Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ibbel schreef:
Nee, dat ging om "wat moet je in hemelsnaam doen met 18 miljoen". Dán kan je 8 teslas, 2 huizen en een gouden WC-pot kopen om de rest van je leven te neuspeuteren, en dat leek niet zo'n goed idee.
Wat jij wil hoor maar:Lindsey_99 schreef:Voor een miljoen koop je een leuk huis, en ook eentje in het buitenland, en kun je de rest van je leven neuspeuteren op je gouden verwarmde wcbril. Maar is dat dan wat gelukkiger maakt dan iets minder prijzengeld?
Ik hoef niet te zwemmen, alleen pootjebaden. Dat is prima. Nou alleen nog ff die postcode....![]()
Het staat er letterlijk...
Anouk_H schreef:karrij schreef:Nou ik betaal met plezier de belasting over de prijs die we gewonnen hebben![]()
Nog 1 nachtje slapen![]()
#totaalgeenideenoghoeveel
Ga je laten weten hoeveel? Ik ben nu wel nieuwgierig geworden
karuna schreef:Spannend. Toch met 1 miljoen kom je een heel eind tot je pensionering alsje geen wilde luxe levensstijl hebt. Zonder huur of hypotheek kosten scheelt dat zoveel geld en heb je per maand voldoende aan 1000 per maand
karrij schreef:Laat ik nou net in het mooie Balkbrug wonenen een lot van de postcodeloterij hebben
![]()
Helaas niet de grootste hoofdprijs, maarrrrrrrr aanstaande woensdag krijgen wij te horen wat we gewonnen hebben ! En wat het ook is, wij zijn er blij mee, heel blij!
En hoewel ik die 3.5 miljoen niet zou afslaan, is het natuurlijk een krankjorum bedrag en zeker de mensen met 2 loten, die krijgen het geld waarschijnlijk helemaal niet op! Ze worden zelfs begeleid, maar hey het is ze gegund.
Ik moest wel lachen om een reactie op onze straatapp,een buurvrouw schreef (voor het winnende straat bekend was) dat ze hoopte dat de dynamiek niet zou veranderen in onze buurt en dat zij hierover geen stress hoefde te hebben want zij hadden geen lot! Nou ik heb krom gelegen van het lachen en zei tegen mijn man: zal ik eronder zetten dat ik ook geen stress heb , maar wel een lot heb hahahaha.
Maar later in de week hoorde en zag ik op tv nog wel meer zure reactie's van buurt genoten (die ik ken) die geen lot hebben,maar ik denk dat dat ook wel de kracht van de postcodeloterij is. Stel je buren winnen wel en ik niet! Wij hebben er zelfs serieus over nagedacht om het op te zeggen, omdat de postcodeloterij ook doelen steunt die wij GEEN warm hart toedragen, zoals bijvoorbeeld natuurmonumenten en wakkerdier!
Maar we(ik eigenlijk) ben het domweg vergeten te doen, dus nu een mazzeltje.
Maar de kans dat er weer een prijs op onze postcode gaat vallen is natuurlijk uiterst klein, dus wie weet zeggen we alsnog op!
Woensdagavond weten we meer, toch spannend
karuna schreef:Spannend. Toch met 1 miljoen kom je een heel eind tot je pensionering alsje geen wilde luxe levensstijl hebt. Zonder huur of hypotheek kosten scheelt dat zoveel geld en heb je per maand voldoende aan 1000 per maand
Zoolgangster schreef:Wat de Postcodeloterij betreft, ze melden alleen dat het 15,50 per trekking kost, en dat je aan 14 trekkingen per jaar meedoet. Nu komt het: ze laten niet het totale bedrag zien wat je dan kwijt bent, dus 14x15,50. Als je meedoet ben je per jaar 217 euro kwijt. Dat bedrag wordt een beetje verdoezeld. Anders schrikt het mensen af.
En win je met je hele straat iets, wordt de o zo mooie geldprijs gedeeld met alle winnaars. Daar heb je dan jarenlang meer dan 200 euro voor afgetikt.
Deze loterij is dan ook bedoeld om geld voor goede doelen binnen te halen, en regelmatig komen er nieuwe doelen bij dus komen er meer trekkingen enz enz...
purny schreef:Ik vind de slogan speel bewust 18+ niet juist.
Omdat je het automatisch van je bank af laat schrijven heb je er geen erg in dat je elke maand geld betaald voor de loterij(en)
secricible schreef:Wat dat betreft heeft pcl gewoon een heel sterk concept. Bij andere loterijen doe je niet mee als je geen lot hebt. Bij de pcl is de kans veel meer aanwezig dat je "had kunnen winnen".
purny schreef:Ik vind de slogan speel bewust 18+ niet juist.
Omdat je het automatisch van je bank af laat schrijven heb je er geen erg in dat je elke maand geld betaald voor de loterij(en)
DuoPenotti schreef:secricible schreef:Wat dat betreft heeft pcl gewoon een heel sterk concept. Bij andere loterijen doe je niet mee als je geen lot hebt. Bij de pcl is de kans veel meer aanwezig dat je "had kunnen winnen".
En ik denk dat er daarom meer mensen meespelen.
Eigenlijk best een nare manier.
Heel veel jaren terug heeft daar iemand eens een rechtzaak over begonnen.
Ze had er psychische schade door opgelopen omdat zij geen lot had in de winnende straat.
Dat is afgewezen.
Maar snap haar wel.
Door als lotnummer postcodes te gebruiken, maakt de loterij niet alleen ongevraagd gebruik van de postcodes van de mensen die niet mee willen spelen, maar wijst zij ook nog eens nadrukkelijk verliezers aan.
Fitzroy schreef:Maar daar kies je dan toch zelf voor? Het staat je vrij om niet mee te doen. Maar dan moet je ook niet klagen als de prijs toevallig op je postcode valt. Ik heb bij de Staatsloterij er ook wel eens een cijfer naastgezeten bij een grote prijs. Ja, balen maar zo werkt het spelletje.
996981 schreef:Maar bij de straatprijs had je toch ook kunnen winnen als je mee had gedaan?
Ik zie het verschil niet zo?
Staatsloterij = mogelijkheid tot winnen als je meedoet, niet als je niet meedoet.
Postcodeloterij = mogelijkheid tot winnen als je meedoet, niet als je niet meedoet.
DuoPenotti schreef:996981 schreef:Maar bij de straatprijs had je toch ook kunnen winnen als je mee had gedaan?
Ik zie het verschil niet zo?
Staatsloterij = mogelijkheid tot winnen als je meedoet, niet als je niet meedoet.
Postcodeloterij = mogelijkheid tot winnen als je meedoet, niet als je niet meedoet.
het gaat er om dat je weet dat je een prijs hebt misgelopen.
Dat je die prijs ook echt in handen had kunnen hebben.
Want jou postcode heeft gewonnen.
Bij de staatsloterij weet je dat niet, dat is random.
Ik kan het verder niet uitleggen, maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die dat niet naast zich neer kunnen leggen.
En daarom ook maar meespelen. Het is een psychologische druk spelletje wat dat betreft.
En niet iedereen staat daarin even stevig in de schoenen.