraiche bij.

Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:15

Niniane schreef:
Oh ik volg mee!

Heb mijn vriend een slowcooker cadeau gedaan (en uiteraard mezelf :)) ) en op advies van een collega Het Slowcooker Kookboek van Sabine Koning erbij gedaan en wauwie wat een smaken. <3
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-slowcoo ... KMEALw_wcB

Wat heb je gemaakt uit dit boek? Ik heb het ook.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:15

Hier vandaag een jachtschotel in de slowcooker gemaakt met sucade lappen, was een succes.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:32

C_arola schreef:
Hier vandaag een jachtschotel in de slowcooker gemaakt met sucade lappen, was een succes.

Ohh klinkt heerlijk, heb je een recept?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:04

Boras schreef:
EedihcrO schreef:

Ik ben sowieso fan van Eef kookt zo.

Ik heb deze chili vandaag gemaakt: heerlijk.

Ik had helaas geen cacao in huis, heb alleen kidney bonen gebruikt (vanwege een bruine bonensoep-trauma uit mijn jeugd) en een klein zoetje en wat mais toegevoegd. We aten er rijst en wat creme fraiche bij.

[ Afbeelding ]

Ik ben ook fan van de chili van Eef, nog niet in de slowcooker gemaakt. Aantal collega's hebben hem ook gemaakt (gewoon op het fornuis) maar ook zij hebben de cacao eruit gelaten. Ik durf het niet aan met cacao, er gaat ook al wat kaneel in :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:15

Boras schreef:
Niniane schreef:
Oh ik volg mee!

Heb mijn vriend een slowcooker cadeau gedaan (en uiteraard mezelf :)) ) en op advies van een collega Het Slowcooker Kookboek van Sabine Koning erbij gedaan en wauwie wat een smaken. <3
https://www.bol.com/nl/nl/p/het-slowcoo ... KMEALw_wcB

Wat heb je gemaakt uit dit boek? Ik heb het ook.

Ondertussen de Cowboystoof, Toscaanse kip en Broccolisoep. Deze week staat de Boursin pasta op her menu. Tot nu toe allemaal heel lekker.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:48

Ik krijg door jullie weer een hoop inspiratie, maar heb dringend een nieuwe binnenpan nodig voordat ik weer goed aan de slag kan :o . Ik heb een crockpot expres. Wat zouden jullie aanraden, een RVS of een keramische binnenpan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:50

fjordjes schreef:
C_arola schreef:

Ohh klinkt heerlijk, heb je een recept?

Ik heb de sucade lappen in stukjes gesneden, aangebakken en samen met ui in de slowcooker gedaan. Maggi jachtschotel sperziebonen kruiden + water bijgedaan en opgezet voor 8 uur. Sperziebonen heb ik gekookt en de laatste uur erbij gedaan. Ik heb 2 porties voor 4 personen gedaan, daarbij 2 grote uien, 2 zakjes met kruiden, 800 gram sperziebonen en ongeveer 500 gram sucade lappen. Wij vonden het heerlijk, ander portie gaat de vriezer in voor later. Kan ook met champions maar daar had ik nu geen zin in. Eventueel kun je de sperziebonen weg laten en bv wortels gebruiken. Zelf ben ik daar geen fan van dus wij doen er sperziebonen bij.

Op dezelfde manier maak ik ook zwolsche stoof, alleen dan geen sperziebonen erbij in maar ernaast. En dan Johnny Boer zwolsche stoof kruiden ipv de maggi. Geeft ook een heerlijke geur tijdens het slowcooken. Dit wil ik volgende week weer gaan maken.

lieke2 schreef:
Ik krijg door jullie weer een hoop inspiratie, maar heb dringend een nieuwe binnenpan nodig voordat ik weer goed aan de slag kan :o . Ik heb een crockpot expres. Wat zouden jullie aanraden, een RVS of een keramische binnenpan?

Keramisch vind ik erg fijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:22

Ik vind keramisch ook erg fijn, maar heb ook alleen daarmee ervaring.
Ik heb het boek van Sabine Koning ook maar besteld, komt morgen binnen. Ik ben erg benieuwd naar de recepten.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 16:00

Ik lees graag mee voor meer inspiratie.
Laatst pulled chicken van foodsister, de eerste keer dat ik iets had gemaakt wat ik niet spectaculair vond

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:44

Ik heb inmiddels de nieuwe keramische binnenpot ontvangen. Gelukkig past de binnenpot van instantpot ook in de CPE :o want die laatste hebben alleen potten met een anti-aanbaklaag erin. Nu van het weekend wat lekker bedenken en maken :9