Renovatie flat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Renovatie flat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:17

Dat is over de katten alweer goed nieuws. Hoe zou je de deur kunnen openen, zonder dat de katten meegaan? Iets voor de deur zetten waardoor de katten dus niet door een open deur kunnen glippen?

Krijgen ze snoepjes, zodat je die "rond kunt strooien" zodat jij makkelijk weg kunt
kun je een "sluis" maken met bv een stoel of een tafell of een dekbed?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:18

Dit vind ik niet de verantwoordelijkheid van de werklui, je kan imo niet verlangen dat andere mensen hun werk laten vallen omdat je je huisdieren niet op orde hebt. Dieren doen in mijn beleving ook prima wat je als mens wilt, wanneer je ze geen keuze geeft. Ook katten... Dat ze dat niet leuk vinden en niet willen meewerken, is niet hetzelfde

Heb je niet een bench of reismand waar je ze in kan doen, ivm risico dat ze eruit glippen als de deur om wat voor reden open moet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 11:21

Ik ga wel kijken hoe lang ophouden ze werken stug door.

De sibeer stop ik nog wel met haar lompe logge postuur de blauwe Rus dames zijn net palingen. Heb je ook 0 grip op met de gladde vacht.

De werklui konden direct aan de gang. Had deel woonkamer afgezet met kitten panelen, maar dat is niet hufterproef. Ze konden via toren nog er overheen.

Zat ze vanmorgen al op te wachten afspraak was tussen 07.00 en 08.00 uur. In de tussentijd wel geprobeerd terug in de slaapkamer te krijgen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:49

Gelukkig dat ze nu in elk geval veilig zitten, dat is het belangrijkste! Dan zit je zelf ook meteen een stuk rustiger :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 11:55

Daarom ook maar ophouden en echt nood nood zou ik ook buren kunnen vragen.

Ga alleen in de tussentijd kapot van de pijn door de kou. Heb al 2 fleecedekens om mij heen geslagen. :brr:

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:16

Marcella schreef:
Ze zaten vanmorgen in de slaapkamer.

Maar ze zitten nu alle 3 weer in de slaapkamer en mijn arm lig een beetje open nu hopen dat het niet gaat ontsteken.

Moet alleen naar de wc, maar durf de deur niet open te doen.

Met een jas of een (grote) handdoek. En die voor je houden, tot op de grond!!, en zo door de deuropening glippen. Met de handdoek/jas de katten blokkeren.
Zo deed ik het. (Ik heb een Noor die als bijnaam Houdini heeft en een half-wildetamme korthaar die je helemaal niet kan vastpakken/optillen ;) ).
En de kamer weer uit net zo. De handdoek tussen de katten en jou/deuropening houden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:25

Moeten er op deze manier nog meer ramen worden gedaan? Ik zou het ivm de katten nu niet doen, maar als ze bij wijze van spreken morgen een ander raam eruit gaan halen dan is het misschien fijn om je dekbed in de ochtend al meteen mee te nemen naar de woonkamer zodat je die om je heen kan slaan, is toch warmer als alleen fleece dekens. Nu met de katten die je tegelijkertijd in de slaapkamer moet houden, zou ik dat denk ik niet durven pakken.
Misschien is een jas aantrekken voor nu prettig?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 12:30

Ramen hobby kamer zitten erin. Zijn nu in de keuken bezig.

Zo alleen nog afkitten.

Over 2 weken wordt het Raam wat open vervangen. Gok Ramen woonkamer en slaapkamer later gaan worden ze hebben achterstand met opbouwen stelling.

Hoop dat ik dan flat oom schoon genoeg heb.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:32

Dat zou ook fijn zijn ja, dat je er gewoon weg kan met de katjes. Fijner voor jou, veilig voor de katjes

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:32

Rocamor schreef:
Ik hoop voor jou dat je dan nooit hoeft te verhuizen of dat de kat nooit naar de dierenarts hoeft.

Ik vind dat je alles wel heel erg buiten jezelf legt en vooral erg weigerachtig om constructief mee te denken.

Welke oplossingen had je kunnen verzinnen om de katten tijdig veilig te stellen?
Welke oplossingen kun je verzinnen dat jij met je gevoelige longen niet in aanraking komt met stofnesten aka gordijnen.

Ik denk dat je leven een heel stuk aangenamer zal zijn als je meer in oplossingen denkt en minder in alle problemen die jij overal ervaart.

Jouw gezondheid even daargelaten want daar valt niet zomaar iets aan te doen.

Ik ben het hier mee eens.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 12:44

Telpeva schreef:
Dat zou ook fijn zijn ja, dat je er gewoon weg kan met de katjes. Fijner voor jou, veilig voor de katjes

Veiliger niet perse. Heb bij mijn oom geen hal bij de voordeur. Wel een gesloten portiek/galerij.

Ook al verzoek gekregen of de katten jagers zijn wegens muizen overlast in de garages en bergingen. :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:53

Dan kun je nu al nadenken hoe je de voordeur kunt barricaderen bij het huis van je oom. Of wellicht kunnen de katten toch nog gewoon weer een dag in een slaap- of hobbykamer.

De ontsnapoplossing van Roodvos had ik ook in mijn hoofd

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:58

Hier is vorige week donderdag het grote raam in de woonkamer vervangen. Uur voordat de werklui zouden komen (waren uiteindelijk 3 kwartier te vroeg, dus had ze nog helemaal niet verwacht) de cv verwarming uit gezet. Van begin tot eind zijn ze misschien een uurtje bezig geweest, toen zat er weer een ruit in m'n raam. Kachel daarna weer aan. In totaal nog geen 2 uur in de kou gezeten.

Als ze bij jou meerdere ruiten moeten vervangen, zal het misschien een paar uur langer duren, vervelend dat het ff koud in huis is, maar daarna vol de verwarming aan en dit leed is geleden.

Voor de volgende ronde ruiten vervangen, probeer ruim van te voren deze kamers al de deuren goed dicht te doen en één kamer te verwarmen met een elektrische kachel. Zorg dat je de katten op voorhand al gevangen hebt en tijdelijk al even in een vervoersmandje hebt. Of zet ze alvast in het huis van je oom.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 13:22

Dit gaat wel hele dag duren voor huis warm is. De verwarming werkt niet naar behoren ook een van de redenen waarom ze vervangen worden volgende maand. Reden waarom ik elektrische kachel heb hangen.

Bij oom niet af te zetten denk dat als ik de deur uit gaat kijken om katten op te sluiten keuken of hal + badkamer. Al zou ik zeer waarschijnlijk ook de deurbel kunnen gebruiken om binnen te komen.

Denk dat ik mijn vieze moestuin laarzen in de garage ga zetten. Moet dan alleen even een dichte box hebben waar schoenen en laarzen muisveilig in zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:31

Je maakt gewoon van alles een probleem. Zoals andere al zeiden, denk in oplossingen.
Thuis zijn er geen mogelijkheden, bij je oom geen mogelijkheden.
Terwijl de meeste mensen niet eens een ander huis hebben als tijdelijke escape.

Andere mensen zitten in diezelfde verbouwing en doen het er ook mee.
Ben blij dat ze het komen doen zeg.
Daarnaast is het fijn dat jij nu op de katten kunt passen andere die de hele dag naar het werk zijn moeten er maar op vertrouwen dat ze niet ontsnappen of zullen ze in pension onder moeten brengen incl kosten.

Deze foto plaatste je eerder.
Katten er in, deur dicht, klaar. probleem opgelost.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 13:39

Dat wordt verboden toegang voor de katten. Liggen dingen waar aan gegeten en geknaagd kan worden en gewoon levensgevaarlijk. En daarbij super smerig. :oo

Ideaal als ik een vet gepeperde dierenarts rekening wil.

Dan is de hal ervoor samen met douche en wc veiliger en schoner. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:43

Ach kom op.
Een kat kan wel tegen wat vies. Het zijn katten.

En belangrijke dingen leg je weg en de rest zal wel loslopen.
Met wat pech gaat dadelijk het grootste gedeelte naar de stort.

En katten vreten zich echt niet zomaar dood aan spullen als er geen gif in zit, dus een gevaarlijke plant oid.

Je bent erg in een soort van paniek stand geslagen waar je niet uit lijkt te komen.
Niet nodig. :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 13:50

Nee maar jij weet niet wat voor bende het is daar. Lig namelijk ook een partij piepschuim tussen.

Vraag mij af wat hij daarmee van plan was de piepschuim. Oh en heb de droogbloemen daar neergezet. Die zijn zeker giftig. Heb geen andere veilige plek voor.

Klein deel lig al in de auto voor stort. Kast deuren met glas die niet stevig liggen en kunnen gaan glijden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:50

Ben benieuwd wat je gaat doen als die renovatie afgelopen is, want die gaat niet eeuwig duren, heb je dan nog wel wat anders om zoveel momenten van de dag problemen te zien :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 13:51

Dan begint de moestuin weer. :+

Zit ik niet zoveel meer thuis. _O-

Met heb een frees, aggregaat en pomp na te kijken. En dan ook nog mijn eigen materialen.

Moet nog een kippenhok gebouwd worden. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:54

Ik denk bij dieren maar altijd , wij moeten ook wel eens wat doen wat we niet leuk vinden. Even opgesloten zitten gaan ze bij wijze van niet dood van.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:07

Marcella schreef:
Dan begint de moestuin weer. :+

Zit ik niet zoveel meer thuis. _O-

Met heb een frees, aggregaat en pomp na te kijken. En dan ook nog mijn eigen materialen.

Moet nog een kippenhok gebouwd worden. :')

Ik was al bang dat je je dan zou gaan vervelen, maar nog genoeg te zeuren dan voor de digitale wereld 8-) . Lijkt me vreselijk vermoeiend voor jezelf trouwens!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:23

Ik zat ook in een renovatie met hond die de bouwvakkers opvreet die ging of in de bench of naar mijn ouders, niet overal een groot probleem van maken, katten vreten niet wat ze niet mogen vreten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:25

Marcella schreef:
Nee maar jij weet niet wat voor bende het is daar. Lig namelijk ook een partij piepschuim tussen.

Vraag mij af wat hij daarmee van plan was de piepschuim. Oh en heb de droogbloemen daar neergezet. Die zijn zeker giftig. Heb geen andere veilige plek voor.

Klein deel lig al in de auto voor stort. Kast deuren met glas die niet stevig liggen en kunnen gaan glijden.

Ik denk niet dat katten piepschuim en droogbloemen zouden opeten. Ik denk ook dat je problemen ziet waar er geen zijn.Doe anders de katten even in reismandjes of benches tijdens dat de bouwvakkers rondlopen. Die zijn vrijwel altijd om half 4 s'middags al weer weg....Alleen inderdaad wel s'morgens best vroeg beginnen, dat is niet zo leuk als je geen ochtendmens bent.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 14:27

cariena1 schreef:
Ik zat ook in een renovatie met hond die de bouwvakkers opvreet die ging of in de bench of naar mijn ouders, niet overal een groot probleem van maken, katten vreten niet wat ze niet mogen vreten

Kom dat Cathy even zeggen die eet alles wat in haar mond past. :+

En straks van de zomer Blue die gaat kotsen door de insecten die ze op vreet. :+

Kon vanmorgen nog wachten terwijl ze tussen 07.00 en 08.00 uur zouden komen. Om 08.30 uur nog niemand gezien. _O-